علی لاریجانی: داعش را بمباران نکرده‌ایم

رئیس مجلس ایران به پاکستان سفر کرده و دیدارهایی با مقام‌های عالی این کشور داشته است

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، گفته است که نیروهای ایرانی گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) را بمباران نکرده است.

آقای لاریجانی ضمن تکذیب بمباران مواضع داعش، احتمال همکاری با آمریکا در این زمینه را نیز رد کرد.

رئیس مجلس ایران گفت: "ایران هیچگونه بمباران به صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام نداده است. چون این راه را غلط می‌دانیم. مبارزه با تروریست از راه بمباران هوایی حل نمی‌شود."

چند روز پیش برخی رسانه‌ها با انتشار تصاویری گفتند که ایران با استفاده از جنگنده اف۴ به پیکارجویان داعش در شرق عراق حمله کرده است. پنتاگون و وزیر خارجه آمریکا نیز این مساله را تکرار کردند.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز چهارشنبه از تایید یا تکذیب این خبر خودداری کرد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، پس از انتشار این خبر گفت: "اگر ایران در برخی نقاط مشخص به داعش حمله می کند.... و این حملات تاثیرگذار است، در آن صورت تاثیر خالص آن مثبت است."

در مقابل علی لاریجانی گفته است: "تا چند ماه پیش آمریکا تابلوی معارضین بالای سر داعش گرفته بود و پول و سلاح به آنها می‌داد."

"اکنون ائتلاف علیه داعش هنوز یک تبلیغات است. شما می‌دانید در این ائتلاف چه کاری انجام شده است؟ تنها یک بمباران انجام داده‌اند و در ادامه ساکت شده‌اند. به نظر شما چند بمباران هوایی می‌تواند نیروهای تروریستی را در منطقه از میان ببرد؟ پس به این نتیجه می‌رسیم که اینها به دنبال تبلیغ هستند."

با اوج‌گیری تحرکات داعش بحث همکاری احتمالی ایران و آمریکا در مقابله با این گروه بالا گرفت و مقام‌هایی از دو طرف برای این کار ابراز تمایل کردند، هرچند بعدتر این موضوع از جانب دو طرف رد شد.

+11
رأی دهید
-32

razmandeh - استکهلم - سوئد
چیه ترسیدی داعشی‌ها مادرتو تو لبنان پیدا کنند !!!! یا اینکه می‌خوای بگی‌ چاقو دست خودشو نمیبره ؟؟؟
شنبه 15 آذر 1393 - 02:12
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.