بررسی سلامت روانی نامادری شکنجه‌گر در پزشکی قانونی

فرهیختگان : زن میانسال که متهم است دخترخوانده‌اش را کشته، دیروز پای میز محاکمه خود را بی‌گناه خواند و ادعا کرد که نمی‌داند چه کسی شبانه دختر نوجوان را خفه کرده است. پرونده این زن برای بررسی سلامت روانی‌اش به پزشکی قانونی فرستاده شد.
شامگاه پانزدهم فروردین 86 به پلیس ورامین خبر رسید دختر 16 ساله‌ای به نام «منصوره» به طرز مرموزی در خانه پدرش جان سپرده است. پلیس رهسپار خانه مورد نظر شد و با دیدن پیکر منصوره که شواهد نشان می‌داد خفه شده است رسیدگی به ماجرا را در دستور کار قرار داد. در آن بین پدر منصوره گفت: «ساعت 9 شب در محل کارم بودم که زن دومم «مریم» با من تماس گرفت و گفت دخترم مرده است. منصوره و نامادری‌اش، میانه خوبی با هم نداشتند و این احتمال وجود دارد که مریم دخترم را خفه کرده باشد.»
در این بین نامادری منصوره تحت بازجویی قرار گرفت. این زن 33ساله گفت: «من و دخترخوانده‌ام مشکل خاصی با هم نداشتیم. منصوره صبح‌ها دیر از خواب بیدار می‌شد، به خاطر همین با او درگیر بودم. شب به اتاق اورفتم تا بگویم زودتر بخوابد که متوجه شدم نفس نمی‌کشد. منصوره با پسری به نام فرهاد ارتباط داشت و من به او مشکوک هستم.» وقتی پلیس در بررسی‌ها دریافت مریم بارها با دخترخوانده‌اش درگیر شده و او را تا سرحد مرگ کتک زده است وی را بازداشت کرد. در حالی که این زن منکر قتل دخترخوانده‌اش بود با توجه به مدارک موجود در پرونده کیفرخواست علیه مریم صادر و به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
این زن دیروز در شعبه 113 به ریاست قاضی باقری و با حضور چهار مستشار پای میز محاکمه ایستاد.
 در این نشست مادر منصوره گفت: «وقتی از شوهرم جدا شدم سرپرستی دختر نوجوانم را به او سپردم. شوهرم یک سال بعد با مریم ازدواج کرد. دخترم می‌گفت نامادری‌اش او را کتک می‌زند. منصوره یکبار در 15سالگی از خانه پدرش فرار کرد و به خانه من آمد. او می‌گفت مریم قصد داشته او را خفه کند، به همین خاطر فرار کرده است.»
این زن در حالی که اشک می‌ریخت گفت: «یکبار جای سوختگی را روی دستان دخترم دیدم که گفت مریم برای تنبیه او چاقوی داغ را روی دستان دخترم گذاشته است. مریم دخترم را شکنجه می‌داد و من شک ندارم که او دخترم را کشته است. من برایش حکم قصاص می‌خواهم.»
پدر منصوره نیز تقاضای قصاص را مطرح کرد.  
سپس مریم که حالا 40 سال دارد پشت تریبون دفاع ایستاد. چهره‌اش را در میان چادر سورمه‌ای پنهان کرد. این زن که به آرامی صحبت می‌کرد منکر قتل دخترخوانده‌اش شد و گفت: «من منصوره را نکشتم. قبول دارم چند بار با او درگیر شده بودم اما راضی به مرگش نبودم. منصوره چند بار از خانه فرار کرده بود و به همین خاطر شوهرم بارها او را به‌شدت کتک زده بود. ممکن است شوهرم منصوره را کشته باشد و حالا بخواهد قتل را گردن من بیندازد. من از نحوه قتل دختر نوجوان بی‌خبرم و نمی‌دانم چه کسی او را کشته است.»
در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به اظهارات ضدونقیض مریم در بازجویی‌های مقدماتی وی را برای بررسی سلامت روانی‌اش به کمیسیون پنج نفره پزشکی قانونی معرفی کرد تا پس از استعلام از آنجا درباره این پرونده اظهارنظر کند.

+25
رأی دهید
-2

نیایش - تهران - ایران
مادر منصوره وقتی دید دخترش رو نامادری داغ کرده پس چه غلطی میکرد چرا شکایت نکرد چرا درخونه زنه نرفته !
جمعه 14 آذر 1393 - 17:18
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
چه مادر احمق و پدر بی شعوری که عاری از هر گونه احساس مسولیت بودند ....... لعنت به پدری که فقط برای پر کردن شکم و ارضا زیر شکم چشماش رو از روی دخترش برداشت ....... لعنت به مادر بی کفایت
شنبه 15 آذر 1393 - 05:33
agha_ehsan - تهران - ایران
اول باید پدر کثیف رو اعدام کرد که با وجود اینکه میدونسته اون ج..... دخترش رو همچین کتک میزده ولی کاری نکرده . بعدش هر چه زودتر باید این زنیکه رو اعدام کنید
شنبه 15 آذر 1393 - 09:57
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.