هفت قلوها،‌دوقلو شدند

 

۳روز بعد از به دنیا آمدن ۶ قلوهای مشهدی ۴ قل از آنها به دلایل مختلف پزشکی جان خود را از دست دادند و هم‌اکنون فقط یک پسر و یک دختر زنده مانده‌اند.

عصر شنبه زنی 24ساله در جریان زایمانی نادر در بیمارستان ام‌البنین(س) مشهد 7قلو به دنیا آورد. هرچند یکی از نوزادان در همان دقایق اولیه جان خود را از دست داد اما پدر و مادر آنها از این اتفاق نادر شگفت زده و در عین حال خوشحال بودند. پدر 6قلوها که به‌جز آنها پسری 7ساله دارد یک روز بعد از این اتفاق در گفت‌وگو با همشهری از اینکه سرپرست خانواده‌ای 9نفره شده ابراز خوشحالی کرد و گفت که خدا را به‌خاطر به دنیا آمدن 6قلوها شکر می‌کند. او همان روز گفت که نام یکی از قل‌ها را که پسر است به نیت امام حسین(ع)، حسین گذاشته است.

با وجود سختی‌های نگهداری از 6قلوها خانواده آقای قره گوزلو از این اتفاق نادر خوشحال بودند اما همه‌‌چیز به همین خوبی نبود و شامگاه دوشنبه 3نوزاد جان خود را از دست دادند. پیش‌تر پزشکان اعلام کرده بودند 6قلوها به‌دلیل اینکه زودتر از موعد مقرر به دنیا آمده‌اند نارس هستند و باید دست‌کم تا 2‌ماه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند. هرچند غم از دست دادن 3نوزاد برای پدر و مادر آنها سنگین بود اما این غم عصر دیروز با مرگ یکی دیگر از 6قلوها سنگین‌تر شد.

دکتر فاطمه تارا، رئیس بیمارستان‌ام البنین مشهد با تأیید این خبر گفت: هم‌اکنون 2نوزاد شامل یک پسر و یک دختر در بخش NICU بیمارستان‌ام‌البنین مشهد تحت درمان قرار دارند. وی ادامه داد: 6قلوها در هفته بیست و پنجم حاملگی و 4‌ماه زودتر از نوزادان معمولی متولد شده بودند. وی افزود: 2نوزاد باقیمانده بدحال نیستند اما زنده ماندن آنها قابل پیش‌بینی نیست و احتمال مرگ آنها نیز وجود دارد.

+39
رأی دهید
-7

shirzan e irani - استکهلم - سوئد
از رنج و فلاکت و محرومیت نجات پیدا کردند.
‌پنجشنبه 13 آذر 1393 - 13:26
skylone - تورونتو - کانادا
بهتر بابا ..دنیا مگه چی داشت و رو نکرده ؟
‌پنجشنبه 13 آذر 1393 - 20:46
دوستدار - استهکلم - سوئد
فکر کردن بزرگ کردن شیش نوزاد به این اسانی است ما حدود چهار سال پیش صاحب یک جفت دوقلوی پسر شدیم , بزرگ کردنشان به حدی سخت است که بعضی وقتها از زندگی کردن بیزار میشوم . درحال حاضر ساعت از یازده شب گذشته انها هنوز نخوابیده اند . اینهای که علاقه دارند فرزند زیاد داشته باشند از داشتن عقل سلیم بی بهره هستند مثل خود من.
‌پنجشنبه 13 آذر 1393 - 23:04
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.