آیتالله مصباح یزدی: خدا را شاهد میگیرم جامعه ما لیاقت چنین رهبری را ندارد
خبرگزاری تسنیم: آیتالله مصباح یزدی با بیان اینکه بزرگترین دشمنان جامعه کسانی هستند که در زمینه تضعیف ولایت فعالیت میکنند، گفت: امروز کسانی آنقدر بیحیاء شدهاند که میگویند امام خمینی (ره) را قبول ندارند.
آیتالله مصباح یزدی در یادواره شهدای موسسه امام خمینی (ره)، اظهار کرد: همه موجودات زنده میخواهند به زندگی خود ادامه دهند و این یک امر غریزی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: از طرف دیگر شاهد هستیم انسانهایی پیدا میشوند که برخلاف این امر فطری، حاضر به فدا کردن جان خود میشوند. انسان دچار تعجب میشود که اگر یک امر فطری است، چگونه انسان حاضر به فدا کردن خود میشود.
استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نمونههایی بعد از انقلاب پیدا شد که ما که این دوران را درک نکرده بودیم، متعجب میشدیم. من قبل از انقلاب از خواندن داستان "حنظله غسیل الملائکه" متعجب میشدم اما در دوران بعد از انقلاب و بهویژه هشت سال جنگ تحمیلی، نمونههای عجیبی دیده شد.
آیتالله مصباح یزدی افزود: عقل و احساس باید در کنار هم باشد و یکی از علما میفرماید که خودرو برای حرکت در شب، هم چراغ میخواهد و هم نیاز به قوه محرکه دارد. 2 عامل باید وجود داشته باشد، هم باید راه را شناخت و هم باید انرژی و شور حرکت داشت.
وی تصریح کرد: یکی از عواملی که تشیع به برکت خون سید الشهدا (ع) در اختیار ما قرار داده، زنده کردن اسلام در محرم و صفر است. در کنار شور حسینی، بزرگان ما سعی میکنند عامل عقلانی را نیز تبیین کنند و بفهمانند که فقط احساس نیست بلکه عقل نیز هست.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تشکیل این یادوارهها قطرهای در اقیانوس مردم ولایتمدار ما است و ما نیز در راه، انجام وظیفه میکنیم و میخواهیم بگوییم ما خریدار یوسف (ع) هستیم و از این راه، آن شور زنده میماند.
آیت الله مصباح یزدی گفت: در کنار این شور، باید شعور نیز تقویت شود و این فرصتها، زمانی را فراهم میآورد که شناخت خود را تقویت کنیم؛ اما چرا باید شهادت را دوست داشت؟ یک پاسخ این است که یک ارزشهای بسیار بلندی از شهادت در جامعه ظاهر میشود.
مبلغ عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: بهرههایی که در سایه این ارزشها عاید جامعه میشود، بسیار مهم است. در واقع آن قدر این ارزشها برای ما مهم است که می گوییم خون ریختن هم برای آنها ارزشمند است. وجود جسمانی سید الشهدا (ع) بالاترین وجودی است که آن هم فدای این ارزشها میشود زیرا این دینی که باید در سایه این فداکاری باقی بماند، به قدری مهم است که جا دارد بدن جسمانی سید الشهدا (ع) فدای آن شود.
وی افزود: این بالاترین معاملهای است که در طول تاریخ بشریت انجام شده و برکاتی که بر خون سید الشهدا (ع) مترتب شده است، بی نظیر است. برای همه، حتی بتپرستان و بیدینان برکت داشته است.
آیتالله مصباح یزدی تصریح کرد: دین دارای دشمن است و ریشه آن در دشمنی شیطان است و عوامل آن شیاطین جن و انس است که خداوند اول شیاطین انسانی را ذکر میکند و بعد شیاطین جنی را ذکر میکند. از زمان ظهور حضرت آدم (ع)، روی حسد، شیاطین پدید آمدند و نمونه بعدی که قرآن با آب و تاب ذکر میکند، ماجرای حضرت یوسف (ع) است که برادران وی به پیامبر خدا، نسبت گمراهی دادند.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: شیاطین همان طور که قرآن فرموده همواره با ما میجنگند. صحبت امروز و فردا و مذاکره نیست بلکه به فرموده امام راحل، اینها از اسلام سیلی خوردهاند. چون نمیتوانند و موفق نمیشوند، هر روز سعی میکنند با توطئهای و نیرنگی، مسلمانان را ضعیف کنند و قدرت ایمان را تضعیف کنند.
مبلغ عالی حوزه علمیه قم افزود: آنهایی که جنایت فجیع را در عاشورا مرتکب شدند، نه یهودی بودند، نه زرتشتی و نه مسیحی بلکه همه مسلمان نماز خوان و روزه بگیر بودند. عاملی که در آنها بود، به مقدار کم در ما نیز هست و اگر بخواهیم با آن مقابله کنیم، باید شناخت پیدا کنیم.
وی تاکید کرد: وقتی میتوانیم در برابر دشمنان دین مقابله کنیم که دشمنان را بشناسیم و نوع توطئهها و دشمنیهای آنها را بشناسیم و الا ممکن است با تمام خلوص نیتی که داریم، در دام آنها بیفتیم. باید بدانیم که دشمن کیست و چه طور دشمنی میکنند و دشمنی خود را با چه وسیلهای اعمال میکنند.
استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: یکی از نعمتهای بسیار بزرگ برای ما امام راحل بود که بسیار بزرگ بود و بعد از رحلت ایشان، وجود نعمت جانشین ایشان، رهبر معظم انقلاب است که خدا را شاهد میگیرم جامعه ما لیاقت چنین رهبری را ندارد. ایشان بالاترین مراتب مدیریت را در جامعه دارد و بزرگترین دشمنان جامعه کسانی هستند که در زمینه تضعیف ولایت فعالیت میکنند.
آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: امروز کسانی آن قدر بی حیاء شدهاند که می گویند امروز برخی امام خمینی (ره) را قبول ندارند، اینها برخی از مدیران کشور هستند و چیزی را می گویند که کسی تا به حال جرات ابراز آن را نداشت.