حبس ۲۲ ساله پزشک بریتانیایی برای آزار جنسی کودکان

دکتر مایلز برادبری به آزار جنسی ۱۸ کودک اعتراف کرده است.

یک پزشک پدوفیل (داری تمایل جنسی به اطفال) که چندین کودک مبتلا به سرطان را آزار جنسی داده بود، به تحمل ۲۲ سال زندان محکوم شده است.

مایلز برادبری ۴۱ ساله اهل هرینگزویل در غرب انگلستان در فاصله سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ به آزار جنسی ۱۸ کودک در بیمارستان ادنبروک در کمبریج اعتراف کرده است. آقای برادبری به ارتکاب ۲۵ مورد رفتار مجرمانه از جمله آزار جنسی، چشم چرانی و در اختیار داشتن بیش از ۱۶ هزار تصویر قبیح اعتراف کرده است.

قاضی به مایلز برادبری گفته جرایمش فاحش است و "بی شرمانه اعتمادی را که به او وجود داشته نقض کرده است".

قاضی گرت هاکسورت در دادگاه کمبریج خطاب به این پزشک گفته است "در همه سال‌هایی که بر کرسی قضاوت نشسته‌ام هرگز به جرم جنسی برنخورده‌ام که چنین سزاوار مجازات باشد، تا این حد ناقض سوگندنامه بقراطی باشد که به آن سوگند خورده‌اید و این‌قدر کسی چنان که شما به اعتمادی که بیماران، خانواده آنها و همکاران‌تان به شما داشته‌اند، خیانت کرده اید، به کسی خیانت کرده باشد." به گفته این قاضی جرایم آقای برادبری "سازمان یافته، با برنامه ریزی دقیق و ظرف دوره‌ای طولانی" برای آزار مدام و بی‌رحمانه" بیمارانش بوده است.

مایلز برادبری متخصص سرطان خون، یک سال پیش، در ماه دسامبر ۲۰۱۳ بازداشت شد. قاضی خطاب به او گفته است که "بدون شک آزار روانی زیادی متوجه قربانیانش کرده و این خطر وجود دارد که در آینده نیز دست به چنین جرایمی بزند."


شهادت قربانیان

یکی از قربانیان آقای برادبری درباره معاینه‌های او می‌گوید که "او از من می‌خواست که به تنهایی وارد اتاق معاینه شوم و می‌گفت اینقدر بزرگ شده‌ای که تنهایی معاینه ات کنم. او به جای بررسی محل بیماری می‌خواست که همه بدنم را معاینه کند. وادارم می کرد که برهنه شوم و به آلت جنسی‌ام توجه نشان می‌داد."

مقامات کانادایی در ماه جولای ۲۰۱۲ (تیرماه) به مرکز بریتانیایی حمایت از کودکان در برابر سواستفاده در اینترنت هشدار داده بودند که این پزشک یک دی‌وی‌دی حاوی تصاویر قبیح خریده‌ است. این مرکز اطلاعات دریافتی‌اش را تا نوامبر ۲۰۱۳ (یک سال و نیم بعد) در اختیار مقامات نگذاشته بود.


"روشنفکری جذاب با رازی مخوف"

جولیان اِستردی، سردبیر بخش تحقیقات بی‌بی‌سی دکتر برادبری را "روشنفکری جذاب با رازی مخوف نامیده است. به گفته او مایلز برادبری هرزگی خود را از نگاه همه پنهان کرد. هیچ کس حتی همسرش، همکارانش در بیمارستان یا مؤمنان در کلیسای محله‌اش کوچک‌ترین شکی درباره او نداشتند.


مایلز برادبری همراه تیمی برای کمک به ۳۰۰ کودک یتیم در سوئیس

با این حال انتخاب‌های او در زندگی با مشخصات افراد پدوفیل تطابق دارد - کسی که همه‌ تلاشش را می‌کند تا نزدیک کودکان باشد. انتخاب حرفه و تصمیمش برای فعالیت در پرورشگاه کودکان آفریقایی مبتلایان به ایدز این را نشان می‌دهد. او اکنون شغل صد هزار پوندی خود را از دست داده، همسرش از او جدا شده و سرپرستی فرزند نوزادشان نیز به همسرش رسیده است.

او در مصاحبه‌های پلیس تنها به پاسخ "توضیحی ندارم" اکتفا کرده است. بنابراین این احتمال وجود دارد که ما هرگز به تعداد پسرانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند پی نبریم.

برادبری همچنین از یک قلم جاسوسی با قابلیت عکس‌برداری مخفی از قربانیانش استفاده می‌کرده است. در دادگاه گفته شد که در این قلم ۱۷۰ هزار و ۴۲۵ عکس از "پسران نیمه‌برهنه" بوده است که براساس مدارک دادگاه هیچ کدام در "وضعیت نامطلوبی" نبوده اند.

او تصاویر این قربانیان را که بعضی مبتلا به هموفیلی، سرطان خون و دیگر بیماری‌های خطرناک بوده‌اند در بیمارستان ادنبروک جمع‌آوری کرده است.

دکتر کیت مک‌نیل، مدیر اجرایی بیمارستان می‌گوید: "با بیماران و خانواده‌هایشان که قربانی آزارهای تکان‌دهنده و بیمارگونه برادبری بوده‌اند همدردیم." به گفته مدیر این بیمارستان "حکم امروز علیه برادبری نمی‌تواند آسیب‌هایی را که به وجود آورده از بین ببرد با این حال او سرانجام پشت میله‌های زندان است و دیگر خطری برای کودکان آسیب پذیر ندارد." دکتر مک نیل حکم حبس طولانی آقای برادبری را نشانه به این دانسته که سرانجام "عمق خیانت منزجرکننده و سوء استفاده او از موقعیتش به عنوان یک پزشک کاملا فهمیده شده است".


"شجاعت" قربانیان

قاضی هاکسورت همزمان با اعلام حکم ۲۲ سال حبس برای برادبری گفت که نام او به عنوان مجرم جنسی تا ابد ثبت خواهد شد و در عین حال به منظور پیشگیری از وقوع جرایم جنسی تحت نظر خواهد بود. به گفته قاضی، برادبری باید نیمی از محکومیتش را بگذارند و شرایط لازم برای آزادی را نیز در رفتار خود نشان دهد. دادستانی سلطنتی شرق انگلستان، آزارهای جنسی برادبری روی بیمارانش را به عنوان "یکی از بدترین نمونه‌های نقض اعتماد" که تاکنون تحت پیگیری قرار داده، توصیف کرده است. میشل براون، رییس "واحد تجاوز و جرایم جنسی جدی" در دادستانی در این باره می‌گوید: "این پزشک پدوفیل به طور سیستماتیک بیماران کودکش را مورد آزار جنسی قرار داده است، بیمارانی که در حال مبارزه با مرضی جدی هستند. چنین خشونتی برای بسیاری از ما غیرقابل تصور است."

گری ریجدوی،کارآگاه در پلیس کمبریج نیز می‌گوید: "قابل درک است که این پرونده موجب نگرانی بسیاری از مردم شده باشد." او ادامه می‌دهد: "خانواده قربانیان احترام زیادی برای برادبری قائل بودند و خالصانه به او اعتماد داشتند او اما به شکل ترسناکی با انجام معاینه صرفاً به منظور ارضای جنسی‌اش به این اعتماد خیانت کرد". خانواده یکی از قربانیان در واکنش به حکم دادگاه گفته است: "خیلی خوشحال هستیم. شاید برای او تمام شده باشد اما برای ما نه." مادر یکی از قربانیان نیز گفت که "خیلی خوشحالم ـ او به چیزی که لایقش بود، رسید." آقای ریجوی با ادای احترام به قربانیان و خانواده‌هایشان گفت که آنها "شجاعت کم‌نظیری" برای اطمینان از مسئول شناخته شدن آقای برادبری نشان دادند

+68
رأی دهید
-3

ضامن آهو - دوسل دورف - آلمان
توی زندان دهانش سرویسه.
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 16:48
titan - ایران - ایران
تو بد بودن هر حکومت اعتقادی و مخصوصا حکومت ایران شکی نیست. در اشتباه دخالت دین در زندگی خصوص مردم و قاطی شدنش با سیاست هم حرفی نیست. اما اگه نمونه مشابهی تو ایران بود بعضی ها همه چیز رو به حکومت جهل و اسلام و .. می چسبوندند
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 17:28
titan - ایران - ایران
در ادامه حرفم اگه این پزشک اسمی عربی داشت یا یک پاکستانی مقیم انگلستان بود کامنتای ایرانیهای مقیم (تکرار می کنم کامنت اسیایی های مقیم اروپا )خارج خواندنی بود
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 17:29
raha1984 - هامبورگ - المان
خاک بر سر مریض سادیسمی !!
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 18:21
Shahin.Orel - تهران - ایران
titan - ایران - ایران اینکه یک کار بد , جرم و بزهکاری باشه , یعنی این اتفاقی که در مورد این پزشک افتاده , ولی وقتی باور های مذهبی یک عده چنین رفتار هایی رو به نحوی مجاز میدونه و اون ها رو توجیه میکنه , زشتی رفتار به مراتب بزرگ تر میشه . یک دکتر انگلیسی اگه با بچه ای خوابید , دادگاه هم اون رو مجرم کرد , اسمش یک بزهکاری هست ولی وقتی بنیان گزار یک دین چنین کاری رو کرد , عظمت زشتی اون اصلا قابل مقایسه نیست که شما هول کردید ! در ضمن توجه کنید معیار های تجاوز در انگلستان چیز هایی هست که در روابط مومنین اصلا عادی محسوب میشه ! در جهان سوم مطمئن باشید لخت شدن در مقابل دکتر و توجه به قسمت تناسلی بدون رابطه فیزیکی یا دید زدن هیچ جرمی محسوب نمیشه !
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 18:30
فاطی قاطی - موگادیشو - سومالی
titan - ایران -نگران نباش اون کسایی که چوبشون رو به سینه میزنی خیلی بدتر وحشی ترند برو ببین تو امارات -قطر و بقیه کشورهای حوزه خلیج فارس چه جوری با خارجیهای که واسه کار اونجا رفتن رفتار میکنند کارهایی که اونا اونجا انجام میدن دست کمی از کار این پزشک نکبت نداره.
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 19:18
فارسان - مرکزی - ایران
خیر اگر در ایران بود مقامات می فرمودند که همه تقصیرها تنها گردن این پزشک عزیز نیست احتملا کشش هایی از طرف این کودکان بیمار در از راه بدر شدن پزشک گرامی بی تا ثیر نبوده!!!
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 19:46
alborzi - کرج - ایران
titan - ایران - ایران .... اشتباه نکن تو ایران اسلامی اصلا اینجور مسائل وجود نداره !!!
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 19:57
Apocryphal - اورلاندو - ایالات متحده
این کثافت خودش بهترین موضوع مطالعه روانکاوهاست
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 20:14
مژگان سازگار - لندن - انگلیس
titan - ایران - ایران عزیزم با شما کاملا موافقم بجا گفتی .حالا اگر من یک کامنت اینگونه میدادم زود من رو وصل میکردند به اسلام آخوند رژیم ووووو غیره .حالا بیا به این ابلهان بگو بابا من اصلا مسلمان نیستم که شما داری خود پارگی میکنید.
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 21:12
Madjid aramesh - پاریس - فرانسه
titan - ایران - ایران تفاوت اینجاست که این بابا به ٢٢ سال حبس محکوم شد ولى در مورد اون ناظم دادستان یا قاضى گفت با توافق دو نفره بوده و یارو به سال تبعید محکوم شد تازه دوباره میتونه ناظم بشه و به تجوزاش ادامه بده
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 21:33
faranak-montreal - مونترال - کانادا
titan - ایران - ایران-تو ایران ناظم پدوفلی را دادگاه گفت باهم توافق کردن که رابطه جنسی‌ داشته باشن رابطه دوطرفه بوده (ببین اصلا شک نکن تو کنکاش کاوش پلیس ایران )۲۲ سال زندان ههاهها نه بابا حالا بگو ۲ ساعت ناقابل
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 22:14
castlehill - سیدنی - استرالیا
مژگان سازگار - لندن - انگلیس :. مهم این نیست که مسلمون باشی‌ یا نه مهم درست فهمیدن و منطق است... لطفا جواب Madjid aramesh - پاریس - فرانسه , faranak-montreal - مونترال - کانادا را بخونید منظور اینها نفس خلاف نیست ( چون خلاف خصلت جامعه بشری است منظور قانون مدنی جوامع است که چگونه با این جرم‌ها برخورد می‌کند...
‌چهارشنبه 12 آذر 1393 - 03:02
castlehill - سیدنی - استرالیا
مژگان سازگار - لندن - انگلیس :. مهم این نیست که مسلمون باشی‌ یا نه مهم درست فهمیدن و منطق است... titan - ایران - ایران. لطفا جواب Madjid aramesh - پاریس - فرانسه , faranak-montreal - مونترال - کانادا را بخونید منظور اینها نفس خلاف نیست ( چون خلاف خصلت جامعه بشری است منظور قانون مدنی جوامع است که چگونه با این جرم‌ها برخورد می‌کند...
‌چهارشنبه 12 آذر 1393 - 03:03
مژگان سازگار - لندن - انگلیس
castlehill - سیدنی - استرالیا بگیر بشین سر جات تو یکی معلوم گینه نو بد جوری آفتابش شما رو سوزنده که الان با گذشت زمان با اینکه تو استرالیا هستی بازم یاد از دیوار بالا رفتن افتادی از دیوار خودت برو بالا نه از دیوار 4 تا آدم ابله دره پیت که طرف بخاطر نداشتن زندگی خوب با همه عقده داره فقط دهانش باز میکنه ....در ضمناً برو با آی دی خودت بیا اگه وجود داری نه با آی دی مخفی ما که میدونم کی هستی همون ... هستی.
‌چهارشنبه 12 آذر 1393 - 11:59
shana - خ - ایران
این آدم بعد از گذروندن دوره زندان 63 ساله می شه . و این درحالیه که تو محله ما یه پیرمرد 70 ساله پدوفیلی به تازگی مجازات شده .پس احتمال خطرناک بودن آقای دکتر بعد از 22 سال هنوزم وجود داره
‌چهارشنبه 12 آذر 1393 - 12:52
titan - ایران - ایران
Shahin.Orel - تهران - ایران. شما چرا هول برت داشت؟؟ سوال من ساده بود اگه این یک اسیایی (هندی یا پاکستانی) مقیم انگلستان بود کامنت ایرانیهای مقیم اروپا (اسیاییهای مقیم اروپا) چطور بود؟ مشکل ما عدم مطالعه است و جو گرفتگی ذات ما ایرانیها. یک زمان مذهبی بودن مد بود حالاضد مذهب بودن مده همه هم ماشاا روشنفکر و در اخر فک کردی فقط مساله لخت شدن جلوی دکتر و دیدی زدن الت تناسلی بوده!؟!؟؟!
‌چهارشنبه 12 آذر 1393 - 22:24
titan - ایران - ایران
فاطی قاطی - موگادیشو - سومالی. دقیقا میتونی بگی من چوب کیو به سینه زدم؟!؟!؟! متن رو دوباره بخون لطفا سخت نیست.......... Madjid aramesh - پاریس - فرانسه/faranak-montreal - مونترال - کانادا/castlehill - سیدنی - استرالیا بخدا اینقدر سخت نیست مگه من گفتم حکومت و جامعه ایران سالمتره؟؟؟ یا برخوردش درستتره؟؟ تمام مشکل همینجاست. مشخصه اینطرف بدتره هم نگرش جامعه هم سیستم قضایی باز شما بیا تا فردا بگو تو ایران و امارات و قطر اینطور شده یا اونطور شده سوال من ساده بود اگه این شخص یک اسیایی مقیم اروپا (پاکستانی) بود کامنتای اسیایی های مقیم اروپا (ایرانی) چطور بود؟؟؟
‌چهارشنبه 12 آذر 1393 - 22:30
shahin.orel - تهران - ایران
titan - ایران - ایران جوابتو کاملا روشن و مرتبط دادم , توانایی درک مفهوم جملات رو تو نداری , ارتباطی با من نداره . یک بار دیگه توضیح میدم این بزهکاری شخصی متفاوت هست با بزهکاری یک ایدولوژی , دکتر انگکیسی خودش این کار رو میکنه , مرد مسلمان ایدولوژیش وادارش به این کار میکنه . میفهمی ؟؟ درضمن محض اطلاعتون آسیایی های مقیم اروپا , چینی و ژاپنی , .... هستن ! برای ایرانی ها از لفظ خاور میانه ای استفاده میشه ! اگه منظورتون اینه که یک خاور میانه ای میومد و دلیل این بزهکاری رو مذهب اون فرد میدونست , حرف کاملا به جا و درستی زده بود .
‌پنجشنبه 13 آذر 1393 - 09:47
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.