شرکت پژو-سیتروئن از مذاکرات جدی برای بازگشت به ایران خبر داد

یک مقام ارشد خوروسازی پژو - سیتروئن روز دوشنبه ۱۰ آذر در تهران گفت که این شرکت فرانسوی در حال انجام مذاکرات جدی برای از سرگیری فعالیت خود در ایران است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، فعالیت خودروسازی فرانسوی در ایران از مارس ۲۰۱۲ متوقف شد. پس از اعمال تحریم‌های اقتصادی غرب علیه تهران به دنبال پیگیری برنامه اتمی‌اش، این شرکت فرانسوی فعالیت‌هایش را متوقف و از ایران خارج شد.

ژان کریستوف کمارد، مدیر عملیاتی پژو- سیتروئن در منطقه خاورمیانه، روز دوشنبه در یک نمایشگاه و نشست مشترک صنایع خودروسازی در تهران گفت که شرکت پژو مایل به بازگشت به ایران است.

او گفت: «مذاکرات به طور جدی در حال انجام است. ما رابطه طولانی با ایران داریم و خواهان شروع هر چه زودتر همکاری مشترک در همه خطوط تولید خودرو هستیم».

آمریکا از سال ۲۰۱۳ صنایع خودروسازی ایران را نیز به فهرست تحریم‌ها علیه تهران افزود. اما این بخش از تحریم‌ها به دنبال توافق موقت بین ایران و قدرت‌های جهانی بر سر برنامه هسته‌ای ایران برداشته شدند.

ایران پیشتر از نظر تعداد تولید خودرو دومین بازار پژو بود و در حال حاضر یک چهارم خودروها در بازار ایران علامت کارخانه پژو را بر خود دارند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه می‌نویسد مذاکرات بین پژو و شرکت ایران خودرو ماه اکتبر در نمایشگاه خودرو پاریس شروع شد. تعداد تولید خودرو در سال ۲۰۱۱ در ایران ۱.۶ میلیون دستگاه بود. اما تاثیرات دو سال تحریم‌های اقتصادی و مالی حجم تولید خودرو را به نصف کاهش داده است.

برگزار کنندگان نشست روز دوشنبه صنعت خوروسازی در تهران خواستار جذب سرمایه خارجی در بازار خودروسازی هستند اما از نظر آنها شرایط فعالیت و همکاری مشترک تغییری نکرده است.

ایران با جمعیتی بالغ بر ۷۷ میلیون نفر بازاری بکر برای سرمایه گذاران خارجی محسوب می‌شود.

بر اساس قرارداد تازه، وزارت صنایع در نظر دارد که در ابتدای این همکاری ۴۰ درصد از تولیدات در ایران انجام شود و طی برنامه چند مرحله‌ای و ظرف پنج سال این سهم از مشارکت به ۸۵ درصد برسد.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنایع، معدن و تجارت ایران روز دوشنبه گفت که ایران مصمم است تولید خودرو در کشور را تا سال ۲۰۲۰ به سه میلیون دستگاه در سال برساند.

+6
رأی دهید
-20

رزم جو - لوس انجلس - امریکا
ماشین درپیت فرانسوی آخه کی‌ سوار می‌شه ببین ملت ایران چه بد بخت شده
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 01:23
fdsa60 - تهران - ایران
بازهم شرکت مزخرف پژو محصولات آشغالی خودشو میخواد به ایران بفروشه
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 03:03
memo64 - ناتینگهام - انگلیس
ای آتیش به قبرت بباره خمینی. از ماشین آلمانی و امریکایی تنزل پیدا کردیم به آشغال فرانسوی که تازه اونها هم برای ما ناز کنن. واقعا محصولات فرانسوی در قیاس با محصولات المانی و امریکایی و ژاپنی و حتی کره ای ، آشغالی بیش نیستند
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 05:04
hossein+87= - ایران - ایران
گور باباتون.
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 06:25
بی بالان - کلاچای - ایران
مرگ بر پژوی بی شرف کثافت حـ...
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 06:29
شیعه ولایتمدار - مونیخ - آلمان
ماشین اشغال فرانسوی . بجاش می‌بایست با آلمان قرارداد می‌بستند . البته حتما به سود چند آقازاده است که میخوان ماشینهای بنجله تو انبار موندهٔ فرانسه رو به مردم تحمیل کنند.
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 06:50
nassau - مالاگا - اسپانیا
باید دید شرکت پژو به کی‌ باج میده که هی‌ با اونا قرارداد می‌بندند که ماشینهای رده خارج شده از اروپا را میارن ایران. وگرنه هر آدم بی‌ سواد و احمق هم میدونند که ماشین یا آلمان یا ژاپن
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 10:52
SHESHGOL - تهران - ایران
nassau - مالاگا - اسپانیا.به همشون باج میده .مگه مخالف اصلی مذاکرات فرانسه نبود . بدبدخت مردم ایران
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 12:21
مدافع حق - مادرید - اسپانیا
نزنین این حرفارو از قدیم تو ایران بهترین ماشینا بنز bmw و پژو بودن تو اروپا هم پژو جزو ماشیناى . مرغوب وبا کیفیت حساب میشه . ولى اینکه فرانسویا مارموذى و پدر سوختن شکىّ درش نیست اون از صدور انقلابشون با تحفه تو اب نمک خوابوندشون اینم از تکنولوژى نیم بندشون هر وقت دوست داشتن میان هر وقت هم دلشون خواست ول میکنن میرن نمونه دیگه اش شرکت سوفروتو برا ساخت مترو تهران
‌سه شنبه 11 آذر 1393 - 22:51
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.