دعوا بر سر " نان لواش" در یونسکو!

نماینده آذربایجان در سازمان یونسکو نسبت به درج نام "نان لواش" در فهرست میراث فرهنگی ارمنستان در لیست میراث جهانی یونسکو اعتراض کرد.

به گزارش عصر ایران کمیته ثبت میراث جهانی یونسکو در پی اعتراض نماینده آذربایجان در این کمیته تشکیل جلسه داد و نماینده آذربایجان نمایندگان حاضر در کمیته را مجاب کرد که پخت نانی در یک منطقه دلیلی بر این نیست که آن نان صرفا در آن منطقه پخت می شود و متعلق به آن منطقه است.

در پی این جلسه کمیته میراث جهانی یونسکو که پیشتر نان لواش را جزء میراث فرهنگی ارمنستان در فهرست میراث جهانی یونسکو در وب سایت خود ثبت کرده بود، نان لواش را از فهرست میراث جهانی یونسکو حذف کرد.

دولت آذربایجان قرار است سال آینده درخواست ثبت نان لواش به عنوان یک میراث جهانی در پهنه ای گسترده تر جغرافیایی ارایه دهد.

آذربایجان و ارمنستان به شدت نسبت به یکدیگر احساس رقابت و خصومت می کنند . دو کشور در سال 1991 بر سر مالکیت منطقه قره باغ با هم جنگیدند و هم اینک این منطقه تحت کنترل ارتش ارمنستان است.

+19
رأی دهید
-24

razmandeh - استکهلم - سوئد
آقا باید حواسمون به نون بربری باشه !!!!! همین فرداست که آمریکاییها به نام خودشان ثبت کنند!!!!! این دشمنان همش میخواهند به ما ضربه بزنند !!!! همه اختراعات ما را میدزدند !!!!!از صدر اسلام تا بحال هسته خرما جم کردیم تا الان انرژی هستها‌‌ی داشته باشیم !!!! حالا میگویند حق ما نیست !!! این هم از نا‌ن لواش
دوشنبه 10 آذر 1393 - 03:19
romano - تهران - ایران
حکایت تار آذری و شعله زرد پاکستانی (دقیقا با همین نام) بریانی هندی چوگان و آذربایچان شدن آران و شروان و . هست و بس خلاصه اینکه بر این اساس من به همه دوستان در این سایت اعلام می‌کنم من کتاب شاهنامه فردوسی و گلستان سعدی و مجموعه اشعار شهریار و .. را نوشته‌ام لطفا اگر کسی شکایت داره بره کشکشو بسابه!
دوشنبه 10 آذر 1393 - 03:39
romano - تهران - ایران
مولوی:. گر عمرنامی تو اندر شهر کاش کس بنفروشد به صد دانگت لواش. نزاری بیرجندی:. پوز خود را لویشه کردستم تا طمع بگسلد ز قرص لواش. یحیی کاشی:. وآنگهی بر صف لواش زند یا علی گوید و بر آش زند
دوشنبه 10 آذر 1393 - 03:41
siavash_2204 - کالیفرنیا - آمریکا
از قدیم می گفتند که سر مال یک مسلمون دو تا کافر دعوا می کنند...
دوشنبه 10 آذر 1393 - 04:13
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان
چقدر بد بخته این کشور جعلى آذربایجان، میخواد با دزدى از اینو اون براى خودش هویت درست کنه، ایران و ارمنستان چند هزار سال تاریخ دارند وجزو کشورهاى باستانى حساب میشوند، این اذربایجان جعلى میخواد بگه من هم هستم. بد بخت تر اون بى هویتهایى هستند که میخوان بچسبند به این کشور جعلى!
دوشنبه 10 آذر 1393 - 06:35
faranak-montreal - مونترال - کانادا
جفتتون غلط زیادی کردید مال ایرانه‌‌
دوشنبه 10 آذر 1393 - 08:11
raha1984 - هامبورگ - المان
نون بربری که اسمتون روش حک شده مال شماست و دیگری لنگ حموم این تمام تاریخ و پشتیوانه تون هست و بس !!! بقیه رو همه با یغما بردن و غارت از دیگران دارید !!
دوشنبه 10 آذر 1393 - 08:30
sayeh tars - لندن - بریتانیا
بازهم آذربایجان ،این ایران که همه چیز رو زدند به اسم دیگرون صداش در نیامد چون دولت ایران از ملت ایران وتاریخ ایران جداست وهیچ اهمیتی برای ایران قایل نیست. ازماست که بر ماست
دوشنبه 10 آذر 1393 - 10:45
فراوانی - قطر - قطر
این ارمنیها چقدر پرو شدن
دوشنبه 10 آذر 1393 - 11:04
cobalt3 - کرج - ایران
یه گوشه دعوای اپل و سامسونگ سر فلان فناوری و تکنولوژی و ارجاعش به دادگاه یه گوشه هم دعوا سر نون لواش و آبگوشت و دمپختک و احتمال شروع جنگ بر سر مالکیت معنوی دمی باقالی و کاچی بازم بپرس جهان سوم کجاست کبلائی؟
دوشنبه 10 آذر 1393 - 19:50
uk.ali - لیورپول - انگلیستان
اولا قرباغ تحت اشغال ارتش روس هست نه ارمنی ، بقول رئیس جمهور قبلی ارمنستان گفت ارمنستان اسمش کشور هست نود درصد توسط روس أداره می شود . ارمنی که از سایه ترک می ترسد و حالا کشور ارمنستان در نقش حسین فهمیده و روس در نقش حاجی هست که در جعبه سیاه اش أمده حاجی هول نده ...در ضمن ارمنیها در جنگ ایران با روس ثابت کردند که طرفدار قسم خورده روس هستند و هر سال شکست ایران از روس را جشن می گیرند ولی مردم ازربایجان چه طرف شمال وجنوب قسمت ننگ تاریخ خود با حمله روس و با خیانت ارمنی می دانند ...
دوشنبه 10 آذر 1393 - 22:21
sahand11 - کلن - آلمان
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان. ---پیشرفتهای ترکها بدجوری صمدآقا به اکابر میرود ها را میسوزونه.تازه معلومه تاریخ کدوم ملتها همه اش با جعلیات بافته شده .بقول رییس قبیله ات میمون احمق نژاد آب رو بریز اونجایت تا سوزش کم شه
دوشنبه 10 آذر 1393 - 23:37
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.