دارن ویلسون افسر پلیس فرگوسن استعفا کرد

دارن ویلسون افسر پلیس فرگوسن استعفا کرد

آقای ویلسون در مصاحبه با شبکه های آمریکایی گفته است وجدانی آسوده دارد.

دارن ویلسون افسر پلیس آمریکایی که مایکل براون جوان سیاهپوست غیر مسلح را کشته بود، استعفا داده است.

خبر استعفای آقای ویلسون توسط وکیل او اعلام شده است.

نیل برانتراگر وکیل آقای ویلسون گفته است موکلش از روز تیراندازی به مایکل براون تا امروز در مرخصی اجباری بوده است.

شهر فرگوسن در ایالت میسوری که صحنه درگیری دارن ویلسون و مایکل براون ۱۸ ساله بود از ماه اوت تا کنون شاهد اعتراضات گسترده به نحوه رفتار پلیس با سیاهپوستان بوده است.

در عین حال هفته گذشته اعتراضات در این شهر ، در پی رای روز دوشنبه هیات منصفه مبنی بر تبرئه آقای ویلسون به شورش و غارت خیابانی آمیخته شد.

آقای ویلسون که سفیدپوست است گفته است وجدانی آسوده دارد و طبق قانون عمل کرده است.

آقای برانتراگر روز شنبه با اعلام خبر استعفای موکلش گفت این استعفا بلافاصله اجرایی شده است.

اداره پلیسی که آقای ویلسون شش سال در آن خدمت کرده است خبر استعفای او را تایید نکرده است.


'تهدید خشونت آمیز'

با این همه سنت لوییس دیسپچ، روزنامه محلی این شهر نوشته است دارن ویلسون 28 ساله پس از آن درخواست استعفا داده است که اداره پلیس شهر تهدید های خشونت آمیز دریافت کرده و هشدار گرفته است که همکاری خود با آقای ویلسون را قطع کند.

این روزنامه با انتشار متنی که آن را "استعفا نامه" خوانده است آورده : "به من گفته اند که ادامه استخدام من ممکن است شهروندان و افسران پلیس فرگوسن را به خطر بیاندازد. این وضعیتی است که من نمی توانم بپذیرم."

بر اساس این گزارش آقای ویلسون نوشته است: " به دلایل بدیهی من می خواستم تا زمان اعلام رای هیات منصفه صبر کنم و بعد رسما استعفا کنم."

"امیدوار بودم بتوانم به کار به عنوان پلیس ادامه بدهم اما ایمنی سایر افسران پلیس و مردم این منطقه اهمیت بسیار زیادی برای من دارد. امیدوارم که استعفای من به بهبود وضعیت این منطقه کمک کند."

پیشتر آقای ویلسون به رسانه های آمریکایی گفته بود که مایکل براون او را به داخل خودروی پلیس هل داده و به اسلحه اش چنگ انداخته است.

این افسر آمریکایی گفته بود که نگران جان خود بوده و حس یک "بچه ۵ ساله گرفتار" در دست هالک هوگان کشتی گیر آمریکایی داشته است.

حامیان آقای بروان می گویند این جوان سیاهپوست هنگام تیراندازی قصد تسلیم به پلیس را داشته است. برخی شاهدان عینی می گویند مایکل که اسلحه ای نداشته، دست هایش را به نشانه تسلیم بالا برده بوده است.

با این همه دادستان ایالتی و برخی شواهد موجود در پرونده با بخشی از گفته های شاهدان عینی در تناقض است.

بسیاری در میان آفریقایی تبارهای آمریکا خواستار محاکمه آقای ویلسون به اتهام قتل بودند سه ماه بعد از این تیراندازی نهایتا هیات منصفه او را تبرئه کرد.

+16
رأی دهید
-5

payamak - منچستر - انگلستان
از قیافش معلومه نژاد پرسته،
یکشنبه 9 آذر 1393 - 14:15
MehranIrani - تهران - ایران
اگه بیاد ایران پناهندگی بهش میدن بعدشم میشه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تازه اگه کار خلافی هم بکنه با محافظ شخصی میره دادگاه
یکشنبه 9 آذر 1393 - 14:33
Himmel - فرانکفورت - آلمان
همش از خودم میپرسم که مرگ این نوجوان سیاه پوست با مرگ ندا آقا سلطان چه فرقی داشت.؟!
یکشنبه 9 آذر 1393 - 18:44
آرتادخت - تهران - ایران
Himmel - فرانکفورت - آلمان .... میگم نو حالت خوبه؟ کی رو با کی مقایسه میکنی؟... همون اوایل وقتی خبر کشته شدن مایکل براون در اومد یه کلیپ از زورگیری اش از یه سوپرماکت هم در اومد. خیلی هم آدم بی کناهی نبود..
یکشنبه 9 آذر 1393 - 19:32
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.