کاخ سفید ویدئو سربریدن امدادگر آمریکایی را تایید کرد

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با تایید مرگ عبدالرحمن کاسیگ، امدادگر شهروند ایالات متحده که در اسارت داعش بود، سربریدن او را "پلیدی محض" خواند.

آقای اوباما روز یکشنبه (۱۶ نوامبر) ضمن ابراز همدردی با اعضای خانواده آقای کاسیگ گفت: "[او را] کسانی که دنیا به درستی "غیرانسان" خطاب می‌کند، آن هم با عملی که به غایت اهریمنی است از ما گرفتند."

صحنه مرگ آقای کاسیگ و چند سرباز سوری در ویدئویی که به تازگی گروه دولت اسلامی (داعش) منتشر کرده دیده می‌شود.

در این ویدئو شبه‌نظامیان داعش سر بریده امدادگر آمریکایی و ۱۹ نفر دیگر را نشان می‌دهند که به گفته آنها افسران و خلبانان سوری هستند.

پیتر کاسیگ، گروگان آمریکایی که به عبدالرحمن کاسیگ، تغییر نام داد، امدادگری بود که توسط پیکارجویان دولت اسلامی (داعش سابق) در سوریه ربوده شده بود.

عبدالرحمن که ۲۶ ساله، پیش از به اسارت درآمدن در مرزسوریه و ترکیه مشغول کار بود.

حدود یک ماه پیش هم داعش ویدئوی سر بریدن آلن هنینگ امدادگر بریتانیایی را منتشر کرد و در انتهای آن تهدید کردکه آقای کاسیگ را هم خواهد کشت.

والدین آقای کاسیگ که ساکن ایندیانای آمریکا هستند، چندی پیش بخش‌هایی از نامه‌ پسرشان را منتشر کردند که در آن از سختی‌های گروگان بودن نوشته بود.

با کشته شدن عبدالرحمن کاسیگ، شمار شهروندان غربی که داعش سربریده است اکنون به ۵ نفر رسید

+13
رأی دهید
-4

homopersia - ملبورن - استرالیا
خدا بیامرزتش ولی انگار خون غربی ها از خون کسای دیگه ای که تا حالا سرشون رو بریدن، رنگین تره!!!
دوشنبه 26 آبان 1393 - 10:13
harrp - وین - اتریش
بسیجی‌های ۱۰۰۰ پدر از داعشیا کثیف ترن . اینم فکر کنم آخری بود چون اگه چیزی داشتن ته ویدئو نشون میدادن که ندادن. نمیدونم چرا اینجا این ۵ تا ویدئو رو آاپ لود نکرد تا همه بفهمن این مسلمونای رذل چه آدمای هستن. جلوشم می‌نوشتین +21
دوشنبه 26 آبان 1393 - 10:17
ey.javidan.iran - سیدنی - استرالیا
کارش شده تایید کردن بی عرضه ترین رییس جمهوری امریکا اگه مک کین بود پوست داعش رو تا حالا کنده بود..این سیاه بد ترکیب ابرو واسه امریکا نذاشته
دوشنبه 26 آبان 1393 - 11:02
Farokhzad - کنت - انگلستان
از معجزات اسلام گروهى بى مغز دست به هر نوع جنایتى میزنند تا بروند بهشت تنها کارى که باید کرد این دین اهریمنى رأ .. باید انداخت شرم بر شما تازى ها
دوشنبه 26 آبان 1393 - 12:07
ایرانی باش - فارس شیراز - ایران
ey.javidan.iran - سیدنی - استرالیا خورده به دل نگیر مگه نشنیدی که از قدیم چی گفتن؟ از ماست که بر ماستخاکی که از قبر بر مدیران دوباره تو همون قبر میریزن امید وارم فهمیده باشی
دوشنبه 26 آبان 1393 - 12:51
danial nabi - استكهلم - سوئد
خدا لعنت کند اون جرج بوش و پدر ه...زاده ش که تمام برنامه ریزی در عراق و افغانستان و سوریه و بعد ایران را در سر انگلش میپروراند، هر کس اون ه...زاده را بکشد کاری انسانی‌ کرده، البته انگلیس هم در این جنایت فرقی‌ با آمریکا و داعش ندارد، هر بلایی سرشان بیاد، باز هم کم است.
دوشنبه 26 آبان 1393 - 17:44
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.