در تعقیب کلاهبرداری‌ که طعمه‌هایش را در فرودگاه رها می‌کرد

تصاویر به‌دست آمده از مرد شیادی که به بهانه استخدام مهندس در پروژه‌های نفتی قطر، دست به کلاهبرداری از ده‌ها نفر زده، تنها سرنخ کارآگاهان برای دستگیری این تبهکار حرفه‌ای است.

 پلیس از مردم خواسته است درصورت داشتن هرگونه اطلاعاتی از این مرد، برای دستگیری او به تیم تحقیق کمک کنند. مدتی قبل گزارشی از کلاهبرداری‌های مردی منتشر کردیم که با چاپ آگهی استخدام در روزنامه‌ها، اقدام به شناسایی پزشکان و مهندسان می‌کرد و به بهانه استخدام، آنها را به ترکیه می‌کشاند و پس از کلاهبرداری، طعمه‌هایش را در فرودگاه رها می‌کرد.

به‌دنبال انتشار این گزارش، شاکیان زیادی که از سوی این مرد هدف کلاهبرداری قرار گرفته بودند برای شکایت از وی راهی اداره آگاهی تهران شدند. یکی از آنها مهندس جوانی بود که به امید استخدام در پروژه‌های نفتی قطر در دام مرد کلاهبردار افتاده بود. این مرد پس از حضور در اداره 14پلیس آگاهی تهران به مأموران گفت:

مدتی قبل فردی به نام مجتبی با شماره تلفنی که متعلق به لندن بود اقدام به انتشار آگهی در روزنامه‌ها کرده و مدعی شده بود که برای کار در یک پالایشگاه نفتی در قطر به‌دنبال مهندس عمران است. مدتی بعد از اینکه رزومه‌ام را برایش فرستادم، با من تماس گرفت و گفت که برای کار در این پروژه انتخاب شده‌ام.

او سپس از من خواست برای انجام کارهای مقدماتی راهی استانبول شوم. من که حسابی خوشحال شده بودم به استانبول رفتم و با این مرد ملاقات کردم. او برای تهیه ویزا و بلیت بیش از یک‌هزاردلار از من گرفت و گفت که چند روز بعد برای گرفتن ویزا به آنکارا خواهیم رفت.

روز قرار با او در فرودگاه استانبول قرار گذاشتم تا به آنکارا برویم اما آن روز هر چه در فرودگاه منتظر ماندم از او خبری نشد. وی حتی به تلفن‌هایم هم جواب نمی‌داد و من پس از چند روز بلاتکلیفی، درحالی‌که همه پول‌هایم را به او داده بودم توانستم به ایران برگردم. بررسی‌های کارآگاهان نشان می‌داد که مرد کلاهبردار که با هویت جعلی مجتبی- ه دست به فریب طعمه‌هایش می‌زد آرش- چ نام دارد و متولد سال 51 است. با شناسایی آخرین محل سکونت متهم در منطقه میرداماد، کارآگاهان راهی آنجا شدند اما بررسی‌ها نشان می‌داد که او از چندسال قبل این محل را ترک کرده و هم‌اکنون نیز در خارج از کشور سکونت دارد.

سرهنگ محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با اشاره به شناسایی تعدادی از شاکیان و مالباختگان که دقیقا با همین شگرد هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، گفت: برای پیشگیری از ادامه این کلاهبرداری‌ها و شناسایی دیگر مالباختگان، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس مرد کلاهبردار را صادر کرده و از کسانی که از او اطلاع دارند خواسته است که اطلاعات خود را از طریق شماره‌ تماس‌های 51055514 و 51055415 دراختیار کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

+51
رأی دهید
-5

raha1984 - هامبورگ - المان
یک مشت دزد و کلاهبردار و جنایتکار فراری از ایران که با اتیکت سیاسی درخواست پناهندگی میدن !! یکی نیست که بگه ایران اگه ازحاب و گروه های سیاسی داشت که ۳۵،۶ سال حال و روزش این نبود که !!
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 14:16
azadeh11 - آمستردام - هلند
به احتمال زیاد این مرتیکه دزد در ترکیه زندگی میکننند.
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 15:55
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.