امضای قرارداد احداث قطعات دو و سه آزادراه تهران-شمال با بنیاد مستضعفان

تقاطع: آن‌گونه که “مدیرکل راه و شهرسازی مازندران” خبر داده، احداث قطعات دوم و سوم آزادراه تهران-شمال نیز هم‌چون قطعه اول آن به “بنیاد مستضعفان” سپرده شده است.

به گزارش خبرگزاری “تسنیم”، وابسته به سپاه پاسداران، حیدر نوروزی روز شنبه (۱۷ آبان-۸ نوامبر) در جلسه بررسی مشکلات مرزن‌آباد در چالوس، ضمن اعلام خبر انعقاد «تفاهم‌نامه جدید» بین “وزارت راه و شهرسازی” و “بنیاد مستضعفان” برای “ادامه روند احداث قطعات دو و سه آزادراه تهران-شمال”، گفت که قرارداد ترمیم آسفالت جاده قدیم چالوس نیز با پیمان‌کار به امضا رسیده است.

امضای این تفاهم‌نامه در حالی است که “بنیاد مستضعفان”، مجری و کارفرمای قطعه یک این آزادراه نیز محسوب می‌شود که بر اساس اعلام اسفندماه سال گذشته حسن احمدی نوری، “معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌ها” در ایران، پیشرفت این قطعه بعد از ۱۷ سال، تا آن زمان ۴۷ درصد بوده است.

آزادراه تهران–شمال که ساخت آن در سال ۱۳۷۵ و در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی شروع شد، به طول ۱۲۱ کیلومتر، اتوبان همت در شهر تهران را به کمربندی چالوس–تنکابن وصل می‌کند.

در این میان، دو قطعه دوم و سوم این آزادراه طی ۱۸ سال گذشته با وجود دست به دست شدن در میان پیمان‌کاران داخلی و خارجی پیشرفتی نداشته و کار آن عملا متوقف شده است.

در همین ارتباط، قاسم احمدی، “نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی”، روز ۳ مهرماه گذشته در جلسه “شورای اداری” شهرستان چالوس، با اشاره به سخنان یکی از مسوولان وزرات راه مبنی بر اینکه به دلیل نیاز قطعات دوم و سوم آزادراه تهران-شمال به ده هزار میلیارد تومان بودجه، این وزارتخانه قادر به تکمیل آن نیست، گفت: «اگر شرایط به این صورت باشد ما نیز از مردم عزیز ایران عذر می‌خواهیم و جاده را فقط برای تردد اهالی بومی باز خواهیم گذاشت.»

پیش‌تر در اردیبهشت‌ماه ۹۲ و در آخرین ماه‌های دولت احمدی‌نژاد، علی نیکزاد، “وزیر راه و شهرسازی” در آن دولت، از واگذاری قطعات دو و سه آزادراه تهران-شمال به “قرارگاه خاتم‌الانبیا”، خبر داده و گفته بود: «به دنبال آن هستیم که مجوزها را اخذ و فاینانس را جذب و ساخت قطعات دو و سه را با این قرارگاه نهایی کنیم.»

این در حالی است که امضای این قرارداد در دولت حسن روحانی، به دلیل آن‌چه عدم توانایی “قرارگاه خاتم‌الانبیا” در تامین اعتبار اعلام شد، منتفی گردید.

به دنبال آن، عباس آخوندی، “وزیر راه و شهرسازی” در دولت حسن روحانی، شام‌گاه ۲۳ آذرماه سال گذشته در یک برنامه تلویزیونی با بیان این‌که «در قطعه دو و سه آزادراه تهران-شمال باید ۵۷ کیلومتر تونل ساخته شود»، میزان پیشرفت این قطعه را تنها سه درصد اعلام کرد و گفت که “مشکل اصلی” در این آزادراه، “اعداد بزرگ‌مقیاس” و “رقم‌های میلیارد دلاری” است که «بالاخره باید از محلی تأمین شود».

خبرگزاری “مهر” نیز روز۱۳ خردادماه امسال، با انتشار گزارشی با تاکید بر اینکه «ساخت قطعه دو و سه این آزادراه به جز حفاری یک تونل در ابتدای قطعه ۲ هنوز به جایی نرسیده» از نیاز این قطعه به سرمایه‌گذاری «حدود ۵ هزار میلیارد تومانی» خبر داد و نوشت که «هنوز هیچ سرمایه‌گذاری برای ساخت آن اعلام آمادگی نکرده است».

+4
رأی دهید
-35

metti - تهران - ایران
درورد بر جهاد گران بنیاد مستضعفان که رویه تمام راهزنان و حرامیان طول تاریخ رو سفید کردن خدا قوت برادران مال مستضعفینه بخورید حال کنید:)))))))))))))))))))))))))9
دوشنبه 19 آبان 1393 - 20:05
علی چپ دس - رشت - ایران
دمت گرم
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 06:29
rahjoo - بابل - ایران
کاش هیچوقت ساخته نشه ! از زبان و سبک زندگی و محیط زیستمون همه نابود شدن!!! دردنیای جهان سوم فقط قدرتمندا برنده ان
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 13:55
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.