ناگفته های تلخ مرد اعدامی

مرد اعدامی که از دزدان مسلح و خطرناک است تا پای چوبه دار از همسر و دختر کوچولویش شرمسار بود.این دزد مسلح سحرگاه دیروز و در ملأعام به دارمجازات آویخته شد.
 این مرد که وحشت به جان همه می‌انداخت حالا با بغض  به همسر و کودکش می گوید «منو ببخشید». «نادر»  معروف به «سعید» و 38 ساله هستم.  زمانی ماشین‌چی چاپخانه بودم. سال 75با 70 کیلوگرم تریاک در لاهیجان دستگیر شدم و به زندان افتادم. در بند باز زندان تحمل حبس می‌کردم  اما دو سال بعد برای مرخصی به مشهد آمدم و فراری شدم.

برادرم «علی» پیشنهاد داد دست به سرقت از طلافروشی‌ها بزنیم، او یک تفنگ جنگی کلاش هم گیر آورده بود. ما با همدستی پسر برادر دیگرم به نام «مهدی» نقشه سرقت از طلافروشی‌ها را کشیدیم و سپس با موتورسیکلت به مغازه‌های طلافروشی حمله‌ور شدیم و با تهدید کلاش و پتک دست به سرقت‌های مسلحانه زدیم. 16 بار سرقت مسلحانه با تفنگ جنگی انجام دادیم و بقیه هم با تهدید پتک بود.
 سال 89 دستگیر شدیم، برادرم علی هنگام فرار از روی ماشین افتاد و جان خودش را از دست داد. مهدی پسر برادرم به 20 سال و «جلال» همدست دیگرمان به 19 سال حبس محکوم شدو من هم  که با اقدام‌هایم سرنوشتم را به باد داده بودم پس از بررسی پرونده در شعبه 5 دادگاه مشهد و همچنین با تأیید حکم دیوان عالی کشور به اعدام محکوم شدم.
در این آخرین لحظات عمرم فقط می‌توانم بگویم  برای خودم واقعاً متأسفم. سال 82 ازدواج کردم، همسر بیچاره‌‌ام با هزار امید و آرزو پا به خانه‌ام گذاشت. ما صاحب یک دختر شیرین زبان و خوشگل شدیم، اسمش را مژده گذاشتیم.
او الان 8 ساله است و تنها آرزویم این است که  او را در آغوش بگیرم. البته برای همسرم پیغام فرستادم تا بچه را به اینجا نیاورد ضمن این که او امروز مدرسه داشت. دوست ندارم بچه‌ام مرا این طوری ببیند.
از روی او و همسرم خجالت می‌کشم و شرمنده‌شان هستم.
من حق دخترم و همسرم را پایمال کردم، از روی مادرم نیز خجالت‌زده هستم. ما اعضای یک باند خانوادگی سرقت از طلافروشی‌ها بودیم و خدا می‌داند که آنها چه عذابی می‌کشند. برادر بزرگم در راه خلاف کشته شد، من این طوری و پسر برادرم نیز حالا حالاها باید پشت میله‌های زندان باشد و....
به مادرم می‌گویم خیلی دوستش دارم. بعد از مرگ پدرم در سال 80، او جای خالی پدر را برایم پر کرد.  مردانه برایم به خواستگاری رفت و همسر خوبی هم برایم گرفت. حقوق و درآمدم از چاپخانه کفاف هزینه‌های زندگی‌ام را می‌داد. مادرم، خودش هوای مرا داشت ولی افسوس که به راه خلاف رفتم و آخر و عاقبت خلافکاری هم بهتر از این نمی‌شود.
باید از روزی که پایم را کج گذاشتم دخترکوچولویم، همسرم و مادرم را می‌دیدم. می‌توانستم کنارشان زندگی خوب و شیرینی داشته باشم. می‌توانستم سایه سرشان باشم ولی....
بار دیگر تکرار می‌کنم که برای خودم متأسفم، سال 85 دان یک کونگ‌فو گرفتم؛ ورزشکار بودم و سری توی سرها داشتم. ولی...؟
من برای همه جوان‌ها آرزو می‌کنم عاقبت به خیر شوند، آنها نیز باید از خدا عاقبت به خیری بخواهند. به خدا دنیا و مال دنیا ارزش ندارد آدم بخواهد عمر و زندگی‌اش را تباه کند. به خدا مال حرام خیر نمی‌کند و آدم خلافکار خیر نمی‌بیند. به جوان‌ها می‌گویم قدر جوانی‌تان را بدانید، قدر روزهای آزادی‌تان را بدانید و چشم و چراغ خانواده خود باشید. خدا بیامرز پدرم همیشه به من می‌گفت تو عصای روزهای پیری من و مادرت خواهی بود ولی من با کارهای اشتباهم کمر مادر بیچاره‌ام را شکستم. خیلی سخت است در این وضعیت بخواهی حرفی بزنی، سخت است بخواهی چیزی بگویی و من در جایگاهی نیستم که بخواهم دیگران را نصیحت کنم. من از جوان‌ها خواهش کردم که بیشتر به فکر خودشان باشند، به فکر باشند و به خدا توکل کنند تا  مایه ننگ و عذاب خانواده خود نشوند.
از دیروز- جمعه -  بعد از ظهر که در زندان به من اطلاع دادند قرار است حکم اعدام اجرا شود  یک ثانیه هم فکر و ذهنم آرام نشده است، حسرت می‌خورم به روزها و لحظاتی که از دست داده‌ام.


   اعدام دزد مسلح


حکم اعدام  نادر ساعت 9 صبح روز هفدهم آبان ماه در میدان رسالت مشهد به اجرا گذاشته شد. «صادقی» دادستان مشهد به خبرنگار روزنامه ایران گفت: این متهم از اعضای باند خانوادگی سرقت‌های مسلحانه  و دارای سوابق متعدد جرایم خشن و سنگین در سطح کشور بود  که مرتکب چند سرقت مسلحانه مقرون به آزار و اذیت و خسارت‌های مالی و جانی شده بود.
وی افزود: این متهم در شهرهای  مشهد، نیشابور، گرگان، بهشهر و رامسر  با همدستی دیگر اعضای باند مرتکب 31 سرقت و همچنین ایجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم و امنیت عمومی شده بودند که با تلاش پلیس مشهد در سال 1389 دستگیر و امروز حکم اعدام یکی از اعضای اصلی باند به اجرا درآمد.
 

+68
رأی دهید
-15

vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
مگر کسی را کشته بود که او را کشتید؟ ای حکومت قاتل! برای اینکه خرج نکنند همه را بجای حبس ابد اعدام می کنند.. جوانان ایرانی را می کشند تا جوانان عرب در سوریه و لبنان و عراق زنده باشند و با پول ایران و ایرانی بهشت بسازند از کشورشان. مرگ بر جمهوری ضد ایرانی اسلامی!
یکشنبه 18 آبان 1393 - 12:54
karaji - گتنبرگ - سوئد
این بد بخت باید حبس میشد نه افرادی مثل خاوری و زنجانی و دیگران حبس الکی‌ و آزاد !!
یکشنبه 18 آبان 1393 - 13:00
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
آخی ! ریختن اشک‌های تمساح‌ها شروع شد!
یکشنبه 18 آبان 1393 - 13:58
rahaei - تهران - ایران
اعدام باید از مجازات ها حذف بشه، آمار نشون میده که تو کشورهایی که عدم نیست قتل و جنایت کمتره . کشور های اسکاندیناوی رو ببینید!
یکشنبه 18 آبان 1393 - 14:02
بيقرار - دوحة - قطر
حق این ادم اعدامه فقططططططططططططط
یکشنبه 18 آبان 1393 - 14:58
payamak - منچستر - انگلستان
اگه این اعدامها تو ایران نشه ،سنگ روی سنگ بند نمی‌شه ،اینجا یارو آدم می‌کشه ۲۰ سال بهش میدن بد از ۱۰ سال میاد بیرون، حالا خانواده قربانی چی‌ میکشن هیچکس هیچی‌ نمینویسه
یکشنبه 18 آبان 1393 - 15:23
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
الآن حرف بزنى میگن طرفدارى میکنى از خلافکار ها و از این حرفها. این خدا بیامرز انسانى بود از نظر اخلاق اجتماعى بسیار بد و نادرست تربیت شده. ولى این آقا در این ٣١ بارى که دزدى کرده کسى را نکشته. این آقا حکمش همان ٢٠ سال زندان بود چون پرونده داشت و بار اولش هم نبود نه اعدام. اصلا من موندم که اینها چه لذتى از کشتن آدم میبرن. چون همش با افکار جنگ و خون بزرگ شدن. دینشون همش عزا دارى و سر بریده امام حسین و این و اون و چه میدونم در افتاده رو سر فاطمه زهرا و شمشیر خورده تو سر على و ابوالفضل هم دستاش قطع شده خلاصه افکار قشنگ و انساندوستى در اینها نیست. فقط خشونت. بزن تو سرت عزا بگیر سر ببر اعدام کن شلاق بزن فقط این چیزها تو کله اینهاست. بهمین دلیل خیلى براشون راحته خشونت نشان دادن. بجاى اینکه اینجور افراد را در برنامه Resocialisation دوباره درمان کنن میان بجاش میکشننش. حالا یه زن و بچه بدبخت تو اون جامعه چه خاکى تو سرش کنه خدا میدونه.
یکشنبه 18 آبان 1393 - 16:05
new idea - لندن - انگلستان
آخه لامذهبا کجای دنیا،کدوم قانون میگه آدم به این جرم ها رو باید اعدام کرد؟ زندانیش میکردین طولانی.آخه مجازات مرگ؟
یکشنبه 18 آبان 1393 - 16:11
ایرانی غیور - کرج - کرج - ایران
چرا میگید باید زندانی میشد؟ یا چرا اعدام شد؟ باید چکار کنن این انگل های جامعه رو؟ خوبه نوشته رفته زندان و بعد از دو سال مرخصی گرفته و بعدش فرار کرده و شروع به دزدی های خطرناک و وحشت آفرین کرده. دو سال زندان بوده و آدم نشده و عبرت نگرفته. اینطور افراد شرور 10 دفعه هم زندان برن، باز هم آدم بشو نیستن. طرف خودش هم قبول داره ولی شماها دفاع میکنید. جامعه کلی انسان شریف و فهمیده داره که به درستی ازشون استفاده نمیشه. بعد این انگل به چه درد جامعه میخوره؟ زده چند نفر دیگه رو خونه خراب کرده و از هستی ساقط کرده و سرمایه شون رو به تاراج برده. معلوم نیست چند خونواده رو بدبخت کرده و به خاک سیاه نشونده. روی چند نفر اسلحه کشیده و چند نفر از وحشت آفرینی این جونور، تا پای سکته هم رفتن. حالا چرا باید به این عوضی رحم کرد؟ اگه به زور اسلحه بیاد زندگی شخصی خودتون رو ببره، باز هم ازش دفاع میکنید؟
یکشنبه 18 آبان 1393 - 16:21
زنده بادايران من - لرستان - ایران
این اراجیف شما دیگه برای هیچکس کاربردی ندارد. شما اگرانسان بودید خودتان را جای اون بیچاره هایی که بدست این فرد آزارواذیت ومالشان را به تاراج برده شده قرار می دادید.مگر این شخص گرسنه بوده مگرکارنداشته، خودش اقرار می کند که کارداشتم وحقوقم هم خوب لوده است پس مرضش چی بوده؟ ضمنا شما دایه بهتر ازمادرنباشید
یکشنبه 18 آبان 1393 - 17:03
perser68 - آلمان - آلمان
خامنه ای شیاد میلیاردها از زندگیو سرمایه میلیونها ایرانی و همین اعدامی دزدیده و داره همچنان به اندوخته های خودش اضافه میکنه کسی ککش هم نمی گذه!!! حالا تکلیفه اون دختر ۸ساله و مادرش چه خواهد شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ای وای که چی بر سر اون مردم داره میاد؟ تا کی نشستنو تن به اینهمه ظلمو وحشیگری دادن؟؟؟؟؟؟؟؟؟ رژیمه متوحش آخوندی ننگت باد!!!!!
یکشنبه 18 آبان 1393 - 18:00
saljog - سوئد - سوئد
کسی ر که نکشته بود. چرا اعدام?
یکشنبه 18 آبان 1393 - 18:06
saljog - سوئد - سوئد
کسی ر که نکشته بود. چرا اعدام?
یکشنبه 18 آبان 1393 - 18:07
paris777 - آمریکا - لوس انجلس - آمریکا - لوس انجلس
vahid.sharifi - ونکوور - کانادا. karaji - گتنبرگ - سوئد. زده با دزدی چند تا خانواده را بد بخت کرده. مالشونو برده. مواد فروشی کرده. اگه خودتم میزد موقع دزدی میترکوند بازم راضی‌ نبودی اعدام شه؟. یارو چندمین بارشه. خبری از خانوادهٔ قربانیاش دارید؟. حقش بوده
یکشنبه 18 آبان 1393 - 20:55
vahid404 - تورونتو - کانادا
دزدی مسلحانه نه یک بار بلکه 31 بار. سال هفتاد و پنج هم با هفتاد کیلو مواد گرفتن اما بازم اعدامش نکردن. از مرخصی سو استفاده کرده فراری شده رفته به جون و مال مردم فلک زده افتاده. واقعا یک بار اعدام برای این موجود کثیف کمه. همین الان هم ولش کنن بازم میره دست به جنایت میزه. تعجب می کنم از ادم های ساده لوح که تحت تاثیر مظلوم نمایی های این شارلاطان قرار می گیرن.
یکشنبه 18 آبان 1393 - 19:14
mjan53 - مشهد - ایران
vahid.sharifi - ونکوور - کانادا- با اون جنایات متعددی که کرده بود قطعا اگه زنده میموند جون یه عده ای رو می گرفت در ضمن کارهاش کمتر از آدمکشی نبوده آقای با وجدان!
یکشنبه 18 آبان 1393 - 19:15
paris777 - آمریکا - لوس انجلس - آمریکا - لوس انجلس
زده با دزدی چند تا خانواده را بد بخت کرده. مالشونو برده. مواد فروشی کرده. اگه خودتم میزد موقع دزدی میترکوند بازم راضی‌ نبودی اعدام شه؟. یارو چندمین بارشه. خبری از خانوادهٔ قربانیاش دارید؟. حقش بوده
یکشنبه 18 آبان 1393 - 20:54
afsaneh87 - شفیلد - انگلستان
واقعا متاسفم برای خودم که ایرانی هستم، چه بر سر ما اومده که بویی از انسانیت و شرف نبرده ایم و برای دیگران ارزوی مرگ میکنیم، در صورتی که اگر ما هم در شرایظ این بنده خداها قرار میگرفتیم، چه بسا بدتر میشدیم، خیلی راحت است که ندانسته در مورد دیگران قضاوت کنیم، بدترین دوران ایران زندگی میکنیم و شرمنده نسل های بعدی هستیم،، لعنت تو روح هر چی اخوند و اخوند زاده که ایران را به اینجا رسانده….به امید ازادی ایران و ایرانی از شر اخوندهای نکبتی
یکشنبه 18 آبان 1393 - 22:15
Farokhzad - کنت - انگلستان
فقط اعدام میتونه از دهن یک تازى خشن در بیاد هیچ ایرانى راضى به مرگ إنسانى نمیشود شرم بر شما حیوانهاى وحشى آدم نما!!! چرا این دزدان میلیاردى رأ محاکمه نمیکنید چرا ٣٥ سال پیش ما اینقدر دزد و ادمکش و قاچاق چى نداشتیم !!!
دوشنبه 19 آبان 1393 - 09:56
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
اینکه اگر یک گردن کلفت حکومتی پشتش بود اعدام نمیشد در آن نباید شک کرد ولی قاچاق 70 کیلو تریاک و بعد سرفت مسلحانه با کلاشنیکوف وپتک خب حکمش در قانون مشخص است. آنهایی که می گویند چرا اعدام به جنبه اجتماعی جرم ایشان توجه ندارند. القاء احساس ناامنی گسترده ای که خبر سرقتهای گروهی و مسلحانه ایشان با سلاح گرم در سطح جامعه و بین مردم داشته است جرم کمی نیست.
دوشنبه 19 آبان 1393 - 11:09
زنده بادايران من - لرستان - ایران
اجنبی پرست afsaneh87 - شفیلد - انگلستان-غلط میکنی توهین میکنی. اگه دلت برای این جنایتکاران می سوزه برو راهشان را ادامه بده معلومه که یا ازخانواده جانی اعدامی هستی ویا ازگروهکهای بی وطن وطن فروش
دوشنبه 19 آبان 1393 - 09:37
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
afsaneh87 واقعا همینطوره که میگید. البته این ملت یه مقدار وحشی و خارج از استاندارد‌های انسانی‌ بار اومدن، تقصیر خودشون هم نیست. وقتی‌ ۳۵ سال فقط مرگ و اعدام و جنگ و خشونت ببینی‌، وقتی‌ تو خیابون جلو چشت خشونت با مردم بخاطر مسائل بیخود مثل در آمدن مو سر زنان و ناخن لاک زده ببینی‌، از بچگی‌ فقط خشم ببینی‌ آخرش هم اینجوری میشی‌ که یک انسان رو به خاطر دزدی. حالا ۱ بار یا ۱۰۰ بار اعدامش میکنی‌. اصلا دزدی چیه؟ بخار مسائل کمتر هم اعدام می‌کنن. اعدام. یعنی‌ فرزان من طلا فروش این آقا اگه میومد تمام طلا همو میبرد، اگه از من می‌پرسیدن که حاضری این آقا رو اعدام کنیم، من یکی‌ به پای قانون میافتادم تا این مرد اعدام نشه. حبس بله ۲۰ سال.. اعدام نه.
دوشنبه 19 آبان 1393 - 10:50
Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان
کسی که هفتاد کیلو تریاک فروخته ( تنها یکمورد که ا عتراف کرده)/ از مرخصی در زندان سواستفاده کرده و فرار کرده / سرقت مسلحانه با رعب و وحشت / چندین خانواده را به خاک سیاه نشانده/ کار با درامد کافی داشته / زن و دختر خوب داشته / با این شخص چکار باید کرد؟ این شخص اگر بتونه باز هم این کار ها را ادامه میدهد. از زندان بودن درس عبرت نگرفت / برای همچین اشخاصی اعدام اخرین راه حل است و بس.
دوشنبه 19 آبان 1393 - 12:54
مترلینگ - منچستر - انگلستان
جالبه که یه خانواده دزد بودند الان هم اگه دمش تو تله گیر نمیکرد اینجوری پشیمان نبود وبه کارش سر سختانه تر ادامه میداد ولی حکم اعدام هم براش زیاد بود باید بیست سال حبس بدون مرخصی میدادن که نتونه فرار کنه
دوشنبه 19 آبان 1393 - 16:14
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
این زنده باد ایران نمونه مشخص همین وحشى گرى است که بهش اشاره کردم. فقط طرز حرف زدنشو ببینید. یک آدم کم سواد. فکر کنم تا بحال تو عمر بیهوده اش یک کتاب هم نخونده. شاید رساله امام فهرستش رو خونده باشه. کارى نداریم ولى جناب شما وحشى هستى. براى وحشى بودن حتمى احتیاج به شاخ و دم نیست. بجاى دلیل آوردن بلدى فقط درى ورى بنویسى. چه میدونم جملات بى محتوایى مثل تو حتمى خودت از خانواده اعدامى ها هستى و دزدى و از این چرت و پرت ها. خوب معلوم الحال هستى البته.
دوشنبه 19 آبان 1393 - 16:31
مترلینگ - منچستر - انگلستان
اقا تو این سایت اگه دم از رحم وگذشت وانسانیت بزنی میشی اجنبی وطن فروش هر کس هم که تو ایرانه و خشونت طلب میشه وطن خر انگار موندن تو ایران و زیر فشار بودن رو بقیه به اینا تحمیل کردن اصلا نمیدونن که هر کس اینطرفه چیکاره س چی شده اومده فقط تو این فکرن که وطن فروشن واز اینجا حقوق میگیرن خوب اگه پول میدادن تو اول صف اینجا چارقاچ نشسته بودی
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 00:02
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.