یک کارت دعوت عروسی جالب و یک نکته
+36
رأی دهید
-80
سید مجید حسینی، نویسنده و روزنامه نگار، با انتشار تصویری از یک کارت دعوت عروسی نوشت:
در همین اینستاگرام، (البته قبل محرم) دعوتنامه عروسی گذاشته اند که آدم فکر می کند هنوز آیات قرآن در مورد حذف زن از زندگی در بعضی جاهامصداق دارد؛ منتشر کننده کارت دعوت خودش دانشجوی یک دانشگاه در آمریکاست و مسلمان و متن هم نشان می دهد که خانواده مذهبی هستند؛ اما ملت را دعوت کرده اند به مراسم زفاف پسرشان (علی) انگار که ازدواج یک نفره است و علی تنهاست و کسی طرف ازدواج اش نیست؛ تا پایان متن هم اثری از اسم یا فامیل عروس (یا همان زن)در کار نیست؛ عکس جوان رعنا را هم با تیپ رشید و پولدار انداخته اند کنار کارت دعوت که مرد محوری تکمیل شود؛ مرد در مرکز این برنامه ایستاده و همه چیز در حول و حوش آن شکل می گیرد حتی دعوت کنندگان هم سه مرد و فرزندانشان هستند.
shirdel - لندن - انگلیس
حالا بایست چیکار کنیم / بخندیم؟
شنبه 17 آبان 1393 - 20:11
arkadash - نیکوزیا - قبرس
یارو هرمافرودیت کاذبه....قراره با خودش زفاف کنه
شنبه 17 آبان 1393 - 20:15
Neda02 - اتاوا - کانادا
بیشتر از این هم انتظاری نمیره!
شنبه 17 آبان 1393 - 20:19
southern star - سیدنی - استرالیا
حتمی با کف دستش ازدواج کرده خب!
شنبه 17 آبان 1393 - 22:33
باور عمیق - قم - ایران
آقای حسینی . شما ببخش . ببخش که اینا عادت ندارن... مثل حضرت شما که شب اول عروسی لباس لخت تن عروست کردی و جلوی هر کس و ناکسی نمایشش دادی ، ورود به حیطه ای کنن که عادت شما و امثال شماست . به شما میگن روشنفکر . به ما میگن متحجر . عقب مانده . حالا این آقا باید بیاد توضیح بده که چرا مثلا عکس عروسشو ننداخته روی کارت دعوت . شماها تا توی شورت مردم دیگه رو هم میخواید سرک بکشید اما اگر یکی کاری به کاری شماها داشته باشه میگید آآی عدم احترام به حیطه شخصی . آخه سایت محترم . خبر گیر دادن یه بابایی به کارت دعوت عروسی یه بابای دیگه رو منتشر میکنه اما تعداد فراوانی از اخبار دیگه داخل مملکت رو که حاکی از یه سری پیشرفت ، یه سری خبرهای خوب ، یه سری اتفاقات مثبته چرا هرگز پوشش نمیدی؟
شنبه 17 آبان 1393 - 21:17
باور عمیق - قم - ایران
مهمترین دستاوردی که مطالعه روزانه سایت های خبری بیگانه داره رسیدن به یک نکته است .. سانسور و جهت دار نمودن اخبار منتشره و دستچین کردن اونها برخلاف ادعاهای قبلی فقط منحصر به جمهوری اسلامی نبوده . در حالی که در طی 8-9 سال گذشته روند شفاف سازی انتشار اخبار در رسانه های ایرانی به سرعت در حال پیشرفته ، شماها همچنان به بسته کردن فضای رسانه ای خود مشغولید . تمام اخبار شما در چند دسته بندی همیشگی خلاصه میشه .
شنبه 17 آبان 1393 - 21:21
سرسره - اهواز - ایران
باور عمیق قم- کاملا حق با نویسندست اخه نابغه این چه ربطی به لختی پوشیدن ونپوشیدن داره؟مگه ایرانیها یا جاهای دیگه حتما عکس عروس وداماد رو کارت نشون میدن؟ لب مطلب مرد سالاری وبه حساب نیووردن زن هست چرا از اسم وفامیل عروس هم ننگ دارن ؟مگه مردم به اسم عروس هم تجاوز میکنن یا تحریک میشن ؟واقعا برای اون مغز مریضت متاسفم خدا از امثال توواین عربهای نفرت انگیز عقب افتاده کم میکرد زمین جای بهتری برای زندگی بود
یکشنبه 18 آبان 1393 - 03:20
hamed-irooni - سیستان - ایران
باور عمیق - قم - ایران این رسالت همه خبرگزاری هاست که اخبار جهت دار منتشر کنند. به همین اخبار صداو سیما نگاه کن خیلی از خبرها رو منتشر نمی کنن و اونایی که منتشر میشه با ادبیات خاص خودشونه کلا خبرگزاری بی طرف در دنیا وجود نداره، چون اداره خبرگزاری نیازمند پرداخت هزینه های زیاد هست و منبع مالی ای که این هزینه ها رو تامین می کنه محض رضای خدا این کار رو نمی کنه.
یکشنبه 18 آبان 1393 - 05:30
خودتي - زمین - أسترالیان
حتما عروس خانم صابون گلناره خودمونه.
یکشنبه 18 آبان 1393 - 06:54
azadi-iran - وین - اطریش
باور عمیق - قم - ایران. اقای عزیز چرا این نقد از این کارت عروسی را به مسعله شخصی افراد ربط می دهی!. شما بهتر است که هر روز بروید حوزه علمیه قم تا بیشتر مغز تو شستشو بدهند . اکثر این مسلمان مخصوصا عربی و ترکی فقط از امکانات سیاسی و اجتماعی و بهداشتی کشورهای غربی استفاده می کنند. ولی زندگی فکری شان همان قرون وسطایی می باشد.
یکشنبه 18 آبان 1393 - 08:56
bita-gh - لیدز - انگلستان
با سلام خدمت باور عمیق .من از سهم با احترام یک سوال دارم شما به برابری زن و مرد هم باور دارید اگر که نه پس حرفی نیست اما اگر پاسختان آری است پس این را باید بپذیرید که نوع پوشش زن صرفاً به خود او ربط دارد نه به کس دیگری نم زن باید به عنوان شریک زندگی در کنار مرد باشد اگر تصویر مرد در کارت دعوت هست زن هم حق دارد با هر پوششی که دوست دارد و قبول دارد در کارت دیده شود و مرد اگر عقاید زن را قبول ندارد این اجازه حق اوست که با یک فردی هم سویه عقاید خود ازدواج کند لطفا کامنتتان را دوباره بخوانید هیچ مردی حق این که نوع لباس زنش را مشخص کند ندارد مگر اینکه دوست ناداشته باشد عروس خودش لباسش را انتخاب میکند نه داماد. اما حق انتخاب عروس و یا داماد بعنوان شریک زندگی حق هر دوطرف است زن معادل مرد است و فکر مستقل دارد و حق مساوی با تشکر از اینکه نظرم را خواندید
یکشنبه 18 آبان 1393 - 10:57
Navit - آنتورپن - بلژیک
چه جالب همه ى کامنت ها رو خوندم و با اکثرشون موافقم در صورتى که به نظر میاد در تضاد همن ولى انگار بیشتر مکمل همند
یکشنبه 18 آبان 1393 - 12:47
Habib2020 - شیراز - ایران
کاملاً حق به باور عمیق میدم، این آقای نویسنده از کجا میدونه که شاید اصلاً خود عروس نخواسته اسمش روی کارت بیاد؟ گیره الکی داده
یکشنبه 18 آبان 1393 - 15:37
باور عمیق - قم - ایران
bita-gh - لیدز – انگلستان(1) . سلام خدمت شما . خیر بنده به برابری زن و مرد اعتقاد ندارم زیرا اساسا اعتقاد به این امر ممکن نیست . اما اگر منظورتان برابری حقوق زن و مرد است باز هم به آن اعتقاد ندارم . ولی اگر منظورتان برابری ارزش وجودی و کرامت انسانی زن و مرد است اینجا نیز باید بگویم که به آن هم اعتقادی ندارم بلکه معتقدم ارزش وجودی ، شان و منزلت و کرامت زن به مراتب از مرد بالاتر است و از این منظر میبایست احترام بیشتر ، منزلت افزون تر و حقوق انسانی فراتری را برای زنان قائل شد . فلذا تا این قسمت قضیه که پیش فرض ادامه صحبت شما بود نه تنها بگونه ای با بنده هم نظرید بلکه من اندکی از شما در این زمینه سبقت میگیرم . در زندگی مشترک اصلی ترین پیش فرض اشتراک عقاید زن و مرد است بنابراین زنی که دوست دارد برهنه بپوشد آیا ممکن است با مردی ازدواج کند که این عقیده را قبول نداشته باشد؟
یکشنبه 18 آبان 1393 - 17:37
باور عمیق - قم - ایران
(2)اگر بفرمایید بله ، عرض میکنم پس آن زندگی مشترک نیست ، اسما مشترک است اما در حقیقت تنها نمایش یک زندگی مشترک است و اولین اصل تشکیل یک زندگی مشترک که همان اشتراک عقاید میباشد در آن رعایت نشده است . بنابراین با این توضیحات با فرمایش شما موافقم ..بله در زندگی مشترک زن و مرد آزاد به انتخاب نحوه پوشش هستند . اما در ادامه با شما اختلاف نظر دارم . اولا فرمودید : ( اگر تصویر مرد در کارت دعوت هست زن هم حق دارد با هر پوششی که دوست دارد و قبول دارد در کارت دیده شود ) . سوال : لطفا بفرمایید شما از کجا میدانید زن همین انتخاب را دوست نداشته است؟ از کجا میدانید زن ایشان تمایلی به این امر داشته و یا نداشته که اگر به طریق اولی تایید بفرمایید که احتمال اینکه خود زن تمایل به حضور در مثلا کارت دعوت نداشته پس اصلا بحثی که مطرح کردید خود به خود از ارزش ساقط میشود . سوال خود را تکرار میکنم : از کجا و آیا میدانید که زن به انتخاب و تمایل خود دوست نداشته در این عکس باشد؟؟
یکشنبه 18 آبان 1393 - 17:38
باور عمیق - قم - ایران
(3) فرمودید : هیچ مردی حق این که نوع لباس زنش را مشخص کند ندارد . بر خلاف شما من عقیده دارم اگر زن و مرد معتقد باشند که نظرات مرد در مورد نحوه پوشش ، نافذ است ، مرد حق دارد در این مورد اعمال نظر کند و بیان اینکه هیچ مردی حق دخالت در نحوه پوشش زنش را ندارد به شدت نافی توافق زن و شوهرانی است که مشترکا به این امر اعتقاد دارند و در واقع دخالت در حیطه آزادی های شخصی محسوب میگردد . اما در پایان یک نکته . هیچ کس حق ندارد به عنوان شهروند یک جامعه از قوانین آن جامعه تخطی نماید . موفق باشید
یکشنبه 18 آبان 1393 - 17:38
باور عمیق - قم - ایران
azadi-iran - وین - اطریش . آقای عزیز فرمودید نقد کارت عروسی؟؟ و اینکه چرا من نقد کارت عروسی را به مساله شخصی افراد ربط میدهم؟؟ پاسخ : به این جمله دقت کنید تا متوجه شوید این نوشته تا چه اندازه نقد یک کارت عروسی بوده است : ( دعوتنامه عروسی گذاشته اند که آدم فکر می کند*** هنوز آیات قرآن*** در مورد **حذف زن از زندگی **یدر بعضی جاهامصداق دارد) . با کمال احترام و فروتنی عرض میکنم : شما واقعا نفهمیدید قصد نویسنده چیست؟ سوال : آیا تهمت و بی احترامی به عقاید مسلمانان نقد کارت عروسیست؟ آیا انتشار تصاویر واضح یک انسان به همراه نام خانوادگی او و نوشتن چندین خط در باب مذمت انتشار یک کارت عروسی ورود به حیطه شخصی و مسائل شخصی زندگی افراد نیست اما نوشتن خطاب به نویسنده و بیان حقایق اسلوب زندگی امثال او ورود به مسئله شخصی زندگی افراد است؟؟ در پایان از توصیه های شما در باب شستشو و غیره ممنونم . امیدوارم مابقی ته مانده قدرت ادراک و تحلیل خود را نیز در آن دیار از دست ندهید . ای کاش قدری مغزتان شستشو میشد .. شاید سلولهای خاکستری اکسیژن را نیز استشمام میکردند
یکشنبه 18 آبان 1393 - 17:48
باور عمیق - قم - ایران
سرسره - اهواز - ایران . مگه امثال تو رو زمین زندگی میکنید ؟؟ من که هر چی از تو میبینم منتشر شده دقیقا نشون میده رو هوایی که . لب مطلب یک کلامه . فضولی تو زندگی اشخاص ممنوع . افتاد حالا؟ توهین به عقاید دیگران ممنوع . افتاد حالا؟ هم به تو میگم هم به نویسنده . فضولی تو زندگی اشخاص ممنوع . تمسخر عقاید دیگران در شرایطی که مسخره ترین عقاید از ذهن نویسنده و ایل و تبار فکری او تراوش میکند امری است مضحک . او به این داماد میخندد . میلیون ها نفر به امثال او . کافی است یاد بگیریم تا هنگامی که عقاید دیگران مخل حقوق و آزادی و امنیت و آسایش خود و دیگر افراد اجتماع نیست کاری به کار آن نداشته باشیم . افتاد حالا؟ الانم به جای اینکه واسه مغز من متاسف باشی پاشو برو دست و صورتتو بشور که مطلب سنگین بود واست . یه صلوات عنایت کنید
یکشنبه 18 آبان 1393 - 17:56
سرسره - اهواز - ایران
تو به زندگی دیگران فضولی نمیکنی وقتی افاضات میفرمایی که دوست دارن عروسشون لخت باشه ؟ ازطرز حرف زدنت معلومه خیلی وقته مزدوری ولایت میکنی -در ضمن گیرم خود عروس هم راضی باشه به این وضع این دقیقا نشون میده اسلام به درد عربهای اونور اب میخوره وبا فرهنگ عقب مانده اونا سازگارتره تا مردم بدبخت ایران که 1400 سال در مرداب متعفن این دین دست وپا میزنن جای امثال تو همون عربستان هست نه ایران ما
یکشنبه 18 آبان 1393 - 22:42
باور عمیق - قم - ایران
سرسره - اهواز - ایران . اینایی که گفتی دیگه حرف اضافه بود .. منم خیلی در شان خودم نمیبینم که بیشتر از این بخوام با تو دهن به دهن بشم . خوش گلدی . به سلامت . هر وقت مودب شدی و ادب یاد گرفتی بیا و با بنده هم کلام شو که باعث افتخاره . اما با این سبک و سیاق باهات حال نمیکنم . به سلامت
دوشنبه 19 آبان 1393 - 09:26
bita-gh - لیدز - انگلستان
جناب باور عمیق شما بین باور عمیقتان باور کنید هیچ کسی را حتا به گنه و باور کس دیگر در آن دنیا بازخواست نمیکنند اصل تفاهم چیز دیگریست ولی هیچ مرد و وزنی حق ندارد عقاید خود را به دیگری تحمیل کند . دوم اینکه شما چرا با این باور قوی جهالت اسلامیتان نمیروید به داعشیان ملحق شوید .؟/
سه شنبه 20 آبان 1393 - 01:59