جوانان و حاشیه‌های آشکار و پنهان "شام غریبان" .

+42
رأی دهید
-19

amir-amir - تورنتو - كانادا
خیلى دلتان بخواهد که جوانان برومند ایرانى در این شام هاى غریبه شرکت کنند که هیچ تناسبى با فرهنگ اصیل ایرانى ندارد.
‌چهارشنبه 14 آبان 1393 - 19:14
ekman - شیراز - ‫ایران
دین و مراسم دینی باید خودش را با جامعه وفق دهد و به روز شود.مردم که نمیتوانند به 1400 سال پیش عقب گرد نمایند.هر کسی توی زندگی اش عزیزانی داشته که از دست داده،امّا بعد از گذشت زمان آرام گرفته و فراموشی به کمکش آمده و بعد از چند سال ممکن شده که سالگرد مثلا در گذشت عزیزش زا فراموش کرده و یا فراموش نکرده ولی مانند روز از دست دادن آن عزیز عکس العمل نشان نمیدهد،آیا برای فرد و شخص پدر،مادر و فرزندش عزیزتر است یا شخص و کسانیکه صدها سال پیش کشته شده اند و یا فوت کرده اند.برای من که والله پدر و مادرم عزیزتر از فلان رهبر و پیشوای دینی است.
‌چهارشنبه 14 آبان 1393 - 20:39
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
مراسمهای ایام محرم بنده به شخصه سالهاست که مشاهده کردم فقط دوست پسر و دوست دختر بازیه ،وقتی پایه های یک مذهب بر اساس اباطیل و قصه های خودساخته و روایات و خزعبلات دروغین بنا شده باشه صد در صد به مرور ایام مشکلات اون هم پدیدار میشه ،فقط این مراسم ها جولانگاه مفسدین اخلاقیست که اتفاقاً همه از عالم صفویها هستند و بهترین کار ، اگاهی دادن به مردم و عوام محترم و ساده تشیع است
‌چهارشنبه 14 آبان 1393 - 21:29
مترلینگ - منچستر - انگلستان
سلطنت طلب عزیز شیعه رو دیدیم سنی هم دیدیم افکار هر دو پوسیده ومتحجرانه س میون دعوا نرخ تعیین نکن خانه از پای بست ویرانه س هم شیعه هم سنی اتیش زیاد سوزوندن
‌پنجشنبه 15 آبان 1393 - 01:29
oghab - هلسینکی - فنلاند
یک مشت اجمق به هوای دختربازی میرن تواینگونه مراسم شرکت میکنند .ونمایش میدن چقدرجمعیت عاشق حسین قاتل نیاکان ما .....فرهنگ کشور .ناموس. هویتشون میدن برای پایین تنه
‌پنجشنبه 15 آبان 1393 - 03:35
امید رهایی - آمریکا - بوفالو
برای هر ویروسی‌ میکروبی ...پاد زهری ساختن الا برای ویروس ویرانگر اسلام.رو که نیست سنگ پای قزوینه.بابا بهشتتون پیش کش خودتون.به امید نابودی این ویروس.
‌پنجشنبه 15 آبان 1393 - 07:50
vahid_ - گلاسگو - انگلستان
مترلینگ - منچستر - انگلستان...دقیقا . من خودم از یک خانواده سنی مذهب هستم . البته خودم در حال حاضر مذهبی ندارم . افکار هر دو پوسیده هست . یکی از دیگری بدتر .
‌پنجشنبه 15 آبان 1393 - 12:15
wahid1361 - فرانکفورت - آلمان
حالا که تو این شب‌ها حکومت کاری نداره رو اینقدر رسانهی کنید که از ساله دیگه بگیر بگیر بشه
‌پنجشنبه 15 آبان 1393 - 17:48
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
ایرانی ها از زمان قدیم هم به اسطوره و اسطوره سازی معروف بودن، روایت مجعول کربلا و داستان رشادت حسین و آبوالفضل و غیره رو اگر بدون توجه به واقعیت ماجرا بخونی میبینی بسیار هم جذابه . توش مؤلفه فداکاری، فدا شدن در راه عقیده، رشادت، شجاعت و دست آخر هم برای همدردی شنونده از مؤلفه ظالم و مظلوم و بستن آب و سر بریدن و خلاصه مرگ فجیع ازش استفاده شده. برای همین ایرانی ها به <اسطوره حسین> علاقه دارن نه قبل و بعدش. ولی داستان اونجا مسخره میشه که اصل ماجرا با قصه حسین فرسنگها فاصله داره. یک دعوای فامیلی بر سر خلافت و زن، تلاش برای کودتا با فرستادن مسلم به کوفه و همراه کردن مردم و دست آخر کشته شدن به رسم جد و پدر حسین، اولین کسی که آب رو به روی دشمنش بست همین جد بزرگوار حسین، ممد آقا بود و در جنگ بدر. پدر مبارک شون هم مولای متقیان ٨٠٠ گردن رو در مدینه قطع کرد. پس ایشون یه جورایی به رسم جد و پدرشون کشته شدن. ناگفته نمونه که شمر هم که سر رو برید، دایی ناتنی ایشون بوده. مسئله دیگه اینکه حسین تو واقعه کربلا ٥٧ سالش بوده، ولی تمام تمثال ها و عکسها از یک جوان برومند و سر حال خبر میده!!
‌پنجشنبه 15 آبان 1393 - 19:07
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
مطلب بعدی اینه که اگر برای إحیای دین و آبیاری درخت اسلام اومدن و طبق روایات با علم لدنی میدونستن که کشته میشن، چرا باید زن و بچه رو ..دنبال خودش؟؟ عین داستان نوه بزرگوارشون امام رضا که برای ولیعهدی اومد و از خواهرش (معصومه قم) و شاه چراغ (برادرش تو شیراز) رو دنبال خودش راه انداخت که هر دو ظاهرا تو راه مدینه به خراسان تلف شدن. این نهایت نفهمی کسی است که زن و بچه رو همراه بیاره وقتی داره به جنگ، اونهم جنگ نا برابر میره که میدونه برگشت نداره. مگر اینکه فکر کرده میریم کوفه و میشیم خلیفه!! مسئله بعد اینه که یزید اینقدر ها هم که میگن بد نبوده، اگر بود مثل وزارت اطلاعات خودمون که هنوز نمیذاره مجلس ختم و سال فروهر ها برگزار بشه، میزد تو دهن زینب و اجازه حرف زدن بهش نمیداد. مختار هم که به خونخواهی بلند شد و انتقام رو گرفت، حالا ما ایرانی ها این وسط تو سر میزنیم و نذری میدیم، داستان ایست جدا، اون دیگه برای یک اسطوره است که خودمون ساختیمش، نه اون چیزی که اتفاق افتاده.
‌پنجشنبه 15 آبان 1393 - 19:20
aashena - اتاوا - کانادا
چون نمیتونند بگیرند چند روز قبل از محرم روی دختران معصوم اسید ریختند که مردم حساب کار بیاد دستشون که مثل این که نیومده
‌پنجشنبه 15 آبان 1393 - 20:20
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.