وزیر بهداشت ایران:پزشکان پول اضافی بگیرند، حق طبابت نخواهند داشت

آقای قاضی زاده هاشمی تلاش کرده تا هزینه درمانی را در ایران کم کند

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران، تاکید کرد که هزینه خدمات پزشکی باید مطابق تعرفه‌ها باشد و هر چیزی ورای آن 'رشوه' تلقی می‌شود.

او گفت: ''با احدی رودربایستی نداریم. شک نکنید کسانی که خارج از تعرفه‌ها، دریافتی داشته باشند، اجازه طبابت نخواهند داشت.''

به گفته آقای قاضی‌زاده هاشمی، بیمارستان‌های خصوصی نیز با وزارت بهداشت برای اجرای تعرفه‌های جدید به توافق رسیده‌اند و باید آن را رعایت کنند.

حسن قاضی‌زاده هاشمی از زمانی که عهده‌دار وزارت بهداشت شده است طرح‌ها و سیاست‌هایی را برای اصلاح نظام بهداشت و درمان ایران آغاز کرده است.

پایین آوردن هزینه‌های درمانی با عنوان"طرح تحول نظام سلامت" و طرح مبارزه با دریافت خارج از قاعده توسط پزشکان و بیمارستان‌ها بخشی از سیاست‌های اصلاحی وزیر بهداشت بوده است.

آقای قاضی‌زاده هاشمی گفت ''بخش خصوصی امروز به شدت محتاج بیمه‌های تکمیلی است'' و از شزکت‌های بیمه دولتی خواست طوری با بیمارستان‌های خصوصی قرارداد ببندند که در صورت تخلف آنها از تعرفه‌های مصوب، امکان لغو قرارداد وجود داشته باشد.


'اضافه وزن ۱۵درصد دانش‌آموزان'


به گفته وزیر بهداشت ایران ۱۵درصد دانش‌آموزان اضافه وزن دارند

وزیر بهداشت ایران همچنین در جلسه‌ای با مقام‌های وزارت آموزش و پرورش درباره اضافه وزن گروهی از دانش‌آموزان ایرانی هشدار داد.

او گفت از میان ۱۳ میلیون نفر دانش‌آموز ایرانی ۱۵درصد آنها اضافه وزن دارند.

وزیر بهداشت خواهان توزیع غذاهای سالم شد و گفت حداقل باید در مدارس شیر توزیع شود.

حسن قاضی‌زاده هاشمی از وزارت آموزش و پرورش خواست تا ترتیبی دهد که در بوفه‌های مدارس خوراکی‌های با نمک و چربی پایین توزیع شود و همچنین خوردنی‌هایی که مشکلاتی همچون خرابی دندان را تشدید نکنند.

او همچنین گفت ساعات ورزش در مدارس باید افزایش پیدا کند.

+70
رأی دهید
-3

biparva-jan - تهران - ایران
کار این وزیر تا حالا خوب بوده.
یکشنبه 11 آبان 1393 - 05:36
Navit - آنتورپن - بلژیک
مهمتر از وضع قوانین ضمانت اجرایى قوانینه ، البته نه به شکل مرسوم الان که شخصى و یا گروهى ضمانت کنند بلکه باید سازو کار اصولى اجراى قوانینو ضمانت کنه چیزى که امروزه فقدانش به شدت احساس میشه . در هر صورت آرزو میکنم که موفق باشید آقاى وزیر.
یکشنبه 11 آبان 1393 - 08:08
homopersia - ملبورن - استرالیا
خداوند پشت و پناه انسانهای پاک و درستی همچون دکتــر حسن قاضی‌زاده هاشمی باشد.
یکشنبه 11 آبان 1393 - 08:40
اصحاب کهف - بروکسل - بلژیک
یه آدم حسابی اگه توی اینا باشه،همین دکتر هاشمیه.یه مرد واقعی که بیچاره باید هی گندکاریای اینارو درست کنه.البته کی میدونه؟شایدم این فقط یه سوپاپ اطمینانه واسه آروم کردن مردم (البته مردم شجاع ما که کلا آروم هستن و مشکلی ندارند که نیاز به سوپاپ باشه )
یکشنبه 11 آبان 1393 - 11:39
tony_3344 - بوخارست - رومانیا
همپرسیا - ملبورن - استرالیا. خیلی‌ جالب و شفاف ،با ایده و عقیده شما موافق هستم
یکشنبه 11 آبان 1393 - 13:47
بت شکن - مونترال - کانادا
تحول نظام سلامت بزرگترین و مفید‌ترین طرحی است که تا به حال اجرا شده است، طرحی که حتی شاه هم با آن‌ بیگانه بود. درود بر دکتر هاشمی پاک سیرت و ننگ‌ بر دکتر لنکرانی که با اون همه تحصیلات و دانش پای منبر نشین و دست بوس تمساح یزدی است...!!مردک لنکرانی کاندیدای ریاست جمهوری هم شده بود!!!
یکشنبه 11 آبان 1393 - 18:36
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.