سپاه پاسداران: برای خروج آمریکا از خلیج فارس برنامه داریم

ورود یک ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج فارس

علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، در یک برنامه تلویزیونی، خروج نیروهای آمریکایی از خلیج فارس را از برنامه‌های سپاه پاسداران اعلام کرد.

خبرگزاری فارس روز شنبه ۱۰ آبان در گزارشی نوشت که طی روزهای اخیر مستندی با عنوان «رو در رو با شیطان» با موضوع توانمندی‌های دریایی سپاه پاسداران در برنامه تلویزیونی ثریا پخش شده‌است.

در این مستند تلویزیونی علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، با اشاره به «استراتژی حفظ و حراست از امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز» گفته‌است: «ما برنامه داریم که آمریکایی‌ها باید از خلیج فارس بروند.»

فرمانده نیروی دریایی سپاه ۱۶ اردیبهشت نیز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس گفته بود که نیروهای سپاه پاسداران برای غرق ناوهای غول‌پیکر آمریکایی تمرین‌های زیادی کرده‌اند و می‌توانند یک ناو این کشور را ظرف ۵۰ ثانیه غرق کنند.

شناورهای گشت ساحلی آمریکا از سال ۲۰۰۳ با هدف «اجرای قوانین بین‌المللی دریایی» در خلیج فارس به گشت‌زنی مشغول‌اند.

خبرگزاری فارس در گزارش خود همچنین نوشت که اگرچه ناوهای هواپیمابر آمریکایی برای تردد در آب‌های آزاد، حریم چند کیلومتری را برای خود قائل هستند، اما این حریم تنها در خلیج فارس و آن هم توسط شناورهای تندروی گشت دریایی سپاه «شکسته» شده و شناورهای سپاه در فاصله «چند متری» ناوهای هواپیمابر آمریکا حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس بر پایه ادعای فرماندهان نیروی دریایی سپاه «اگرچه یگان‌های خارجی در طول مسیر ورود، تردد و خروج از خلیج فارس توسط سامانه‌های شنود و راداری کنترل می‌شوند، اما این اصرار وجود دارد تا یگان‌های فرامنطقه‌ای -بویژه آمریکایی‌ها- با چشم خود شناورهای سپاه را در نزدیکی‌شان مشاهده کنند.»

براساس فیلمی که از این برنامه تلویزیونی «رو در رو با شیطان» منتشر شده‌است، علیرضا تنگسیری، جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه می‌گوید که ایران از سال ۶۴ به بعد و پس از حضور نیروهای آمریکایی در منطقه خیلج فارس «۶ سیلی محکم» به آمریکایی‌ها زده‌است اما به لحاظ امنیتی نمی‌تواند «ابعاد آن را باز کند.»

بر پایه فیلمی که از مستند «رو در رو با شیطان» منتشر شده، در این مستند همچنین فیلم‌هایی از درگیری‌های نیروهای ایرانی و آمریکایی در خلیج فارس در سال ۶۶ و حمله نیروهای ایرانی به کشتی نفتی بریجتون پخش شده‌است.

براساس گزارش‌ها در ۲۴ ژوئیه ۱۹۸۷، نفتکش «الرکاره» متعلق به دولت کویت که تحت نام «بریجتون» و با اسکورت ناوگان‌های آمریکایی در منطقه خلیج فارس درحال حرکت بود با یک مین ایرانی برخورد کرد، که باعث آسیب دیدن این کشتی شد.

در ۱۵ اوت نیز تانکر آمریکایی «سی آیل سیتی» در حالی که در کویت لنگر انداخته بود، هدف اصابت یک فروند موشک کرم ابریشم قرار گرفت.

نیروی دریایی آمریکا با حمله و از بین بردن دو سکوی نفتی ایرانی سلمان و سیری به این حملات نیروهای ایرانی پاسخ دادند. همچنین در ۲۱ سپتامبر همان سال نیروهای آمریکایی به کشتی ایرانی ارج که براساس گزارش‌ها «در حال انداختن مین در دریا بود» حمله و آن را غرق کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین گفته‌است: «آمریکایی‌ها تاکنون حداقل ۳ بار از طریق مراجع رسمی مثل سفارت سوئیس پیگیری کردند که یک خط [تماس] مثل خطی که در زمان جنگ سرد بین شوروی و آمریکا برقرار شد، میان نیروهای دو کشور شکل بگیرد تا اوضاع را بتوان کنترل کرد.»
به گفته آقای فدوی این درخواست از سوی ایران رد شده‌است.

+23
رأی دهید
-70

shirdel - لندن - انگلیس
حمله قایقهای تندرو ایران به ناوچه آمریکایی که نفتکش کویتی را ساپورت میکرد را روی یوتیوب دیدم واقعاً خنده داره که ناو به اون بزرگی‌ چنان اسیره شلیک‌های آرپیجی سپاه ایران شده بود که عملا کاری نتونس بکنن و ایران واقعاً در آن سال‌ها عملا وارد جنگ با آمریکا شده بود.
شنبه 10 آبان 1393 - 23:25
Sabokbalam - کالیفورنیا - آمریکا
آمریکا هم برای وارد کردن شما برنامه داشت که زمان کارتر اون برنامه رو به خوبی‌ پیاده کرد و تا امروز هم داره اجراش میکنه. میگی‌ نه، به اون گزینه‌ها نگاه کن که هی‌ میزارن روی میز، بعد یواشکی ول میدن زیر میز. بیچاره گزینه‌ها، دلدرد شدن بسکه پایین بالا شدن!
یکشنبه 11 آبان 1393 - 00:01
bineshaan - لندن - انگلیس
همسایه ما ۲ تا سگ داره یکی نژاد ژرمن شپرد ٬بزرگ٬جون٬ زیبا و با ابهت. تا حالا ندیدم پارس کنه. یه سگ کوچولو هم داره٬ کوچیکتر از گربه٬ ۱۳ سالشه ٬موهاش ریخته با پوزه مثل موش. همیشه میرم داخل حیاط پشت یا جلو یا حتی جلوی خونه همیشه پارس میکنه٬ یعنی میخواد غریبه ها رو بترسونه در حالیکه اگه حتی یه لگد بهش بزنم میتونم بندازمش ۲ طبقه بالا تر یا با یه پا میتونم سرش رومثل یه گوجه له کنم. این داستان سپاه و عظمتش مقابل نیروی دریایی آمریکا هم منو یاد این ۲ تا سگ میاندازه.
یکشنبه 11 آبان 1393 - 00:02
ukang - لندن - انگلستان
آره ،، دریا رو پر از اسید کنین !!!!!!!
یکشنبه 11 آبان 1393 - 00:12
amir-amir - تورنتو - كانادا
شما به امریکا سیلى پوشالى زدید ولى ملت در نهایت به شما اسید پاشان سیلى واقعى خواهد زد و شرتان را از سر ایران کم خواهد کرد چرا که هدف شما نابودى کشور است.
یکشنبه 11 آبان 1393 - 00:44
karaji - گتنبرگ - سوئد
روزی فیلی کنار لانه مورچه‌ها دراز کشیده بود ، مورچگان تصمیم میگیرند فیل را از بین ببرند و از سر و کول فیل بالا میروند ، فیل نیم نگاهی‌ به مورچگان کرده و تکانی به خود میدهد و همگی‌ به پأیین پرتاب میشوند به جز یک مورچه که به موی گلوی فیل آویزان شده بود که در همین هنگام تمام مورچگان از پایین وی را تشویق میکردند که ..هورا. خفه ا‌ش کن ..یالا ..خفه ا‌ش کن !!
یکشنبه 11 آبان 1393 - 00:17
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
همه اینها دروغ بزرگه ،با کدام جوان قراره از ایران دفاع کنید؟یک مشت جوان معتاد ،نیرری فرسوده دریایی و زمین گیر شدن هواپیماها و اراشی گرسنه اخه چرا شعار مفت میدین
شنبه 10 آبان 1393 - 23:12
united-iran - آکلند - نیوزیلند
نیازی نیست که شماها برای خروج نیروهای آمریکایی برنامه ریزی کنید، رژیم جمهوری اسلامی بهترین رژیمی در ایران بوده است که به خوبی دارد منافع آمریکا را در منطقه تامین میکند، همین که شماها برای آمریکا بهترین بازار فروش تجهیزات نظامی در منطقه خاورمیانه را ایجاد کردید آمریکا از شماها بسیار هم سپاسگزار است، اگر این رژیم جمهوری اسلامی نبود مگر آمریکا میتوانست به این راحتی تجهیزات نظامی خودش را به کشورهای عرب خلیج فارس بفروشد، رژیم جمهوری اسلامی فقط یک عروسک خیمه شب بازی است که فقط تو دستان روسیه و انگلیس هی دست به دست میشه، رژیم جمهوری اسلامی بادکنکی است که انگلیس و آمریکا بادشان کردند هر وقت هم دیگر نیازی بهش نبود و تاریخ مصرفش تمام شد خودشان این بادکنک را میترکانند.
یکشنبه 11 آبان 1393 - 03:47
razmandeh - استکهلم - سوئد
باید تحقیق کنید ببینید می‌شه در خلیج فارس زرشک کاشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یکشنبه 11 آبان 1393 - 03:50
biparva-jan - تهران - ایران
karaji، بخواب بینیم بابا. ایران مگه محور شرارت نبود؟ چرا به همسایه مفلوکش افغانستان حمله کردند نه به خودش؟
یکشنبه 11 آبان 1393 - 05:40
Navit - آنتورپن - بلژیک
فکر میکنم که راست میگن و برنامه هایى دارن البته برنامه هایى که در حال حاضر اجراشون غیرممکنه دقیقا مثل برنامه هایى که اقاى رضایى فرمانده وقت سپاه پاسداران براى ادامه ى جنگ با عراق داشت.
یکشنبه 11 آبان 1393 - 08:40
arman93 - یزد - ایران
bineshaan - لندن - انگلیس - لازم نکرده تو رو یاد چیزی بندازه اگه سن جنابعالی قد بده در عمل هم همانطور که دوست عزیزم گفت در یوتیوب کلیپشو دیده باید این توانمندی رو دیده باشی اگه هم سن جنابعالی به دهه 60 قد نمیده همانطور که دوستمون در یوتیوب دیده تو هم میتونی ببینی یا از بزرگترت بپرسی تازه اون موقع سپاه تازه تاسیس بود و ارتش به هم ریخته و تنها اسلحه شون به قول دوست عزیز چهار تا قایق و آرپی جی بود و البته اسلحه بزرگتر و قویتر غیرت جوانان ایرانی بود حالا که دیگه جای خود داره با این همه تجهیزات و نظم و انسجام بیشتر نسبت به آن دوره و بعلاوه همون غیرت و شعور ایرانی جهت دفاع از وطن
یکشنبه 11 آبان 1393 - 11:41
arman93 - یزد - ایران
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی - با جوانانی مثل من و امثال من که با وجودیکه بسیاری از ما منتقد حکومتیم ولی وقتی پای دفاع از مرز و بوم وسط باشه تا پای جان ایستاده ایم ایرانی غیرت داره عزیزم فکر نکن اینجا عربستان سعودیه که رای دفاع از ککشورشون سرباز سودانی و مصری و پاکستانی و . می آورند.
یکشنبه 11 آبان 1393 - 11:45
highlight - کرج - ایران
برنامه!!!؟؟ ایران؟؟؟؟!!! خروج امریکا از خلیج فارس با برنامه ایران!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. جوک جالبی بود . بدبختها آخه شما که خودتون اینهمه ساله تحت برنامه اید احتمالا این حرف هم بخشی از همون دیالوگیه که آمریکا تو برنامه اش تعیین کرده که یه روز از دهنتون در بیاد
یکشنبه 11 آبان 1393 - 12:44
karaji - گتنبرگ - سوئد
biparva-jan - تهران - ایران جان امید وارم حالت خوب باشه عزیز ، منظورتو متوجه نشدم ، می‌شه بفرمایید چی‌ می‌‌گی‌ !؟ من به موقع میخوابم و به موقع بیدار میشم ، یک داستان هم تعریف کردم تا بعضی‌‌ها زیادی بیدار نمانند !!
یکشنبه 11 آبان 1393 - 13:17
سرسره - اهواز - ایران
سیفون کشیده بشه لطفا
یکشنبه 11 آبان 1393 - 14:09
مسجد سليمان - لندن - بریتانیا
احتمالا با جنک افزارهاى اسید انداز?
یکشنبه 11 آبان 1393 - 13:36
Afshin London - لندن - انگلستان
سپاه بهتره اول یاد بگیره که در جنگ با دشمن فرضی کشته نده بعدش قدقد زیادی کنه
یکشنبه 11 آبان 1393 - 15:05
Ghooloo - آبادان - ایران
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی- میگم شاید از پس ارتش آمریکا برنیاید ولی همین جوانان اگر بروی امارات جیش هم بکنند تو در ابوظبی غرق میشوی! فقط حیف که خلیج نیلگون همیشه فارس با تن مثل تو نجس میشود! مواظب باش دستور بروی امارات صادر نشود وگرنه فاتحه ات خوانده است مزدور!
یکشنبه 11 آبان 1393 - 13:45
arman93 - یزد - ایران
همه شماها با این کامنتهایی که گذاشتید مشخصه ایرانی نیستید یا اینکه یک مشت خائن و ضد وطن بی غیرت هستی د
دوشنبه 12 آبان 1393 - 13:41
biparva-jan - تهران - ایران
متوجه شدی جانم. ایران اگر اون مورچه ای بود که در چشم کوته بین تو است الان خاکش رو دشمنان غربی و عربش به توبره کشیده بودند.
دوشنبه 12 آبان 1393 - 14:10
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
Ghooloo - آبادان - ایران تو بهتره اول به خیانتی که توسط تو و امثال تو در کشور میشه نگاه کنی ،خیانت شما موقعی که میرید و پای صندوقهای رأی کشور رو به بهای یک کیک و ساندیس به مزدور میفروشید رو برید جمع کنید بعد بیاید سخنرانی و اما ..... arman93 - یزد - ایران برادر من ،خود من یک رزمنده جنگ هستم و از اهل سنت ایران که اقوام زیادی رو هم در همون جنگ از دست دادم ،حرف من منطقیه درسته هر انسان با شرف حاضره برای ایران بجنگه و دفاع کنه اما ارتش نیرومند از ملت نیرومند و تندرست تشکیل میشه ،همان ملت نیرومندی که شاه شاهان ازش چهارمین ارتش بزرگ ساخت و اون ملتی که با تن و روحیه ملی به ارث برده از زمان پهلوی تونست در مقابل صدام بایسته ،اما امروز به جامعه فلاکت بار ایران و جامعه مریض کشور نگاه کن تا معنای سخنانم رو بهتر بفهمی
دوشنبه 12 آبان 1393 - 22:37
Ghooloo - آبادان - ایران
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی- کوچولو اون موقع که ما اینجا کامنت میذاشتیم تو هنوز بستنی به دستت میدادند که بزرگت کنند واسه این اراجیف امروز! بنده تمام کامنتهام موجوده و مال جنابعالی هم موجوده! یکی از افتخارات من این است که هیچ مهر جمهوری اسلامی در شناسنامه م بابت هیچ انتخاباتی وجود نداره حالا تو ضد ایرانی انگشتت را هوا کن و یک چرت و پرتی برای خراب کردن دیگران بگو فقط به شخصیت منفور و مزدورت اضافه میکنی ولی کامنتهای تو که ... میدوانند هم موجود است! یک اسم سلطنت طلب هم رو خودت گذاشتی که رد گم کنی ولی چیزی از مزدوری و وطن فروشیت برای وهابیون و سلفیون و برادران و خواهران داعشیت کم نمیکنه تروریست مزدوز! فکر نکنم زیاد احتیاجی به توضیح دادن داشته باشه چون کاملا شناخته شده هستی! در ضمن مطمئنم که پشت اون اسم کاربری شخص خاصی نیست و اشخاص مختلفی با هدف مشخصی فعالیت دارند چون حرفها و بحث های گذشته را به خاطر نداری و کاربران را نمیشناسی! به مزدوری و وطن فروشیت ادامه بده
‌سه شنبه 13 آبان 1393 - 13:40
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.