افزایش شمار مبتلایان به بیماری تنفسی در استان خوزستان


رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان‌ روز شنبه، ۹ آبان، اعلام کرد که امسال بحران مشکلات تنفسی در این استان از روز ۲۶ مهرماه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا،‌ شهریار میرخشتی گفت که با بارش اولین باران پاییزی، آمار مراجعه‌کنندگان با علائم مشکلات تنفسی افزایش یافته و «تمامی مراکز درمانی و اورژانس استان خوزستان از پنج روز قبل از زمان بحران، در حالت آماده‌باش قرار داشتند».

همچنین به گزارش خبرگزاری ایلنا، ایرج نظری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با اعلام این که امسال شمار مبتلایان به بیماری‌های تنفسی در این منطقه نسبت به سال پیش افزایش یافته گفت: این تعداد تاکنون بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تن بوده است که به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

به گفته آقای نظری، این آلودگی تاکنون مرگ و میری به دنبال نداشته و از این تعداد صدتن بستری شدند که سه تن از آنان تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند.

با این همه،‌ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان به ایسنا گفت: بر اساس بخشنامه‌ای که به دستگاه‌های مرتبط ارائه شده است، نمی‌توانیم در این زمینه آماری بدهیم و اعلام این موارد بر عهده استانداری خوزستان گذاشته شده است.

در این میان،‌ استانداری خوزستان آماری در مورد مبتلایان به بیماری‌های تنفسی ارائه نکرده است.

در همین حال، ‌به گزارش خبرگزاری ایلنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به این که ارائه آمار دقیق اشخاصی که به دلیل آلودگی هوا دچار مشکلات تنفسی شده‌اند، نیازمند جمع‌آوری اطلاعات است، افزود: فرم‌های خاصی در بیمارستان‌ها تعبیه شده است که در اختیار مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها داده می‌شود.

او درباره «علت بروز ریزگرد‌ها و ایجاد بیماری‌ها» در ساکنان استان خوزستان گفت: علت اصلی آلودگی هوا تاکنون مشخص نشده است، اما وجود کارخانه های صنعتی، شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاه‌های نفت و شرکت تولید نیروی برق رامین در آلودگی نقش داشته و موجب تشدید این وضعیت شده‌ است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز علاوه بر این به برهم‌ریختگی اکوسیستم منطقه‌ای ناشی از هشت سال جنگ بین عراق و ایران، ریزگردهایی که از سوی عربستان به سمت منطقه می‌آیند، خشکسالی و کم‌آبی و انحراف آب ناشی از سدسازی در منطقه و استفاده بی‌رویه از آب‌‌های زیرزمینی اشاره کرد.

این نخستین بار نیست که گزارش‌هایی در مورد ابتلا به بیماری های تنفسی در استان خوزستان منتشر شده است.

‌به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان‌، در سال گذشته ده‌ها هزار تن که دچار مشکلات تنفسی شده بودند به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کردند.

در این ارتباط،‌ ناصر سودانی،‌ نماینده اهواز در مجلس، در پاییز سال گذشته گفته بود که از ۱۱ آبان تا اول آذرماه سال گذشته حدود ۲۰ هزار تن به دلیل آلودگی هوا به بیمارستان رفتند که بیش از ۱۰۰ تن از آنها در بیمارستان بستری شدند.

مسئله آلودگی هوا در ایران بارها خبرساز شده و هر بار به ویژه با آغاز فصل سرما٬ گزارش‌های مختلفی از افزایش شدید آلاینده‌های هوا در استان‌های مختلف٬ از جمله تهران و خوزستان٬ منتشر می‌شود.

+33
رأی دهید
-1

afshin.briji - اهواز - ایران
خوزستان تو زمان آن شاه کافر جای اولینها و بهترین‌ها بود . الان که حکومت حق حاکم بر ایران است خدا هم داره انتقام میگیره ازمون . بابا خدا دمت گرم تابستون که انجور گرم، از نفت و صنایع که فقط کثیفیش مال ماست ، کارون که به فنا رفت دیگه...... بابا نفس ،نفس بگذار بکشیم.
یکشنبه 11 آبان 1393 - 01:12
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.