پیشمرگ‌های عراقی 'وارد کوبانی شدند'

فعالان سوری می‌گویند گروهی ده نفره از پیشمرگ‌های کرد عراقی صبح امروز با عبور از مرز ترکیه وارد شهر کوبانی شده‌اند.

انتظار می‌رود که ده‌ها تن دیگر از این نیروها به نیروهای کرد سوری بپیوندند که از کوبانی در برابر شبه‌نظامیان گروه موسوم به 'دولت اسلامی'، داعش، دفاع می‌کنند.

ترکیه در هفته‌های اخیر به شدت به خاطر سیاست خود در قبال کوبانی تحت فشار بود اما سرانجام پذیرفت که پیشمرگ‌های عراقی از خاکش به سوریه بروند. هرچند دولت این کشور تاکید کرده است که نخواهد گذاشت نیروهای کرد ترکیه به سوریه بروند.

شهر کردنشین کوبانی سوریه بیشتر از یک و ماه نیم است که در محاصره است و با وجود حملات هوایی هنوز محاصره آن شکسته نشده است.

هزاران نفر از ساکنان شهر به ترکیه گریخته و در اردوگاهی اسکان یافته‌اند.

پیوستن پیشمرگ‌های کرد عراقی به مدافعان کوبانی همزمان با آغاز همکاری گروهی از شورشیان عرب در سوریه با کردها برای دفاع از کوبانی صورت گرفته است.

ژیار گل، خبرنگار بی‌بی‌سی در مرز ترکیه و سوریه، می‌گوید یگان‌های مدافع خلق، نیروی مسلح کردهای سوریه، امیدوار هستند که با ملحق شدن پیشمرگ‌های عراقی بتوانند روند جنگ را تغییر بدهند.

شب گذشته پیکارجویان داعش حملات ناموفقی برای ورود به شهر کوبانی انجام دادند.

+74
رأی دهید
-3

آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
اعتراض سوریه به ورود پیشمرگه‌های کردستان عراق به کوبانی. دولت سوریه، ترکیه را به «دادن اجازه به نظامیان خارجی و تروریستها برای ورود به خاک سوریه» و «نقض فاحش حاکمیت ملی» این کشور، متهم کرد. به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، وزارت امور خارجه این کشور، پنجشنبه ۳۰ اکتبر با صدور بیانیه‌ای اظهار کرده است: «بار دیگر ترکیه از راه زیر پا گذاشتن مرزها در منطقه عین العرب (کوبانی) و دادن اجازه به نیروهای خارجی و تروریستها برای ورود به خاک سوریه، حقیقت نقش توطئه گرانه و دخالت فاحش خود را در امور داخلی سوریه، نشان می‌دهد.». وزارت امور خارجه سوریه ابراز عقیده کرده است: «این اقدام نقض فاحش حاکمیت ملی سوریه، میثاق سازمان ملل متحد و قانون بین‌الملل به شمار می‌آید.»
جمعه 9 آبان 1393 - 00:19
xavii - لندن - بریتانیا
داعش و کردها هر دو یک روی سکه هستن ، شما مطمئن باشید که بازى استقلال کردها همزمان داره دنبال میشه ، و حتماً یک بار دیکه قتل عام کردها رو خواهید دید، این دفعه توسط ایران ترکیه و عراق و سوریه. دلیل واضح این مسئله هم معلومه اجازه دادن ارتش آزاد سوریه و کردها همزمان به کوبانى جون ترکیه نمیخواد این اتفاق بیفته
جمعه 9 آبان 1393 - 11:17
فقط ملوان - انزلی - ایران
میبایست اول عثمانیهای کثافت را با کمک کردهای انجا ...میکوبیدید بعد میرفتید کوبانی..چون همش زیر سر همین عثمانیهای حـ...است...
جمعه 9 آبان 1393 - 12:24
behran - کردستان - ایران
xavii - لندن - بریتانیا. مثلاً به انگشتت و کیبردت یه تکونی دادی که کُردها رو از قتل عام و نسل کشی بترسونی!؟ حداقل یه همتی میکردی تا جمعی بخندیم، نه که قلقلک بدی
جمعه 9 آبان 1393 - 14:55
oghabe - سنت گا لن - سوثیس
london xavi- خدایی تو یکی‌ مادر سیاستی،علامه هفت علم که میگن تویی‌، تا حالا کجا بودی ؟ به مامانت بگو برات اسفند دود کنه که یهو چش نخوری.ای میرزا قشمشم.
جمعه 9 آبان 1393 - 17:29
aram.01 - کردستان - ایران
xavii-. دیر بیدار شدی استقلال کردها تقریبا قطعی شده و دولت کردستان متحد همیشگی و مقتدر آمریکا در خاورمیانه خواهد شد.کشور کردستان به درجه ای از پیشرفت و آبادانی خواهد رسید که به لطف مناطق دیدنی و آب و هوای بی نظیرش انتخاب اول گردشگران خواهد شد.
جمعه 9 آبان 1393 - 18:37
aram.01 - کردستان - ایران
xavii-. دیر بیدار شدی استقلال کردها تقریبا قطعی شده و دولت کردستان متحد همیشگی و مقتدر آمریکا در خاورمیانه خواهد شد.کشور کردستان به درجه ای از پیشرفت و آبادانی خواهد رسید که به لطف مناطق دیدنی و آب و هوای بی نظیرش انتخاب اول گردشگران خواهد شد.
جمعه 9 آبان 1393 - 18:40
siavash33 - کردستان - ایران
xavii - لندن - بریتانیا .. عراق بعد 13سال جنگ : ا1000تومن ایران 355دینار عراق . جم کن خودتووو عموو
شنبه 10 آبان 1393 - 10:52
xavii - لندن - بریتانیا
حالا صاحب کشور نشدین انقدر کرد سیاستمدار داریم ، به به ، همیشه حرف حقیقت تلخه، یک سوال از شما سیاستمدارهای کرد که همه جواب دادین میبرسم ، این نشون داد شما ها کجا هستین. حالا شما صاحب کشور شدین عقبه استرتزیک کشورتون کجا میشه ، شما که 100% هر 4 تا همسایتون میشن دشمنتون و راهی به دنیای آزاد ندارین، حتماً یک سرى از شما میکید آمریکا ، ولى آمریکا نمیتونه بشه حتماً باید یکى از همسایه هاتون بشن ، اکه آمریکا میتونست مشکل اسراییل رو حل میکرد و میبینید که. 60 سال جنک هست تو اسراییل شما هم به همون سرنوشت دجار میشین، دوم حالا رهبرتون کی میخواد بشه این خیلی مهمه شما هنوز رهبرانتون نتونستن با هم حتی روی یک میز با هم صحبت کنن بس یک جنک قدرت داخلی هم صد در صد خواهید داشت
یکشنبه 11 آبان 1393 - 10:57
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.