فرمانده نیروهای بسیج: می خواهند برای «غرب زدگان و بی بند و بارها» مظلوم نمایی کنند

محمدرضا نقدی، فرمانده نیروهای بسیج از انعکاس اخبار اسید پاشی به صورت زنان در اصفهان انتقاد کرد و گفت «شبکه رسانه ای بیگانه» سعی می کند اسید پاشی را به «امر به معروف و نهی ازمنکر» ربط دهد.

محمدرضا نقدی، در سخنانی که روز سه شنبه منتشر شد، با اشاره به روزنامه هایی که اخبار اسیدپاشی های اخیر را پوشش داده اند، گفت «عوامل رسانه ای بیگانه» می خواهند به گفته او چهره «نیروهای ارزشی و انقلابی» را مخدوش و برای «غرب زدگان و بی بند و بارها» مظلوم نمایی کنند و اعتبار اجتماعی درست کنند.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین که نیروهایش خود در برخورد با زنانی که پوششان مورد تایید حکومت نیست شرکت دارند، گفت چرا اسید پاشی ها «در آستانه محرم و هفته امر به معروف و نهی ازمنکر» و «همزمان با طرح قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی انجام شده است؟»

مجلس شورای اسلامی قصد دارد در طرحی تحت عنوان «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» از افرادی که به گفته نمایندگان اقدام به «امر به معروف و نهی از منکر» می کنند، حمایت حقوقی کند.

طبق آن طرح، مقابله شهروندان با چنین افرادی، جرم محسوب می شود. منتقدان در شبکه های اجتماعی اقدام مورد نظر محافظه کاران را دخالت در زندگی شخصی و محدود کردن آزادی های فردی می دانند و به طرح مجلس معترض هستند. منتقدان همچنین هشدار داده بودند که طرح مجلس می تواند باعث بروز خشونت های خیابانی تحت عنوان «امر به معروف و نهی از منکر» شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین، محمدرضا نقدی در ادامه سخنان خود گفت «حتی اگر سند و مدرک محکمی بر اینکه این اقدام شنیع با هدایت دشمن مستکبر صورت گرفته نداشته باشیم، ولی با قاطعیت می توانیم بگوییم مرتبط کردن این فعل حرام و شیطانی با نهی از منکر کار حساب شده عوامل رسانه ای بیگانه است.»

به گفته او رسانه های منتقد محافظه کاران که او آنها را «عوامل رسانه ای بیگانه» خواند، سعی می کنند «نیروهای حزب الله را خشن جلوه دهند»، «امر به معروف و نهی از منکر را خشن و غیر قابل قبول جلوه دهند»، افراد را از انجام آن منصرف کنند، نمایندگان مجلس را در تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر «متزلزل» کنند و «زمینه را برای بازگشت تجدید نظر طلبان به عرصه سیاسی و انتخابات فراهم کنند.»

محمدرضا نقدی با «فاسد» و «زنجیره ای» خواندن روزنامه های منتقد گفت آنها «کور خوانده اند؛ ملت ایران بسیار هوشیار تر است که بازی این جریانات را بخورد؛ این ملت عبور از فتنه های رسانه ای را در بازی عظیم ۹ دی سال ۸۸ تمرین کرده است.»

فرمانده نیروهای نظامی بسیج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت نظارت بر مطبوعات خواست با این روزنامه ها برخورد کنند.

محمدرضا نقدی برای رد این نظریه که اسیدپاشی ها با انگیزه برخورد با «بدحجابی» صورت گرفته، گفت: «اگر این عمل زشت کار یک آدم متحجر با کج فهمی از مذهب است، پس چرا زنان هرزه خیابانی با آرایش های آنچنانی را رها کرده است و زنانی را که حجاب نسبتاً موجهی داشته اند را هدف قرار داده است؟»

این در حالی است که منتقدان گشت های ارشاد نیروی انتظامی می گویند بسیاری از زنانی که هدف برخورد این گشت ها در خیابان ها و اماکن عمومی قرار گرفته اند، دانش آموزان، دانشجویان و یا زنان کارمند بوده اند. همچنین سردار سرتیپ منتظر المهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی، اردیبهشت ماه امسال اعلام کرده بود که در سال ۱۳۹۲، به حدود ۳ میلیون نفر که او آنها را «هنجار شکنان» خواند، تذکر داده شده است.

در روزهای اخیر، روزنامه ها و چهره های موسوم به اصولگرا کوشش کرده اند که اسید پاشی های اخیر در اصفهان را «غیر زنجیره ای» و بی ارتباط با وضعیت حجاب قربانیان توصیف کنند و برخی دیگر نیز آنها را اقدامات «عوامل بیگانه» توصیف کرده اند. این در حالی است که علاوه بر آنکه قربانیان این حملات همگی زن و در اصفهان بوده اند، به گفته روزنامه شرق، فرضیه زنجیره ای بودن اسیدپاشی ها بر اساس تحقیقات آزمایشگاهی اسیدهای به جا مانده روی لباس قربانیان نیز اثبات شده است.

روزنامه های نزدیک به محافظه کاران، امامان جمعه، و چهره های موسوم به اصولگرا در گذشته بارها خواستار افزایش برخوردهای خیابانی با زنانی که پوششان مورد تایید حکومت نیست شده بودند. سایت های خبری داخل ایران، اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ سخنان آیت الله احمد خاتمی در جلسه ای در میان روحانیون قم را منتشر کردند که گفته بود: «به نظر می‌رسد دیگر با کار فرهنگی نمی‌توان جلوی بدحجابی در جامعه را گرفت و فکر می‌کنم برای حل این مسأله باید خون‌های پاکی ریخته شود تا این معضل از جامعه ما ریشه کن شود.»

+19
رأی دهید
-199

arian1 - ابادان - ايران
خیلی مشکل بتوان باور کرد که این بسیجی بی مغز ونادان از جنس انسان باشد
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 16:54
dook - دبي - امارات
ویدیو أسید پاشى را دیدم خیلى درد آوره خدا از این ظالمان انتقام بگیرد هم در دنیا هم در آخرت. اگر اینجوریه بهترین راه دفاء از خود حمل سلاح است و اینها باید بفهمند با کى ترفند. مردم خیلى بى بخار شدن یه مشت بى وجدان بر آنها حکومت میکنن
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 17:44
greentree - تهران - ایران
این شعبان بیمخ عراقی پرونده قاچاق اسلحه و رانت خواری داره ، نمیدونم چه طور به این فرد فاسد و بی‌ مخ عراقی شک نمیکنند !!!
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 17:33
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
..تو رو باید تا کمر فرو کنن تو بشکه اسید بعد درت بیارن ببینیم بدون پا و ابزار امر به منکر هم همین زر زر رو میکنی یا نه. اون آخوند باور قمی هم اومده ذرت پرتاب کرده که اینکارا کار أنصار حزب الله (بخونید انگلها و مزاحمین جامعه) نیست و کار سرویس های بیگانه است، یه مقدار خجالت هم خوب چیزیه، اگر حرمت یه دونه از دوتا أتم ملکول اکسیژنی رو که بیهوده میسوزونی داشته باشی وضعت بهتره.
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 17:59
azadeh11 - آمستردام - هلند
فریادهای خشمگین زنان و مردان اصفهان حجاب به زور نمی شه ...ایران عراق نمی شه «امر به معروف و اسید نمیخوایم، باحجاب بی‌حجاب اسیدپاشی نمی‌خوایم» مرگ بر درو غگو مرگ بر دروغگو پلیس بی غیرت نمی خوایم نمی خوایم صفهان شهر ماست، امنیت حق ماست ای خواهر قربانی، در قلب ما می‌مانی امام جمعه‌ی اصفهان، استعفا استعفا دادستان حیا کن، فکری به حال ما کن
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 18:59
senator x - تهران - ایران
کثافت عرب عراقی. خفه شو
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 20:02
arash9812 - تهران - ایران
این مردتیکه اجنبی تو کشور ما چکار می‌کنه بی‌ پدر مادر شیطان صفت
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 20:03
اصحاب کهف - بروکسل - بلژیک
همین روزا خدمت تو هم یک پارچ غلیظ میرسه تا مزه ش رو بچشی نامرد
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 20:31
ekman - شیراز - ‫ایران
فروشندگان اسید را کنترل کنند،اسید که نوشابه نیست که بشود از هر جائی خریداری کرد.کلیه مشاغلی که با اسید و اسید فروشی سر و کار دارند باید مجهز به دوربین مدار بسته باشند تا هر زمانی که نیروهای انتظامی خواستند در دسترس باشد.اگر باطری فروش ها و باطری سازها هم به مشتری ای اسید میفروشند،باید از خریدار کارت شناسائی معتبر درخواست و نامش را ثبت نمایند تا اگر کار افراد سازمان یافته باشد رسوا شوند و نتوانند به گردن شخص و یا اشخاصی که با حکومت دشمنی دارند بیندازند!!!!
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 20:00
goosfand - نیویورک - آمریکا
به حلق همه روشنفکران زمان پهلوی دوم که اول اینکه با شاه جنگیدند و دوم اینکه این آخوندای وحشی رو به قدرت رسوندند
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 20:39
بت شکن - مونترال - کانادا
سردار، همگان میدانند که نیروهای مخلص و مومن بسیج و سپاه و حزب الله و انصار الله اصلا هم خشن نیستند این را واقعه کوی دانشگاه و خرداد ۸۸ به ثبت رسانیده..!!
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 20:47
myfb1393 - شهررضا - ایارن
چقدر دلم میخواد یه گالن بنزین روت بریزم و زنده زنده جلو زن و توله هات آتیشت بزنم
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 21:03
mountainman - استکهلم - سوئد
واقعا شما ایرانیها معلوم نیست به چه امیدی زنده اید. زناتون رو میکشن دختراتون رو حبس میکنن خودتون رو میکشن ساکتید
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 21:35
abdolmalek - رامسر - ایران
تف به ذات تو و امثالت که از مکتب خمینی دجال و خامنه ای ملعون دروغگویی و ریا و فساد...رو آموختین و در جامعه نهادینه کردین..تف به شرف نداشته تون
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 17:19
شوخی کردم - کردستان - ایران
خیری از عمق باور به نظام فم، آتیلا ترک، humans win - فرایبورگ - سویسس. نیست.
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 21:42
92ارشام - لندن - ایران
اقای نقدی مردانگی و غیرتت را نشان بده و اسیدپاش ها را دستگیرکن.مردباش مردباش مردباش!
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 22:37
goosfand - نیویورک - آمریکا
ملت ترسو و بی‌-فکر و پراکنده ایران ساکت نشستند، و حالا این بسیجی‌ هار وحشی عربزده نجس طلب‌کار هم شده؛ آشغال نجس زده زن و بچه مردم رو زنده به گور کرده، بهشون هم میگه مظلوم‌نمایی نکنند! خاک بر سر اون دکتر و مهندس مادر‌به‌خطا که با شاه جنگید و این کشور رو تحویل ما داد
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 20:38
باور عمیق - قم - ایران
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا .. خطاب به یکی از احمق ترین آدمهایی که تا بحال توی عمرم دیدم . دروغگو من کجا گفتم این کار ، کار سرویس های بیگانه است؟ من دقیقا بر عکس ادعای تو رو مطرح کردم . آخه نادان تو که خواندن فارسی هم بلد نیستی چرا حرف مفت میزنی؟ این لینک کامنت منه .. نکنه توی چشمات اسید پاشیدن ؟؟ عجب بی شرمی هستی تو دروغگو . https://www.iranianuk.com/page.php5?id=20141021234058042
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 20:40
delmorde - یوتوبوری - سوئد
اینی که شما می گویید زمانیست که بنوعی رژیم دست اندرکار نباشه. اما متاسفانه کار سازمان یافته و با منظوره سازمان امر به معروف و نهی از منکر است که دولتیست و بوسیله مشتی اخوند فسیل و خاینینی در مجلس بعنوان نماینده مردم و در راس خود اون پوفیوز خاین خامنه ای حمایت غیر مستقیم میشود. مسئول تمام این وحشی گریها و جنایات خامنه ای و گروه مافیایی ایت الله هاشت. این رژیم بغیر از قیام مسلحات نابود نخواهد شد.
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 21:07
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
باور عمیق - قم - ایران. الله مدینه از دلت بشنوه، همین قدر که هنوز شک داری کار أعوان و أنصار این عراقی نیست، خودش جای تأمل داره
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 00:51
Omidjaber - سایتاماکن - ژاپن
اصلاً چه دلیلی دارد با این همه مشکل و بد بختی ما داریم در بارهء حجاب و بسیجی با هم دعوا می کنیم خوب اگر از بد حجاب خوشت نمی اید چشمانت را درویش کن نگاه نکن پس خودت خراب هستی که نمی توانی جلوی ارادهء خودت را بگیری ای ملت ایران ایا گسی که در هوا و حواس خودش بی أراده باشد می تواند در أمر گشور به دیگران أمر یا نهی کند او خودش بی اعتبار است خداوند متعال انسان را ازاد افریده و هیچگس حق ندارد به گسی دیگر با زور أمر ونهی کند. تمام این کارها سیاه بازی است عوض این کارها بروید فکر کنید که چطور هواپیما و خیلی چیزهای دیگر را چطور درست می کنند. ای بی سواد های بی مخ.
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 02:14
dark night - تهران - ایران
مرتیکه بی‌ ناموس، چند درصد از مردم اونطوری که تو میخوای هستند؟ما هم از شما نفرت داریم اما کسی‌ کاری به کار شما انگل‌ها داره؟
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 03:37
cardenas - تهران - ایران
با خط خطی کردن این صفحه اون صفحه و کامنت گذاشتن مشکلی حل نمیشه..باید کار عملی کرد. یه روز باید قرار گذاشت و همه بریزیم بیرون و طومار این آشغالهارو به هم بپیچیم. تا نیاییم بیرون هر بلایی سرمون بیارن حقمونه...
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 05:17
منوچهری - کرمان - ایران
باور عمیق - قم - ایران, کامنت قبل و بعد شما رو هم خوندیم اخوی !! جز ماله کشی چیز دیگه ای نبود.. ولی شما بگو که چطور اگه کسی یه دست بند سبز دستش کنه به ظهر نرسیده دستگیر میشه ولی بیشتر از یک هفته از این اسید پاشی میگذره ولی هنوز هیچ سر نخی پیدا نشده ؟ مگر از خودیها باشه...!!!! برادر مبارز با آدمیت ..!!
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 05:29
oghabe - سنت گا لن - سوثیس
چاره این کار مقابله به مثله.به ازای هر نفر به چند تا بسیجی و سپاهی و زن ودختراشون اسید بپاشید،در سالهای ۶۶ و ۶۷ شبیه این کار و در شهر‌های کردستان انجام دادند منتها در مورد مردها و کارشون به این صورت بود ،مردانی که با پیراهن آستین کوتاه در خیابان تردد می‌کردن ماشینهای گشت ثاراله و کمیته طرفو صدا می‌کردن و سوال و جوابش می‌کردن در این هنگام مامور دیگه‌ای قافلگیرانه که قبلا آبجوش در فلاکس آماده کرده بود روی دستهاش می‌ریخت ، چندین بار این کارو با ملت انجام دان دیگه واسه عوامل رژیم تفریح شده بود ،تاینکه کردها اینها را تو کوچه پس کوچه‌ها گیر میاورن و ماشینهاشونو آتش می‌زدن تا مثل سگ به التماس می‌‌افتادن.دیگه از این غلطا نمیکردن.
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 07:51
raha1984 - هامبورگ - المان
مرگ بر جمهوری اسلامی ، مرگ بر اسلام
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 08:15
Realman - ارواین - امریکا
کاشکی میتونستید برای یک لحظه انسان باشید
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 10:04
باور عمیق - قم - ایران
منوچهری - کرمان - ایران . حدس من این بود که این کار ربطی به انصار حزب الله نداره . شایعه شنیدم که این کار یکی از گروههای سیاسی داخل ایرانه که چون شایعه است فعلا ارزشی نداره . اینکه چرا تا بحال دستگیر نشدن در مقایسه مثلا با دست بند سبزی ها هم مشخصه چون اون دستبند سبزی ها مردم عادی بودند اما اینا اینکارنو حرفه ای . قطعا دستگیریشون سخت تره . اما همین امروز شنیدم که دستگیر شدن اما در مرحله بازجویی هستند برای همین هنوز اعلام نکردند حالا چقدر صحت داره نمیدونم
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 11:39
باور عمیق - قم - ایران
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا . همینقدر که به خاطر دروغی که گفتی خجالت زده شدی کافیه . بهتر بود بجای ادامه حرف الکی زدن از بابت کذبیاتت یه معذرت خواهی میکردی
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 11:41
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
به جاى اینکه این عمل وحشیانه رو محکوم کنه مردیکه کار ضد اطللاعاتى میکنه !! اخه حمار بى سیاست حداقل خودتون مبرا کنید ! اى واى ما چه بدبختیم ، اى واى چه بدبختیم که با این اراذل اوباشاان شدیم ٧٥ ملیون !!!
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 12:49
زنده بادايران من - لرستان - ایران
آقایون وخانمها خیلی عجله نکنید.بی خودی هم کسی را مقصر ندانید وبه کسی هم توهین نکنید مطمئنا درچندروز آینده مشخص می شود کار کدام نامردی بوده است. جمع کردن بی حجابی برای دولت مثل آب خوردن است ظرف 24 ساعت قابل حل است مثلا همین کاری را که درخصوص راهنمایی ورانندگی مثل کمربندبستن دارندانجام می دهند. اما دراین قضیه اهداف خاص پشت پرده است واطمینان داشته باشیدسرنخ های آن برملاخواهدشد. ضمنا جناب منافق مزدور oghabe - سنت گا لن - سوثیس- کورخوندی. اگه تو وامثال تو درسال 60 سرپاسداران وبسیجیان را بریدید ویا اینکه درکردستان پوست بدنشان را ازگوشت جداکردید خیلی فکر نکن که انسانی تو هم دست کمی ار اینها که اسید پاشیدند و اون داعشی هاملعون ندارید.
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 18:18
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.