فراخوان تجمعات هم‌زمان در اصفهان و تهران؛ آخرین واکنش‌ها و اخبار مربوط به اسیدپاشی‌های اصفهان

تصویر سهیلا جورکش، یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان بر روی تخت بیمارستان. او یک چشمش را کامل از دست داده و پزشکان برای حفظ بینایی ۳۰ درصدی چشم دیگرش تلاش می‌کنند.

تقاطع: در حالی که شماری از مردم اصفهان و تهران در واکنش به اسیدپاشی‌های اخیر تصمیم دارند تجمعات اعتراضی برگزار کنند، برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت مجازات عاملان این رویداد از “تخریب چهره امر به معروف و نهی از منکر” در پی بروز این حادثه ابراز نگرانی کرده‌اند.

به دنبال انتشار گسترده اخبار مربوط به اسیدپاشی‌های اخیر بر روی دختران و زنان جوان در اصفهان، شماری از شهروندان اصفهانی با انتشار فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی هم‌چون فیسبوک و توییتر اعلام کرده‌اند که از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه (۳۰ مهر-۲۲ اکتبر) در مقابل دادگستری اصفهان تجمع خواهند کرد.

جوانان اصفهانی منتشرکننده این فراخوان -که دست‌کم یک صفحه فیسبوکی نیز برای آن ایجاد شده- می‌گویند قصد دارند با پدران و مادران خود در این تجمع اعتراضی شرکت کنند و شعارشان این خواهد بود که «تا کی باید منتظر قربانی بعدی باشیم؟»

هم‌زمان، فراخوان دیگری نیز از سوی شهروندان تهرانی منتشر گردیده و در آن به برگزاری تجمع مشابهی در مقابل مجلس شورای اسلامی دعوت شده است. زمان این تجمع، ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه اعلام شده است.

اما در آخرین واکنش‌ها در ارتباط با اسیدپاشی‌های اصفهان، مصطفی پورمحمدی، “وزیر دادگستری”، روز سه‌شنبه (۲۹ مهر-۲۱ اکتبر) در حاشیه یک همایش در “برج میلاد” تهران، اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان را اقدامی “خرابکارانه” و “تروریستی” دانست و گفت: «ما خیلی نگران این موضوع هستیم و امیدواریم عاملان آن شناسایی شوند و به مجازات برسند.»

در همین روز، محمدباقر نوبخت، “سخنگوی دولت” نیز در حاشیه جلسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، اسیدپاشی‌های صورت‌گرفته را اقدامی “زشت” و “شنیع” توصیف کرد و اعلام مواضع دولت در خصوص این رویداد را به جلسه مطبوعاتی خود در روز چهارشنبه (۳۰ مهرماه) موکول کرد.

“رییس کل دادگستری استان اصفهان” نیز در همین روز در جمع شماری از زنان اصفهانی از تشکیل کارگروهی در این نهاد با حضور شماری از نیروهای “اطلاعاتی” و “امنیتی” خبر داد و در عین حال از دامن زدن به این موضوع که قربانییان اسیدپاشی، «دارای پوشش و حجاب مناسب نبودند»، ابراز تاسف کرد.

احمد خسروی وفا گفت: «اصلاً این گفته‌ها مورد تأیید نیست. اتفاقاً یکی از قربانیان این حوادث از خانواده‌ای کاملاً مذهبی بوده که پدرش سابقه حضور در جبهه را دارد.»

وی همچنین “قول” داد که به محض دستگیری متهم یا متهمان، در کوتاه‌ترین زمان “حکم قاطعی بدون سر سوزنی اغماض” در این مورد صادر و متهمان به “اشد مجازات” محکوم شوند.

در این میان، محمدرضا نقدی، “رییس سازمان بسیج مستضعفین” در گفتگو با خبرگزاری “ایسنا”، هم‌زمانی اسیدپاشی در اصفهان با بررسی «طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی» و «در آستانه محرم و هفته امر به معروف و نهی ازمنکر» را سوال‌برانگیز دانست و با “قاطعیت” اعلام کرد که «مرتبط کردن این فعل حرام و شیطانی با نهی از منکر، کار حساب‌شده عوامل رسانه‌ای بیگانه است».

وی با انتقاد از آنچه “جوسازی رسانه‌های دشمن” توصیف کرد، از “وزارت ارشاد” و “هیات نظارت بر مطبوعات” خواست که اجازه ندهند تا «رسانه‌های فاسد و غرب‌زده این جنایت را با مقدسات و واجباتی مثل امر به معروف و نهی از منکر مرتبط کنند و به این بهانه به تضعیف ارزش‌ها بپردازند».

پیش از این نیز، عباس‌علی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، احتمال داده بود که «دست‌های پشت پرده سیاسی از جمله سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه» در اسیدپاشی‌های اصفهان نقش داشته باشند.

او با بیان این‌که «تا قبل از دستگیری مجرمان نمی‌توان درباره هویت آنها قضاوت کرد» گفته بود که «اما به طور حتم اسید‌پاشان از طریق سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و صهیونیستی یاری می‌شوند».

روز سه‌شنبه (۲۹ مهر)، هم‌چنین، نیره اخوان، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی به اطلاعات ارایه‌شده از سوی نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی استناد کرد و مدعی شد که «هیچ ارتباطی میان ماجرای اسیدپاشی و بدحجابی وجود ندارد» و این ماجرا “کذب محض” است.

وی که با خبرگزاری “تسنیم” سخن می‌گفت، با اشاره به تصویب “طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر” در مجلس شورای اسلامی، طرح موضوعاتی در خصوص ارتباط اسیدپاشی‌های اخیر و بدحجابی را “تلاشی سازمان‌یافته برای تخریب وجهه حجاب و امر به معروف و نهی از منکر” در جامعه دانست.

از سوی دیگر، در حالی‌که مرتضی میرباقری، “قائم‌مقام وزیر کشور” روز دوشنبه (۲۸ مهر) با رد زنجیره‌ای بودن اسیدپاشی‌های اصفهان، از بازداشت “سه تا چهار” مظنون در این شهر خبر داده بود، ساعاتی بعد، غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، سخنگو و معاون قوه قضاییه، در یک نشست خبری ضمن تکذیب بازداشت مظنونی در این پرونده، ارتباط اسیدپاشی در اصفهان با “بدحجابی” را “موضوعی تاییدنشده” خواند.

این در حالی است که سهیلا جورکش، یکی از قربانیان اسیدپاشی در اصفهان به شماره روز دوشنبه (۲۸مهرماه) روزنامه “فرهیختگان” چاپ تهران گفت که اسیدپاش‌ها لحظاتی پیش از پاشیدن اسید به وی گفته بودند «ما با بدحجابان مقابله می‌کنیم».

گفتنی است در خصوص تعداد قربانیان اسیدپاشی در اصفهان تاکنون اخبار ضد و نقیضی منتشر شده است. در حالی‌که مقامات امنیتی و انتظامی ایران، می‌گویند که تعداد این قربانیان، ۴ نفر است، برخی اخبار غیررسمی این عدد را تا ۱۵ نفر نیز اعلام کرده‌اند.

از جمله وب‌سایت محلی “زندگی سالم” در اصفهان، روز یکشنبه (۲۷ مهر)، خبر از وقوع موردی تازه در ساعت ۱۱ صبح این روز در “خیابان شیخ صدوق” این شهر داد و نوشت در این حادثه، «یک موتورسوار دو ترکه به سمت ۳ دختر اسید پاشید که یک نفر از آن‌ها به خاطر پاشیدن اسید در قفسه سینه و انحراف اتومبیل قربانیان، جان باخت و دو نفر دیگر راهی بیمارستان شدند».

یکی از شاهدان عینی این ماجرا به “زندگی سالم” گفت: «زمانی که با پدرم به سمت خیابان مرداویج می‌رفتیم شاهد تجمع عظیمی از مردم بودیم که در لحظه اول فکر کردم تصادفی شده اما با نزدیک شدن به محل، ماموران نیروی انتظامی و اورژانس را دیدیم که اعلام کردند به سه دختر، اسیدپاشی شده است.»

+156
رأی دهید
-6

leila leila - گوتنبرگ - سوئد
اگه رو چند تا از این چادریهای کثافت و بوگندو هم اسید پاشیده بشه دیگه از این غلطا نمی‌کنن
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 00:24
senator x - تهران - ایران
اگر غیرت و مردانگی داشتید مغازه ها ادارات کلیه مرکز اقتصادی و فرهنگی تعطیل, میرفتید دنبال عدالتخواهی تان.حالش نیست؟پس نوش جانتان.
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 00:36
karaji - گتنبرگ - سوئد
حالا به .. خوردن افتادن ، اگه در همه موارد ملت حق خود را بخواهند هر حکومت مستبدی کوتاه خواهد آمد .
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 00:28
dook - دبي - امارات
این از ثمره کاشت مردم شیعه ایران. از این بدتر سرتون در میارن. اسلام میگه لا اکراه فى الدین. ولى حاک تو سر این آخوندها که مردم را از اسلام متنفر کردن. رسول الله میفرمایید کفر در دنیا پایدار میماند ولى ظلم نه. روزى خواهد رسید که ظالمین به سزاى اعمالشان خواهند رسید
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 01:02
دوستدار - استهکلم - سوئد
خیلی ساده پیدا می شوند و می توانند دستگیرشان کنند . اول باید نوچه ها یا بسیجی های که در اختیار امام جمعه شهر اصفهان هستند مورد شک و بازجوای قرار گیرند بعدا ان بسیجی های که نوچه دیگر اخوندهای مساجد محله های اصفهان هستند و اگر پیدا نشدن ان نسیجی های که تحت امر فرماندهای سپاه پاسداران شهر اصفهان هستند و اگر باز پیدا نشدن مچ دستان افراد اداره اطلاعات اصفهان را بگیرید چون دستگاه اطلاعات رژیم اخوندی ایران تشکیل شده است از خراب ترین و مخرب ترین افراد .
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 01:05
samuk66 - دوحه - قطر
ما مردم ایرانِ مال این حرفا نیستیم.
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 01:07
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
آخرش این میشه: آهای مرتیکه این بشکه چهارلیتری عرق چیه دستت؟ عرق نیست جناب سروان اسیده!. خسته نباشی برادر التماس دعا
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 03:55
Imod.barbekan - منامه - بحرین
حالا دارند قضیه رو به اسراییل ربطش میدن !!!!
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 06:30
Imod.barbekan - منامه - بحرین
مطمئن باش عامل اصلیه این اسید پاشی دستگیر نمیشه، الکی میندازنش گردن یه آدمی که قراره اعدام بشه بعدش اعدامش میکنن همه هم فکر میکنن که آره عامل اسید پاشی به سزای کارش رسید و فضیه رو ماسمالی میکنن، شما تا حالا دیدین مثل کشورهای دیگه دادگاه علنی باشه؟؟ دادگاه پشت درهای بسته انجام میشه، این حکومت از سر تا تهش فریب و نیرنگه، بابا کجای کارین شما کار خودشونه،
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 07:03
arman93 - یزد - ایران
eila leila - گوتنبرگ - سوئد - متاسفم با این طرز فکرت . پاسخ وحشی گری وحشی گری نیست ضمنا تمام کسانی که چادری اند وابسته به حکومت نیستند و چادری بودن یا نبودن معیار وابستگی به حکومتیها نیست خیلی از خانواده های حکومتی هستند که چادری نیستند و بلعکس . مردم عادی چه گناهی کردند
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 06:38
kiakhaan2005 - سانفرانسیسکو - آمریکا
پلیس مون فقط هنرش در حد ویدیو هپی را گرفتنه !
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 07:47
DAADAA - تهران - ایران
چنان این رژیم غیرت و شهامت از ایرانی گرفته که دیدیم نتیجه تجمعات در انتخابات چه بود....فقط سرنگونی این رژیم به شکل روی کارآمدنش و ازطریق انقلابی دیگر امکانپذیر هست که اون هم با 4 تا هیچ 40 تا اسیدپاشی هم استارت نمیخوره...
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 07:56
جنگنده - تهران - ایران
leila leila - گوتنبرگ - سوئد............................... جاهل، اون شخصی هم که رو صورت این زنان اسید ریخته یک مریض روانی مانند تو بوده که دوست دارید رو صورت مردم اسید بریزید حالا چه چادری چه غیر چادری. در ضمن در هیچ کجای اسلام و روایات و احادیث اشاره ای به پاچیدن اسید بر روی صورت مردم به هر عنوان نشده و اینکارها فقط از افرادی ملحد مانند تو و داعشیها و اربابتان آمریکای وحشی بر میاید که میخواهید چهره اسلام را خراب کنید، مطمئن باشید خداوند خودتان را خراب خواهد کرد.
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 08:30
halk_35 - لیوواردن - هلند
اون پدر سگ عراقی که اومده توی ایران و به نان ونوا رسیده و هر دفعه یه مقام جدید میگیره جز زر زدن چیز دیگه ای بلد نیست . باید یه گالون اسید روی خودش و زن و بچه اش بریزن تا دیگه .. زیادی نخوره .
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 08:45
peyk_e_iran - تهران - ایران
این قضایا بوی دلارهای نفتی عربستان و قطر میده ،به هوش باشیم
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 09:22
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
غیرت مال عربهاست که تو مدت یک سالو نیم حکام مصر لیبی یمن و تونس رو سرنگون کردن و امروز با هزاران کشته و اولره سوری اما باز این ملت غیور ساقط شدن بشار اسد رو انتظار میکشن و این هم محقق خواهد شد هر چیزی بهای داره و این ملتها بهاش رو پرداختن ،ملت ما همین فردا پس فردا دوباره رام اخوند میشن و میرن تو حسینیه ها و ماتم خونه ها برای حسینی که بر یک حاکم طغیانگر قیام کرد تو سر و سینه خودشون میکوبن و ریاکارانه گریه میکنن ولی حاضر نیستن از کربلا درس مقاومت و مبارزه با استبداد بگیرن
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 10:27
goosfand - نیویورک - آمریکا
leila leila - گوتنبرگ - سوئد: ای با‌فرهنگی‌ که ادعای خشونت علیه زنانت میشه، چطوری داری حکم میدی که به چادریهای بوگندو اسید بپاشند؟! خب همینه دیگه وقتی‌ ما میگیم توحش از سر و صورت و تاریخ ایرانیها میباره، یه عده‌ ایرانی‌ غیرتی پیدا می‌شند مخالفت میکنند؛ تو اگه خیلی‌ فهم داشته باشی‌، بخوای از مجازات مجرم فراتر بری، میگی‌ چهار تا آخوند نماز جمعه و یا چهار تا مرد بسیجی‌ رو اسید بپاشند، نه اینکه باز چهار تا زن رو؛ مثل اینکه پاشندگان اسید مرد بودند نه زن؛ وقتی‌ میگم روشنفکری جواب نمیده، دلیل دارم؛ از یه طرف میگید خشونت علیه زنان، از یه طرف هم فهمتون نمی‌کشه که پاشندگان اسید مرد بودند نه زن، و انتقامی اگه هست باید از مردان حزبل افراطی گرفته بشه، و نه هر مرد مذ‌هبی ای
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 10:45
goosfand - نیویورک - آمریکا
روشنفکران سینما رکس رو آتش زدند، ۶۰۰ نفر رو زنده‌زنده سوزوندند، و همراه با ملاها انداختند گردن شاه احمق؛ حالا هم حزبلی‌ها زنان مردم رو اسید پاشیدند، انداختند گردن اسرائیل و آمریکا! اگه ایرانی‌ غیرت و فهم داشت، به جای اعتراض مسالمت‌آمیز یا حتا هفت‌تیر‌کشی‌، خیلی‌ راحت: ۱) هرگز مسجد نمی‌رفت، ۲) عیدهای غدیر و فطر و مشت قربون رو تبریک نمیگفت؛ دیدم کسانی‌ که اصلا دین ندارند اما عید مشت قربون رو تبریک میگند؛ اینجور افراد هستند که پشتیبان پشت صحنه حزبلی‌های اسیدپاش درنده هستند؛ ۳) اگه ایرانی‌ غیرت و ناموس داشت، مسلمون نمی‌شد، و اگه میشد، امروز به خاطر این داستان اسیدپاشی، محرم رو تحریم میکرد؛ آقا نداریم، نداشتیم، ما غیرت نداشتیم، اگه داشتیم، ابومسلم خراسانی مریض نداشتیم
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 10:50
goosfand - نیویورک - آمریکا
جون من باز هم برید بگید مرگ بر شاه؛ د بگید دیگه؛ همه با هم، دستا بالا، با یک صدا، آه‌ آه‌، حالا بیا بیا، بگو مرگ بر شاه؛ خاک بر سر ملت نفهم احمقی که با شاه جنگیدند و اینجوری تاریخ ما و منطقه رو به .. کشیدند؛ به هر چی‌ روشنفکری پر‌ادعای نفهمه؛ کسانی‌ که به حزبل‌ها و آخوندا ناسزا میگند، یادشون نره که همون دکتر مهندس‌های عوضی‌ حروم‌لقمه روشنفکر زمان شاه بودند که این قدرت رو دادند دست آخوندا
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 10:54
P.irani - سن دیه گو - امریککا
الان همه اسیدپاش ها ویزا و اقامت امریکا رو که علی گدا بهشون وعده داده بود را گرفتن ، چون خوب امتحانشون رو پس دادن ، امریکا پر شده از گشنه گداهای علی گدا، تن ماهی خورهاى چندسال قبل و Americanized iranianهای اینجا ، غضنفرقوچانى ها و سکینه هاى سوزان شده!
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 08:51
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
واقعا از این همه فرافکنی حال آدم بهم میخوره، دلار نفتی عربستان و قطر چیه؟؟؟ اسراییل و آمریکا کدومه؟؟ اینهم یه گند دیگه ای مثل قتلهای زنجیره ای. این حرفها همه از خجالته. یه عده آشغال تصمیم گرفتن و یه عده گدا گشنه هم دارن أجرا میکنن. ای تو روح اون اسلام و امر به فلان تون ... اونوقت میگین داعش داعش، ایناهاش، جلوی چشمتونه. فقط ظاهرا کور تشریف دارین.
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 11:16
بی بالان - کلاچای - ایران
خلایق هر چه لایق . خود کرده را تدبیر نیست
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 11:37
باور عمیق - قم - ایران
واقعا حتی تصور اینکه اسید پاشی کار گروههای انصار حزب الله و به بهانه مقابله با بدحجابی بوده هم یک تصور احمقانه است . اما هر چقدر هم که میخوام فکر کنم این یک اقدام تروریستیه سازماندهی شده از سوی عوامل بیگانه هست نمیتونم . خیلی ناراحتم . نمیدونم چرا فکر میکنم این اقدام یک اقدام کاملا هماهنگ از سوی یکی از احزاب سیاسی درون ایران و عوامل اون هستش . ارتباط بسیار پر معنایی بین زمان تصویب این طرح در مجلس و وقوع این حملات هست . همچنین توانایی اسید پاشان در اختفاء طولانی مدت یعنی اینکه کارآزموده هستن ..
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 12:26
kamran irani - اصفهان - ایران
بدبخت عقده ای چه بلاهایی سر اومده که از دخترای بیگناه انتقام می گیری. اگه مردی و راست میگی برو از اونایی که بهت ظلم کردن انتقام بگیر. و همون بلا رو سرشون بیار. نه با اسید
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 12:31
mahimahi - لندن - انگلستان
لطفا همه هرجوری میتونن اعلام انزجار و اعترض کنن، به جای اون قربانیان بیچاره هر کدوم از ما میتونستیم باشیم پس حالا که نیستیم به جای این حرفا بیاین یه کار اساسی بکنیم به هر چی می پرستید خانواده هامون دارن اونجا زندگی میکنن
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 12:49
باور عمیق - قم - ایران
(1)این بویی که شما به مشامت خورده بوی کباب نیست اخوی ، دارند خر داغ میکنند . خط آخرت بالاخره خدا را شکر کمی چشمانتان باز شد فرمودی حسین بر علیه حاکم طغیانگر قیام کرد . در ادامه میگی مردم ریاکارانه میرن و گریه و زاری میکنند . حالا بماند که شمایی که تا جلوی پاتو هم نمیتونی ببینی چطور علم غیب پیدا کردی( یادت هست که؟ آره؟ اون موقعا؟ قدیم قدیما؟ میگفتی ((جهاد نکاح)) ساخته دست حکومت ایرانه . داعش اهل این کارا نیست . آره؟ یادته؟) . حالا خداروشکر حرف از حسین میزنی . یزید شد طغیانگر . ای بابا . یزید طغیانگر بود؟ تو خجالت نمیکشی پشت سر ((خلیفه)) مرحوم ششم یزید بن معاویه ، ابن خال المومنین معاویه بن ابوسفیان این چنین حرف میزنی؟ هان؟ ببینم . راستی این عربا که اینقدر با غیرت بودن ، چرا وقتی حسین در برابر خلیفه به قول تو طغیانگر ایستاد کسی ازش حمایت نکرد؟ چرا؟ نکنه اونموقع بی غیرت بودن الان تازگی باغیرت شدن هان؟
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 13:01
باور عمیق - قم - ایران
(2)راستی مردم مصر که اینهمه توی انقلابشون کشته دادن یعنی نمیدونن حسنی مبارک که آمر به قتل و عام خیلی از جوانان در هنگام راهپیمایی ها بوده هنوزم زنده است و داره توی همون مملکت ، توی یک کاخ که بهش میگن بیمارستان به ریش مردم میخنده؟ از مرسی چه خبر؟ غیرتتون بدرد لای جرز میخوره . هر وقت غیرت داشتید و تازه صاحب فهم و شعور و فرهنگ شدید تازه میشید یه چیزی شبیه مردم ایران . در ضمن از اون خط آخریت خیلی خوشم اومد . بیشتر مطالعه کن . شاید نجات پیدا کردی . آهان تا یادم نرفته . بهت قول میدم مردم ایران امثال رو باشکوهتر از پارسال ، ایام محرم رو عزاداری میکنن . مطمئن هستم حتی اصیل تر و عمیق تر و بدور از خرافات . امسال جوری برای عزیزانمون عزاداری میکنیم که چشمان وهابیت از کاسه در بیاد . یزید ادامه راه ابوبکر و عمر ، و حسین ادامه راه ابراهیم(ع) و محمد (ص) است .
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 13:05
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
باور عمیق - قم - ایران اهای عقبی (چون اخوی من نیستی)من کی از داعش حمایت کردم؟داعشی که ساخته پرداخته ی نظام فاسد ملاهاست !!!کی گفته اهل سنت یزید رو خلیفه مینامه؟در صورتی که بر اثر قیام مردم زمان خودش عزل شد؟تو خجالت نمیکشی داری افترا میبندی و تهمت میزنی؟باز هم میگم جهاد النکاح در اسلام حرامه و زنا محسوب میشه و این بازیه رسانه ای اخونداست.در مورد اعراب اونها ملت من نیستن اما خدا میدونه از ملت ما با شهامت تر هستن بیا ببین با این همه قتل و اوارگی مردم در سوریه توسط حزب اللات و بسیجی های ایرانی باز هم مردم از موضع خودشون دست نکشیدن .تو فقط پاسخگوی قول باطل خمینی در بهشت زهرا باش که مقام انسانیت و معنویت و اب و برق مجانی داد به ملت
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 13:48
Azadikhah - تكسل - هلند
باور عمیق - قم - ایران: این تصورات احمقانه هست ولی‌ برای شهروندان اصفهان حقیقت هست که بدونند کسانی‌ که هیچ مشکل شخصی‌ با کسی‌ نداشتند همینطوری روشون اسید می‌پاشند!همه طرفدار این حکومت داعشی نیستند. اسید پاشی و تیغ کشی‌ انقلابیان بر روی خانمها در اول انقلاب هم فراموش نشه !ببخشیدا!
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 15:37
Azadikhah - تكسل - هلند
برام جای تعجب داره که رئیس پلیس ایران تو تلویزیون اعلام میکنه که در عرض چند ساعت ۴-۵ نفر جوان که ویدئو کلیپ ساختند رو دستگیر و مجبور به اطراف میکنه ولی‌ در برابر این عمل غیر انسانی‌ اقدامی نمیتونه بکنه! شرافت کلمه ایه که تو فرهنگ لغات حکام جمهورى اسلامى نیست،
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 15:38
شوخی کردم - کردستان - ایران
باور عمیق - قم - ایران. خدا به حق زرتشت باعث و بانی این جنایات را که در حق ایران و ایرانی روا میدارد ذلیل و رهبرت خامنه ای را نابود و انقلاب مار به دوشت را ریشه کن کند. زنده باد اصفهان.
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 23:50
منوچهری - کرمان - ایران
باور عمیق - قم - ایران, فقط جهت اطلاع شما عرض. کنم که عاشورا و ماه محرم فقط یک کارناوال برای ایرانیهاست .. شما اگر به آمار توجه کنید فروش لوازم آرایش , کاندوم و .. چقدر زیاد میشه اون شبها .. همه دنبال موزیک و حال کردن و مهمونی با غذای مجانی هستند !! برای همینه ٣٦ ساله تمام ملاها خودشونو جرمیدن که همه برن مسجد ولی هنوز همه میرن تکیه دنباله تیکه ... !!
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 07:07
باور عمیق - قم - ایران
منوچهری - کرمان - ایران . ممنون از راهنمایی شما . مطلقا فرمایشات شما را قبول ندارم و آنچه که در خلال این سالها دیده ام کاملا یعنی 180 خلاف آن چیزی است که شما میگویید ..
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 11:33
باور عمیق - قم - ایران
منوچهری - کرمان - ایران . در ضمن ممنون میشم یک رفرنس مثل یک برگ روزنامه یا هر چیزی که شما به آن آمار میگویید معرفی بفرمایید تا ما بفهمیم چگونه در همان شبها آمار فروش لوازم آرایش و کاندوم افزایش میابد؟
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 11:35
rahjoo - بابل - ایران
باور عمیق- تاسوعا وعاشورا بین جوونا معروف شده به روز وصال !! اونوقت تو کبک، سرتو میکونی زیر برف که چی!! برو بابا آخرشم نتونستی یه حرف درست رو به بقیه ثابت کنی! خودت که صدقه خوار مردمی و ما رو هم بیکار کردی
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 15:34
مترلینگ - منچستر - انگلستان
باور -عمیق مثلا نمیشه بجای تو سر مغز خود کوبیدن شکم هارو از غذا ور اوردن کمی هم به فکر زنده ها باشید اگه هیئتی شام نده هم شلوغ میشه؟اون صاحب هیئت اگه مراسم عزا داری بگیره و پول اون ریخت و ریز رو بده به چهار تا ادم ابرو دار نمیشه؟ نه که نمیشه چون همه میگردن ببینن کجا شام ونهارش چربتره گور پدر زنده ها که هم وطنای ما هستن شکوه وعظمت مراسمای ما به غذاشه برادر ! به چشم وهم چشمی هیئت داراشه به پر کردن جیب مداح های پشت هم انداز و عربده کشاشه از تو سرو کله ی هم زدن برای گرفتن یه پرس غذاس همین جور که از اسمت معلومه باور هارو خیلی تو مغزت عمیق کردن که امیدی به بیرون کردن خرافات از ته توهای مغزت نیست
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 15:28
منوچهری - کرمان - ایران
باور عمیق - قم - ایران-- هموطن عزیز از اینکه دیگه توهین نمیکنید از شما متشکرم. من شما رو به عنوان مخالف عقیدتی قبول دارم حتی اگر شما ما رو آدم هم حساب نکنید !! ولی از لحاظ آمار خدمتتون عر ض کنم که اگر آمار درستی تو جمهوری اسلامی پیدا کردید سلام من رو هم حتما برسونید. اگر دنباله حقیقت هستید به آرایشگاه یا داروخانه ها سری بزنید تا حقیقت رو به شما بگویند. البته نه با هیبت بسیجی یا حاج آقائی .
جمعه 2 آبان 1393 - 03:52
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.