۸ میلیارد پوند هزینه مراقبت های ضعیف حاملگی

بر اساس یک گزارش تازه جامعه بریتانیا بابت مراقبت های ناکافی و نامناسب روحی در زمان بارداری زنان و تازه مادران هزینه تکان دهنده ای می پردازد.

این گزارش می گوید به ازاء میزان تولدی که در هر سال روی می دهد ۸ میلیارد دلار در دراز مدت بابت مشکلات روحی ایجاد شده در این یک سال هزینه می شود.

این گزارش مشترکا توسط مرکز بهداشت روانی و مدرسه بازرگانی لندن تهیه شده است.

از هر پنج زن یکی در طول حاملگی و ماه ها پس از آن مبتلا به مشکلات روحی و روانی می شود.

افسردگی، خستگی و بیماری های روانی مانند اختلال دو قطبی یا اسکیزوفرنی همه از مخاطرات این دوران هستند.

وزارت بهداشت بریتانیا می گوید در حال سرمایه گذاری برای آموزش در زمینه بهداشت روانی است.

این گزارش می گوید این بیماریها به سبب آسیبی که به سلامت مادر و همچنین به سلامت احساسی رشد فیزیکی و رشد شناختی بچه وارد می کنند بسیار مهم هستند.

از ۸.۱ میلیارد دلاری که در این گزارش عنوان شده، یک هشتم آن برعهده نهادهای عمومی مثل سرویس های خدمات اجتماعی و سرویس بهداشت و درمان ملی است و باقی آن به عنوان هزینه ای که از طرق مختلف مثل کاهش درآمد بر جامعه تحمیل می شود حساب شده است.

این درحالی است که نویسندگان این گزارش می گویند در محاسبات خود این هزینه ها را "دست کم" گرفته اند.

این گزارش با انتقاد از عدم انسجام و "وصله ای" خواندن خدمات بهداشت روانی در سراسر بریتانیا می گوید نیمی از موارد افسردگی تشخیص داده نمی شود و بسیاری از زنان خدمات درمانی مناسبی دریافت نمی کنند.

نویسندگان گزارش می گویند هزینه خدمات درمانی حداقلی که با استانداردهای بهداشت و درمان بریتانیا مطابقت کند سالانه تنها ۳۳۷ میلیون پوند است.


تاثیر بر کودکان

دکتر الن گرگوار رییس مرکز بهداشت روانی مادران می گوید: "مشکلات بهداشتی حین زایمان رایج و گران هستند اما خبر خوب این است که زنان با دریافت درمان مناسب بهبود بیدا می کنند. نکته اساسی اینجاست که زنان هر کجا که زندگی می کنند به متخصص دسترسی داشته باشند."

آنت بائر، نویسنده ارشد این گزارش می گوید: "یافته های ما نشان می دهد که بهداشت روانی مادران برای اقتصاد و کل جامعه حیاتی است. به ویژه به این دلیل که این مشکلات درمان نشده روحی روانی تاثیرات منفی بالقوه بر کودکان بر جا خواهد گذاشت."

به گفته این محقق "به منظور تداوم پایدار بهداشت و سلامت خانواده، مراقبتهای روانی باید قبل از تولد نوزاد یا فورا بعد از آن شروع شوند. چرا که سود بالقوه این توجه ویژه زیاد است و هزینه آن نیز در مدت زمان کوتاهی جبران می شود".

دکتر دن بولتر وزیر بهداشت بریتانیا می گوید دولت تلاش بسیاری برای بهبود بهداشت روانی در طول بارداری و پس از تولد انجام داده است و بر اهمیت برخورداری تازه مادران از کمک متخصص تاکید می کند.

به گفته وی به همین دلیل است که "در آینده همه ماماها آموزش بهداشت روانی می بینند."

به گفت وزیر بهداشت بریتانیا این وزارتخانه از سال ۲۰۱۰، ۱۷۰۰ ماما و ۲۰۰۰ معاینه کننده بهداشتی استخدام کرده تا مراقبتهای ویژه درخوری را در اختیار زنان و تازه مادران بگذارد.

به گفته این مقام بریتانیایی"ما تلاش می کنیم که تا سال ۲۰۱۷ تمام بخش های زایمانی دارای کارمندان آموزش دیده بهداشت روانی به منظور مراقبت از زنان و تازه مادران باشند".

+12
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.