زشت‌ترین میدان جهان از نظر داود اوغلو

نخست وزیر ترکیه میدان تقسیم استانبول را که چندی پیش مساله ساخت و ساز در آن باعث اعتراض سراسری و کشته شدن چند تن شد، زشت‌ترین میدان جهان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه تودی زمان، احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به گروهی از خبرنگاران که وی را در هواپیمایش به مقصد آنکارا همراهی می‌کردند گفت: اگر کسی به من بگوید که میدان تقسیم یک میدان زیبا است به او خواهم گفت که این میدان زشت‌ترین میدان جهان است.

داود اوغلو که در حال بازگشت از سفر رسمی به استان آماسیا بود تاکید کرد: من میدان‌های زیبای شهرهای ونیز و اصفهان را می‌شناسم. شما پس از دیدن این میدان‌ها از دیدن میدان تقسیم احساس پوچی می‌کنید.

داود اوغلو همچنین مرکز فرهنگی آتاتورک و هتل مجاور آن در میدان تقسیم را نیز دو بنای زشت دانست. وی همچنین گفت که برخی از گروه‌ها از مشکل میدان تقسیم سواستفاده کرده‌اند.

در ماه می 2013 اعتراضات گسترده‌ای علیه پروژه مناقشه‌برانگیز دولت ترکیه به منظور ساخت پیاده‌رو در میدان تقسیم برگزار شد و اوایل سال جاری میلادی شورای دولت ترکیه این پروژه را لغو کرد.

براساس این پروژه پارک گزی در میدان تقسیم از بین رفته و به جای آن پادگان توپخانه‌ای متعلق به دوران عثمانی سابق بازسازی می‌شد.

داود اوغلو خاطرنشان ساخت: میدان تقسیم به عنوان یک اثر فرهنگی توسعه تدریجی نداشته، در حالی که عکس این اتفاق برای میدان‌های اصفهان و ونیز رخ داد. اگر میدان تقسیم تغییر شکل نمی‌یافت و یک پادگان نظامی در آنجا ساخته نمی‌شد، شاید اصلا میدانی در این محل احداث نمی‌شد. در گذشته در این محل یک گورستان ارمنی‌ها وجود داشته است.

وی افزود: من تاکید می‌کنم که در درجه اول نباید پادگان و این میدان از بین می‌رفت. اگرچه ظاهر آن زیبا نبود اما نشان‌دهنده معماری آن دوره بود اما اکنون این سوال مطرح است که آیا باید این ساختمان پس از از بین رفتن دوباره بازسازی شود لزوما این‌طور نیست اما می‌توان بر سر این مسائل بحث کرد.

+53
رأی دهید
-9

paksan - آمریکا - آمریکا
زشت هیکل فاسدته که با این همه زد وبند و دزدی که افشاء شد بجای تن دادن به دادگاه و وجدان عمومی با اخراج پلیسها و برکناری قاضی ها پرونده رو ماست مالی کردی. اسلام اینا یعنی همین دزدی و فساد با بازی کلمات عربی و خدا خدا کردن
دوشنبه 28 مهر 1393 - 21:26
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان
اونقت چهارتا پانترک(توده اى هاى ترک) عقده اى که بجز در و دهات اطرافشون جایی رو ندیدن ترکیه را قبله آمالشون میدونن.
دوشنبه 28 مهر 1393 - 21:52
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
پان فارس‌ها میرون کابل، آنجا کمونیست‌ها و طالبان‌ها یعنی‌ پسر عموهای تو هستند، یعنی‌ پان فارس ها
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 00:10
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان
آتیلا بیسواد بدبخت تو چرا نمیرى مغولستان یا تاتارستان و اونجا زندگى نمیکنى؟! تو که اینهمه عاشق ترکها و مغولها هستى، در ضمن از اونجایی که بیسوادى یه چیزى رو یاد بگیر، ایران یا پرشیا قبل از افغانستان و تاجیکستان بوجود آمد، بواسطه ایران این دو کشور هستند و فارسى زبانند، ولى ترکیه بواسطه حمله آسیاى میانه ایها که همون اقوام ترک و مغول و تاتار و اویغور باشند بوجود آمد، تا قبل از اون ترکیه جایی بود که یونانیها، ارمنیها، ایرانیها و کردها زندگى میکردند.
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 06:54
rahjoo - بابل - ایران
از روحیه پان ترکها و عثمانیها جز این بر نمیاد که فقط مغزشون پر شده از توپخانه و اراجیف و فساد و نسل کشی!!! ذاتا انسان کش هستن! اتیلا- حالا اینهمه برا ترکهای عثمانی دم میتکونی بهت تو ترکیه راه میدن؟!!! مهمترین دلیل گذاشتن کامنتهای محیرالعقول این چارتا پانچه بیرون نرفتن از محله و دهاتشوت و نداشتن ارتباط با بقیه آدمهاست
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 07:10
raha1984 - هامبورگ - المان
اون پان ترک باید بدونه که کابل و افغانستان اقلا نامی در تاریخ دارنند نه ترکیه کشور غصبی دزدی از یونان و ارمنستان و کردستان و ایران با تاریخی ۵۰۰ ساله !! شما پان ترکهاهم باید یه همون منگولستان همونجایی که ازش اومدید برگردید !!
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 08:22
اصفهان زیبا - اصفهان - ایران
خب راست گفته میدان نقش جهان ما تکه
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 09:24
فراوانی - قطر - قطر
داوداغلو راست میگه برای زیبا کردن این میدان باید 50 تا مسجد دور تا دورش درست کنند تا قشنگ بشه
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 10:29
فراوانی - قطر - قطر
راستی حسینه ودفتر بسیج یادم رفت بنویسم اینها خیلی قشنگ هستند باید به لیست داوداغلو اضافه کرد
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 10:31
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
قابل توجه آنطرفی‌ها و بی‌ سود ها، اصفهان توسط پادشاهان تورک آباد شد، آگرنه مثل یزد و کرمان بود، با این حال اصفهان یک انگشت کوچک استانبول نمی‌شه، آری تورک‌ها قدرت بیشتری داشتند و حالا هم دارند خیلی‌ از جاها را به زور گرفتن، هم این سوریه قبل از عثمانی بخشی از امپراطوری ممالیک علوی تورک بوده، چیز دیگری بود تو دل کسی‌ نماند بگید.
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 10:41
homopersia - ملبورن - استرالیا
دوستان 30 سال بعد در چنین روزی ترکها به اشتباهاتشون پی خواهند برد ولی چه فایده.. باید از تاریخ ایران درس می گرفتند.
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 11:58
persianshadow1 - برایتون - انگلستان
آتیلا تو چرا اینقدر علاقه دارى از پسمانده ترکها بخورى، دلم برات میسوزه چون نه میخواى ایرانى باشى( ما ایرانیها هم نمیخوایم تو ایرانى باشى) نه ترکها شماها رو قبول دارن، ترکهاى ترکیه آذریها رو هم به ترکى قبول ندارن چه برسه تو که قشقایی هستى و از استان فارس هم هستى،کلا موجود بیسواد و بد بختى هستى، سوشیال مفت هم انگار بهت نمیسازه تو دانمارک، پاشو برو مغولستان سلام .... هم به چنگیز خان برسون.
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 12:46
Blueman - استانبول - ترکیه
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک چرا داری چرت و پرت میگی . صفویه نواده های فیروزشاه زرین کلاه هستند که اهل کردستان ایران بود. بیسواد یه کم مطالعه کن بعد دهنت رو باز کن. این هم مدرک:. https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%B4%D8%A7%D9%87_%D8%B2%D8%B1%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%87#mediaviewer/File:Safwatsafa0002.jpg
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 13:58
raha1984 - هامبورگ - المان
بیسواد جان ترکها به غیر از ۷ ،۸ تا مسجد که شاهان عثمانی که اون هم کپی از کلیسای یونانیان ایاصوفیا کرده اند و ساخته اند تمام اثار باستانی و تاریخی ترکیه امروزی به نام یونانیها ثبت شده نه ترکها !! تمامی مکانهای تاریخی با زیان و الفابت بونانی هست و نوشته شده !!این رو هیچ کس نمیتونه انکار کنه و تغییر بده !!
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 14:44
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
Blueman - استانبول - ترکیه, آن منبع ویکی تو از طرف کسانی‌ هست که خود بی‌ پایه هستند، تا چه رسد که اسناد بدهند
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 15:23
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
persianshadow1 - برایتون - انگلستان اتفاقا هم آن طور که رژیم پان فارس ایران به شپش‌های طالبان ( پسر عموهای تو) از افغانستان تسهیلات می‌دهد تورکیه هم به تورک‌ها می‌دهد، من احتیاج ندارم، ولی‌ به دوستان تورک توسعه می‌شه، البته هستند فارس هائی که خودشان را در تورکیه تورک ایران جا میزنند- آن پماد سوزش را بیشتر استفاده بکن
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 15:29
seyed ali geda - لندن - انگلیس
دوستان و هموطنان ایرانی‌ اعم از کرد، ترک، بلوچ، ترکمن، فارس، لًر و گیلک، لطفا به این مامور وزارت اطلاعات ( آتیلا قشقایی) فرصت تفرقه افکنی ندهید. بقای رژیم کثیف آخوندی در تفرقه بین ملت است، ما همه ایرانی‌ هستیم و از یک خانواده هستیم. همانطور که اگر به ایران از هر نقطه‌ای حمله شود برای ما فرقی‌ نمی کند و از هموطنان خود تا آخرین قطره خون دفاع خواهیم کرد.
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 19:37
Blueman - استانبول - ترکیه
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک. اکثر کتابهایی که بدست یک ترک نوشته نشده به ان اشاره کرده اند. قبل از حمله وحشیها به کردستان تمام این مناطق سالهای سال حکومتهای کرد داشتند مثل راوندی ها، شدادیان و غیره لطفا این کتاب رو مطالعه بفرما:. Iran, Iraq, and the Legacies of War. by Lawrence G. Potter, Gary G. Sick. November 2004. Publisher: Palgrave Macmillan
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 21:45
raha1984 - هامبورگ - المان
هاها این بیچاره هنوز از درد بلایی که فارسها و عموزاده هاشون به سرش اوردن خواب و خوراک نداره و بدجوری بیچاره اش کرده !! اینجوری که معلومه از کامنتهاش بدجوری بیچاره کینه اون بلا رو بدل گرفته !!!
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 20:15
Blueman - استانبول - ترکیه
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک، اون چیزی که واضح است که تمام حکومتهای کردی از تاریخ کشورهای منطقه حذف و یا به بقیه نسبت داده شده. که مطمین باشید یک روزی حق انسانهای کلاهبردار مثل تو رو کف دستتون میذاریم. هر چند که در ایران مردم عادی غیر ترک خیلی واقعبینانه تر برخورد شده و با توجه به تبلیغات حکومتها واقعا .....
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 21:50
rahjoo - بابل - ایران
دوستان واقع بین،این پانچه ترک قشقایی کاملا طرد شده است! تنها برای نمک سایت میاد یه چند تا پیام میذاره تا بخندیم! ترکیه اش که بی هویت و غاصب از آب دراومده اجاره آران شمالی هم که سر اومده تو مغولستان هم نسل آبا و اجدادیش شجره اش گم شده حالا این مفلوک چیکار کنه جز اینکه مثلا بره دانمارک و در برابر تمام صحبتها هی بگه پان فارس پان فارس!!! اینو خدا زده دیگه شما اینهمه نزنیدش! کاراش باعث شده خیلی از پان ترکها به حقیقت پی ببرن و اینجاها پیداشون نشه! کلا مفیده
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 08:15
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.