عابدزاده:به جای جریمه من،درست کار کنید تا به یمن نبازیم/باخت به ویتنام فاجعه است نه اعتراض به داوری

خبر آنلاین : عقاب آسیا می گوید اگر آن فیلمبردار را زده بود آیا او می توانست سرپا بماند و مصاحبه هم بکند؟

اتفاقات بازی راه‌آهن و استقلال خوزستان را به خاطر دارید؟ بعد از پایان همین بازی احمدرضا عابدزاده عازم آمریکا شد تا به کارهای عقب‌افتاده‌اش رسیدگی کند. در غیاب او کمیته انضباطی حکم خود را صادر کرد و موضع عقاب آسیا به این حکم نیز جالب توجه است. با احمدرضا عابدزاده گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

خیلی سال بود کسی عابدزاده را خشمگین و آماده دعوا ندیده بود. چه اتفاقاتی باعث شد در جریان بازی با استقلال خوزستان از کوره دربروید؟
نیازی نیست که بگویم من همیشه خندان روی نیمکت می‌نشینم و بازی را تماشا می‌کنم اما در این بازی داور مسابقه از ابتدای کارش روی مخ ما رژه می‌رفت. در فوتبال طبیعی است داور هم مثل مربی و بازیکن مرتکب اشتباه شود و بارها این اتفاق افتاده و من هم گفته‌ام ایرادی ندارد، داور هم اشتباه می‌کند اما این داور که اسمش را نمی‌دانم، با افتضاح کارش را شروع کرد و ادامه داد و ضمن گرفتن 2 پنالتی، 2 بازیکن ما را اخراج کرد و من که عصبی شدم، داشتم عملکردش را دنبال می‌کردم تا اینکه جلوی چشمم بازیکن آفریقایی استقلال خوزستان خطای محکمی روی محمد غلامی انجام داد و به سینه‌اش هم ضربه زد. خطاب به داور گفتم داری چه‌کار می‌کنی؟ مگه نمی‌بینی؟ بازیکن آفریقایی حرف زشتی زد و به قول معروف ناگهان خون جلوی چشمانم را گرفت، به سمتش راه افتادم که ببینم جرأت دارد حرفش را تکرار کند. ناگهان از چپ و راست ریختند مرا نگه دارند و جو الکی متشنج‌تر شد. یکی کمرم را گرفت، آمدم خودم را از او جدا کنم، احساس کردم یکی لباسم را می‌کشد، یکی دستم را می‌گیرد، آمدم دستم را خلاص کنم، دیدم یکی پرت شد، دیگری از مقابل بغلم می‌کند. خلاصه اینقدر شلوغ شد که بیشتر عصبی شدم.

قبل از درگیری در یک صحنه هم داشتی با داور چهارم صحبت می‌کردی و انگار به او معترض شدی.
نزدیک نیمکت داوران یکی از مسئولان خوزستانی و یک سرهنگ هم ایستاده بودند. داشتم می‌گفتم این داور پدر تیم‌مان را درآورده، ول‌کن هم نیست که داور چهارم گفت آقای عابدزاده، شما نباید بگی داور پدر ما را درآورده! به ایشان عرض کردم چشم! داور پدرمان را به عزایمان نشانده است. شما هم می‌توانی کتاب داوری منتشر کنی.

چرا دوربین صداوسیما را شکستی؟
جای دوربین و محل مصاحبه کجاست؟ مگر اجازه می‌دهند مربی و بازیکن بروند داخل جایگاه گزارشگران بنشینند که برخی گزارشگران می‌آیند جلوی رختکن یا جاهای دیگر؟ مگر در هر ورزشگاه میکسدزون تعبیه نشده است؟ من ناراحت و عصبی از کنار زمین رفتم پایین و داشتم بازی را نگاه می‌کردم. اول دیدم دوربین را گرفته جلوی صورتم! گفتم پاشو برو. رفت چند متری و دوباره دوربینش را روی من زوم کرد. دیدم یک افسر نیروی انتظامی نزدیک است، گفتم جناب سرهنگ، جای این دوربین اینجا نیست، بگو برود، دفعه دیگر تذکر نمی‌دهم، دوربینش را می‌شکنم. چند دقیقه بعد دیدم دوباره در منطقه‌ای که حق حضور ندارد، دارد از من فیلم می‌گیرد. خلاصه رفتم و دوربینش را گرفتم و کوبیدم زمین. من یک ‌بار خودم و یک بار هم در حضور یک سرهنگ به آن فیلمبردار گفتم اینجا حق فیلمبرداری نداری چون کارت غیرقانونی است اما همین آدم قانون‌شکن به درخواست کاملاً به حق بنده بی‌محلی کرد.

در مصاحبه‌اش گفت شما و امیر او را کتک زده‌اید.
آن‌وقت می‌گویید عصبانی نشو. آخر آن آدم چه بود که من بزنمش؟ آخر اگر من حتی یک ضربه به او می‌زدم، می‌توانست سرپا بماند و مصاحبه هم بکند؟ خجالت نمی‌کشد، دروغ می‌گوید یا می‌خواهد خودش را مطرح کند. اصلاً در آن صحنه که دوربینش را پرت کردم، امیر کجا بود؟ او که نشسته بود بالای سر دوربینش و جیک هم نمی‌زد تا دید ما رفتیم، زبانش باز شد و دروغ گفت.

کمیته انضباطی 4 جلسه شما را محروم کرده و البته این فرصت را داده که به حکم صادره اعتراض کنید.
اعتراض به چی؟ به کی؟ مگر اعتراض فایده دارد؟ مگر چند ماه پیش نگفتم دلال‌بازی را از اطراف تیم‌های پایه‌ای جمع کنید، دارند پدر این فوتبال را درمی‌آورند؟ چه شد؟ به نظرم کمیته انضباطی و در واقع فدراسیون از درگیری‌های فوتبال ناراحت نمی‌شوند چون شده منبع درآمد فدراسیون و محلی برای اینکه آدم‌ها را محروم کنند تا خودی نشان بدهند. سال‌هاست این فوتبال را به خاک سیاه نشانده‌اند، چه سازمانی آمد جلوی این بدبختی‌ها را بگیرد؟ فوتبال ایران در همین دو ماه گذشته باخت‌هایی داشته که واقعاً فاجعه است. فوتبال ما 4 گل از ویتنام خورد و من که هیچ سمتی در ساختار این تیم نداشتم، خجالت کشیدم. بعد هم رفتیم به تایلند، ‌سوریه و یمن باختیم و حالا باید دعا کنیم در تورنمنت‌های بعدی با مالدیو، بنگلادش، نپال و گوام همگروه نشویم چون با این رویه به آنها هم می‌بازیم. مشکلات فوتبال ما این‌هاست اما مورد توجه قرار نمی‌گیرد ولی تا بگویی داور ضعیف بوده، مورد پیگرد قرار می‌گیری. این مسائل به ظاهر خنده‌دار است اما در واقع تأسف‌برانگیز است. به دوستان توصیه می‌کنم به جای محروم کردن من، انرژی‌شان را بگذارند روی کارشان تا درست کار کنند که به یمن، ویتنام، تایلند و... نبازیم.

جواب این سؤال را نگرفتیم که به حکم کمیته انضباطی اعتراض می‌کنید؟
بی‌خیال!

کارهایت در آمریکا انجام شد؟
بله، از قبل باید به یکسری کارها می‌رسیدم و شاگردانم را چند روز دور هم جمع می‌کردم. امروز عازم ایران هستم و پنج‌شنبه در وطنم خواهم بود.

+20
رأی دهید
-16

XMAN2 - کارا کاس - ونزوئلا
جون آقا جون حالا دیگه هر تاریخ مصرف تموم شده و هر ننه قمری خودشو برتر میدونه میگه چرا به فلان جا باختیم ؟!! چرا به بیسار جا باختیم ؟!!!! بابا همتون هم که یجا جمع بودید تیم‌ ملی‌ هم چین کارنامه درخشانی نداشت . برید داییتونو دیونه کنید .
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 12:57
dannni - سوئد - استكهلم
اون گند کاری که تو کردی چه ربطی‌ به این مسئله داره
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 14:11
sheys - توکیو - ژابن
تقصیر نداری ...وقتی‌ مربیت پروین باشه معلومه یه وحشی مثل تو بار میاد ...۴۴۴۴
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 14:25
عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا
حرف‌هات متین و قابل قبول،!،اما کارت هم اشتباه و غلط بود ،یا قید این فوتبال را بزن و فکر زندگی‌ خودت و خانواد‌ت باش یا تو همین فوتبال دق مرگ و سکته‌ای میشی‌
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 15:41
dave07 - سیدنی - استرالیا
عقابه آسیا؟ دروازبانی که از چلقوزستان دقیقهٔ آخره بازی زارت گًل میخورد شده عقاب آسیا؟ اگه این یارو عقابه آسیا بوده چرا لنگه حمام قهرمان آسیا نشد؟ چطور شد که هربار ایران با اردن و قرقیزستان بازی داشت دست دل همه می‌لرزید که احمد سوراخ نشه؟ آخرشم کار به بازیه استرالیا کشید که اونم با شانسو اقبال مساوی شد. تویه جام جهانی‌ هم که ۵ تا گًل خورد. من نمیفهمم رو چه حسابی‌ به این یارو میگن عقاب. این با اون دودره بازی و لات بازیش جوجه گنجشکه آسیا هم نیست.
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 15:13
sarang6 - ژنو - سوئیس
من: مطمئنا کسایی که پیام گذاشتن زیر 20 سال دارن. شایدم من خیلی سرخوشم با این سن و سالم اینجا مطلب میذارم...... عکس العمل شما: بابا پیرمرد....
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 19:24
ashab kahaf - لندن - انگلیس
Dave 07- معلومه که خیلی کوچولویی عزیز دل.برو یکم بیشتر کن مطالعه ت رو ، تا به جای اظهارنظر ترکمون نزنی.اول میدیدی اسم عابدزاده توی دهنت جامیشه یا نه،بعد میومدی درفشانی.هنینو کم داریم که تو و امثال تو بخوان درمورد احمدرضا اظهار فضل کنن.خودتو درمون کنی شاید دیر نشه
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 20:09
dave07 - سیدنی - استرالیا
اصحاب چی‌ چی‌؟ مگه شما عابد زده رو امتحان کردی میدونی‌ که بزرگه ...؟ مگر اینکه یک سری مثله خودش بیان اینجا حرف بزنن والا بجز .. اینا حرفه دیگه حالیشون نیست. حالا این‌همه اومدن تر‌ تر‌ کردن یکیشم تو. تو کجا بودی اون زمان که ما استادیوم میرفتی موشه کور بخوره تورو؟ داشتی‌ مطالعه میکردی؟
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 16:20
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.