پیشروی داعش به سمت بغداد؛ «درخواست اعزام نیروی زمینی آمریکا»

یکی از نیروهای داعش در حال برافراشتن پرچم خود در نزدیکی شهری در استان انبار

در حالی که توجه جامعه بین المللی  هم اکنون به نبرد نیروهای گروه خلافت اسلامی  (داعش سابق) در شهر کوبانی در شمال سوریه معطوف شده است،‌ پیشروی نیروهای داعش به سمت بغداد باعث شده است تا مقام های محلی عراقی خواستار مشارکت نیروی زمینی آمریکا در نبرد با این گروه شوند.

به گزارش «سی ان ان» مقام های استان انبار در غرب بغداد می گویند،‌این استان در استانه سقوط است و نیروهای گروه داعش در حال تصرف کامل این استان هستند.

تلویزیون ها محلی عراق روز یکشنبه ۲۰ مهرماه  نیز گزارش داده اند که مقام های  استان انبار از دولت مرکزی خواسته اند تا برای حضور نیروی زمینی آمریکا تقاضای کمک کند.

 این در حالی است که شب شنبه سرتیپ احمد الدلیمی، رئیس پلیس استان انبار در انفجار یک بمب کنار جاده ای کشته شده است.

صباح الخروط، رییس شورای استان انبار گفته است: گروه خلافت اسلامی هم اکنون ۸۰ درصد این استان را تصرف کرده است.

در همین حال «تلگراف»،‌روزنامه بریتانیایی،‌ به نقل از مقام های عراق نوشته است، توجه جامعه بین المللی به حمله نیروهای داعش به کوبانی باعث شده است،‌ تا پیشروی های گسترده نیروهای گروه خلافت اسلامی در غرب عراق مورد توجه قرار نگیرد.

گزاش ها حاکی است که مقام های عراق مدعی اند نیروهای گروه خلافت اسلامی در حال پیشروی به سمت ابوغریب، در حومه بغداد هستند و هم اکنون ۱۰ هزار پیکارجوی این گروه برای حمله به بغداد در استان انبار مستقر شده اند.

به گزارش سی ان ان، فالح السوایی، معاون شورای استان انبار نیز گفته  است،‌ درصورت سقوط کامل استان انبار به دست گروه خلافت اسلامی این گروه منطقه ای وسیع بین رقعه در سوریه تا دروازه های بغداد را تحت کنترل خود خواهد داشت.

فالح السوایی هشدار داده است، درصورتی آمریکا نیروی زمینی خود را وارد نبرد نکند،‌ عشایر مسلح سنی عراقی در حال جنگ با گروه داعش اسلحه های خود را بر زمین خواهند گذاشت.

 این در حالی است که دفتر حیدر العبادی،‌نخست وزیر عراق،‌ روز شنبه اعلام کرده بود تاکنون درخواست رسمی مقام های انبار برای درخواست کمک نیروهای آمریکایی دریافت نکرده است.

چاک هیگل،‌وزیر دفاع آمریکا،‌ نیز روز گذشته گفت که مقام های عراق تاکنون درخواستی برای ورود نیروهای زمینی آمریکا فراتر از نیروهایی که هم اکنون در عراق هستند را مطرح نکرده اند.

+39
رأی دهید
-2

be_pa.khaste - هارلم - هلند
وقتی‌ صدام بودش واقعا هم امنیت هم آزادی بر عراق حکم بود.این هم از گند آمریکا واسه خاطر نفت
یکشنبه 20 مهر 1393 - 22:04
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
میبینم که چون خود دولت احساس خطر کرده دست به دامن آمریکا شده! این مردم بیچاره دیگر شهرها آدم نبودند؟
یکشنبه 20 مهر 1393 - 22:07
paksan - آمریکا - آمریکا
من بعنوان یک مالیات دهنده آمریکایی به هیچ عنوان دلم نمیخواد نیروهای آمریکایی وارد عراق بشوند. عراق و نوری مالکی 5 سال پیش با پررویی با حمایت خامنه ای گفت نیازی به حمایت آمریکا و پیمان امنیتی نداره و خودشون می تونند از خودشون دفاع کنند و آن زمان خامنه ای و احمدی نژاد با تمام قدرت پول می ریختن توی حلقوم عراقی ها تا مثلاً آمریکایی ها رو اخراج کنند و موفق شدند حالا هم باید همون هایی که پول دادن و پول گرفتند از خودشون دفاع کنند و به نظر من خامنه ای و سپاه باید خودش تاوان بده و هزینه کنه و به وعده هایی که داده بود عمل کنه. سپاه که این همه چنگ و دندان نشون میده و ادعا میکنه که قدرتمندترین هستش بسم الله هم گوی و هم میدان در اختیار شماست پس چرا هیچ غلطی نمیکنید؟ حتی اگر بغداد هم سقوط کنه من راضی نیستم آمریکا وارد ماجرا بشه چون نه پیمانی برای دفاع از عراق داریم نه مسئولیتی. به نظرم آمریکا در مقابل افغانستان ،کویت عربستان و اردن مسئول هستش ولی نه برای عراق.
دوشنبه 21 مهر 1393 - 08:11
Azadikhah - تكسل - هلند
باور عمیق:گفتم که در این وضعیت هیچ چیزی قابل پیش بینی‌ نیست!
دوشنبه 21 مهر 1393 - 09:56
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران
چرا به اندازه عین العرب که شهر کوچک در مقابل بغداد و با حتی استان الانبار است کسی داد و غال نمی کند و مردم این شهرها را به مقاومت و همسایگان را به کمک فرا نمی خواند؟ خیلی ها دوست داشتن خودشان در عین العرب بجنگن چرا در الانبار نه؟ چرا؟ اگر مساله نژادی است چرا وقتی دیگران دید نژادی دارن جنایت می کنن؟ منتظر جواب دلواپسان عین العرب (کوبانی) هستم
دوشنبه 21 مهر 1393 - 12:24
siavash33 - کردستان - ایران
کوبانی را کرد محافظت میکند نه عرب یا ترک نژادپرست . اینم بدون داعش نتیجه بی لیاقتی نوری مالکی بود ندیده گرفتن سنی های عراق نتیجش این شد.
دوشنبه 21 مهر 1393 - 16:46
rahjoo - بابل - ایران
انقد نامردی ترکهای عثمانی در قبال کردهای کوبانی کثیف هست که همه نگاهها رو به سمت خودش جذب میکنه البته از یه ترک عثمانی انتظار مروت و مردانگی داشتن جز حماقت نیست! فرق امثال تو پانچه ترک با من ایرانی اینه که تو علیرغم اینکه به تمام جنایات مغول و ترک و عثمانی معترفی ،اما میگی زورش رو( نداشتن فرهنگ و مدنیت) داشتن کشتار کردن و جا باز کردن بقیه میتونن بکنن! اما فرهنگ پهلوانی ایرانی میگه جایی رو فتح کردی به ارزشهاشون احترام بگذار(کوروش در بابل) ویا سعدی میگه (مردی نبود فتاده را پای زدن چه برسه به ایستاده را!حتی اگه پان ترک یا عرب باشد) فرق ضد فرهنگ عثمانی تو با فرهنگ من مسئله مرام و پهلوانیست که اصل و تبار توش خیلی مهمه! حاال برو جیش بوس لالا
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 18:33
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.