ترور یک مقام فرمانداری در استان سیستان و بلوچستان

یک گزارش حاکی است که رئیس امور اجتماعی فرمانداری ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان صبح روز شنبه، ۱۹ مهر،  در مقابل منزل خود هدف گلوله افراد مسلح «ناشناس» قرار گرفته و زخمی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام باشنده، این مقام فرمانداری، روز شنبه در حالی که قصد عزیمت به محل کار خود را داشته در مقابل منزل مسکونی خود توسط «دو فرد مسلح» ناشناس مورد حمله قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح که لباس ماموران شهرداری را به تن داشتند به محض خروج آقای باشنده از منزل او را با «کلت کمری» هدف قرار داده‌اند.

خبرگزاری مهر با اشاره به اصابت «سه گلوله» به آقای باشنده از« ناحیه شکم» و بستری شدن وی در بیمارستان خاتم‌الانبیا ایرانشهر نوشت که این مقام فرمانداری زنده مانده است.

فرماندار ویژه ایرانشهر گفته است که «هیچ توضیحی» درباره این حادثه ندارد.

ترور این مسئول فرمانداری شهرستان ایرانشهر پس از به قتل رسیدن چهار مامور نیروی انتظامی در شهرستان سراوان، دیگر شهر استان سیستان و بلوچستان، در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه گذشته رخ داده است.

حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان، عصر چهارشنبه، ۱۶ مهر، اعلام کرده بود که سه مامور این نیرو در حین گشت‌زنی در منطقه سراوان توسط افرادی که آنها را «اشرار» خواند کشته شده‌اند.

به گفته آقای رحیمی، یک درجه‌دار نیروی انتظامی نیز روز پنج‌شنبه، ۱۷ مهرماه، بر اثر اصابت «موشک و راکت» به پایگاه «آسپیچ» سراوان کشته شده است.

در همین زمینه محسن داوودی، فرمانده نیروی انتظامی سراوان، روز جمعه، ۱۸ مهر، از دستگیری ۱۴ نفر خبر داد که، به گفته وی، «به نوعی» با مرگ چهار مامور نیروی انتظامی «مرتبط» بوده‌اند.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، روز جمعه، ۱۸ مهر، گفت: «نمی‌شود که در صفر مرزی بایستیم و از داخل خاک همسایه به ما ضربه بزنند و بعد به آنجا فرار کنند و در تحت چتر امنیتی سرویس‌های امنیتی آنها باشند؛ این حرف‌ها پذیرفتنی نیست.»

وی روز پنج‌شنبه نیز گفته بود: «برای ما قابل قبول نیست که خاک پاکستان به محل امن تروریست‌ها تبدیل شود.»

مقامات ایران در سال‌های گذشته بارها پاکستان را متهم کرده‌اند که توان تامین امنیت مرزهای خود را ندارد و گروه‌های مسلح مخالف ایران در استان سیستان و بلوچستان از این ضعف دولت پاکستان بهره می‌برند.

در همین زمینه باقر حسینی، نماینده زابل در مجلس ایران، نیز روز شنبه، ۱۹ مهر، گفت: «از آنجا که کشور پاکستان هیچ عملی برای مقابله با تروریست‌ها انجام نمی‌دهد لذا ایران باید از خودش در مقابل این تروریست‌ها دفاع کند.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران از جلسه این کمیسیون با وزارت کشور درباره حادثه سراوان خبر داد و افزود: «در این جلسه قرار است از وزارت کشور درخواست شود تا نسبت به انسداد مرزهای شرقی کشور برنامه‌ای مشخص در دستور کار قرار دهد.»

وی همچنین حادثه سراوان را به گروه  جیش‌العدل منتسب کرده و مدعی شد که پیش از کشته شدن عبدالرئوف ریگی سیاست اصلی جیش‌العدل «نزدیکی به گروه داعش» بوده، اما بعد از مرگ عبدالرئوف ریگی «موضوع ارتباط این دو سازمان کم‌رنگ‌تر شده است».

روز ششم شهریور رسانه‌ها از کشته شدن عبدالرئوف ریگی، از اعضای سابق «جیش‌العدل» و رهبر «جیش‌النصر»، خبر داده بودند. در حالی که رسانه‌های داخل ایران دلیل کشته شدن آقای ریگی را درگیری میان دو گروه عنوان کردند، خود گروه جیش‌العدل جمهوری اسلامی را متهم به قتل او کرده است.

+49
رأی دهید
-12

hossein+87= - ایران - ایران
ترور ، فقط و فقط نشانه فلاکت اون فرد و گروه هست و بس. و همچنین بدبختی مسئولان امنیتی ایران که نمیزنن این حیوانات پست رو له کنن. هنوز کشته شدن زن و بچه مردم بر اثر بمب گذاری ها توسط عوامل ریگی حـ... یادمون نرفته. یا کشتن سرباز وظیفه بدبخت! کسی که به هموطن خودش رحم نمیکنه باید له بشه . حالا میخواد این تروریستا باشن یا عوامل حکومت.
شنبه 19 مهر 1393 - 13:02
oghabe - سنت گا لن - سوثیس
جمهوری اسلامی چه خرهایی توشون هست میگه پاکستان باید امنیت مرزهای ایران و تامین کنه،آخه نفهمها شما که یکی از مرزای مهم کشورو بیصاحب گذاشتین میخواین بیگانه به کشور تو دلسوزی کنه ،حقه مردم بلوچ و بدین اون وقت میبینی‌ مردم بلوچ چطوری امییت مرزو تامین میکن این قوم فرزندان رستم دستان هستند.باین اوضاع واسه دنیا شاخ و شونه هم میکشن
شنبه 19 مهر 1393 - 13:34
biparva-jan - تهران - ایران
شروع کرده اند هربدبختی رو میبینن مقام دولتی داره میزنن ترور میکنن.
شنبه 19 مهر 1393 - 13:46
perser68 - آلمان - آلمان
hossein87 ایران - ایران. آره جناب،ترور همیشه محکومه،اما ۳۵ساله که مسئولان امنیتیه جمهوریه فاسده آخوندی دارن ایرانی از هر مدلشو ترورمیکنن،خبرنگار،دانشجو،کارشناس،کارگر،بهائی، درویش،مسیحی ووو!جمهوریه منفوره اسلامی وقتی جوابه اعتراضه مسالمت آمیزو با ترور میده،نتیجه بهتری نخواهد گرفت!!!ساله ۸۸اوجه وحشیگریه این حکومته نکبت بود!
شنبه 19 مهر 1393 - 13:53
oghabe - سنت گا لن - سوثیس
حسین آقا کار تروریستی توجیه نداره درست ولی به موضوع نباید سطحی و ظاهری نگاه کرد باطن قضیه چیزی دیگه ‌ست ،کرم از خود درخت داداش.
شنبه 19 مهر 1393 - 14:18
Imod.barbekan - منامه - بحرین
اقای باشنده جوانی تحصیلکرده دانشجوی دکترا ودارای روابط عمومی بالاواز نیروهای فعال بومی بلوچ بود که متاسفانه ناجوانمردانه به شهادت رسید به چند دلیل میتوان حدس زد که این ترور سیاسی بود است 1.استفاده از لباس فرم شهرداری 2 .استفاده از اسلحه کمری که معمولا در نزاع های قومی از کلاشینکف استفاده میشود 3.صبح اول وقت اداری یعنی این که ضاربین حرفه ی و سازمان یافته عمل کردند
شنبه 19 مهر 1393 - 15:28
Imod.barbekan - منامه - بحرین
سیاستهای غلط نظام پوسیده آخوندی که از لانه جاسوسی اطلاعات کثیف نظام برنامه ریزی میشوند نقشه شومیست که دامنگیر ملت مظلوم بلوچستان شده و میشود .اختلاف طایفه ای را خود علم کرده و بخود مردم میدن تا به آرزوهای پلیدشان نایل گردند و سیاستهای بنیادی رژیم است برسند ولی ملت بلوچستان آگاهند و مدبرانه عمل خواهند کرد.شهید دکتر باشنده و دیگر شهدای بلوچستان فقط و فقط قاتلشان رژیم آخوندی قرون وسطی میتواند باشد نه ملت بلوچستان
شنبه 19 مهر 1393 - 17:21
mir1976 - واشنگتن - آمریکا
این یک زنگ خطر برای ایران است. کشورهای تروریستی و تروریست پروری مثل پاکستان، بحرین، عربستان، افغانستان، و کشورهای حاشیه خلیج فارس و اسرائیل و .. دارند ایران را از جنوب شرق تحریک میکنند تا شعله های آتشی مثل سوریه و عراق را بوجود آورند. مردم ایران باید هوشیار باشند تا وهابی های وحشی که به خون مردم ایران تشنه هستند نتوانند به مقصودشون برسند و از فاضلاب ایران تغذیه بشوند. تز داعش در سوریه و عراق در ایران در حال اجراست. کشتار مردم و انداختن گردن دیگران . کامنت این وهابی (Imod.barbekan - منامه - بحرین) مطالعه کنید. چطور در حال تحریک احساسات ایرانی ها است.
شنبه 19 مهر 1393 - 20:34
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.