آمریکا: داعش ۴۰ درصد شهر کوبانی را تصرف کرده است

کوبانی در شب در نمایی از مرز ترکیه

یک روز پس از آنکه ارتش آمریکا اعلام کرد چریک‌های کرد همچنان کنترل شهر کوبانی سوریه را در دست دارند، یک مقام ارشد امنیتی این کشور می‌گوید که حکومت اسلامی ۴۰ درصد این شهر را در اختیار گرفته و ممکن است آن را کاملا تصرف کند.

تونی بلینکن، معاون مشاور ارشد امنیت ملی آمریکا، روز جمعه ۱۸ مهر گفت که جنگجویان حکومت اسلامی ۴۰ درصد شهر کوبانی را تصرف کرده‌اند و ۶۰ درصد دیگر در اختیار کردهاست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای بلینکن افزود: «من نمی‌دانم چه اتفاقی قرار است بیفتد زیرا در غیاب یک نیروی زمینی، دشوار است که تنها با اتکا به نیروی هوایی بتوان مانع تصرف شهر توسط داعش شد».

به گفته این مقام ارشد امنیتی آمریکا، مناطق دیگری مشابه کوبانی هستند که مداخله نظامی ایالات متحده در آنها می‌تواند موثر یا غیر موثر باشد: «روزانه کوبانی‌های دیگری در عراق وجود دارند، همین‌طور کوبانی‌های دیگری در سوریه».

کشورهای مختلف جهان علیرغم تاکید بر ضرورت اعزام نیروی زمینی برای درگیری مستقیم با گروه حکومت اسلامی، همچنان از این کار خودداری می‌کنند.

این سخنان تونی بلینکن، یک روز پس از آن بیان شد که فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا گفت که چریک‌های کرد همچنان کنترل کوبانی را در دست دارند و در برابر نیروهای حکومت اسلامی مقاومت می‌کنند.

کوبانی یا عین‌العرب، شهری در نقطه مرزی سوریه و ترکیه است که هفته‌هاست توسط داعش محاصره شده است.

در همین روز، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد هم هشدار داده که در صورت سقوط کوبانی، صدها غیر نظامی درون این شهر با خطر قتل عام مواجه خواهند شد.

استفان دی میستورا، نسبت به تکرار کشتار سربرنیتسا در بوسنی و هرزگوین در سال ۱۹۹۵ میلادی هشدار داد. در این رویداد، هشت هزار تن توسط شبه نظامیان صرب قتل عام شدند.

+23
رأی دهید
-12

universe123 - لندن - بریتانیا
کوبانی راهت ادامه دارد.
جمعه 18 مهر 1393 - 20:45
universe123 - لندن - بریتانیا
سقوط کوبانی برابر است با وارد شدن داعش به ایران و ترکیه.
جمعه 18 مهر 1393 - 20:52
باور عمیق - قم - ایران
خدا نکنه این شهر سقوط کنه . اگر این فاجعه اتفاق بیفته این تخم و ترکه شمر و حرمله که چند صباحی هست برتری قابل توجهی نداشته اند حمام خون به راه خواهند انداخت .. اینها دقیقا همانهایی هستند که به طفل 6 ماهه امام حسین نیز رحم نکردند .. خدا به کردها کمک کنه
جمعه 18 مهر 1393 - 20:53
pull.over123 - دوحه - قطر
کاش منم اونجا بودم.. کاش!
جمعه 18 مهر 1393 - 21:53
perser68 - آلمان - آلمان
ترکیه با این نفهمی که در حقه کردا انجام داد، منفور تر از قبل تو دنیا خواهد شد!
جمعه 18 مهر 1393 - 22:33
mountainman - استکهلم - سوئد
دولت تروریستی و فاشیست ترکیه . اگه عکس کوبانی رو ببینید حتی کردهای خود سوریه هم به کوبانی راه ندارن که کمک کنن و فقط و فقط یه خط مرزی با ترکیه هست که بازه و محاصره نیست
جمعه 18 مهر 1393 - 22:48
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان
باور عمیق- خودتو به کوچه على چپ نزن اینها همونها هستند که به ایران حمله کردند و تو قادسیه ازشون شکست خوریم و ایران و ایرانى رو تاراج کردند! حرمله و حسین قصه و افسانه است ولى قادسیه حقیقت تاریخى!
جمعه 18 مهر 1393 - 23:42
zooom - تهران - ایران
عجب عجب امریکا که تک سه روز عراق را کامل تسخیر کرد الان با یک گروهک چند هزار نفره نمیتواند عجیبه حاج قاسم سلیمانی کاره خودته برو جلو تا یک گردان عقب نشینی کنه کوبانی تنها نیست
شنبه 19 مهر 1393 - 04:11
باور عمیق - قم - ایران
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان .. قادسیه رو ولش .. اول شعور پیدا کن که مودبانه صحبت کنی . شمر و حرمله و یزید و معاویه و قادسیه پیشکش .. ادب یاد بگیر
شنبه 19 مهر 1393 - 20:37
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان
باور عمیق - باشه حتما شعور و ادب رو از تو یاد میگیرم ممنون که گفتى!تو برو جمکران و قرمه سبزى بریز تو چاه براى آقا.
یکشنبه 20 مهر 1393 - 00:09
zooom - تهران - ایران
دوست عزیز همون قرمه سبزی را مادر خودت هم درست میکمه تو چاهه بابات میریزه بی اجترامی نکن اگر ناراحت کشور و مملکتت بودی میموندی و کمک میکردی نه اینکه بگی دولت بده اله بله جینیله انسان در شرایط سخت پیشرفت میکند شما بهتره فیش ان چیپس بخوری و راجب ایران نظر نده چون وطن فروشها جایی در این کره خاکی ندارند
یکشنبه 20 مهر 1393 - 18:15
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.