دستگیری «عاملان» قتل ماموران نیروی انتظامی در سراوان

فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان روز پنج‌شنبه، ۱۷ مهرماه، از دستگیری شماری از افراد خبر داد که به گفته او «عامل» قتل چهار مامور انتظامی در شهرستان سراوان در این استان بوده‌اند.

یک درجه‌دار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه، ۱۷ مهرماه، در یکی از پاسگاه‌های شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان کشته شد.

در حالی که خبرگزاری‌های ایرنا و فارس دلیل مرگ این درجه‌دار را درگیری با «اشرار» ذکر کرده‌اند، هدایت‌الله میرمرادزهی، نماینده سراوان در مجلس ایران، دلیل این امر را انفجار یک بمب کار گذاشته شده در خودرو اعلام کرد.

پیشتر نیز حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان، عصر چهارشنبه، ۱۶ مهر، اعلام کرده بود که سه مامور این نیرو در حین گشت‌زنی در منطقه سراوان توسط افرادی که آنها را «اشرار» خواند کشته شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ایران، آقای رحیمی روز پنج‌شنبه در تشریح جزئیات حادثه روز قبل که بر اساس گزارش‌ها به مرگ سه مامور پلیس انجامید گفت که این ماموران به دنبال تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی سراوان مبنی بر «ایجاد مزاحمت عده‌ای افغانی» برای چند خانواده در یکی از روستاهای این شهرستان به محل مورد نظر اعزام شده‌اند.

به گفته این مقام پلیس، «ماموران گروه گشتی در مسیر انجام ماموریت به کمین اشرار و گروه‌های معاند برخورد و مورد حمله قرار گرفتند که در این حادثه سه نفر از همکاران نیروی انتظامی به نام‌های ستوان سوم آیت خانعلی‌پور، گروهبان یکم مرتضی مالکی و سرباز وظیفه محمدرضا نظریان به شهادت رسیدند».

آقای رحیمی تصریح کرد: «ماموران در ادامه علمیات به دنبال حضور و همکاری گسترده مردم با نیروی انتظامی شماری از عوامل وابسته به اشرار را شناسایی و در یک عملیات هدفمند و ضربتی آنان را دستگیر کردند.»

به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان، پس از دستگیری این افراد گروهی از به گفته او «اشرار» در تلافی این اقدام با «موشک و راکت» پایگاه «آسپیچ» سراوان را مورد هدف قرار داده و یک نفر از ماموران انتظامی را کشته و یک نفر دیگر را نیز مجروح کرده‌اند.

+22
رأی دهید
-6

Imod.barbekan - منامه - بحرین
چند نفر بیگناه را گرفتن بهشون اتهام تروریست میزنن و اعدامشون میکنن و تخم کینه را بر فرزندان و برادران این افراد میکارن و زنجیره ی خشونت همینطور ادامه خواهد داشت و...
جمعه 18 مهر 1393 - 12:19
Imod.barbekan - منامه - بحرین
چه سریع.....چهار تا جوون بدبختو گرفتن میخان اعدام کنن...مرگ بر این جمهوری کثیف ولایت صیغه ای که ایرانو داره به نابودی میکشه...بزودی فرزندان بلوچ انتقام همه خونهای ریخته شده رو از قجرهای ترسو و بزدل خواهند گرفت انتقام فقط ....
جمعه 18 مهر 1393 - 12:30
oghabe - سنت گا لن - سوثیس
خاک بر سر‌ دولتی که به جای رسیدگی به مشکلات مردم منطقه محروم سیستان و بلوچستان بهانه به گروهای مخالفش بده تا همیشه آتش جنگ برقرار باشه بدینوسیله به عمر حکومت پلیدش اضافه کنه،حالا میخوان با این بهانه دوباره چندین نفر و اعدام کنن.و این تراژدی باز تکرار میشه و باز ادامه.....
جمعه 18 مهر 1393 - 12:47
hamed-irooni - سیستان - ایران
oghabe - سنت گا لن - سوثیس اگه داعش از حامیان مردمی عراق هست اینا هم مردمی هستند، اینایی که با شعار عثمان و .. عملیات می کنند براشون غیر از خزعبلات و جنگ های زرگری ملاهای شیعه و سنی هیچ چیز دیگه مهم نیست.
جمعه 18 مهر 1393 - 15:32
Imod.barbekan - منامه - بحرین
. Hamid -irooni - چه عجب بالاخره پیدات شد فکر کردم به حرف آقات (حاج آقا مکارم)گوش کردی گفته بود اینترنت خلاف شرع هست ،اینترنت رو بی خیال شدی رفتی حسینیه و امام زاده های گمنام واسه جارو زنی و گوش کردن مداحی آقایون و توزیع ساندیس بین مردم شهرتون
جمعه 18 مهر 1393 - 19:44
باور عمیق - قم - ایران
خیلی ممنون و سپاسگزار از این سرعت عمل و ناکام گذاشتن عده ای منفور برای یک خوشی حتی چند ساعته
جمعه 18 مهر 1393 - 20:33
biparva-jan - تهران - ایران
گرفتنشون؟ دستشون درد نکنه.
شنبه 19 مهر 1393 - 03:40
آرمان شهر من - استهبان - ایران
Imod.barbekan - منامه - بحرین...چندتا بی گناه! اینهمه چرندیاتو به هم نباف بهتره بری به جهاد نکاحتون برسی...فکر می کنم هم قطارات تو سوریه و عراق منتظر هستن.
شنبه 19 مهر 1393 - 17:57
Imod.barbekan - منامه - بحرین
. رافضیان (مشرکین) تندرو ، دروغگو و مکار هستند البته سرعتشون در دروغ گفتن و اراجیف بافی خیلی زیاده مال و ثروت مردم رو غارت میکنن فقط به اسم امام زاده ها و امام زمان دروغین و تفریحشون صیغه کردن نیم ساعته و یکه روزه و . دختران باکره و زنان متاهل شوهر دار هستش.
شنبه 19 مهر 1393 - 21:40
آرمان شهر من - استهبان - ایران
Imod.barbekan - منامه - بحرین! لعنت به اون دینی که تو و امثال تو نماینده اون هستن....
یکشنبه 20 مهر 1393 - 17:13
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.