اعتصاب گورکن‌ها در سیرالئون در میانه بحران ابولا

کارگرانی که قربانیان بیماری ابولا را در کشور آفریقایی سیرالئون دفن می‌کنند در اعتراض به عدم پرداخت مزایای هفتگی مربوط به خطرات شغل خود دست به اعتصاب زدند.

ویروس ابولا که بسیار مسری است در جسد افرادی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند فعال باقی می‌ماند و از طریق تماس با خون، مایعات و ترشحات بدن منتقل می‌شود.

به همین دلیل تنها افراد بسیار متخصص به این کار گمارده می‌شوند.

کارکنان کفن و دفن در شهر فری‌تاون، پایتخت سیرالئون، روزانه بین ۱۷ تا ۳۵ جنازه را دفن می‌کنند. آنها در گروه‌های ۱۲ نفره کار می‌کنند و درآمدشان ۱۰۰ دلار در هفته است.

یکی از گورکن‌های اعتصابی به خبرگزاری رویترز گفت: «تصمیم گرفتیم تا دریافت مزایای هفتگی مربوط به خطرات کار اعتصاب کنیم. دو هفته است که مزایای ما را پرداخت نکرده‌اند.»

مدینه رحمان، معاون وزیر بهداشت سیرالئون، بدون اشاره به مزایای خطرات کار گفت که دستمزدها تا پایان ماه سپتامبر پرداخت شده است و دولت تنها دو هفته اول ماه اکتبر را به آنها بدهکار است که به‌زودی پرداخت خواهد شد.

در نبود کارگران کفن و دفن، اجساد قربانیان ابولا در خیابان‌ها می‌مانند و خطر گسترش ویروس بیشتر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت اخیرا در مورد افزایش بی‌سابقه ابتلای امدادکاران پزشکی به ابولا هشدار داد. بیش از ۱۲۰ امدادگر در کشورهای غرب آفریقا تاکنون قربانی ویروس ابولا شده‌اند و تعداد بیشتری نیز در میان مبتلایان هستند.

یکی از اعضای سازمان «الرت [هشیار] سیرالئون» که یک نهاد پزشکی مردمی است، به شبکه خبری یورونیوز گفت که از ماه مه [در تابستان گذشته] بیش از شصت مورد مرگ کارمندان خدمات درمانی سیرالئون به خاطر ابتلا به ابولا گزارش شده است.

+23
رأی دهید
-3

مهدخت - برن - سوئیس
خدا لعنت کنه کسی روکه این ویروس رو درست کرده و به جان مردم بدبخت انداخته تا انرا تست کنه و درامدی از طریق پادزهر ان کسب کند این استفاده نادرست از علم است که توسط دانشمندان خائن انجام میشه . و برای عده ای ایجاد شغل و سرگرمی میکنه
جمعه 18 مهر 1393 - 11:07
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.