اعتراف “تابناک” به تحریف سخنان رییس‌جمهور آرژانتین در مجمع عمومی سازمان ملل

تقاطع: با گذشت نزدیک به دو هفته از انتشار تحریف‌شده‌ی سخنان کریستینا فرناندز-کرشنر، رییس جمهور آرژانتین در صداوسیما و خبرگزاری‌های رسمی ایران و به دنبال آن، تصمیم شماری از اعضای مجلس شورای اسلامی برای اعزام یک هیات به این کشور جهت اعلام تشکر از وی، وب‌سایت “تابناک” متعلق به محسن رضایی نوشت که «ظاهرا نمایندگان مجلس به این نتیجه رسیده‌اند که فریب جنجال و خبرسازی‌ها را خورده‌اند».

یکی از این “نمایندگان” در گفتگو با “تابناک” درباره اختلاف واقعیت صحبت‌های فرناندز و مواضع منتسب به وی در رسانه‌های داخل ایران گفت: «واقعیت این است که ما هم بعداً این موارد را شنیدیم، و حتی برنامه‌ای داشتیم که امروز به سفارت آرژانتین در تهران گل به همراه برخی از عناصر خود بفرستیم، که این قضیه را امروز فعلاً متوقف کردیم و قرار شده است صحبت‌های ایشان پیاده شده و ترجمه گردد تا مورد بررسی قرار گیرد.»

این عضو “کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی” مجلس شورای اسلامی که نامش منتشر نشده، با بیان این‌که منبع خبر آن‌ها برای گرفتن این تصمیم، “صداوسیما” و “خبرگزاری فارس” بوده، افزود: «مطالبی که در این زمینه نیز گفته شد بر اساس اعتمادی بود که به این دو منبع خبری بود اما امروز ما نیز به این رسیده‌ایم که اشتباهی صورت گرفته و چیزی که در اینجا تلویزیون ما و این خبرگزاری اعلام کرده غلو بوده است.»

وی با ابراز تاسف از این‌که «دستگاه رسانه‌ای کشور که یا خبرهای افراطی می‌دهند»، اضافه کرد: «من امروز با وزارت خارجه هم چک کردم و وزارت خارجه ایران نیز این اشتباه را تأیید می‌کند و رییس‌جمهور آرژانتین این‌گونه که این دو رسانه اعلام کرده‌اند صحبت نکرده است و جایی در باره آمریکا و اسراییل که وی را تهدید کرده‌اند صحبتی نکرده است. این در حالی است که صداوسیمای ما بار‌ها این خبر را جور دیگری گفت و خبر را تحریف کرد.»

گفتنی است “تقاطع” اولین رسانه‌ای بود که با انتشار ویدئوی سخنان کریستینا کرشنر، تحریف آشکار اظهارات وی درباره‌ی ایران در رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی را فاش کرد.

در گزارش “تقاطع” آمده بود که رییس جمهوری چپ‌گرای آرژانتین، در آغاز سخرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، با اشاره به بیستمین سال انفجار مرکز همیاری یهودیان در بوینوس‌آیرس در سال ۱۹۹۴، یک بار دیگر مقام‌های جمهوری اسلامی را به دست داشتن در این انفجار متهم کرد. او هم‌زمان دولت امریکا را به خاطر تغییر معیارهایش در ارتباط با تروریسم مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد آن‌هایی که تا سال گذشته از حکومت ایران به عنوان “دولت تروریستی اسلامی” یاد می‌کردند حالا با آن به گفتگو نشسته‌اند.

خانم کرشنر در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این‌که درخواست‌ها برای هم‌کاری جمهوری اسلامی با دستگاه قضایی آرژانتین بر سر پرونده‌ی انفجار “آمیا”، پس از چندین سال به امضای توافق میان وی و محمود احمدی‌نژاد، رییس پیشین جمهوری اسلامی منجر شد، گفت: «بر اساس این توافق، قرار بود که مقامات ایرانی متهم در این پرونده در تهران در برابر یک قاضی آرژانتینی حاضر شوند اما ناگهان سازمان‌های یهودی که تا آن زمان در این پرونده از ما پشتیبانی می‌کردند، علیه ما شدند و من را به هم‌دستی با دولت ایران متهم کردند.»

+24
رأی دهید
-1

همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
باید مسئولان غیرتمند ما چند نفر از عناصر مخ لص رو بفرستن تا بخوبی تفاوت فرهنگی رو نشون این خانم رییس جمهور بدن که دیگه با اعتبار خبرگزاری فالس نیوز بازی بازی نکنه!
‌چهارشنبه 16 مهر 1393 - 15:22
دریای پارس - ایران - ایران
عجب سوتی! وقتی تو همه جای این مملکت لعنتی پارتی بازی میشه همینه دیگه. اون مترجم بیسواد الدنگ یا پسرخاله لاریجانی ها بوده یا یکی از توله های پاسدارا
‌چهارشنبه 16 مهر 1393 - 16:10
بت شکن - مونترال - کانادا
این یکی‌ از دلایلی است که مردم در ایران ترجیح میدهند ماهواره ببینند تا سیمای کریه ضرغامی....!!
‌چهارشنبه 16 مهر 1393 - 20:44
amir-amir - تورنتو - كانادا
مگر این اولین بار است که اتفاق مى افتد هزاران بار شده٫ نطفه صدا و سیماى جمهورى اسلامى را با کذب و دروغ و افترا و تهمت بسته اند مگر امت حزب اله حاکم بر صدا و سیما مى توانند دروغ نگویند اصلا دروغ یکى از واجبات اهم بنیان گذار جمهورى اسلامى بوده که به جانشینانش منتقل گردیده است.
‌پنجشنبه 17 مهر 1393 - 00:15
paksan - آمریکا - آمریکا
به نظر من شما دست نشانده های آقا هم باید برید اخبار رو از بی بی سی و ماهواره ها دنبال کنید ،وقتتون رو هدر ندید چون تلویزیون ایران اختصاصی فقط برای ضرغامی برنامه درست میکنه بعدشم یعنی شما فک میکنید خبر درستی میشه تو فارس و تلویزیون جمهوری اسـ... پیدا کرد؟ برای این یکی چون نماینده ها رفتند سرکار یکم آبرو ریزی کرد وگرنه برای بقیه دروغها با نماینده ها هماهنگ میکنند ...خخخخ .تبریک بفرستید چه ایراد داره امثال ضرغامی اصلاً نگران نباشند اگر احمدی نژاد ام الدروغگوی بزرگ نیست شما لیاقت پرکردن جای خالیش رو داری ححححح
‌پنجشنبه 17 مهر 1393 - 04:14
سرسره - اهواز - ایران
یعنی این الاغها اخبار جمهوری اس...ی رو باوردارن؟!!!واقعا چی باید گفت
شنبه 19 مهر 1393 - 00:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.