افخم: برای رابطه با انگلیس عجله نداریم

سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و بریتانیا روند عادی خود را طی می‌کند


مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران، می‌گوید که بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و بریتانیا "مسیر عادی خود را دنبال می‌کند" و ایران برای از سرگیری روابط با بریتانیا عجله‌ای ندارد.

خانم افخم در جلسه هفتگی با خبرنگاران به خبرگزاری مهر گفته است: "بحث بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و انگلیس روند کاملا تدریجی و گام به گام است که مقدمات آن باید فراهم شود و ما هیچ عجله‌ای برای این مسئله نداریم."

سخنگوی وزارت خارجه ایران صحبت‌های دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا درباره ایران را محکوم کرده و گفته است: "این صحبت‌ها غیر قابل پذیرش است و تاثیراتی نیز در فضای کار داشته."

آقای کامرون در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل ایران را به حمایت از تروریسم متهم و از نحوه برخورد جمهوری اسلامی با مردم ایران انتقاد کرد.

مرضیه افخم، در بخش دیگری از صحبت‌هایش گزارش تازه احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، را رد کرد.

خانم افخم گفت: "این گزارش به صورت یکجانبه، به دور از واقعیات و بدون رعایت مقررات وظایف مربوط به مامورین از جانب شورای حقوق بشر تهیه شده و فاقد وجاهت حقوقی لازم است."


'ملاقات ظریف، کری و اشتون'

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین گفت که مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ برای رفع اختلافات درباره هسته‌ای ایران، هفته آینده در وین، پایتخت اتریش، از سر گرفته می‌شود.

پیشتر از قول دیپلمات‌ها نقل شده بود که احتمال دارد محمد جواد ظریف و جان کری، وزرای خارجه ایران و آمریکا، به همراه کاترین اشتون، در این چارچوب با یکدیگر دیدار کنند.

+23
رأی دهید
-29

eddy59 - مونیخ - آلمان
تو بمیر بابا تو کی هستی اصلا؟؟؟؟تو میدونی اصلا انگلیس کجاست؟.
‌چهارشنبه 16 مهر 1393 - 15:56
Sabokbalam - کالیفورنیا - آمریکا
تصحیح عنوان خبر: براى رابطه علنى با انگلیس عجله اى نداریم. وگر نه خود ما را که انگلیس تربیت کرده و به کار گماشت. جزئیات اداره کشور را هم مرتباً تلفنى و یا حضورى ابلاغ میکند. زنده باد ملکه. پاینده باد استعمار. به تاراج برود منابع طبیعى ملت هاى خواب رفته.
‌چهارشنبه 16 مهر 1393 - 17:36
Tehran iran - تهران - ایران
دقیقاً شما درست میفرمایید خانم ، باید در رابطه با حماس و حزب الله و بشار الا سد و مالکى باید عجله کرد
‌چهارشنبه 16 مهر 1393 - 19:29
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
تویه پی پدرمادرهم خوب میدونی که کامرون خیلی هم درست گفته ٬درمورد سفارت هم شما که ککتون نمی گزه که مردم بیچاره واسه گرفتن یه ویزا کلی باید تو ترکیه یا ابوظبی علاف بشن ٬ واقعأ لعنت وتف به قبرهرچی بسیجی ... که باعث بسته شدن سفارت شدند.
‌چهارشنبه 16 مهر 1393 - 19:40
مترلینگ - منچستر - انگلستان
کثافت معلومه تو عجله نداری خودتون که راحت میرین ومیایین بیچاره خانواه های ما هستن که نمیتونن راحت بیان وبرن یکی از نمایندگان شورای شهر اینجا خونه داره هر تابستون اینجا تلپه هر کدوم از سگ توله هاتونم که اینجا دارن درس میخونن ومثل اب اماله میرین ومیایین معلومه عجله ندارین نکبت کی گفت اصلا تو .. خوری اضافه کنی
‌چهارشنبه 16 مهر 1393 - 20:14
Kaspian - لندن - انگلستان
آره جون عمت که بمیره واست تو گفتیو ما هم باور کردیم ما هم هالو أصلاً اگه رأست میگی آقازادتونو بعد چیکار می کنی ننش بمیره واسش که دیگه نمیتونه بره انگلیس برو جمع کن کاسه و کوزتو انگلیس واسه تو و امثال توِ که پول ملت می برین اونجا حیف و میل می کنین اونم چی که یه بار تو خیابونای کنزینگتون بهتون بد نگذره بیچاره این ملتن که اراجیف و خزعبلات شمارو باید باور کنن برو کشکتو بساب با اون بینیت که دو متر تو آفسایده و با این دروغات بزرگتر هم میشه عجله که ندارین هیچ بلکه میخواهین که أصلاً سفارت انگلیس تو تهران باز نشه چون اون بیچاره هایی که بضاعت مالی ندارن خوب نمیتونن واسه گرفتن ویزا برن یه کشور ثالث پس مجبورن که تو همون ایران بمونن و شما ها و امثال شما که پول ملتو چپاول میکنین راحت واسه گرفتن ویزا اون هم تو یه کشور ثالث اقدام میکنین. دیگه هم نبینم از این غلطای اضافی بکنی و این خزعبلاتو تحویل ما بدی خانم سوسکه.
‌پنجشنبه 17 مهر 1393 - 00:01
khosrow abadani - لندن - انگلستان
تو یکی بهتره یه نقابی هم رو صورتت بزنی تا بشی زورو. گروهبان گارسیافیروز آبادیهم پشتیبانته. کاری هم به کار روبین هودیها نداشته باشید.
‌پنجشنبه 17 مهر 1393 - 08:58
oghabe - سنت گا لن - سوثیس
ولی بر عکس اونا واسه رابطه با شما لحظه شماری میکن تا به ‌دیدار شما خرسند گردند.
‌پنجشنبه 17 مهر 1393 - 10:44
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.