«نقشه داعش برای برنامه اتمی، نابودی صنعت خاویار و بازار فرش ایران»

سندی که در جریان یورش به خانه یکی از رهبران گروه  موسوم به حکومت اسلامی یا داعش به دست آمده، نقشه‌های این گروه برای دستیابی به اسرار فعالیت‌های اتمی، و تخریب فعالیت‌های اقتصادی ایران را آشکار می کند. متن این سند توسط روزنامه های  بریتانیایی از جمله ایندیپندنت و ساندی تایمز منتشر شده است.

روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت روز ۱۳ مهرماه به نقل از این گزارش نوشته است که گروه حکومت اسلامی یا داعش، به دنبال دستیابی به «سلاح اتمی و پاکسازی مسلمانان شیعه» است.

به نوشته این روزنامه،فهرست این اهداف در یک بیانیه هفتاد ماده‌ای تشریح شده که ظاهرا یکی از رهبران این گروه آن را نوشته است. در بخش دیگری از این برنامه‌ها به نابودی صنعت خاویار و از بین بردن بازار فرش ایران از راه «تولید و صدور گسترده فرش افغانستان» اشاره شده است.   

در گزارش روزنامه ساندی تایمز هم نوشته شده که این سند در یورش یگان‌های ویژه ارتش عراق به خانه یکی از فرماندهان اصلی گروه حکومت اسلامی یا «داعش» در ماه مارس - حدود شش ماه پیش - ضبط شده است. مقامات امنیتی عراقی گفته‌اند این سند موثق است و یکی از رهبران اصلی این گروه که یک شبه نظامی به نام «عبدالله احمد مشدانی» است، آن را نوشته است.

گروه حکومت اسلامی در این سند پیشنهاد می‌کند در ازای واگذار کردن کنترل میدان‌های گاز عراق به روسیه، کرملین را به قطع حمایت از «ایران و برنامه‌های هسته‌ای وادار کرده و اسرار این برنامه‌ها را مبادله کند.» اما پیش از آن روسیه باید دست از حمایت از بشار اسد رییس جمهوری سوریه بردارد و در مقابله با ایران از حکومت‌های عربی خلیج فارس پشتیبانی کند.

در این بیانیه گفته شده که گروه حکومت اسلامی برای عملی کردن اهدافش که تصرف سرزمین‌های بیشتری برای تشکیل «خلافت اسلامی» است، باید تمامی منابع قدرت ایران را نابود کند. نویسنده این بیانیه خواهان ترور دیپلمات‌ها، بازرگانان و استادان ایرانی شده و به پیروانش حکم داده تا فرماندهان نظامی عراق، مقامات شیعه و شبه نظامیان مورد حمایت ایران را بکشند.

در ادمه گزارش روزنامه ایندیپندنت آمده است که مقامات غریی از تلاش گروه خلافت اسلامی برای دستیابی به سلاح اتمی آگاه و و در مورد آن نگران بوده‌اند.

«ترزا می» وزیر کشور بریتانیا در سخنرانی اخیرش در کنفرانس حزب محافظه‌کار گفت اگر گروه خلافت اسلامی قدرتش را در عراق و سوریه مستحکم کند، «اولین حکومت تروریستی دنیا» خواهد شد.

وی هشدار داد که اگر این روی دهد «ما با این خطر دستیابی تروریست‌ها به سلاح‌های شیمیایی، بیولوژِیک و حتی اتمی مواجه می‌شویم.»

گروه حکومت اسلامی یا داعش در ماه‌های گذشته با در اختیار گرفتن بخش‌هایی از عراق شروع کرده و حالا مناطقی را در کشور عراق و سوریه در اختیار گرفته است.

پس از سربریدن و کشتار شماری از گروگان‌های آمریکایی و بریتانیایی، ائتلافی برای برخورد نظامی با این گروه شکل گرفته است.

+57
رأی دهید
-14

mlowes - واشنگتن - آمریکا
داعش لازم نیست خیلی‌ به خودش زحمت بده. مردم ایران خودشون ترتیب همه اینها رو ۳۵ سال پیش دادند!
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 01:23
zooom - تهران - ایران
داعش حتی قدرت شپش را هم ندارد از روی احساسات نمیگم ولی ایران کشور ویرانی مثله عراقو سوریه .. نیست یکم چشماتونو وا کنید داعشیها خودتونو خر میکنید یا دنیا رو اتفاقا جمهوری اسلامی بدش نمیاد بیاین ایران شماها براش مثل حریف تمرینی میمونید کلا این ثابت شده یکهو گروهکهای تروریستی اوج میگیرن ولی یکهو هم نابود و خنثی میشوند تاریخو یک نگاه کنید متوجه میشوید
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 03:03
sahand11 - کلن - آلمان
اصلا چرا ترکیه باید به کردهای سوریه کمک کنه؟ مگر کردها کمسرباز ترک را کشتند؟اگر شما دلتان می سوزه این گوی واین میدان سلاح بگرید برید سوریه.
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 04:50
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
دیر رسیدی عمو!! خبرهات مال ٣٥ سال پیشه که این دوتا پولساز بوده!!! الان اگر میخوای کاری کنی چراغ قرمز سر تجریش رو بزن، تهران کلش میخوابه!
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 05:39
ajdar20 - فینکس - ایالات متحده
.. میخورن این داعشی‌ها پاشون ا بزارن تو ایران از همه جای دنیا برمی‌گردیم ایران تیک تیکشون می‌کنیم اوزیرا
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 01:17
rezanl - امستردام - هلند
عبدالله احمد مشدانی نشئه بوده
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 02:04
IranUksero - لس آنجلس - ایالات متحده
وقتی‌ دأعش شیعه مذهب هست در ایران چرا میخوان اینکارو بکنن
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 04:07
chatoli - تهران - ایران
مگه هنوز چیزی هم از صنعت فرش و خاویار ایران مونده که این دیوانه ها میخوان اونها رو از بین ببرن ؟
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 06:24
hossein+87= - ایران - ایران
بمیر بابا!
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 07:20
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
IranUksero . داداش مثنکه از سیاره ای دیگر اومدی.داعش کجاش شیعه مذهب هست؟
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 08:55
haghighat chist? - تبریز - ایران
باز ایرانیها پشت کامپوتر شدند پسره شجاع. راست میگین ۳۰۰۰ میلیاردو پس بگیرین
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 09:23
شوخی کردم - دالاهو - کردستان
sahand11 - کلن - آلمان. دوست عزیز هموطن ترک. تیتر خبر را خوب بخوان بعد جمله ات را بنویس. آخه چه ربطی داشت؟ وقتی یه نفر خبر را بخواند بعد چشمش به کامنت تو بیفتد شاید خدای نخواسته تو را .. قلمداد کند. تو که فقط همین یه خط بلدی که احتمالا آنرا هم از کسی یاد گرفتی و هی کپی می کنی و هرجایی میگذاری. برای مثال در تیتر درگیری خیابانی در کوبانی پس از ورود داعش به شهر در جواب (oghabe - سنت گا لن - سوثیس) همین جمله را نوشتی. عزیز من نکن این کارها رو که عقده ای بودن زیاد خوب نیست.
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 11:42
Shahin.Orel - تهران - ایران
zooom - تهران - ایران وقتی توهمات همراه با ادبیات میدان تره بار مخلوط میشه , نویسنده از قدرت دولت اسلامی تحت عنوان شپش یاد میکنه , البته خدا پدر رضا شاه ضد دین رو بیامرزه که ملت مسلمان ایران رو از شپش نجات داد ! همونطور که فرمودید , از روی احساساتتون صحبت نمیکنید ! بله ما هم مدت هاست متوجه شدیم شما معده هم دارید ! برای اطلاعتون سوریه قبل از این اتفاقات کشوری بود به مراتب اباد تر از ایران , محملی هم که در مقایسه ایران و عراق فرمودید , حتما به خاطر همین توهمات شما بود که در جنگ با همین عراق فکستنی پیروز نشدیم .
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 12:07
Omidjaber - سایتاماکن - ژاپن
البته این فتوا را راجعبه انگلستان و چند گشور اروپایی نوشته بودند که این نشریه عوضی اسم ایران را نوشته خوب به فرض هم که درست باشد اینا دارن پیر زن را از تاگسی خالی می ترسانند. البته ایران هم خیلی منتظر اینها هست بنده خدا چند وقت پیش در یکی از شهرهای ایران یکی از این داعشیها پیدا شد که سریع بدبخت را گرفتند و در عین حال یک جعبه شیشهء مالعشیر غیب شد. دیگر قضاوت باشماست.
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 13:08
Ghooloo - آبادان - ایران
۱. هموطنان عزیز زیاد قدرت این تروریستهای اسلامی ملقب به داعش را دست کم نگیرید. همه چیز بستگی به کردستان عراق و مقاومت کردها دارد. اگر جنگجویان با غیرت و غیور کرد در این جنگ شکست بخورند (امیدوارم هیچوقت چنین نشود!) به این معنی است که داعش هم قدرتمند است و هم روی حمایت ائتلاف غرب نمیشود حساب کرد و بعدش نوبت ایران است! فراموش نکنیم که دو کشور پولدار و قدرتمند مثل عربستان و قطر هم پشت سر دارند! فراموش نکنیم در منطقه هیچ کشوری چشم ایران را ندارد حتی ترکیه! میدانید جمعیت همین پاکستان با این همه سنی خرمذهبی چقدر است؟ نزدیک به دو برابر جمعیت ایران! اینها جنگجو و وحشی و تروریست هستند و جوانان ایرانی در این نسل چیزی از جنگ نمیدانند! روی چند تا سردار مفتخور شکم گنده هم زیاد حساب باز نکنید.
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 13:35
Ghooloo - آبادان - ایران
۲. اینها اگر از مرزهای شرقی و غربی و جنوبی همزمان حمله کنند با کدام نیروی انسانی میخواهیم جلوی این همه آدم کش را بگیریم؟ ما در کشورمان از پس چهار تا بسیجی که مثل این تروریستها هم آنقدر آدم نکشتند نمیتوانیم بایستیم با کدام مردان جنگجو میخواهیم جلوی اینها را بگیریم؟ کردهای غیور که از زن و مرد از کودکی تمرینات نظامی دیدند اگر شکست بخورند باید بسیار مراقب باشیم. منظورم این نیست که توی دلتان را خالی کنم بلکه میخواهم همگی هوشیار و بیدار باشیم و دشمن را که درست و دقیق نمیشناسیم را دست کم نگیریم. نسل کنونی نسل زمان هشت سال جنگ نیست!! به امید حمایت بیشتر از کردهای عزیز و پیروزی این عزیزان
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 13:38
homopersia - ملبورن - استرالیا
اینها همش بازیه سیاسته و همیشه یک سری انسان بیگناه باید تاوان بدهند. یه وقت ممکن همین ائتلاف ضد داعش در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای بر ضد ایران متحد بشوند. ای کاش انسانها می تونستند به دور از هر گونه نژاد پرستی دینی و مذهبی با همدیگه متحد بشوند و دست قدرتها و دولتهای مستکبر و زورگو رو از سرنوشتشان کوتاه کنند.
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 14:34
cobalt3 - کرج - ایران
قولو-درود خداوندان برتو و کله داعشیان و مداعشیان فرش راهت باد که جز واقع نبینی و جز حقیقت نفرمائی چنانکه نوشته فرمودید این ددان عقبه بس عظیم دارند از پول شیخ و آل و ال تا مغز خر خوردگان فلان جیش و بهمان اصحاب و انصار به گمان جهان بسرعت بسوی نبرد نهائی بین تمدن و ضد تمدن پیش میرود در این میان ممالک چند فرقه ای و دینی و عقیدتی منجر به تقسیمات خودی و غیر خودی طعمه آسان برای این بهائم محسوب میشوند همانطور که در عراق و سوریه این گروه وحشی با چند صد نفر آمد و تبدیل به هزاران گردید اما خطر اصلی سقوط کشوری مثل پاکستان است با ارتشی عظیم و بمب اتمی اما با بدنه ای از همان خر مغزان اسلام پژوه ایران هدف بعد از پاکستان خواهد بود و فعلا هدف نیست اما بحقیقت خطر از آنچه در آینه میبینید به شما نزدیکتر است کبلائی.
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 21:34
راهجو - فریدونکنار - ایران
یکی جلوی این سهند و بگیره بیچاره هنگیده!!!
‌پنجشنبه 17 مهر 1393 - 08:20
راهجو - فریدونکنار - ایران
Ghoolooدوست عزیز متاسفانه حق با شماست! سابقه نشون داده ما تو کار گروهی بسیار ضعیفیم و همونجور که خوب رجز میخونیم تو میدون عمل زود وا میدیم! چون ارتش ایران حرفه ای نیست و پر است از سربازای بی تجربه و آموزش ندیده و سپاه و بسیج هم که کلا تو فاز معاملاتند، من هم در اثر یه حمله برق آسا چندان امیدی به واکنش خوب در برابر این چارپایان هار شده نمی بینم! اما در دراز مدت ما ایرانیان بخاطر سخت کوشیمان پیروزیم!(ایرانی اخلاقشون اینه که دوسدارن اول مشت بخورن بعد فول کنتاکت انگیزه بخودشون از دفاع ناموس و وطن و زن وبچه تزریق کنن و در نهایت فیتیله و بزکش رو اجرا کنن)
‌پنجشنبه 17 مهر 1393 - 08:26
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.