دستیار رئیس جمهور ایران: محمود علوی بر وزارت اطلاعات تسلط کامل ندارد

علی یونسی در کابینه محمد خاتمی وزیر اطلاعات بود

علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت های مذهبی گفته است که محمود علوی، وزیر اطلاعات هنوز بر این وزارتخانه تسلط کامل ندارد.

آقای یونسی که دومین وزیر اطلاعات کابینه محمد خاتمی بود به خبرگزاری فارس گفته است: "وزارت اطلاعات در عین حال که یک تشکیلات دولتی است از جایگاه امنیتی و حاکمیتی برخوردار است طول می‌کشد تا کاملاً ملاحظات دولت در آنجا جاری شود. البته این موضوع شامل همه وزارتخانه‌ها می‌شود، اما اینجا حساسیت بیشتری دارد."

دستیار ویژه رئیس جمهور ایران درباره به کارگیری واژه "تسخیر" درباره وزارت اطلاعات که پیشتر آن را به کار برده بود گفته "باید بگویم واژه تسخیری که من گفتم تعبیر دقیقی نبود، منظور این بود که دولت هنوز این وزارتخانه را به طور کامل در دست نگرفته است."

آقای یونسی ۶۳ ساله در پاسخ به پرسشی درباره کارنامه یک ساله وزیر اطلاعات کابینه حسن روحانی گفته "من فقط می‌گویم آقای علوی رویکرد اخلاقی و قانونی دارد و باید کمکش کنیم تا تسلط لازم را به طور کامل بر کارش پیدا کند."

مخالفان وزارت آقای علوی در مجلس ایران در هنگام طرح نام او به عنوان وزیر پیشنهادی می گفتند که او برخلاف وزرای پیشین اطلاعات، سابقه چندانی در پست های قضایی و امنیتی ندارد با این حال آقای علوی با رای بالایی (۲۲۸ رای موافق، ۳۸ رای مخالف، ۱۸ رای ممتنع) به عنوان هفتمین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی انتخاب شد.


درباره محمود علوی

پیشنیه: بدون سابقه وزارت، نماینده مجلس، نماینده مجلس خبرگان، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش.

تحصیلات: دارای تحصیلات حوزوی و فارغ التحصیل فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه فردوسی مشهد.

+11
رأی دهید
-5

perser68 - آلمان - آلمان
داره میره به محله کارش قصابی، برای دستو پا قطع کردن!قیافه داد میزنه که چقدر تا حالا آدم خورده که به این جا رسیده! عینه داعش!
دوشنبه 14 مهر 1393 - 23:10
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.