افشاگری درباره‌ “ابوالمشاغل” دولت روحانی باعث فیلتر شدن وب‌سایت “انتخاب” شد

محمدباقر نوبخت – حمید پورمحمدی

تقاطع: وب‌سایت “انتخاب”، یکی از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های خبری فارسی‌زبان، به دنبال انتشار گزارشی درباره انتصاب‌های متعدد یکی از متهمان دولتی پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی در دولت حسن روحانی، فیلتر و از دسترس خارج شد.

مصطفی فقیهی، “مدیرمسوول انتخاب” روز پنج‌شنبه (۱۰ مهر-۲ اکتبر) با تاکید بر این‌که چیزی “کتباً” به او ابلاغ نشده، در صفحه‌ی فیسبوک شخصی‌اش نوشت که با توجه به «رفت‌وآمدهای اخیرش به دادسرای فرهنگ و رسانه»، به احتمال زیاد فیلتر شدن وب‌سایت تحت مدیریتش به دلیل شکایت حمید پورمحمدی قائم‌مقام بازداشتی بانک مرکزی در دولت احمدی‌نژاد و کامل تقوی‌نژاد، مدیرعامل بانک سپه صورت گرفته است.

وی با اشاره به ثبت ۳ شکایت توسط پورمحمدی و هم‌چنین ۱۲ شکایت از سوی بانک سپه و مدیرعاملش از وب‌سایت “انتخاب” تنها طی سه هفته اخیر، اضافه کرد: «آیا تهیه گزارش از اقدامات برخی جریانات خاص اقتصادی و طرح سوالی از آقای نوبخت که “چرا باید متهم فساد سه هزار میلیاردی معاون ایشان باشد”، باید با شکایت روبه‌رو شود؟»

اشاره‌ی آقای فقیهی به انتصاب حمید پورمحمدی به سمت “معاون برنامه‌ریزی” محمدباقر نوبخت، “معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری” و دست‌کم دو سمت دیگر در دولت یازدهم است.

او در ادامه‌ با طرح این پرسش که آیا پورمحمدی و کامل تقوی‌نژاد به “خطوط قرمز جدید” در کنار «مسائل امنیت ملی و مصالح عالیه نظام» بدل شده‌اند، خاطرنشان کرده که «جریانی مرموز و اقلیت در برخی رده‌ها، قصد دارد بر خلاف نظرات صریح رییس جمهور، خطوط قرمزی ساختگی را ترسیم و رسانه‌ها را به تبعیت از آن، وادار کند».

وب‌سایت “انتخاب” یک روز پیش از فیلتر شدن، گزارش داده بود که حمید پورمحمدی گل‌سفیدی در تازه‌ترین مسوولیت خود در دولت یازدهم از سوی محمدباقر نوبخت به عنوان “دبیر ستاد تدوین برنامه ششم توسعه” منصوب شده است.

بر پایه‌ی این گزارش، آقای پورمحمدی پیش‌تر نیز از سوی اسحاق جهانگیری، “معاون اول حسن روحانی” به سمت “عضو شورای گفت‌و‌گو” و “عضو کارگروه تخصصی ستاد هماهنگی امور اقتصادی” منصوب شده بود.

“انتخاب” افزوده بود که آقای پورمحمدی در حالی رفته رفته به “ابوالمشاغل” دولت یازدهم تبدیل می‌شود که پس از بازداشت و آزادی با قرار وثیقه سنگین در دولت گذشته، «هیچ‌گاه قرار منع تعقیب برای وی از سوی دستگاه قضایی صادر نشده است».

این گزارش با ابراز تاسف از آ‌نچه که “آفت جریان‌گرایی در دولت” خوانده بود، از سکوت منتقدان دولت گذشته و حامیان دولت کنونی در این خصوص انتقاد کرده و نوشته بود: «گویی فعالیت این فرد تنها در دولت پیشین، مذموم بوده اما در دولت فعلی بی‌اشکال و کاملاً قانونی است.»

گفتنی است آقای پورمحمدی که در بیش از یک دهه‌ی گذشته در سمت‌های چون قائم‌مقام و مشاور عالی رییس کل بانک مرکزی و نیز معاونت امور بانکی وزارت اقتصاد و دارایی حضور داشته، در آبان ۱۳۹۰ هم‌راه با سی متهم دیگر پرونده‌ی معروف به فساد ۳ هزار میلیارد تومانی بازداشت و دو ماه بعد با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

او در جلسه مورخ ۳۰ تیرماه سال ۱۳۹۲ هیأت دولت در آخرین روزهای عمر دولت محمود احمدی‌نژاد “نشان درجه دو لیاقت و مدیریت” را از وی دریافت کرد.

احمد توکلی، عضو اصول‌گرای مجلس شورای اسلامی در دی ماه ۱۳۹۰ در سخنانی گفته بود که «انتصاب حمید پورمحمدی گل‌سفیدی با حمایت اسفندیار رحیم‌مشایی» و «بدون داشتن صلاحیت علمی و تجربی لازم از نمونه‌های پارتی‌بازی در دولت» بوده است.

آقای توکلی پیش‌تر در روز سیزدهم آبان همان سال در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی فاش کرده بود که فرهاد همتی گل‌سفیدی خواهرزاده حمید پورمحمدی «با یک لیسانس فراگیر پیام نور واحد شاهین‌شهر به سفارش دایی‌اش بدون هیچ تخصصی به استخدام بانک توسعه صادرات درآمد و از آنجا به کاراکاس رفت».

وی، همتی گل‌سفیدی را فردی “مجرد، بی‌سواد و با معدل ۱۳ که زبان انگلیسی نیز بلد نیست”، توصیف کرده و افزوده بود که «این فرد پس از بازگشت به کشور، به سفارش دایی خود به عنوان عضو هیأت مدیره بانک توسعه بین‌الملل که زیرمجموعه بانک توسعه صادرات است، منصوب شد».

این عضو مجلس شورای اسلامی، مهرماه سال۱۳۹۰ نیز گفته بود که حمید پورمحمدی «اصلا دکترا ندارد و به دروغ خود را دکتر معرفی می‌کند».

+41
رأی دهید
-1

mlowes - واشنگتن - آمریکا
برادرزاده همین نوبخت با شوهرش توی لوس انجلس زندگی‌ میکنه و یک برادرزاده دیگرش هم با خانمش اومدن واشنگتن و در جورج واشنگتن داخلی‌ خوند (خیلی‌ هم معمولی‌ بود، شاید بشه گفت کمی‌ بیش از یک کودن). جالب اینکه هر دوشون هم خیلی‌ اصرار داشتند که خودشون رو ضدّ دین و ضدّ رژیم جا بزنند!!! پدر همین ۲ هم در ایران سالهای سال توی وزارت بهداشت، فامیلهاش رو این ور و اون ور استخدام میکرده و نامش هم هست علی‌ نوبخت (ظاهراً متخصص کلیه هستش، قاعدتاً با سهمیه!!!)
یکشنبه 13 مهر 1393 - 00:36
Karkas - اصفهان - ایران
صد رحمت به احمدى نژاد!!! این اسهال طلب ها که اینقدر پشت مموت صفحه مى گزاشتند، چرا لال شدند!؟؟؟
یکشنبه 13 مهر 1393 - 09:37
Majid63 - پاريس - فرانسه
کسی که طرفدار این حکومت باشد ازهمان لحظه خودشو معرفی کرده که من بیسوادم و هیچ تشخیص نمی دهم.
یکشنبه 13 مهر 1393 - 10:29
تیتو تیتو - تهران - ایران
سایت انتخاب سایت خوبیه و تند تند فیلترش میکنن تا یک خبر راست منتشر میکنه . اما خامنه ای شاه 35 سال ازادی مردمو لغو کرده .
یکشنبه 13 مهر 1393 - 10:53
مانفرد - ایران - ایران
mlowes-واشنگتن....میشه بیشتر توضیح بدید
یکشنبه 13 مهر 1393 - 10:59
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
اگر غیر این باشد باید تعجب کرد. دو تا باند مافیایی هزار فامیلی وجود دارد به نام راست و چپ که هدف مشترک ولی تاکتیکهای متفاوتی دارند.
یکشنبه 13 مهر 1393 - 11:33
avangard - تهران - ایران
من سرهنگ نیستم حقوق دانام...آبم قطعه
یکشنبه 13 مهر 1393 - 11:41
mlowes - واشنگتن - آمریکا
خیلی‌ چیزها هست که می‌شه گفت، ولی‌ بی‌ فایده است. خلاصه ‌اش اینکه این گروه روحانی و بخصوص این نوبخت هیچ دست کمی‌ از دزد‌های زمان احمدی‌ نژاد ندارند. فقط یک مورد دیگر هم عرض کنم که این خانواده همگی‌ گرین کارد خود رو با وثیقه گذاری یک میلیون دلار گرفتند. تازه نه الان همون ابتدای رئیس جمهور شدن احمدی‌ نژاد. یک میلیون دلار هنوز خیلی‌ پوله! اگر چه که با دزدی‌های چند میلیارد دلاری دیگه یک میلیون دلار خیلی‌ به نظر آدم نمیاد.
یکشنبه 13 مهر 1393 - 15:06
سرسره - اهواز - ایران
وای برما که کشورمون رو به دست چه موجوداتی سپردیم با افتضاح سال 57 !البته من کسانی مثل موسوی رو با همه خطاهاش جدا ازاینها میدونم چون لا اقل پاکدست بود سعی کرد کارهایی برای مردم انجام بده ولی دزدها تحملشو نداشتن که البته تعداد این افراد در سمتهای بالای دولتی در دوران روی کار امدن این رژیم از انگشتان دست تجاوز نمیکنه
یکشنبه 13 مهر 1393 - 18:16
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.