اعتراض جالب بوکسور زن‌ هندی

ساریتا دوی Sarita Devi ، بوکسور زن سبک وزن هندی که در مسابقات آسیایی اینچئون مدال برنز را از آن خود کرده بود، در اعتراض به نحوه داوری مدال برنز خود را به گردن رقیبش از کره جنوبی که وی را حذف کرده بود، آویخت.

 نوشت: دوی که در مراسم اعطای جوایز با چشمانی گریان روی صحنه ظاهر شده بود، در میان تعجب همه حاضران مدال برنز را که مسئولان می خواستند به گردن وی بیندازند، قبول نکرد و زمانی که قصد داشت از سکو پائین بیاید مدال خود را از مسئولان گرفت و آن را به گردن پارک جی-نا بوکسور کره جنوبی که در این وزن به مدال نقره دست یافته بود، آویخت.

بوکسور زن معترض هندی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: من به رقیبم از کره جنوبی گفتم بهتر است این مدال مال تو و همه مردم کره باشد، چرا که تو فقط شایسته برنز هستی. من این کار را به نمایندگی از همه ورزشکاران جهان و به نشانه اعتراض به ناداوری در ورزش انجام دادم.

سخنگوی کمیته برگزار کننده بازیهای آسیایی اینچئون اعلام کرد اعضای این کمیته رفتار بوکسور زن هندی را توهین آمیز می دانند. وی تاکید کرد اگر بوکسور هندی می خواست مدال را قبول نکند، می بایست در مراسم حضور پیدا نمی کرد.

+235
رأی دهید
-9

آرمان شهر من - استهبان - ایران
بهتر است این مدال مال تو و همه مردم کره باشد، چرا که تو فقط شایسته برنز هستی. من این کار را به نمایندگی از همه ورزشکاران جهان و به نشانه اعتراض به ناداوری در ورزش انجام دادم.
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 17:06
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
ای ول به ولت
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 16:12
reza_persian - تنسبرگ - نروژ
چطور زحمات چندین ساله یک ورزشکار رو با ناداوری پایمال کردن توهین آمیز نیست اما وقتی ورزشکار که دستش به هیچ جایی بند نیست و اینگونه اعتراض میکنه، توهین آمیزه!؟. حق ما رو هم خوردن٫ این مدالها کوفتتون بشه. یکی نیست به این کره ای ها بگه به جای تبانی و زد و بند به ورزشکاراتون بگید یه خورده بیشتر زحمت بکشن و تلاش کنن بدون داور پیروز میدون باشن!. خودشون رو خیلی ضایع کردن این کره ای ها!
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 18:16
شب قطبی - دبی - امارات
امان از دست این چشم بادومی ها.قبلا از عربها مینالیدیم الان باید از این چشم بادومی ها هم بنالیم!خاک تو سرشون با این میزبانیشون.
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 19:17
kurosh15x - ایران - ایران
درود به شرفش-من خودم رو جای عبد ولی گذاشتم و دقیقا این فکر به ذهنم رسید
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 20:00
sorena-ma - دیلمان - ایران
عبدولی هم خوب حال اون کره ای رو گرفت در واقع باهاش عکس یادگاری نگرفت .
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 20:21
paksan - آمریکا - آمریکا
کره ای ها افتضاح کردن به نظر من نباید دیگه میزبانی به کره ها داده بشه و بهتره بود تیم ایران خارج بشه از کره . اگر ایران این کار رو میکرد شک نکنید بقیه تیمها مثل هند ژاپن و چین هم خارج میشدند . واسه بازی چین که دیگه انقدر موضوع افتضاح بوده که همه انگشت به دهن ماندن ! باد همیشه به سمت حریفان کره ها بوده تا نتونند بازی کنند و از طرف شوتهای تیم کره ای سرعت بیشتری بگیره
جمعه 11 مهر 1393 - 03:12
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
این خانم ورزشکار هندی به بهترین شکل اعتراض کرد . احسنت، درکش می کنم. کره ایها با این بازیها آبروی خودشان را در جهان بردند. بیش از نیمی از مدالهای آنها در این بازیها با ناداوری و اعمال نفوذ بدست آمده. داورانی از آسیای مرکزی که گدا گشنه هستند هم آنها را در این کار همراهی کردند. کره در ازبکستان خط تولید خودروی دوو داره و بعلاوه ازبکها هم با توجه به رقابتی که با تاجیکها دارند با ایرانیها خوب نیستند.در کشتی هم همینجوری دو داور ازبکی رای را به ضرر ایران تغییر دادند. در ورزشهای رزمی هم به همین شکل شد . اینگونه مدال بردند ارزشی نداره . امیدوارم فکری به حال داوری بشه . کره ایها اخیرا کمی بی فرهنگ و گستاخ شدن . پیروزی در هر صورت شایسته هیچ کشوری نیست! مدال در وضعیتی که حقت باشه ارزش داره و بس .. ! گویا اینها هم از آخوندهای ایران یاد گرفتند که در هر حالتی باید برنده باشند! انگار انصاف و جوانمردی و شرف تعطیل شده !
جمعه 11 مهر 1393 - 04:40
classic - تهران - ایران
کره ای ها میخواستن به هر قیمت بیشترین مدال طلا رو بگیرند و به قول معروف رکورد بشکنند. با اینکه از کره ای ها انتظار بیشتر میرفت اما خودشون رو خیلی ضایع کردند با نشون دادن حرص و طمعشون به گرفتن مدال از هر راهی
دوشنبه 14 مهر 1393 - 20:23
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.