سرلشکر رشید: فرماندهان ایرانی در فلسطین کمک مستشاری می‌کنند

سرلشکر غلامعلی رشید، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح ایران، اعلام کرده است: "امروز برخی فرماندهان ما در میدان هستند و به عراق و ارتش آن کشور و حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین کمک مستشاری می‌کنند."

آقای رشید با اشاره به ناآرامی‌های منطقه خاورمیانه گفته است: "آنچه که امروز در لبنان، عراق و سوریه شاهد هستیم به ما گوشزد می کند که باید بیش از پیش هماهنگی ذهنی و ساختاری در کشور ایجاد کنیم، در غیر این صورت دچار ضعف می‌شویم."

جمهوری اسلامی ایران حامی اصلی حزب‌الله لبنان است و از برخی گروه‌های فلسطینی نیز پشتیبانی می‌کند. به دنبال درگیری‌های اخیر عراق نیز ایران به نیروهای عراقی و پیشمرگ‌های کرد برای مقابله با شبه‌نظامیان 'دولت اسلامی' کمک می‌کند.
'غافلگیری راهبردی'

غلامعلی رشید در نشستی به مناسبت سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق سخنرانی می‌‎کرده است.

آقای رشید، که از فرماندهان عالی دوران جنگ بود، در توضیح علت پیشروی گسترده نیروهای عراقی در آغاز جنگ گفته است که ایران در مقطع آغاز جنگ دچار "غافلگیری راهبردی" شد.

او توضیح داده است: "این مسئله جای مناقشه است که بگوییم ارتش ایران غافلگیر شد چرا که افرادی مانند امیرسیدتراب ذاکری که افسر اطلاعاتی ارتش بود و دیگر یگان‌ها همچون ژاندارمری تحرکات دشمن را زیر نظر داشتند و آن را گزارش می‌کردند."

"اما بنا به دلیل فقدان تعامل میان سه سطح نامبرده [عملیاتی، تاکتیکی و استراتژیک]، ایران دچار غافلگیری راهبردی شد و بنا به همین دلیل ۱۵ الی ۲۰ هزار کیلومترمربع از خاک کشورمان تصرف شد. یادمان باشد تصمیم‌گیری برای مقابله با دشمن باید قبل از جنگ صورت بگیرد اما این تصمیم‌گیری‌ها قبل از جنگ انجام نشد."

+3
رأی دهید
-26

dara20 - تهران - ايران
پس در فلسطین کثیف هم مزدور دارید، جای تعجب نیست که چرا برچسب تروریسم به ایران میزنند. حکومت شروع اسلامی بجای عمران و آبادانی کشور و همت در راه پیشرفت و از بین بردن فقر و بلبردن رفاه مردم ثروت کشور را خرج اوباشان تروریست فلسطینی و لبنانی، سوری و .... میکنند.
شنبه 5 مهر 1393 - 13:20
سرسره - اهواز - ایران
الهی که همونجاها سربه نیست بشید لعنتیا
شنبه 5 مهر 1393 - 13:30
paksan - آمریکا - آمریکا
به هرکدوم از مردم ایران بگی فلانی مستشار هستش اولین چیزی که تو ذهنش میاد اینه که طرف جاسوسی میکنه .. مستشار چی ! کل اگر طبیب بودی سرخود دوا میکردی
یکشنبه 6 مهر 1393 - 05:51
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.