وزارت خارجه ایران: بریتانیا با اقداماتش جهان را به شر داعش مبتلا ساخت

نخست‌وزیر بریتانیا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفته است که دولت بریتانیا با اقداماتش "منطقه ما و جهان را به شر داعش مبتلا ساخته است."

خانم افخم امروز (پنجشنبه ۳ مهر) موضع نخست‌وزیر بریتانیا درباره ایران را، که در مجمع عمومی سازمان ملل بیان شد، محکوم کرد و گفت: "باعث تاسف است دولتی که با اقدامات و حمایت‌های خود از تروریست‌ها، منطقه ما و جهان را به شر داعش مبتلا ساخته است، به خود اجازه می‌دهد درباره کشوری که همواره در مبارزه با این پدیده شوم پیشقدم بوده است، قضاوت نابجا کند."

دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، دیروز در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: "ما اختلافات زیادی [با ایران] داریم. حمایت ایران از سازمان‌های تروریستی، برنامه هسته‌ای، نحوه برخوردش با مردم ایران. اینها همه باید تغییر کنند."

خانم افخم گفته است که این سخنان آقای کامرون "تداوم دیدگاه خود محورانه دولتی است که سابقه نابسامانی در منطقه ما را دارد و بسیاری از مشکلات این منطقه به دلیل سیاست های نادرست آن دولت است."

نخست‌وزیر بریتانیا این سخنان را ساعاتی پس از دیدار با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران بیان کرد. دیدار روحانی و کامرون نخستین دیدار سران ایران و بریتانیا پس از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ بود.

آقای کامرون در عین حال در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت ایران می‌تواند به برقراری ثبات در عراق و سوریه کمک کند. او گفت: "رهبران ایران می‌توانند به ما در شکست داعش کمک کنند."

آمریکا و متحدانش ائتلافی بین‌المللی را برای حمله به گروه موسوم به دولت اسلامی، داعش سابق، تشکیل داده‌اند که در عملیات علیه اهداف داعش در عراق و سوریه مشارکت داشته‌اند. ایران در این ائتلاف حاضر نیست و آن را محکوم به شکست می‌داند.

از جمله محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفته ائتلافی که با تحت رهبری آمریکا برای مقابله با گروه دولت اسلامی تشکیل شده است، "ائتلاف توبه‌کاران" است و برخی کشورهای حاضر در این ائتلاف، در گذشته از گروه دولت اسلامی حمایت می‌کردند.

+39
رأی دهید
-14

دریای پارس - ایران - ایران
احمق تو سیاستمداری.تو خیر سرت انگلیسی هستی. این چه مزخرفاتی بود گفتی. حالا خوبه پاسدارای بوزینه برای حسن شاخ میشن؟؟؟؟
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 14:48
rezahiz - دوسلدورف - آلمان
خاک بر سر احمق دولت ایران کنند که اول رییس جمهور با کامرون دست التماس و دوستی میدهد و دوساعت بعد در نطق نخست وزیر انگلستان آبروی ایران را می برد ..واقعا دولت احمقی داریم...
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 15:26
rezahiz - دوسلدورف - آلمان
دریای پارس...اتفاقاً این سیاستمدار خوبیه که رکب دوطرفه زد به یک آخوند احمق
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 15:28
دوستدار - استهکلم - سوئد
جمهوری اسلامی و متحدانش خیلی زیرکانه داعش را درست کردن تا در سوریه و عراق جنایت بدتر از جنایتهای بشار اسد را انجام دهد تا کشورهای حامی حقوق بشر بخصوص امریکا و اروپا جنایتهای که اسد انجام داد ازیاد ببرند و جنایتهای داعش را ببینند.مرگ بر داعش مرگبرجمهوری اسلامی ایران.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 18:59
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
خاک بر سرت زنک با این تفسیر سیاسیت
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 17:44
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
واقعا فکر کردین ملاقات اول رییس جمهورها و ماچ و بوسه با این حرفها ی بعدی ارتباطی نداره؟ یعنی این انگلیسیهای مارمولک بقول دریای پارس سیاستمدارهای احمقی هستن؟ من فکر می کنم همه این سیاه بازیها برای اینه که جو عمومی ایران رو از رابطه با انگلیس ناامید کنن و بسمت امریکا ببرن که البته اصلا بد نیست! واقعا آمریکایی ها در طول تاریخ یک هزارم روسیه و انگلیس و فرانسه به ماضربه نزدن.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 21:30
mehrdad58 - لندن - انگلیس
بس کنید این خاله زنک بازیارو ! تمام دنیا دارن از رابطه با آمریکا و انگلیس سود میبرن و پیشرفت می‌کنن ! ما ایرانیها هنوز تو تو تاریخ ۱۰۰ سال پیش داریم درجا میزنیم ! بسه دیگه بابا ایران به فنا رفت ! تموم کنید این مزخرفاتو !
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 22:07
massoudoslo - اسلو - نروژ
تروریست های دولت اسلامی در عراق و سوریه را سیاست های ناشیانه و ضد سنی جمهوری اسلامی و ترویج مغرضانه شیعه گری در منطقه و فضولی و مداخله جمهوری اسلامی به وجود آورده . عربستان و کشور های پول دار عربی هرگز ننشستند و دست روی دست بگذارند تا داعشی های شیعه در ایران منطقه را به آشوب بکشند و حالا هم بعد از اینکه عراق را از چنگ حکومت مالکی در آوردند و ایران و روسیه سر جایشان نشانده شدند دوباره سگ های زنجیری خودشان را به خانه فرا میخانند (البته منتهای انهایشان که به بهشت میروند ) ..
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 22:31
paksan - آمریکا - آمریکا
خوب راست گفته دیگه ! مشخصه داعش محصول سیاست های خامنه ای در عراق و سوریه بود و حالا هم مثل خر تو گل گیر کردن و باید آمریکا بیاد وسط.. هر احمقی می دونه اگر خامنه ای اجازه میداد در سوریه انتخاباتی برگزار بشه و دیکتاتور بشار کنار می رفت نه سوریه داغون میشد نه داعشی وجود داشت یک حکومتی میشد مثل عراق و لبنان . ولی معاویه زمان نگذاشت حالا هم طلبکاره البته همه دیکتاتورها همینطوری هستند اگر نبود باید شک میکرد
جمعه 4 مهر 1393 - 04:10
zooom - تهران - ایران
داعش کار خود اینگلیس امریکا و اسراییل بود حالا هم چون امارات قطر و عربستان جفت کردن ترسیدن دست به دامن امریکا شدن و امریکا هم چون باج تپل میگیره کمک میکنه همین انگلیس اگه ایران نفت بدهد و ...... میگویدامارات دولت کثیف و تروریست پرور وگرنه همه میدانند که بنلادن بزرگترین شرکت ساختمان سازی را در دبی داشت و هنوز هست به نظر من سیاستهای این دولت جدید یعنی روحانی بسیار منطقی و هوشمندانه است وگرنه یک پاپاسی حرف غربتیها فایده نداره
جمعه 4 مهر 1393 - 05:00
hassan5 - تهران - ایران
بریتانیا سابقه دار است همانطور که قبلا دنیا را گرفتار شر حکومت اسلامی ایران کرده بود حالا هم دنیا را گرفتار شر حکومت اسلامی داعش کرده است!!!
جمعه 4 مهر 1393 - 11:20
Azadikhah - تكسل - هلند
خب باز خوب شد نمردیم یه حرف نیمه راست از زبان یه حکومتی بیرون آمد!قبل از انقلاب ایران در خاور میانه افراطیگری بسیار کم بود و فقط در حد عده‌ای معدود بود، ولی‌ با شروع انقلاب و لعن و نفرینهای مضبین و آغاز فرستادن پول مردم ایران برای کارهای چریکی، رسیدیم به اینجا که الان هستیم، قولی‌ بیدار شده بسیار خونخوار. امروز بر همه روشن شده که به خمینی پول داده میشده از غرب!این کسانی‌ که دارند همدیگر رو متهم میکنند، همه آنها متهم هستند و تقصیرکار. در این سالها مردم ایران چوب نادانی خود رو خوردند و هرگز چنین چیزی را نمی‌خواستند، ولی‌ تمام سرمایه و زمان و منابع انسانی‌ ایران و ایرانی‌ از بین رفت و همچنان ادامه دارد. بنیادگری بسیار خطرناک است و باید کنار گذشته شود.. پیروز ایران و مردم ایران
جمعه 4 مهر 1393 - 14:55
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.