آقای رئیس جمهور! یک بساز و بفروش برای پرسپولیس و دایی تصمیم می‌گیرد؛ چشم‌تان روشن

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که از وقایع رخ داده تا پیش از ظهر امروز شوکه شده این بار روی صحبتش با رئیس جمهور است.

به گزارش خبرگزاری فارس، درحالی که همه چیز در باشگاه پرسپولیس پیچیده شده است و هواداران از اتفاقاتی که در این باشگاه در حال رخ دادن است شوکه و متعجب شده‌اند علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه هم خود از اینکه این طور ناگهانی و با اصرارهای عجیب رئیس هیات مدیره برای برکناری علی دایی روبرو شده شوکه شده است.

او که می گوید حمیدرضا سیاسی به وی وقت داده تا علی دایی را برکنار کند در گفت و گو با خبرنگار ورزشی فارس می‌گوید: روی صحبت من با رئیس جمهور است، آقای روحانی یک بسازو بفروش در حال تصمیم‌گیری برای پرسپولیس و قهرمان ملی است. این فاجعه است و باید بگویم که چشم‌تان روشن.

وی در خصوص اینکه آیا از صبح با مسئولان وزارت در تماس نبوده و اصلا این چه مدل برخورد در باشگاه است که بدون هماهنگی رئیس هیات مدیره در حال انتخاب سرمربی جدید است، گفت: من خودم هم مانده ام. از سوی پرسپولیسی‌ها 2 هزار تماس داشته‌ام. خود دایی از هیچ چیز خبر ندارد. من اکنون باشگاه نیستم ولی خبرهایی به گوشم می رسد که فقط باید بگویم کجای دنیا در یک باشگاه چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد! اصلا معنی این رفتارها قابل درک نیست.

 علیرضا رحیمی می گوید مدل وزارت جدید ورزش برای اداره تیمهای سرخابی بدتر از ادوار قبل است.
 

علیرضا رحیمی مدیرعامل سابق پرسپولیس می گوید:دولت قبلی و مسئولان اداره کننده ورزش آنها سیاست های بهتری برای اداره این دو تیمداشتند. او دقایقی بعد از برکناری رسمی در گفت و گویی با خبرآنلاین گفت:« من آدم سیاسی نیستم. یک عمر ورزشی بودم و از خانواده فوتبال. وقتی قرار است یکی مثل سیاسی برای پرسپولیس و درباره ماندن و نماندن دایی تصمیم بگیرد ، خیلی بهتر است که من بروم و در خانه ام بنشینم. علی دایی برای این فوتبال زحمت کشیده . بزرگ این فوتبال است. یک معلم بوده برای بازیکنانش. این چه طرز برکنار کردن مربی است؟»

او ادامه می دهد:« با سرمربی اختلاف دارد ، باهر نتیجه ای دعوا ها شروع می شود. 4 ماه است خسته ام کردند. برای این اختلاف های شان پول نمی دهند . دیگر به آخر خط رسیده بودم. من که از تیم رفتم و دیگر دایی را نمی بینم. خودشان می مانند و او. ولی این رسمش نیست. مربی را این طوری عوض نمی کنند. رئیس هیات مدیره صبح آمده باشگاه و می گوید وزیر گفته باید مربی را برداری.برای چه باید مربی ام را عوض کنم؟ عوض کنم که چه کسی را بیاورم؟ راستش من که راحت شدم اما این شیوه که یک عده چون پول دارند و قدرت دارند برای تیم تصمیم ناگهانی بگیرند بدترین اتفاق ممکن است. همان دولت های قبلی و مدیران قبلی ورزش شیوه های بهتری برای اداره این تیم ها داشتند.»

رضا رحیمی در نامه ای از اتفاقات این روزهای پرسپولیس نوشت.

با سلام و احترام

به اطلاع عموم مردم بویژه دوستداران فهیم باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس می‌رساند که امروز (19/6/93) رئیس هیات مدیره باشگاه طی تماس حضوری به اینجانب اعلام نمود که در جلسه مورخ 18/6/93 هیات رئیسه باشگاه که بدون حضور مدیرعامل برگزار گردیده تصمیم گرفته شده است که به درخواست وزیر محترم ورزش، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برکنار شود و چنانچه تا ساعت 14 امروز (19/6/93) مراتب به ایشان ابلاغ نگردد نسبت به برکناری مدیرعامل نیز اقدام خواهد شد. لذا در این خصوص و به منظور تنویر افکار عمومی مواردی به صورت خلاصه اعلام می‌نمایم:

1- بدون تردید چنانچه نقل و قول رئیس هیات مدیره مقرون به صحت باشد، دستور وزیر محترم ورزش علاوه بر اینکه با قوانین و مقررات مربوطه مغایرت آشکار دارد با شئونات اخلاقی و پهلوانی در ورزش نیز سازگاری ندارد و دخالت دولت در امر باشگاه داری را تداعی می‌کند که به نوبه خود امری ناپسند است.

2- براساس آیین‌نامه و مقررات باشگاه‌ها، فرآیند عزل و نصب کادر فنی مستلزم بررسی کارشناسانه و تصمیم‌گیری نهایی به وسیله مدیرعامل است که باید در قبال عملکرد تیم پاسخگو باشد. بنابراین تصمیم هیات مدیره در این خصوص با رویه عرفی در باشگاه‌های فوتبال مطابقت ندارد.

3- آقای علی دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در جلسه اخیر هیات رئیسه حضور یافت و پس از بحث و تبادل نظر با اعضا صراحتا اعلام کرد که هر زمان که باشگاه تمایل به ادامه همکاری با ایشان را نداشته باشد، مراتب را کتبا اعلام نماید تا دوستانه از سمت خود کناره‌گیری کنند.

4- گرچه مدیریت باشگاه بزرگ و محبوبی مانند پرسپولیس برای اینجانب مایه افتخار است اما تداوم آن به هر قیمتی را مغایر موازین مدیریتی و به ویژه اخلاق و منش پهلوانی می‌دانم و تا زمانی که بتوانم در چارچوب قوانین و مقررات به مسئولیت ادامه دهم همچنان در خدمت خواهم بود و در هر لحظه که احساس کنم ادامه مسئولیتم به زیان باشگاه است بی‌درنگ کنار خواهم رفت.

اینک با توجه به مراتب فوق و ضمن تاکید بر این نکته که نتایج ضعیف تیم فوتبال پرسپولیس طی چند هفته اخیر مستلزم بررسی کارشناسانه است و البته نقد جدی متوجه کادرفنی است و باید در این زمینه پاسخگو باشد گرچه با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط کادرفنی موفقیت تیم در آینده نزدیک قابل پیش‌بینی است. اما چنین رفتاری با پرافتخارترین قهرمان تیم‌ملی فوتبال ایران که طی پنج سال گذشته کسب دو جام قهرمانی و یک عنوان نایب‌قهرمانی را نیز برای پرسپولیس به دست آورده، برخلاف موازین اخلاقی، عرفی و قانونی است. لذا اینجانب چنین روندی را منطقی نمی‌دانم و استدعا دارم اجازه فرمایند تا در مسیر طبیعی و قانونی نسبت به ادامه همکاری کادرفنی تصمیم‌گیری شود.

امیدوارم این اطلاعیه به عنوان فصل‌الخطاب تلقی گردیده و امکان بازگشت آرامش به باشگاه را فراهم و نیاز به بیان مطالب دیگری نباشد.

رحیمی  تاکید کرد: از نظر من مدیرعامل دایی همچنان سرمربی تیم است و این حرمت گذاشتن به سرمربی تیم است و مسئله من همین است. من ممطئن هستم که دایی با تیمی که خودش ساخته در آینده می تواند نتیجه بگیرد و به حرفم ایمان دارم. متاسفانه اصرار آقایان بر این بوده که قبل از بازی با نفت این اتفاق رخ دهد و می گویند اگر دایی یک برد بیاورد دیگر نمی شود او را برکنار کرد. من از جامعه ورزش این سوال را دارم که آیا سیاسی باید برای علی دایی اسوطره فوتبال کشورمان تصمیم بگیرد؟! من اگر هم برکنار شوم مشکلی ندارم ولی تاهستم دایی سرمربی تیم من است و از او حمایت می کنم.

+42
رأی دهید
-43

Azadikhah - تكسل - هلند
ای بابا امسال هم با این کارا این تیم‌ رو خراب میکنند !
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 14:52
paksan - آمریکا - آمریکا
نمی دونم چرا هرکسی اخراج میشه سربع روزنامه نویس میشه و اطلاعیه صادر میکنه!؟ رئیس هیئت مدیره کارش همینه و قطعاً با آراء هیئت رئیسه این اتفاق افتاده وگرنه یک نفر نمی تونه چنین کاری بکنه ولی جالبه این آدمی که میگه قانونمند هستش کاراش هنوز مفهوم هیئت مدیره رو نمی فهمه و فک میکنه مدیرعامل همه کاره اس و فقط رئیس جمهور می تونه برکنارش کنه؟! 7 باز 8 امتیاز خوب نتایج بسیار ضعیفی است با 25 میلیارد تومان هزینه گفتید دفاع ندارید رفتند مدافع درجه یک خریدن!؟ الان بهانه شما چیه؟جز اینه که مربیگری بلد نیست دایی؟ خوب اگر خودت قدرت و توان داشتی خودت دخالت میکردی مثل مدیرعامل سپاهان و بدون توجه به اسم و رسم طرف تصمیم درست میگرفتی!
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 17:10
paksan - آمریکا - آمریکا
قهرمان ملی و سایر القاب نباید هیچ ربطی به مسئولیت های شما داشته باشه و قاطی کردن این موضوعات یعنی برتری روابط و القاب بر ضوابط و تخصص که این خودش یک فساد و ضعف هر مدیری هستش . و مشخصه رحیمی داره سوء استفاده میکنه از این القاب. هر کسی که مسئولیتی می پذیره باید بدونه نتیجه نگیره یعنی اینکه در اون کار سررشته نداره و برکنار میشه. الان همین وضعیت در تیم ملی وزنه برداری هم هست و رضازاده این فدراسیون رو به گند کشیده و ایران تقریباً نابود شده در این عرصه ولی با همین القاب و عناوین نمی تونند برکنارش کنند و قربانی اصلی کیه؟
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 17:13
new idea - لندن - انگلستان
هر سال همین برنامه ست.دیگه خسته شدیم از این باند و باندبازی های کثیف پشت پرده.اینبار که عیان هم شده و شمشیر رو از رو بستن و خجالتم از کسی نمیکشن.دایی بد نتیجه گرفت،اوکی ولی اینکه یه برد بیاره کاریش نمیشه کرد،خیلی زشته و واسه خودتون دردسر خواهد ساخت.این خط و این نشون.
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 19:38
ensanam arezoost - خارگ - ایران
paksan - آمریکا - آمریکا...جانا سخن از زبان ما می گویی...مقصر شماره یک آقای رحیمی مدیر عامل هست که با قلدری و مصاحبه های بی جا در طرفداری از دایی این مسئله را اینقدر بزرگ کرد و به حاشیه برد در صورتی که رای به اکثریت است و حالا هم حرفهای دور از ذهن و بی منطقی میزند که اشتباهات خود رو توجیح کند چرا که مردم ساده دل و سطحی بین ما رو خوب می شناسد...دایی که هفت هفته نیست مربی این تیم هست بلکه بیش از دو سال که تیم رو در اختیار دارد و تیم فصل قبل پرسپولیس بدون مربی هم می توانست قهرمان شود که متاسفانه با مربیگری ضعیف دایی قهرمانی رو از دست داد...دایی اگر می خواهد بیش از این به افتخارات و سابقه خودش ضربه نزند بهتر است که بی خیال مربیگری شود چرا که این کاره نیست...درخشان مربی بدی نیست و به مراتب از دایی با تجربه تر است و سیاست و درایت و دانش مربیگری را بهتر از دایی بلد است اما می توان گفت (شاید) قطبی و دنیزلی هم بسیار بهتر از درخشان هستند...
‌پنجشنبه 20 شهريور 1393 - 00:59
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.