کودک گمنام ایزدی در بیمارستان درگذشت

ژیار گل

خبرنگار بی‌بی‌سی

کسی نمی‌داند بر سنگ قبرش چه بنویسد. کسی نام او را نمی‌دانست، در سکوت، در بیمارستانی در سوریه دنیا را ترک کرد. دنیایی که روشنایی را از او گرفت.

کسی از سرنوشت پدر و مادرش خبر نداشت. آنچه مسلم بود پسر بچه‌ای از آوارگان ایزدی بود. نیروهای کرد سوریه به نام 'ی‌پ‌گ' او را تنها در کوهستان یافته بودند.

او ساعت‌ها شاید هم روزها در گرما و گرد و خاک بیابان بدون غذا و آب سپری کرده بود. یکی از نیروهای پ‌ک‌ک می‌گفت "در جهنمی که داعش به راه انداخته بود حتی مادر کودک خود را فراموش می کرد."

معلوم نبود بر سر والدین او چه آمده، آیا برای حفظ جانشان کودکشان را رها کردند؟ یا کشته یا اسیر شده‌اند؟

سه هفته پیش با گروهی از بی‌بی‌سی برای تهیه گزارش از آوارگان ایزدی که به کوهستان سنجار پناه برده بودند، به کردستان سوریه رفتیم. او تنها در گوشه‌ای از بیمارستان دیریک بود. بدون هیچ همراهی، در سکوتی معصومانه و سوال‌برانگیز. پرستاران می‌گفتند نه گریه می‌کند و نه فریاد می‌زند.

ساعت‌ها زیر آفتاب مانده بود و نور قرنیه چشمانش را خشکانده بود. تشنگی و گرسنگی ضربات مهلکی به اندام‌های داخلی او وارد آورده بود.

پس از پخش گزارش، صدها پیام از سراسر جهان به ما ارسال شد. انسان‌هایی با باورها و اعتقادات مختلف می‌خواستند کمک کنند. غریبه‌هایی که می‌خواستند او را به فرزندخواندگی بپذیرند.

بی‌بی‌سی یکی از راهنماهای محلی را برای آگاهی از سرنوشتش دوباره به کردستان سوریه فرستاد. اما امروز با خبر شدیم که این کودک از دنیا رفته است.

کودکی که نماد مظلومیت ده‌ها هزار کودک سوری و عراقی شد؛ کودکی که به جای آغوش گرم خانواده و مهدکودک، اکنون در قبرستانی دفن خواهد شد. داستان این کودک ناشناس، داستان هزاران کودک خاورمیانه است.

+191
رأی دهید
-2

albalooo - لندن - انگلستان
خدایا اصلا حواست هست
جمعه 7 شهريور 1393 - 22:30
albalooo - لندن - انگلستان
خدایا اصلا حواست هست
جمعه 7 شهريور 1393 - 22:30
be_pa.khaste - هارلم - هلند
هرچند درد آور و غم انگیز هست اما خوش به حالت فرشته کوچیک که بیشتر از این تواین این دنیای لعنتی نموندی آی‌ کاش من به جا تو میمردم اینو به تمام وجودم میگم خوش به حالت که مردی.
جمعه 7 شهريور 1393 - 22:31
zooom - تهران - ایران
خدا رو گواه میگیرم که نیم ساعت هست دارم گریه میکنم نمیدونم به خدا شک کنم یا به انسان خدا رحمتش کند امیدوارم جنگ نباشه بهتره بگم دین نباشه دین نباشد جنگ هم کمتر است باور کنید حالم خیلی بده از این همه و حیوانات انسان نما خداوندا ای خدا ای پدر من ایا می بینی که بندهات چه خون خوار شدن ایا میبینی که کودکان چی دارن میشن پس کجاست امام زمان و عیسی مسیح مگه وقتی غم زیاد باشه میان پس کجان امید وارم که بد تفسیر نکنین دلم گرفت برای این بچه بی گناه که بی شک اگر بهشت باشه بهترین جای بهشت جای اوست
جمعه 7 شهريور 1393 - 22:53
Shahin.Orel - تهران - ایران
این فرشته , کافر تبعی بود , یعنی فرزند کافر قبل از سن بلوغ که در حکم کافر است و به آن کافر تبعی می‌گویند , پدر و مادر این فرشته که ایزدی بودن کافر حربی بودن , یعنی حتی با دادن جزیه هم مثل کافر ذمی نمیتونن جان خود رو از مسلمانان بخرن و قتل اونها برای یک مسلمان واجب شرعی هست ! نمیدونم چطور میشه مسلمان بود و شرم نکرد , نمیدونم یکی مثل باور عمیق یا جنگنده چطور سرش رو زمین میزاره و میخوابه , صورت این آدم ها چقدر جای تف انداختن داره , تف انداختن توهینه ولی آدم کشی مقدسه , ... این قوانین دستور صریح اسلامه حالا با وقاحت ماله بیارین بکشین
جمعه 7 شهريور 1393 - 23:09
Asghar Torobche - تورنتو - کانادا
وای خدا آخه چرا ، گناه این بچه چی‌ هست آخه لعنت به هرچی‌ جنگ طلب هست
جمعه 7 شهريور 1393 - 23:17
Barzani - کریستیانساند - نروژ
در هزارو چهارصد سال پیش زمانى که اعراب وحشى به ایران زمین حمله کردند و بزور شمشیر ما ملتهاى ایرانى را مسلمان کردند در بین کردها قومى بود به نام ایزدى(ایزد پرست) که هرگز زیر بار زور نرفتند و با اینکه مسلمان هفتادو دو بار کمر به نابودى انها بستند انان هرگز حاضر به دست بردارى از دین و ایین خود نشدن و اینبار داعش براى بار هفتادو سوم خواست انان را به کل نابود کنند...اگر از من میپرسید باید بر روى سنگ قبر این پسر بچه مظلوم نوشت ( پسرى از نژاد پاک اریایى که خون کثیف مسلمانان در رگهایش نبود)
شنبه 8 شهريور 1393 - 00:00
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
این داعشیای کثافت مثل ج ا فقط زورشون به مردم عادی و اسیرا میرسه که مثل بازیای کامپیوتری سلاخی کنه . قول میدم اگه یه ارتش درست و حسابی بهشون حمله کنه همشون شلواراشون و قهوه ای میکنن و اسم بابا ننه نداشتشون یادشون میره
شنبه 8 شهريور 1393 - 00:11
biparva-jan - تهران - ایران
داعشی ها از زیر قبور پدرانشون این همه سلاح و مهمات به چنگ اوردند؟ جز این بود که امریکا و اروپا برای اونها در سوریه کانتینر کانتینر انواع سلاح و مهمات میفرستادند؟ مسئول مرگ این همه انسان اول امریکا و اروپای پست فطرت و دوم وهابی ها و سلفی های خونخوار هستند.
شنبه 8 شهريور 1393 - 00:31
rasan - لندن - انگلیس
لطفا او را بر بلندای شنگال دفن کنید بگذارید هر روز خورشید شرمسار بر آن بتابد ! بگذارید آسمان هر روز آنقدر بر مزارش اشک بریزد تا کور شود ! او یک نشانه بود ! نشانی از سیاست های لجن مال شده و ایدئولوژی هایی که با کثافت تطهیر شده اند! این ننگ را کدام ایسم یا مکتب از وجدان خواب ما پاک خواهد کرد؟؟!
شنبه 8 شهريور 1393 - 00:40
بی هوا - استکهلم - سوئد
غیر گریه مگه کاری میشه کرد گریه هام خشکیده شد کاری بکن
شنبه 8 شهريور 1393 - 00:59
amirmontreal - مونتريال - کانادا
.. به امید روزی که این دین بیابانی رو از ایران عزیز به همون کشور بیابانی برگردونیم .
شنبه 8 شهريور 1393 - 02:39
Shahin.Orel - تهران - ایران
zooom - تهران - ایران , وقاحت هم حدی داره ! نیم ساعت گریه میکردی ؟ وقتی سنگ دین بی آبرو تو به سینه میزدی گریت نمیگرفت ؟ امام زمانت بیاد ؟ باز اگه منتظر کسی بودی که بیاد چیزی از مدنیت و دمکراسی بر پا کنه , یه چیزی , آی آقا امام زمان ظهور کنن خون کفار تا زانوی اسب مبارکشون برسه ! این فرشته هم کافر بود , نبود ؟؟ تو نکبت دینت خونش حلال نیست ؟؟؟ .. اون دینت که جون این بچه رو گرفت و تو به جای شرمگین شد این مزخرفات رو نوشتی !
شنبه 8 شهريور 1393 - 03:01
گذشته میرزا - ایران - ایران
biparva-jan شما هم با توهماتت دلخوش باش اگر فرماندهان ارتش عراق خودشان را نمیفروختند هیچوقت داعش نمیتوانست در عراق قدرت بگیرد از پیدایش اسلام تاکنون خطی از خون در پشت خود بجا گذاشته است سراسر تاریخ اسلام با خون نوشته شده است در اسلام راحت ترین راه برای رسیدن به بهشت سر بریدن کفار است به احتمال زیاد پدر این کودک سر بریده شده و مادرش به کنیزی گرفته شده است همانطور که در صدر اسلام این طریقه نهادینه شد
شنبه 8 شهريور 1393 - 04:34
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان
Barzani کاملا باهات موافقم، مسلمانان در ابتداى اسلام هم مردم دیگر رو با قتل و تجاوز و غارت مسلمان کردند، لعنت بهشون، از ٣ هفته پیش که ویدیو این پسر کوچولو رو دیدم اعصابم بهم ریخته، خیلى دلم مىخواد برم و با این حیوانات داعش بجنگم
شنبه 8 شهريور 1393 - 05:25
arman93 - یزد - ایران
Shahin.Orel - تهران - ایران مثل اینکه جنابعالی مجتهد یا مفتی تشریف داری اولا که زیر سن بلوغ کسی کافر یا غیر کافر محسوب نمیشه دوما این عقایدی که گفتی مال داعش هست نه اسلام داعشی که سوره قرآن رو حذف کرده مقبره امامان و امامزادگان و پیامبران رو تخریب میکنه نماز عید فطر رو تحریم میکنه همه علمای اسلامی هم میگن مسلمان نیستند اقدامات این اوباش چه ربطی به دین اسلام داره . اینها مسلمان که نیستند هیچ کافر واقعی اینهایند . ضمنا اینطوری که جنابعالی میگی پس تا الان باید یک زرتشتی هم تو ایران نمی بود .
شنبه 8 شهريور 1393 - 05:42
united-iran - آکلند - نیوزیلند
من فقط موندم که هدف خدا از آفرینش انسان چی بود!! این آفریده ای که جز نابودی یکدیگر و نابودی طبیعت کاری دیگری ازش ساخته نیست.
شنبه 8 شهريور 1393 - 06:09
mehran_athe - ملبورن - استرالیا
شرم وننگ بر اسلام ، این دوستانی که از خدا سوال میفرمایند، باید بدون بچاره تر و مفلوک تر از خدا کسی نیست !!!! میدونم ناباوری به خدا آرامشتونو میگیره، ولی حقیقت تلخ از توهم شیرین بهتره ، وجود خدا توهمی بیش نیست. وقتی این مسلمونای خرفت رو میبینم که تو کشورهای باختری پلاکارد تبلیغ اسلام پخش میکنن دهنم بند میمونه..............
شنبه 8 شهريور 1393 - 07:33
dawood30a - دبی - امارات
( در سکوتی معصومانه و سوال‌برانگیز. پرستاران می‌گفتند نه گریه می‌کند و نه فریاد می‌زند.) .. ادم هر کاری میکنه که اشکش نیاد باز هم نمیشه.... عجب صبری خدا دارد.عجب صبری خدا دارد
شنبه 8 شهريور 1393 - 07:37
jojo796 - تهران - ایران
خداوند کارانسانهارو به خودشون واگذارکرده وانسانها مثل شبکه به هم متصل هستندوتاموقعی که انسانها به فکر خودشون(کثرت) باشن وملیت وعقاید ملاک اونها باشه وضع همینه. ومتاسفانه خبرهای بدترواتفاقات بدتراز اینها درپیش داریم
شنبه 8 شهريور 1393 - 08:31
بی هوا - استکهلم - سوئد
Rasan. قربون اون احساس،نوشته و منطقت بشم عزیز
شنبه 8 شهريور 1393 - 09:06
باور عمیق - قم - ایران
(1)صورت ما هر چقدر جای تف انداختن داشته باشد حتی به قدر تار مویی از صورت شما هم در این زمینه صاحب ظرفیت نیست . تف را البته حیف است روانه صورت هایی نمود که تا همین دیروز با کف و سوت و هوراااا تشویق به تجهیز این جانیان میکردند . البته تف را حیف است روانه چنین صورت هایی نمود . باید به زمین پرتاب نمود . زیر پای کسانی که تا دیروز ، همین دیروز، به ولله همین دیروز ، به بهانه مبارزه با رژیم سوریه ، داعش را تا فرق سر مسلح و مجهز کردند . آن روزها ما فریاد میزدیم که ای نادان ها نکنیییید .. طالبان و القاعده جدید به دست خویش نسازید . حمایت نکنید این جانیان را که فردا دوباره داستان القاعده تکرار نشود . که فردا دوباره به بهانه این جماعت ((خود ساخته)) به خاور میانه لشکرکشی نکنید و مجدد ملت ها را به خاک و خون نکشید . تف را باید روانه صورت که نه بلکه نثار فهم و شعور کسانی نمود که وقتی خبر حمایت های گسترده نظامی غرب از داعش در سوریه منتشر میشد ((قند)) در دلشان آب میشد و الله اکبر که امروز این پر روها در حکم دلسوز ظاهر شده اند
شنبه 8 شهريور 1393 - 09:12
باور عمیق - قم - ایران
(2)آن روز که شما نادان ها از این خونخواران حمایت میکردید در همان روزها ما جنازه امثال این طفل معصوم ها را میدیدیم . جالب اینجاست که آنقدر جاهلی که حتی معنی کافر حربی را نمیدانی . مگر ایزدی ها به جنگ با مسلمین برخواسته بودند که آنها را کافر حربی میخوانی ای نادان؟؟؟؟؟ مگر همین ایزدی ها در تمام دوران حکومت بعد از صدام در عراق با صلح و آرامش زندگی نکردند؟؟؟ خدا لعنت کند امثال شیاطینی را که تا دیروز در نقش حامی این گروه وحشی در سوریه بودند و امروز پوستین عوض کرده و نقش دوستداران انسانیت را بازی میکنند .. داد ما هم از همین وحشیگری هاست . داد ما هم از سلاخی کودکان خوشگل و ناناز غزه و فلسطین است . آنجا که داد میکشیم ، میگویید نه غزه نه لبنان . وقتی در سوریه کودکان را میکشتند و جنین را در شکم مادر پاره میکردند دم بر نمی آوردید . امروز با دیدن عکس این کودک معصوم هنوز هم نفمیده اید گروهی مرتکب این جنایات شده که فرزند آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و عربستان و قطر است
شنبه 8 شهريور 1393 - 09:12
باور عمیق - قم - ایران
(3)داعش مولود همبستری توام این چند پدر با مغز معیوب و گمراه وهابیت و سلفی گری است . تا دیروز اگر امثال فلان آخوند و مسئول مملکت فرضا در تریبون ها چپ و راست نسبت به خطر گسترش وهابیت و سلفی گری هشدار میدادند امثال توی جاهل فحش و فضاحت را روانه او میکردید . امثال این جنازه ها را آن موقع ماها میدیدیم اما شما کور بودید و همچنان کور هستید
شنبه 8 شهريور 1393 - 09:13
aram.01 - کردستان - ایران
باید روی سنگ قبرش بنویسند این کودک را مسلمانان کشتند.
شنبه 8 شهريور 1393 - 09:45
*Fanoos* - ایران - ایران
قلبم درد گرفت چقدرم طفلل معصوم خوشگل بود
شنبه 8 شهريور 1393 - 10:56
agha-javad - تهران - ایران
مرگ بر جهالت و نادانی‌ بشر زمین، که جز وحشی بودن هیچ حسی در آن تکامل نیافته.
شنبه 8 شهريور 1393 - 11:04
Shahin.Orel - تهران - ایران
arman93 - یزد - ایران تی اگه از قوانین اسلام تو خبر نداری من مسوول بی سوادی تو نیستم , در مورد زرتشتیان هم که فرمودید , اگر سواد کافی داشتید میدونستید که زرتشتی , از نظر نکبت اسلام , کافر اهل کتاب محسوب میشه , و کافر اهل کتاب کشته نمیشه . زیر سن بلوغ , فرد کافر تبعی محسوب میشه که بنا به نوع دین پدر و مادرش خودش ٢ مدل داره ! تو نمیدونی برو یاد بگیر ! قبر امامان و چاقوکشانی که تحت عنوان مقدساتت گفتید و دولت اسلامی خراب میکنه , بله در دین اسلام این کار کاملا جایز هست , اگر شیعه رفت سر گور عده ای که خودشون مخالف بارگاه و دکان دین فروشی بودن , بارگاه ساخت این ربطی به اسلام نداره نه تخریبش . اون علمای اسلامی که بهت گفتن اینها مسلمان نیستن اگه تو باور کردی به مسلمونی محمد هم حتما شک کن
شنبه 8 شهريور 1393 - 11:55
Shahin.Orel - تهران - ایران
باور عمیق - قم - ایران روضه ای که خوندید , اشک کسی رو در نیاورد , اگه تو مسلمان وحشی, معنی کافر حربی رو نمیدونی و فکر کردی حرب به معنی اینه که اون کافر محترم به جنگ مسلمانان پرداخته خیر اینطور نیست مسلمان عمیق ! کافری که ذمی نیست یعنی اهل کتاب نیست و جزیه نمیده , مسلمانان به جنگ با اون میرن ! مردان رو میکشند , زنان رو تحت عنوان کنیز و برده جنسی میبرند , اسم دزدی اموال رو میزارن غنیمت ! کاری که پیغمبرت هم کرد ! اون بدبخت ها که دارن زندگیشون رو به دور از نکبت باور های تو میکنه ! در مورد زمان صدام هم که فرمودید که مگر ایزدی ها در عراق زندگی نمیکردن ؟ شما یا کور هستید یا نمیفهمید ! در زمان صدام , صدام مسلمان بود , ولی قوانین مدنی عراق نه بر حسب اسلام و کی کافره کی مسلمون کی ٥٠ تا شتره کی ١٠٠ تا , نوشته نشده بود , حزب بعث , قوانین لاییک داشت . !! .. اون صورتی که شرم نمیکنه و فقط ماله میکشه , یک مشت چاقو کش و دزد و متجاوز وقتی مقدسات یک دین باشه از پیروانش هم انتظاری بیشتر از این نیست
شنبه 8 شهريور 1393 - 12:43
fanii - ایران - ایران
اسلام عژیژ امتحانشو پس داده.1400سال برا مردم خاورمیانه بدبختی اورده.عقب ماندگی، خیانت، کشتار، چاپلوسی...ولی همینکه میبینیم که کم کم دیدگاهها نسبت به اسلام داره عوض میشه، میشه به آینده امیدوار بود
شنبه 8 شهريور 1393 - 13:37
sepherdad - سیدنی - استرالیا
عجب از بعضی‌ که میگن این کشتار دایش اسلام نیست! یارو آیه با شماره از قرآن میا‌‌ره اینا میگن این اسلام نیست!!
شنبه 8 شهريور 1393 - 15:38
dawood30a - دبی - امارات
قابل توجه کاربران عزیزی که هر خبری شد فوری میگن اسلام. این گروع اشغال داعش که نیومده اسلام رو به کسی نشون بده..امریکا و غربی جیباشون پر کردن که برن به نفعشون بجنگندن ولی الان دامن گیر خودشون شده...یک مسلمان واقعی که نمیاد یه مسلمون دیگه رو بکشه..این اشغالا شیعه رو میکشن سنی رو میکشن ایزدی ترک وووو...بعدش چهار نفر میان کامنت میزارن اسلام اینه اسلام اینه کجای قران نوشته باید برید ادم بکشید یا سر ببرید یا فلان کنید
شنبه 8 شهريور 1393 - 15:27
آرمان شهر من - استهبان - ایران
خبر درگذشت این کودک معصوم رو الان از بی بی سی شنیدم...و چه دردناکتر دیدن گریه های پدر این کودک بود که پس از دیدن گزارشهای مبنی بر پیداشدن فرزندش به سوریه رفته بود ولی بهش گفته بودن که دیر رسیدی فرزندت امروز صبح چشم از این جهان نکبت زده فرو بست....پدری که با همه وجود می گریست و از اینکه مجبور شده بود دست به انتخابی سخت بزند و آن انتخاب از بین فرزندان برای زنده ماندن بود...از روزی گفت که مجبور شده بود بخاطر نجات جان دیگر کودکان خود این کودک معصوم و عقب مانده ذهنی را در بیابان رها کند...امیدوارم که هیچ انسانی مجبور به این انتخاب جان فرسا نباشد.انتخابی که یک عمر عذاب را بدنبال خواهد داشت.
شنبه 8 شهريور 1393 - 16:01
زوربا - اصفهان - ایران
ضمن تحسین shahin.orelوmehran atheباید به عرض باور کم عمق وهم اندیشان او برسانم که ماله کشی در ذات مذهبیون است ومسؤول مستقیم خون کودکان غزه ولبنان همانا جمهوری اسلامی است که با ارسال کمکهای نقدی ونظامی به گروه تروریستی حماس مانع صلح بین اعراب واسراییل است.
شنبه 8 شهريور 1393 - 16:39
گذشته میرزا - ایران - ایران
باور عمیق شما و امثالهم کم روزگار بهائیان و حتی دروایش گنابادی را سیاه نکردید اینجا چون طرف حساب داعشی های سنی هستند شروع به روضه خوانی کردی و میدان گرفته ای چرا برای یکبار هم برای بهائیانی که به جرم مذهبشان کشته شدند اعتراض نکردی؟ لابد آنها طبق همون قوانین اسلام جزایشان مرگ است
شنبه 8 شهريور 1393 - 18:13
سعادت - اهواز - ایران
بیچاره طفل معصوم.حتما جلو چشمش جنایتی شده که نه میتونه حرف بزنه وگریه کنه.شوکه شده بود.درقالب جمله نیست وصف معصومیت تو.
شنبه 8 شهريور 1393 - 18:39
باور عمیق - قم - ایران
Shahin.Orel - تهران - ایران (1).. آقای محترم بنده روضه نخواندم که شما گریه کنی . ... خواندم عزیزم . کافر حربی کسی است که به جنگ با مسلمین برخیزد . حتی کافر اگر ذمی باشد یعنی اهل کتاب بوده و جزیه دهد هم میتواند به جنگ با مسلمین بر خیزد . کافر ذمی را مسلمین با او به جنگ بر نخواهند خواست . کافر اگر جزیه ندهد موظف به ترک آن سرزمین است نه اینکه او را به جرم عدم پرداخت جزیه(در صورت توان پرداخت) بگیرند و بکشند . نکته دیگری که باعث تعجبم شد شتاب و اضطراب شما در پاسخگویی و به تبع آن نخواندن و عدم درک صحیح کامنت من بود . من کی گفتم اینها در ((زمان صدام)) راحت زندگی کردند که تو مرا متهم به کوری یا نفهمی میکنی و در ادامه برایم داستان شیوه حکومت بعث را توضیح میدهی؟ چرا اینقدر شتاب زده؟ مگر با هم پدر کشتگی داریم که اینقدر دست پاچه ای در پاسخگویی؟ بنده گفتم : مگر همین ایزدی ها در تمام دوران حکومت ((بعد از صدام)) در عراق با صلح و آرامش زندگی نکردند؟؟؟ .. حکومت مرکزی بعد از صدام مگر اسلامی نبود؟؟ هان؟؟
شنبه 8 شهريور 1393 - 20:10
باور عمیق - قم - ایران
(2) پس چرا کسی ایزدی ها را تار و مار نکرد .. پاسخ بده هاان؟؟؟ . شمایی که به علت عصبیت یا شاید هم ناراحتی حتی قادر نیستی نوشته مرا درست بخوانی ، شما کوری یا ... یا من؟؟؟ .. یه گروه سلفی تکفیری با حمایت غرب و تجهیز در سوریه دارد دمار از روزگار مردم در میآورد آنوقت تو آمدی و یقه هم وطنت را گرفته ای و ... سرگردان در دهانت را حواله صورت این و آن میکنی؟ این درست است؟ این فهم است؟ این شعور است؟ یه عده وحشی دارن یه عده بی گناهو میکشن که تا دیروز توی سوریه واسشون ((( کف میزدید))) بعد تو حالا اومدی یقه منو گرفتی؟ تو اصلا حالت خوبه؟ روبراهی؟ میخوای آبلیمو بخوری سرحال شی؟ این... باید روانه صورت اونایی کنی که داعشو ساختند و پرورش دادند و حمایت کردند و تجهیز کردند
شنبه 8 شهريور 1393 - 20:11
Shahin.Orel - تهران - ایران
باور عمیق - قم - ایران , جواب دادن ،با روضه خونی و سوء استفاده از جملات ترحم بر انگیز و مقدس فرق داره ، ۲ به اضافه ۲ ، جوابش میشه ۴ ، حالا شما اگه تصمیم دارید با داستان ، نتیجه بگیرید ۲ به اضافه ۲ میشه حدود ۳ تا ۵ ، اسم این کار توهین به شعور انسانهاست , شما اگه معنی جملاتی که میخونید رو نمیفهمید , از کسی خواهش کنید که با صدای بلند براتون بخونه , شما اگه تصمیم به ماست مالی جملات خودتون هم دارید , متاسفانه زیاد وارد نیستید , در مورد کفار که هیچ اطلاع درستی از قوانین دین نکبتت نداری , توضیح دادم , میتونی برگردی بخونی ! در مورد مهملاتی که مجددا نوشتی و براتون از روضة الصفا با تحریف شیعه کسی کپی کرده ,فرمودید: ( کافر اگر جزیه ندهد موظف به ترک آن سرزمین است ) میشه توضیح بدید این دین بی شرم , چطور انسانها رو مجبور میکنه , پول بدن , یا خونه و زندیشون رو ترک کنن ؟ این که دیگه جمله مبارک خودتونه ! دلیلی نداره جملات من رو تحریف کنید , من توضیح دادم راجب به قوانین زمان صدام و زمان اسلام !
شنبه 8 شهريور 1393 - 22:55
Shahin.Orel - تهران - ایران
2) بعد از تغییر جملتون اون رو این شکلی ماله کشیدید : ( من کی گفتم اینها در زمان صدام راحت زندگی کردند .. مگر همین ایزدی ها در تمام دوران حکومت بعد از صدام در عراق با صلح و آرامش زندگی نکردند؟؟؟ ) توضیح میدم بعد از حکومت صدام , خلافت اسلامی شکل نگرفت , خلافت اسلامی چند ماهی هست که حضور داره و ایزدی های کافر رو سر میبره . سوالی که فرمودید با ٣ تا علامت سوال که یعنی خیلی سواله !! نه حکومت بعد از صدام قوانینی به نسبت مدنی داشت و به دور از توحش نوشته شده بود , متن قانون اساسی عراق موجود هست بفرمایید بدید براتون بخونن . در ادامه گفتید ( مگر با هم پدر کشتگی داریم که اینقدر دست پاچه ای در پاسخگویی ) پاسخی که من میدم نه از باد دله نه از حلیته المتقین نه از روضة الصفا ! با اطلاع کافی به چیزی که ازش اطلاع دارم پاسخ میدم
شنبه 8 شهريور 1393 - 22:56
Shahin.Orel - تهران - ایران
3)در مورد پدر کشتگی هم بله شما به پدران و مادران ما تجاوز کردید , و از کشور من مملکتی عقب افتاده و متحجر ساختید که هیچ دلیلی نداره نسبت به تجاوز شما و باور هاتون من سکوت کنم , به هر حال مبارک صورت تون باشه , در ادامه فرمودید ( تو آمدی و یقه هم وطنت را گرفته ای ) خیر , اشتباه براتون روضه خوندن , ما هموطن نیستیم , من ایرانی هستم و تو کسی هستی که وطن من رو اشغال کرده , و از اون جامعه ای قرون وسطایی تولید کرده , لطفا خودت رو هموطن من ندون , من احساس شرم میکنم از حضور تو
شنبه 8 شهريور 1393 - 22:57
Anarchist - دبلين - ايرلند
آن وقت بعضی‌ها کامنت می‌گذرند: خدایا حواست هست؟، خدا بزرگ است خودش جوابش رو میده، ووووووو از این حرفها..! آیا به این نشانه ها نمی نگرید؟ آیا اندیشه نمیکنید؟ در بی‌عدالتی گسترده‌ای که در کّل جهان هست جایگاه خدا کجاست؟ بنظر شما اگر خدا یا خدایانی وجود داشتند که جهان و موجودات درون آن را کنترل میکردند، عدالت این گونه از معنا تهی میشد؟ بد نیست کمی‌ بیندیشیم...!!! بفهمیم بعنوان مثل یک ساختمان ناآماده در مقابل زلزله حتا اگر خدا، پیغمبران، اهل بیت ووووو جمع شوند نمیتوانند آن را از خطر سقوط نجات دهند, چرا که طبیعت بدون نگاه به احساسات ما کار خودش را انجام میدهد...!
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 12:14
باور عمیق - قم - ایران
Shahin.Orel - تهران – ایران(1) اولا نکبت تفکر تو و همفکرانته و نه دین اسلام . اشاره ای هم به حد بی سوادیت در باب احکام هم نمیکنم . تنها تاکید من اشاره به منطق ضعیف و استدلال لنگ شماست . گروهی را که تا دیروز در سوریه تجهیز و تقویت میکردید امروز جنایت آفریده و شما و امثال شما همچون گرگ در لباس میش مشغول تغییر چهره اید و صد البته شما پای این عکس و امثالهم به دروغ مجلس روضه خوانی و شیون به پا کرده اید .. کثافت آفریدید و حالا که تشت رسوایی تان از بام افتاده دنبال رد گم کردن هستید . واقعا خنده دار است . تا دیروز برای اینها در سوریه کف و سوت میزدید و امروز فریاد (وا مظلوما) سر میدهید . رویتان هم که رو نیست ، سنگ پای قزوین است . آنقدر کوری که مینشینی و یک ساعت برای من داد سخن میدی که تو گفته ای اینها در زمان صدام راحت زندگی کرده اند و حزب بعث فلان بوده و بیسان . بعد میگی به جمله ات ماله کشیدی . برو چند خط بالاتر بخوان ببین من گفته بودم در زمان صدام یا بعد از زمان صدام . خجالت زده شدی داری سر و تهشو به هم میاری؟
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 14:34
باور عمیق - قم - ایران
(2)یعنی تو نمیدانی بعد از زمان صدام حکومت مرکزی اسلامی بوده؟ نمیدانی نخست وزیری و ارتش و مجلس و همه و همه اسلامی و از مذاهب مختلف اسلامی بوده؟ کسی در عراق اسلامی ایزدی کشت؟ اصلا توی نادان نمیدانی داعش حتی به مردان و نوجوانان مرد هم تجاوز میکند؟ این را هم اسلام گفته؟ چرا حاصل نادانی خود را که امروز مردم را سلاخی میکند به پای اسلام میگذارید؟ در ادامه هم حرف از تجاوز و این چرت و پرت ها زدی که اصلا خودت هم نمیفهمی که چی داری میگی .. با این نوشته هایی که از شما دارم میخوانم موافقم که با شما هموطن نیستم . شما مزدور تفکر ضد ایرانی هستی و انتظاری بیشتر از این از شما نمیرود . در مورد جزیه هم توجه داشته باش که این حق حکومت اسلامی است که در برابر تامین امنیت غیر مسلمین و همچنین فراهم کردن امکانات از آنها مالیات مخصوص اقلیت ها را دریافت نماید . زیرا بر آنها سایر وظایفی که بر دیگر مردم(مسلمین) واجب است ، واجب نمیباشد . مثل جهاد فرضا یا خمس و زکات یا جهاد .
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 14:35
باور عمیق - قم - ایران
(3)دریافت جزیه شروط دارد مثل اینکه زن و کودک و پیر و فقیر از پرداخت جزیه معاف است . مبلغش بسیار کم است تا چیزی حداکثر 4 دینار اگر اشتباه نکنم . اگر کافر ذمی در جهاد همراه با مسلمین شرکت کند از پرداخت جزیه معاف است . یک ایزدی در جامعه اسلامی موظف به جهاد نیست اما یک مسلمان موظف است و این تنها یک مثال بود از وظایفی که آنها بر عهده ندارند . حالا وقتی مسلمانی برای تامین امنیت مملکت به جنگ میرود و کشته میشود تکلیف یتیمان و خانواده او چیست؟ خب معلوم است که اقلیت در صورت وسع مالی باید جزیه پرداخت کند که این البته تنها یک مورد کوچک از مثالهای متعدد است که برای شما قابل درک نیست . حتی فقر یک ذمی او را از پرداخت جزیه معاف میکند .. حالا شما انتظار داری یک مرد که در جامعه اسلامی زندگی میکند و صاحب وسع مالی است و وظایف اصلی یک شهروند را به طور مساوی با مسلمانان بر عهده ندارد ، جزیه هم پرداخت نکند؟ اینه منطق شما؟
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 14:35
shahin.orel - تهران - ایران
باور عمیق - قم - ایران , بی شرمی و دروغ گویی که جزو اصول نکبت اسلامته , تبریک میگم تو یک مسلمان واقعی هستی ! جملات من رو اگه میخوای جواب بدی , مثل من که مهملات تو رو کپی میکنم و جلوش جواب میدم کپی کن , که مثل یک مسلمان شیعه واقعی تحریف نکنی و دروغ نگی ! برای آبرو دینت هم بهتره ! در مورد حکومت عراق توضیح دادم , چند بار دیگه بخون , اگه آنگلا مرکل مسیحی هست به معنی این نیست که قانون آلمان رو کلیسا نوشته ! میفهمی ؟؟ اگه دولت عراق هم مسلمان هست اون هم از نوع نکبت شیعه , قوانین مدنی کشور بر این مبنا نبود , میفهمی ؟؟ جملات شرم آوری هم که راجب به جزیه گفتی , تنها میگم شرم بر اون دینت , اگه غیر انسانی بودن این رو درک نمیکنی با همه باورم فقط میگم خاک ...
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 17:21
SHANA - خ - ایران
خدا جرا عظمتش رو به این بچه نشون نداده؟حالم بهم می خوره وقتیکه می شینید در مورد دین عربا حرف می زنید و سعی می کنید حقانیت علی و عمر رو ثابت کنید
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 19:51
freiheit - بیلفلد - آلمان
باور عمیق - قم - ایران- تو به اینجا تعلق نداری بلکه به فیضیه قم (مدرسه آدم کشی، جنایت، تجاوز و .......) دعا می کنم که خداوند جسم و روحت را شفا دهد.
‌پنجشنبه 13 شهريور 1393 - 22:56
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.