فتاوای آیت الله خامنه ای درباره لباس شهرت/ماهواره/تغییر جنسیت/علوم غریبه/شعبده/احضار روح و..

پارسینه می نویسد :در سایت رسمی آیت الله خامنه ای، جدیدترین فتاوای در خصوص مسائل مختلف درج شده است که برخی از آنها بدین شرح است:

تغییر جنسیّت

س 1279: برخى از افراد در ظاهر مذکر هستند ولى از جهات روحى و روانى ویژگیهاى جنس مونّث را دارند و تمایلات جنسى زنانه در آنان به‌طور کامل وجود دارد و اگر مبادرت به تغییر جنسیت نکنند به فساد مى‏افتند. آیا معالجه آنان از طریق انجام عمل جراحى جایز است؟
ج: عمل جرّاحى مذکور براى کشف و آشکار کردن واقعیت جنسى آنان اشکال ندارد، به شرطى که این کار مستلزم فعل حرام و ترتّب مفسده‏اى نباشد.

س 1280: انجام عمل جراحى براى الحاق فرد خنثى به زن یا مرد چه حکمى دارد؟
ج: این کار فى‏نفسه اشکال ندارد، ولى واجب است از مقدمات حرام پرهیز شود


دست زدن

س 1181: آیا دست زدن براى زنان در مجالس شادى زنانه مانند ولادت‏ها وعروسى‏ها جایز است؟ و بر فرض جواز اگر، صداى آن به بیرون از مجلس برود به‌طورى که به گوش مردان بیگانه برسد، چه حکمى دارد؟
ج: دست زدن به نحو متعارف اگر مفسده‏اى بر آن مترتب نشود، اشکال ندارد حتّى اگر اجنبى صداى آن را بشنود.

س 1182: دست زدن همراه با شادى و خواندن و ذکر صلوات بر پیامبر اکرم و آل او(صلوات الله علیهم اجمعین) در جشن‌هایى که به مناسبت ایام ولادت ائمه معصومین (صلوات الله علیهم اجمعین) و اعیاد وحدت و مبعث برگزار مى‏شود چه حکمى دارد؟ اگر این جشن‏ها در مکانهاى عبادت مانند مسجد و نمازخانه‏هاى ادارات و مؤسسات دولتى و یا حسینیه‏ها برگزار شوند، حکم آنها چیست؟
ج: به‌طور کلى کف‏زدن فى‏نفسه به نحو متعارف در جشنهاى اعیاد یا براى تشویق و تأیید و مانند آن اشکال ندارد ولى بهتر است فضاى مجالس دینى به‌خصوص مراسمى که در مساجد و حسینیه‏ها و نمازخانه‏ها برگزار مى‏شود، به ذکر صلوات و تکبیر معطّر گردد تا انسان به ثواب آنها برسد


سحر و شعبده و احضار ارواح و جنّ

س 1230: یادگرفتن و یاددادن و دیدن شعبده و اقدام به بازیهایى که همراه با تردستى هستند، چه حکمى دارد؟
ج: یاددادن و یادگرفتن شعبده حرام است، ولى بازیهایى که همراه با سرعت حرکت و تردستى هستند و از انواع شعبده محسوب نمى ‏شوند، اشکال ندارد.

س 1231: آیا آموختن علم جفر و رمل و زیج‏ها و علوم دیگرى که از امور غیبى خبر مى‏دهند، جایز است؟
ج: آنچه از این علوم در حال حاضر نزد مردم است، غالباً تا این حد که موجب یقین و اطمینان به کشف امور غیبى و خبردادن از آنها شوند، قابل اعتماد نیستند، ولى آموختن علومى مانند جفر و رمل به‌طور صحیح اشکال ندارد به شرطى که مفسده‏اى بر آنها مترتّب نشود.

س 1232: آیا یاد گرفتن سحر و عمل به آن جایز است؟ و آیا احضار ارواح و ملائکه و جن جایز است؟
ج: علم سحر و یادگرفتن آن حرام است مگر آنکه به منظور غرض عقلایى و مشروع باشد وامّا احضار ارواح و ملائکه و جن، برحسب اختلاف موارد و وسائل و اغراض، احکام مختلفى دارد.

س 1233: مراجعه مؤمنین به بعضى از کسانى که از طریق تسخیر ارواح و جن اقدام به معالجه مى‏کنند، با توجه به اینکه یقین دارند که آنها فقط کار خیر انجام مى‏دهند چه حکمى دارد؟
ج: این کار فى‏نفسه اشکال ندارد، مشروط بر اینکه از راههایى که شرعاً حلال هستند، اقدام شود.

س 1234: آیا فالگیرى از طریق سنگریزه و کسب درآمد با آن جایز است؟
ج: اخبار به کذب جایز نیست


احکام کسب و  کار


س 1099: آیا اشتغال به سوزاندن اموات غیرمسلمان و اجرت گرفتن در برابر آن، جایز است؟
ج: سوزاندن اجساد اموات غیرمسلمان، حرام نیست بنا بر این اشتغال به آن و گرفتن اجرت در برابر آن، اشکال ندارد.

س 1100: آیا جایز است کسى که مى‏تواند کار کند، از مردم درخواست کمک کرده و با کمکهاى آنان زندگى نماید؟
ج: سزاوار نیست این کار را بکند.

س 1101: آیا براى زنان جایز است که با فروش جواهرات در بازار زرگرها و غیر آن کسب درآمد کنند؟
ج: با رعایت حدود شرعى اشکال ندارد.

س 1102: تزئین منازل (دکور) در صورتى که براى کارهاى حرام بکار گرفته شوند، به‌خصوص اگر بعضى از اتاقها براى پرستش بت مورد استفاده قرار بگیرند، چه حکمى دارد؟ و آیا ساخت سالن در صورتى که احتمال داده شود که براى رقص و مانند آن استفاده شود، جایز است یا خیر؟
ج: تزئین خانه به خودى خود در صورتى که به منظور استفاده در کارهاى حرام نباشد، اشکال ندارد، ولى تزئین اتاق مخصوص پرستش بت، مثلاً چیدن لوازم آن اتاق و تعیین محلى براى قرار دادن بت و مانند آن، شرعاً جایز نیست و ساخت سالن براى استفاده حرام، جایز نیست ولى مجرّد احتمال مانعى ندارد.

س 1103: آیا ساخت بنایى که شامل زندان و مرکز پلیس است و تحویل آن به دولت ظالم، جایز است؟ و آیا اشتغال در کارهاى ساختمانى آن نیز جایز است؟
ج: ساخت بنا با اوصاف مذکور اشکال ندارد به شرطى که به قصد برگزارى جلسات دادگاه ظلم در آن و ایجاد محلى براى زندانى کردن بى‏گناهان نباشد و همچنین به نظر کسى که آن را مى‏سازد، به‌طور معمول در معرض استفاده‏هاى مزبور قرار نداشته باشد که در این صورت گرفتن اجرت نیز در برابر ساختن آن اشکال ندارد.

س 1104: شغل من گاوبازى در برابر تماشاگران است و آنان مبلغى را به عنوان هدیه در برابر تماشاى آن به من مى‏پردازند، آیا نفس این کار جایز است؟
ج: عمل مذکور شرعاً مذموم است ولى گرفتن هدایا از تماشاگران چنانچه پرداخت آن با اختیار و رضایت تماشاگران صورت گیرد، اشکال ندارد.

س 1105: بعضى از افراد لباسهاى نظامى مخصوص ارتش را مى‏فروشند، آیا خرید این لباسها و استفاده از آنها جایز است؟
ج: اگر احتمال بدهید که این لباسها را از طریق قانونى بدست آورده‏اند و یا مجاز به فروش آنها هستند، در این صورت خرید و استفاده از آنها در مواردى که خلاف مقرّرات نباشد، اشکال ندارد.

س 1106: استفاده از ترقّه و مواد قابل انفجار و ساخت و خرید و فروش آنها اعم از اینکه موجب اذیّت و آزار بشوند یا خیر، چه حکمى دارد؟
ج: در صورتى که موجب اذیّت و آزار دیگران باشد و یا تبذیر مال محسوب شود ویا خلاف قانون و مقرّرات نظام جمهورى اسلامى باشد، جایز نیست.

س 1107: کار پلیس و مأموران راهنمایى و رانندگى و گمرک و اداره مالیات بر درآمد در جمهورى اسلامى چه حکمى دارد؟ آیا آنچه در بعضى از روایات آمده است که دعاى مأمورى که کار افراد را به حکومت گزارش مى‏دهد و دعاى مأمور مالیات و گمرک مستجاب نمى‏شود، شامل آنان هم مى‏گردد؟
ج: کار آنان فى‏نفسه در صورتى که بر اساس مقرّرات قانونى باشد، اشکال ندارد و ظاهراً مراد از «عریف» و «عشّار» در روایات افرادى هستند که انجام این کارها را در حکومت هاى طاغوتى و ظالم برعهده دارند.

س 1108: بعضى از زنان براى تأمین هزینه‏هاى زندگى خانوادگى خود در آرایشگاهها کار مى‏کنند، آیا این کار ترویج بى‏عفّتى و یا تهدیدى براى عفّت جامعه اسلامى محسوب نمى‏شود؟
ج: آرایش کردن زنان فى‏نفسه و اجرت گرفتن دربرابر آن اشکال ندارد به شرطى که به منظور نشان دادن به نامحرم نباشد.

س 1109: آیا جایز است شرکتها در برابر واسطه‏گرى و مقاطعه‏کارى که بین صاحب کار از طرفى و کارگران و بنّاها از طرف دیگر، انجام مى‏دهند، اجرت دریافت کنند؟
ج: گرفتن اجرت در برابر عمل مباح اشکال ندارد.

س 1110: آیا اجرتى که دلاّل مى‏گیرد، حلال است؟
ج: اگر در برابر انجام عمل مباحى و بنا به درخواست کسى باشد، اشکال ندارد.


آنتن‌هاى ماهواره‏اى


س 1213: آیا خرید و نگهدارى و استفاده از دستگاه گیرنده برنامه‏هاى تلویزیونى از ماهواره جایز است؟ و اگر دستگاه گیرنده مجانى به دست انسان برسد چه حکمى دارد؟
ج: دستگاه آنتن ماهواره‏اى از این جهت که صرفاً وسیله‏اى براى دریافت برنامه‏هاى تلویزیونى است که هم برنامه‏هاى حلال دارد و هم برنامه‏هاى حرام، حکم آلات مشترک را دارد. لذا خرید و فروش و نگهدارى آن براى استفاده در امور حرام، حرام است و براى استفاده‏هاى حلال جایز است. ولى چون این وسیله براى کسى که آن را در اختیار دارد زمینه دریافت برنامه‏هاى حرام را کاملاً فراهم مى‏کند و گاهى نگهدارى آن مفاسد دیگرى را نیز در بر دارد، خرید و نگهدارى آن جایز نیست مگر براى کسى که به خودش مطمئن است که استفاده حرام از آن نمى‏کند و بر تهیه و نگهدارى آن در خانه‏اش مفسده‏اى هم مترتّب نمى‏شود. لکن اگر قانونى در این مورد وجود داشته باشد باید مراعات گردد

لباس شهرت و احکام پوشش‏


س 1361: معیار لباس شهرت چیست؟
ج: لباس شهرت لباسى است که پوشیدن آن براى شخص، به خاطر رنگ یا کیفیت دوخت یا مندرس بودن آن و علل دیگر مناسب نیست، به‌طورى که اگر آن را در برابر مردم بپوشد توجه آنان را به خود جلب نموده و انگشت نما مى‏شود.

س 1362: صدایى که هنگام راه رفتن زنان از برخورد کفش آنان با زمین ایجاد مى‏شود، چه حکمى دارد؟
ج: تا زمانى که باعث جلب توجه و ترتّب مفسده نشده است، فى‌نفسه اشکال ندارد.

س 1363: آیا دختران مى‏توانند لباسى که رنگ آن مایل به آبى پررنگ است بپوشند؟
ج: فى‏نفسه اشکال ندارد به شرطى که منجر به جلب توجه دیگران و ترتّب مفسده نشود.

س 1364: آیا براى زنان پوشیدن لباسهاى تنگى که برجستگیهاى بدن آنان را نشان مى‏دهد و یا پوشیدن لباسهاى بدن نما و عریان در عروسیها و مانند آن جایز است؟
ج: اگر از نگاه مردان اجنبى و ترتّب مفسده در امان و محفوظ باشند، اشکال ندارد در غیر این صورت جایز نیست.

س 1365: آیا پوشیدن کفش سیاه برّاق توسط زن مؤمن جایز است؟
ج: اشکال ندارد مگر آن‌که رنگ و شکل آن باعث جلب توجه نامحرم و یا انگشت‌نما شدن او شود.

س 1366: آیا بر زنان واجب است در لباس مانند مقنعه، شلوار و پیراهن فقط رنگ سیاه را انتخاب کنند؟
ج: حکم لباس زن از جهت رنگ و شکل و کیفیت دوخت مانند کفش است که در جواب سؤال قبل بیان شد.

س 1367: آیا جایز است حجاب و لباس زن به‌گونه‏اى باشد که توجه دیگران را بخود جلب کند و یا باعث تهییج شهوت شود مثلاً طورى چادر سر کند که توجه دیگران را به خود جلب کند و یا پارچه و رنگ جوراب را به‌گونه‏اى انتخاب کند که شهوت برانگیز باشد؟
ج: پوشیدن چیزى که از جهت رنگ یا شکل و یا نحوه پوشیدن باعث جلب توجه اجنبى شود و موجب فساد و ارتکاب حرام گردد، جایز نیست.

س 1368: آیا پوشیدن چیزى که مخصوص زنان است توسط مردان و برعکس، در خانه بدون قصد تشبّه به جنس مخالف، جایز است؟
ج: تا زمانى که آن را به عنوان لباس براى خود انتخاب نکرده باشند، اشکال ندارد.

س 1369: فروش لباسهاى زنانه داخلى توسط مردان چه حکمى دارد؟
ج: اگر موجب ترتّب مفاسد اخلاقى واجتماعى نباشد، اشکال ندارد.

س 1370: آیا بافندگى و خرید و فروش جوراب نازک شرعاً جایز است؟
ج: اگر تولید و خرید و فروش آن به قصد پوشیدن زنان در برابر مردان اجنبى نباشد، اشکال ندارد

س 1371: آیا جایز است افرادى که ازدواج نکرده‏اند با رعایت موازین شرعى و آداب اخلاقى، در فروشگاههاى لباسهاى زنانه و وسایل آرایش کار کنند؟
ج: جواز کارکردن و کسب درآمد حلال شرعاً مختص گروه خاصى ازمردم نیست، بلکه هر کس که موازین و آداب اسلامى را رعایت کند حق آن را دارد، ولى اگر براى دادن پروانه تجارى یا اجازه کار از طرف ادارات و نهادهاى مسئول به خاطر رعایت مصالح عمومى براى بعضى از مشاغل شرایط خاصى وضع شده باشد باید مراعات شود.

س 1372: انداختن زنجیر توسط مردان چه حکمى دارد؟
ج: اگر زنجیر از طلا باشد و یا از چیزهایى باشد که استفاده از آنها مخصوص زنان است، انداختن آن براى مردان جایز نیست...

+54
رأی دهید
-117
قابل توجه کاربران محترم:
توجه کنید که درج رای مثبت به مطالب، به معنی تایید مطلب و یا علاقه به محتوای خبر نیست و طبعا درج رای منفی نیز به معنی عدم علاقه به محتوای خبر نخواهد بود. سیستم شمارش آرا کمک میکند تا مطالب مهمتر، به انتخاب کاربران سایت، از دیگر مطالب مجزا شده و در بخش مطالب داغ ظاهر گردند. ممکن است یک خبر ناگوار از ارزش خبری بالایی برخوردار بوده و صحیح تر آن است که کاربران به این خبر رای مثبت داده تا در بخش خبرهای داغ سایت در معرض دید بینندگان بیشتری قرار گیرد. بنابراین درج رای مثبت و یا منفی به معنای مهم بودن خبر و یا بی اهمیت بودن آن است.
به جمع دنبال‌کنندگان ایرانیان انگلستان در فیس‌بوک بپیوندید:
به جمع دنبال‌کنندگان سایت خبری سرگرمی رایان در فیس‌بوک بپیوندید:
Asghar Torobche - تورنتو - کانادا
اگر بچه‌ا‌ی نا‌ن نداشته باشد بخورد و پدرش هم بیکار باشد و دولت هم بگوید به ت خ ........... آقا زاده‌ها‌ میتواند ماشین ۱ ملیارد تومنی سوار شوند اشکال ندارد جواب بچها از گرسنگی بمیرند اما آقا زاده‌ها‌ خوب بخورند و خوب حال کنند این درست است
جمعه 17 مرداد 1393 - 22:06
arash9812 - تهران - ایران
مردتیکه پدر سوخته بی‌ سواد جه‌ چرت وپرتایی برای خودش میگه مردم کشورمان جقدر از نظر فکری پست رفت کردند که این بی‌ سواد آخوند دو تومنی این مزخرفاتو میگه .خیالاتی هم هست با این جرندیات فکر می‌کنه فرموله علاج بیماریهای بدون علاج به مردم میگه مرتیکه عوضی‌
جمعه 17 مرداد 1393 - 22:13
Sean tas - ادمونتون - کانادا
سوال ١٢٣٢ و ١٢٣٣ توجه کنید رهبر شیعیان چه میگوید، سحر و احضار ارواح و معالجه با سحر و جادو مجاز است اگر با غرض عقلائى مشروع باشد، در تورات خدا حکم به کشتن کسى که از سحر و جادو و احضار ارواح استفاده مى کند مى دهد چون خدا ان را عمل شیطانى میداند به هر دلیل و منظورى ، هر کس حکمى خلاف ان حکمى بدهد مخالف کلام خدا حکم داده ، و از شیطان است چون اعمال شیطانى را مجاز میداند ، این است چهره واقعى رهبر شیعیان
جمعه 17 مرداد 1393 - 22:31
souroosh - ساری - ایران
و این است پاداش و سزای این ملت احمق
جمعه 17 مرداد 1393 - 23:38
souroosh - ساری - ایران
و این است پاداش و سزای این ملت احمق
جمعه 17 مرداد 1393 - 23:38
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
بدبختی اینه که خیلی از مردم از روی نادانی هر چی این مردک منقلی و دار و دستش میگن با چشم و گوش بسته و مغز تعطیل گوش میکنن و انجام میدن. اینه مشکل مملکتمون
جمعه 17 مرداد 1393 - 23:45
انگوری انگوری - لندن - انگلیس
کی‌ به این چلاق گفته که در حدی هست که بتونه فتوا بده ؟! مردک معتاد !! چقدر ما بدبختیم که یک عملی باید برامون تعیین تکلیف کنه ! اونم از نوع چلاقش !
جمعه 17 مرداد 1393 - 22:53
satrapan - شیکاگو - آمریکا
ملت عقب افتاده , مذهبی و کلا خا...ه مال...همین خامنه ای از سر این احمقا هم زیاده...مرتیکه واسه دست زدن و دفع باد هم از آقا باید اجازه بگیره...مفلوک الاغ
جمعه 17 مرداد 1393 - 23:29
وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان
این سئوال 1362 بد جوری ذهن من را به خودش مشغول کرده ! کاری به جوابی که خامنه ای داده ندارم ولی واقعا کسی که اون را استفتاء و سئوال کرده واقعا به چی فکر می کرده ! اگه این فکر عمیق را در فیزیک داشت تا به حال بارها فرضیه نسبیت را به چالش کشیده بود !
جمعه 17 مرداد 1393 - 23:35
agha_ehsan - تهران - ایران
یعنی باس دعا کنید که همچین فتواهایی دادن . شما برید قتواهای سنی ها رو ببینید چی اند. یعنی خود داعش . مثلا سنی ها میگن یکی اوا خواهر شد بکشش بره که اشتباهیه . حتی از نظر اسلام سنی استفاده از کاندوم در واقع جهاد رو در رو با خداست! ایران تنها کشور اسلامیه که کارخانه کاندوم سازی داره و یا عمل جراحی تغییر جنسیت حلاله و زمان احمدی نژاد حتی دولت به دوجنسه ها وام واسه عمل جراحی میداد ! جالبه بدونین همین امروز تو عراق مجتهدهایی هستن که گرد بودن زمین رو دروغ غرب میدونن و معتقدن این مطلب خلاف قران و اسلامه و زمین گرد نیست. ویدیوش تو یوتیوب هسو ببینید و بخندید. lمشایی یه حرف درست زد و اون اینکه: اگر ایرونی ها نبودن اسلام توهمی بیش نبود
جمعه 17 مرداد 1393 - 22:35
Alireza-Holland - آمستردام - هلند
خامنه‌ای،تو اصلا حق فتوا نداری مرتیکه تو کسی‌ نیستی‌ که فتوا بخواهی صادر کنی‌. عوضی ،با زور امدی رهبر شدی،با زور سر جات سالهاست نشستی،همهٔ کشور رو غارت کردی بس نیست؟؟؟
شنبه 18 مرداد 1393 - 00:22
iranian1982 - ملبورن - استرالیا
agha_ehsan - تهران - ایران: اسلام واقعی همونیه که سنی ها هستند. ایرانی ها اسلام رو با زرتشت مخلوط کردند و واسه خودشون دین درآوردند.
شنبه 18 مرداد 1393 - 03:03
HomeSick73 - ویرجینیا - امریکا
خدا و دین چیزای هستن برای کنترل کردن مردم به دست یه عده یا گره کوچک. دین فقط یه ابزار برای حکومتها تا بتونن به راحتی‌ همهٔ مردمو تو یه خط صاف نگاه دارن و کنترلشون کنن و هرکس که از این خط بزنه بیرون به اسم کافری و غیره.. سرشو میبرن زیر آب. یا منطقی‌ و علمی‌ باش یا دینی و مذهبی‌. به نوع دیگه یا انسان باش یا گوسفند. کسی‌ که منطقی‌ باشه نمیتونه مذهبی‌ باشه و با این احمقها کنار بیاد. به امید آزادی بشریت از باور و دین.
شنبه 18 مرداد 1393 - 04:06
ghormeh sabzi - تهران - ایران
از کی‌ تا حالا یه مطرب بی‌ سواد بنگی می‌تونه فتوابده؟؟؟!!!!!این اگر روزی ۵ بار نشینه سر منقل نمیتونه رو پاهاش وایسه ،علی‌ چلاق انروز میرسه که تو و دار و دستت بدست مردم تیکه تیکه بشین .
شنبه 18 مرداد 1393 - 02:26
paksan - آمریکا - آمریکا
این یاور مگه مرجع شده؟ خوب خودش رو قاطی آدم حسابی ها میگیره و همچین جواب میده انگار واقعاً صلاحیت داره؟! پیروان حجت السلام یک شبه مثل همون معاویه که یکشبه امیرالمومنین شد به جهنم خواهند رفت
شنبه 18 مرداد 1393 - 03:58
علی چپ دس - رشت - ایران
خلایق هرچه لایق . خبر اآمد که خبری در راه است
شنبه 18 مرداد 1393 - 05:04
smart292 - ونکوور - کانادا
این اسلام و آخوند‌ها با همه چیز آدم کار دارند. باید همه این آخوند‌ها را از سر تا سر ایران جمع کرد یا همه‌شان را به دریا بریزند و یا آنها را به گروه داعش داد تا مردم ایران از اسلام و مبلغان خرافات رها بشوند ،نه آخوند ، نه اسلام ،آزادی دمکراسی ایران
شنبه 18 مرداد 1393 - 06:59
فراوانی - قطر - قطر
آیا نفس کشیدن جایز است ؟جواب. فى‏نفسه اشکال ندارد به شرطى که منجر به جلب توجه دیگران و ترتّب مفسده وفعل حرام نشود. آیا گفتن .... به قبر پدر ومادر هرچی آیت الله است جایز است ؟جواب فى‏نفسه اشکال ندارد به شرطى که منجر به جلب توجه دیگران و ترتّب مفسده وفعل حرام نشود
شنبه 18 مرداد 1393 - 16:07
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
علم رمل و علم سحر و علم إحضار أرواح منو کشت!! خاک تو سر اینا کنن که این اراجیف رو با علم یکی میکنن. این اسلامیست های سایت کدوم گوری هستن!؟؟
شنبه 18 مرداد 1393 - 20:23
باور عمیق - قم - ایران
Sean tas - ادمونتون - کانادا .. دوست عزیز . برداشت شما ناشی از فقر اطلاعات شماست . شما معنای گفته آقای خامنه ای را نفهمیدی . در ضمن احترام خود را به کتاب تورات که کلام خداست تقدیم نموده و خاطر نشان میسازم امروز مجموعه ای تحریف شده به نام تورات در اختیار همگان قرار دارد ..
شنبه 18 مرداد 1393 - 21:20
smart292 - ونکوور - کانادا
باور عمیق - قم - ایران--قران که تا حالا بیشتر از تورات تحریف شده است و در قران چیزی دروغی بیش نیست .که مطابق آن زمان نوشته شده است.اسلام یعنی‌ خون و خون ریزی ،و با قوانین عصر حجر و کلاهبرداری توسط مبلغان این دین خون آشام، و هر کس این دین را قبول دارد شریک است در خون ریزی مردم بیگناه ، به امید نابودی جیره خور‌ها و آخوند دزد آن
یکشنبه 19 مرداد 1393 - 04:08
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
اگر به بچه‌ها در مدارس تجاوز شود این کار جایز است ؟ اگر دانش آموز راضی‌ باشد اشکالی‌ ندارد اگر افراد رژیم دزدی کنند اشکالی‌ ندارد ؟ جواب؛ اگر سهم من را بدهند بلامانع است اگر .............
یکشنبه 19 مرداد 1393 - 19:39
siavash2a - تهران - ایران
مردم رو سر کار گذاشتن این اخوندها..
دوشنبه 20 مرداد 1393 - 15:06
نظر شما چیست؟