امام جمعه مشهد: نخستین اولویت مردم دین است نه رفاه و امنیت

امام جمعه مشهد با اعلام اینکه جبهه مقاومت به عنوان خاکریز اول در مقابل دشمن قد علم کرده، افزود: در این شرایط که تهاجمات گسترده و چند جانبه شده ‌وظیفه همه ما مشارکت فعال در جبهه مقاومت بوده و در این راستا باید با مشارکت فعال در جبهه مقاومت در مقابل دشمن قد علم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله احمد علم‌الهدی صبح سه شنبه در خطبه‌های نماز عید فطر در حرم رضوی اظهار کرد: در حال حاضر عید فطر در شرایطی حساسی در جهان اسلام برگزار می‌شود زیرا میزان حملات قدرت‌های استکباری به اسلام و مسلمین افزایش یافته طوری که مسلمانان در چندین جبهه به خاک و خون کشیده می‌شوند و غزه به کشتارگاه عظیمی تبدیل شده و در آن سوء سرزمین عراق با تهاجمات وهابیت خبیث شاهد تشکیل جبهه داعش است و مسلمانان به خاک و خون می‌کشند و سوریه هم هنوز از شر تروریست‌ها به صورت کامل رهایی نیافته است.

وی ادامه داد: امروز تنها نقطه امید دنیای اسلام در برابر تهاجم دشمن و سرکوب‌های نابکارانه آنان، جامعه دینی ماست اما باید در نظر داشت که مظهر اسلام با زنده بودن ارزش‌های اسلامی معنا پیدا می کند و آنان وقتی به ما امید می بندند که مظهری از قدرت اسلام را در این جامعه دینی ببینند و در مظاهر این جامعه اصول تمدن اسلام را مشاهده کنند اما اگر در مظاهر زندگی ما بی عفتی را ببینند از دین دلسرد خواهند شد.

اگر مسئولی نسبت به توسعه فرهنگ دینی بی تفاوت باشد مدیون پیغمبر(ص) است

امام جمعه مشهد افزود: دنیای اسلام نباید تصور کند که مظاهر دین و فرهنگ دینی در اینجا حاکم نیست چرا که در این صورت از اسلام دلسرد می‌شوند بنابراین اگر مسئولی نسبت به توسعه فرهنگ دینی بی تفاوت باشد مدیون پیغمبر اکرم(ص) بوده و به رسول الله(ص) خائن است و آبروی پیغمبر را برده است.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی و امر به معروف تنها جزو وظایف دولت نیست، اظهار کرد: مردم نظام اسلامی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی پای کار بوده اند و در مسئله مبارزه با منکرات شرعیه نیز باید پای کار بیایند و در این راستا ضرورت دارد تا مسئولان اجرایی هم راندمان کارشان را در زمینه توسعه فرهنگ دینی برجسته سازند.

وی تاکید کرد: اگرقرار است مسئولی اقدامات و کار خود را به مردم گزارش  دهد باید بداند آنچه در اولویت این مردم است، دین است و اقتصاد و رفاه و امنیت در اولویت‌های بعدی قرار دارد چرا که این مردم انقلابی جان خود را فدای رفاه خود نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آنچه که بنی اسرائیل از عیسی خواسته بود، اظهار کرد: بنی اسرائیل از عیسی خواستند ‌برای آنها مائده ای  از آسمان نازل کند و عیسی گفت: سفره برای چه نازل شود؟ و آنان در جواب گفتند، برای اینکه از آن مائده ها بخوریم و به رسالت تو اطمینان پیدا کنیم، بنی اسرائیل سفره را برای اطمینان دل و تغذیه خواست اما عیسی این سفره را خواست تا برای آنها عید باشد بنابراین مطابق انچه که مرحوم علامه می‌فرماید: آنچه بنی اسرائیل خواست، با آنچه که حضرت عیسی بن مریم از خدا خواست، متفاوت بود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: علامه طباطبایی فرمودند؛ آن عیدی که حضرت عیسی از خدا خواست چند ویژگی دارد و براین اساس؛ عید موجب وحدت در میان ملت می شود، هویت دینی جامعه تجدید شده، کسانی که عید می‌گیرند دارای نشاط خاصی هستند و اینکه عید، عظمت دین را در دنیا اثبات می کند.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: این سفره آسمانی که پروردگار برای ما نازل کرده با سفره ای که برای بنی اسرائیل نازل کرد متفاوت است زیرا سفره ماه خدا برای پیغمبر و امت اسلام دارای دو ویژگی بود: یکی اینکه باید در این ماه هرچه غیرخدا است ترک و به خدا متصل شویم و دوم اینکه به ما دستور قرائت قرآن داده شده و امت اسلام در این ماه می توانند با خدای خویش صحبت کرده و با وصل و لقای خودش پذیرایی شوند و سوم اینکه  خداوند در سوره بقره فرمود، پذیرایی از بندگان در رمضان به معنای همکلام شدن با من است و اگر در این ماه بندگان به من نزدیک شوند آنچه را که بخواهند به آنان می دهم و دعوتشان را اجابت می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنانش عید فطر را عید لقاءالله دانست و افزود: همه ما یک ماه مهمان پروردگار بودیم و امروز من از اقدامات موثر آستان قدس رضوی که بالاترین سفره‌های اطعام را در این حرم نوری گستراند قدردانی می کنم، بیش از سه میلیون بسته افطاری در ماه رمضان اهدا و 360 هزار نفر بر سر سفره امام رضا(ع) در ماه رمضان اکرام شدند.

 به گفته وی در حال حاضر عید فطر در شرایطی حساسی در جهان اسلام برگزار می‌شود زیرا میزان حملات قدرت‌های استکباری به اسلام و مسلمین افزایش یافته طوری که مسلمانان در چندین جبهه به خاک و خون کشیده می‌شوند و غزه به کشتارگاه عظیمی تبدیل شده و در آن سوء سرزمین عراق با تهاجمات وهابیت خبیث شاهد تشکیل جبهه داعش است و مسلمانان به خاک و خون می‌کشند و سوریه هم هنوز از شر تروریست‌ها به صورت کامل رهایی نیافته است بنابراین در این شرایط که تهاجمات گسترده و چند جانبه شده ‌وظیفه  همه ما مشارکت فعال در جبهه مقاومت بوده و در این راستا باید با مشارکت فعال در جبهه مقاومت در مقابل دشمن قد علم کنیم.

+18
رأی دهید
-134

alborzi - کرج - ایران
آدم فکر میکنه سخنگوی طالبان و یا داعش داره صحبت میکنه !
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 14:12
sharafYabi - بیمبه - انگولا
مطمئنا دوستان از خجالت ایشان در خواهند آمد. روزی ز سر سنگ عقابی به هوا خواست . .
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 14:18
delmorde - یوتوبوری - سوئد
این مردک شکم فراخ، گویا دروغگویی، پرویی، ریاکاری و عوامفریبی را در حد بتوان ان رسانده. یکی نیست به این خرس بگه اون شکم گنده و گردن کلفتته چطوری درست کردی؟! غیر از رفا طلبی؟ اخه شماها چرا بی اندازه دروغگو و حرام نسلید. چرا مانند سابق با خر اینطرف و انطرف نمیرید چرو ور به خورد پای منبریها نادان خود دهید. اینان که پای منبر تو هستند مشتی گوسفندند وگرنه ادم عاقل که شنونده اراجیف شماها نیست. من دوست ندارم مطالب صدتا یک غاز ترا بخوانم فقط از روی تستی که خواندم پی به عوامفریبی تو بردم ، خرسک. کمتر اخوندی دیدم که لاغر باشد مگر سن زیادی از او رفته باشد. این گوشت چگونه در اشکمت و گردن مانند خرتست، احمق. در یک کلمه> علیرغم خودتان معتقدید که پول داشته باشی حتی خدا را خواهی داشت و گرنه او هم بتو اعتنایی نخواهد کرد. لپ کلمه.
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 14:46
zapata_zendebad - منچستر - انگلستان
حاجی جون حالت خیلی‌ خوبه ... فکر کنم تو هم همون چیزو می‌زنی که یه سری معلوم الحال میزنن (منظورم جنگنده و باور عمیق نیست هااا).
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 14:48
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
واقعا این دوستان متدین بیان بگن ببینیم دست آخر دین در خدمت انسان است یا انسان در خدمت دین؟؟ ظاهرا قضیه بر عکس شده! انسان داره فدای دین میشه.
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 14:56
arzoye ensaniat - استکهلم - سوئد
واقعا قدیمی‌ها راست می‌گفتند که آخوند مرا پند میداد خودش میرفت،،،،،،،،،حالا ایشان دور شکمش ۲ متره و از شکمت معلومه تو اول به چی‌ اهمیت میدی روباه صفت.
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 14:58
amir-amir - تورنتو - كانادا
این آخوند فربه تنها کارى که به درد خواهد خورد او را بفرستند تو سوریه گوشت دم توپ باشد به جاى یک خمپاره عمل کند
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 15:06
ekman - شیراز - ‫ایران
ببو گلابی اگر رفاه و امنیت وجود نداشته باشد هیچ دینی کارائی ندارد چون از قدیم گفتند که آدم گرسنه دین و ایمانی ندارد.
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 15:18
izaman - شهرصا - ایران
خدا خودش تو رو لعنت کنه. مفت خور بی شرف
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 15:21
kamran631 - لیون - فرانسه
اگه رفاه و امنیت لازم نیست، پس چرا خود شما آخوند‌ها در اوج رفاه هستید !؟
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 14:58
فراوانی - قطر - قطر
نفت را مجانی میکنیم آب وبرق وگاز را مجانی میکنیم اتوبوس را مجانی میکنیم دلخوش نباشید به این مقدار ما هم این دنیا وهم آن دنیای شما را آباد میکنیم ای بگور پدر هرچی آدم دروغگو
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 15:29
mountainman - استکهلم - سوئد
حاج اقا بفرما اشکنه پیاز
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 15:52
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
دین اسلام هم مثل داعش بوجود آمد پیروان محمد چون همه را می‌کشتند و مانند داعش میگفتند یا اسلام یا شمشیر مردم مجبور می‌شدند مسلمان شوند این ح. هم از همان نژاد است
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 16:44
artinmd - تهران - ایران
مرتیکه کلاش دوروز به اون شکم خیکت سختی بده بعد بشین حرف مفت بزن.دینتون ارزونی خودتون
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 17:35
cobalt3 - کرج - ایران
فکر کن طرف از گشنگی داره میمیره یه دو نفرهم خفتش کردن دارن میزننش یا میخوان بهش تعرض کنن اما طرف نگران باطل شدن وضو و قضا شدن نمازشه. این ابله الهدی رو باید تو این شرایط قرار داد ببینیم بازم آروغ دین میزنه یا نه کبلائی.
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 18:08
paksan - آمریکا - آمریکا
روحانی یک حرف درست زد و گفت اینا هیچی نمی فهمن مثالش هم داستان حمام بود که خیلی زیبا و دقیق بود. موضوع به این روشنی رو انکار میکنی جای حیرت داره؟ مگر میشه به شکم گرسنه و آدم فقیر که سوادی نداره به خدا معتقد نگه داشت .البته شما همین الان هم از باسواد شدن و رفاه بسیار معمولی مردم ترس دارید چون مردم اگر فهم داشته باشند دروغها و اراجیف شما دیگه قابل باور نیست و این خیلی روشنه که خامنه ای چون خودش کم سواد هستش سعی میکنه بی سوادها رو دور خودش جمع کنه تا بین بیسوادها خودش بشه فیلسوف
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 18:08
شنه شمال - تهران - ایران
یکی اینو ازبرق بکشه .
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 18:47
dara20 - تهران - ايران
آنقدر میخوره که شده اندازه گاو و خدا میدونه با چپاول اموال ملی از چه ثروت و رفاهی‌ برخورداره آنوقت شکر میخوره که دین آنهم این دین مضحک الویت دارد. برو بمیر انگل اجتماع
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 18:41
biparva-jan - تهران - ایران
باز این موجود کریه حرف زد!
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 18:57
siavash2a - تهران - ایران
شما که نماز صبحتو همیشه با غسل جنابت میخونی.جز شهوت و خوردن چه کاری بلدین چه خیری به بشریت رسوندین
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 19:02
persik - کیف - اکراین
این بزغاله رو به همراه احمد خاتمی گوساله باید فرستاد انگلیس که باهم ازدواج کنن وپناهندگی بگیرن،خیلی بهم میان۰
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 20:30
sharafYabi - بیمبه - انگولا
paksan - آمریکا - آمریکا- من از کامنتهای شما که واقعیت را به روشنی بیان میکنید و کمبودها را بدون توهین به وضوح با طریقه جالب و خواندنی خود بیان میکنید، متشکرم. مرگ به نیرنگ تو! کبلایی.
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 20:41
Madjid aramesh - پاریس - فرانسه
اقاى سیاوش شما هم خیلى ساده لوح هستى که فکر میکنى این حیوون نماز صبح میخونه حالا چه با غسل چه بى غسل اون نماز خوندنارو بار من و شما میگه
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 20:59
Madjid aramesh - پاریس - فرانسه
اقاى سیاوش شما هم خیلى ساده لوح هستى که فکر میکنى این حیوون نماز صبح میخونه حالا چه با غسل چه بى غسل اون نماز خوندنارو بار من و شما میگه
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 21:03
arian1 - ابادان - ايران
نه حاج اقای مفتخور وخوک صفت مردم ایران از دین شماها شیاطین متنفر هستند واگر ذره ایی انها را ازاد بگذارید هم دین شما وهم خودتان را به اتش می کشند
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 21:19
jeneral75 - اصفهان - ایران
اول انقلاب که بر عکس اینو میگفتید تا مردمو فریب بدین
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 21:24
azadeh11 - آمستردام - هلند
سیر از گشنه خبر نداره، حاجی؟؟ آخه ‌ای نه مسلمان، گرسنه که باشی‌، همه کار میکنی‌ که شکم خودت و بچه‌ هیات را سیر کنی‌،،دهانت را ببند با این شکم گندت..
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 21:54
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
راست میگه دین مهمه نه آسایش مردم نمونش امروز صبح این مسجد کنار خونه ما از ساعت 5 تا 7.5 صبح اینقدر عربده کشان نماز عید فطر خوند که نذاشت یه خورده بخوابیم منم هر چه بدو بیراه در زبان شیرین فارسی بود نثار اسلام و مسلمین کردم!
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 21:53
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
فراوانی - قطر - قطر - همه را درست میگفت ولی منظورش مردم نبود بلکه برای آخوند‌ها همه چیز مجانی‌ میشود و شد مردم آن وقت آخوند را نمیشناختند ولی‌ حالا هم آخوند را می‌شناسند هم دین شکم و زیر شکم
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 22:34
yashainiran - ایران - ایران
مرتیکه اردنگ شکم خالی و جیب بی پول دین و ایمان نمی شناسد
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 23:03
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
فراوانی - قطر - قطر - همه را درست میگفت ولی منظورش مردم نبود بلکه برای آخوند‌ها همه چیز مجانی‌ میشود و شد مردم آن وقت آخوند را نمیشناختند ولی‌ حالا هم آخوند را می‌شناسند هم دین شکم و زیر شکم
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 22:34
halk_35 - لیوواردن - هلند
مردیکه الدنگ با اون لباس مفت خوری اومده حرف بزنه ر... . اخه بگه تو یکی دیگه نمیشه خفه شی؟ بی پدرا هر روز یه زر جدید میزنن
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 00:59
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
بخوره تو سر تک تکتون که مملکت رو به لجن کشیدین.
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 02:44
sia-2012 - تهران - ایران
برو گورتو گم کن !!! دزززززززد !!1
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 04:23
باور عمیق - قم - ایران
آقای اعلم الهدی یا بقول کبلایی ابله الهدی یا بهتره بگیم احمق الهدی .. نخستین اولویت مردم دین است . قبول . اما چرا میگویی اقتصاد و رفاه و امنیت در اولویت های بعدی هستند؟ مگر اقتصاد و رفاه و امنیت جزو دین نیست مگر پفیوز . الاغ . مگر در دعای قنوت نماز نمیخوانیم ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه و قنا عذاب النار ؟ چرا در دعا درخواست حسنه در دنیا بر آخرت مقدم شده؟ یعنی واقعا نمیدانی مطابق با تاکیدات ، تامین امنیت جامعه اسلامی نسبت به تضمین رعایت احکام دینی مقدم است؟ آقای اعلم الهدی .. تاثیر لقمه حرام حقیقتا عجیبه .. خدا لعنت کنه هر کس رو که به اسم دین دکان زد .. آقا پسرت میاد تو انتخابات شورای شهر مشهد ، 60 میلیون میگیره تضمینی کاندید رو ورود میده تو شورا اونوقت تو صحبت از دین میکنی . من نمیدونم پسر عموهات چرا باید اینقدر آدم حسابی باشن تو اینجوری عوضی . طلبه ها بعضی اوقات به شوخی موقع مصافحه گردن همدیگه رو ماچ میکنن به هم میگن : بزار جای شمشیر امام زمان رو ماچ کنیم . کاش میشد گردنتو ماچ کرد حاج آقا
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 06:29
souroosh - ساری - ایران
و دوباره شیطان. دوباره حیوان.
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 06:34
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
ازکله این گاومیش پشمالو بوگندوبیشترازاین هم نمیشه انتظار داشت.من نمیدونم چرا نمیمیرند اینا !!!!!!
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 09:16
raha1984 - هامبورگ - المان
یعنی با تمام وجود نفرت دارم از اراذل اوباش اسلامی !! دلم میخواد همیگیشون رو با هم ریز و درشت توی استنخری از اسید بیاندازم
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 09:48
گشتاسپ - شیراز - ایران
بمیر دزد شکم تله ی بی همه چیز.البته ملاها که دین فروشند بایدهم دین اولویتشون باشه.
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 09:59
مانفرد - ایران - ایران
از یه شهر دو نفر آدم رو در نظر بگیرید.....شجریان و این اسمشو نبر
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 11:21
*پسر شجاع* - تهران - ایران
چیزی تو مایه های ابوبکر بغدادی خلیفه داعش هست البته بغدادی ورژنش از این بالاتره..جواب این احمق هم این هست دینی که نتونه برای مردم رفاه و امنیت بیاره به درد لای جرز میخوره..وقتی خوشبختی رو نمیتونه برای این دنیا بیاره چطور برای خوشبختی مردم تو اون دنیا نسخه می پیچه..
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 16:19
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
باور جان، . از این کامنتت خوشم اومد، حالا هر چی فحش به من میدی بده، ولی حرف حق جواب نداره
‌پنجشنبه 9 مرداد 1393 - 02:27
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.