حبس ابد برای ۱۲ تن در بحرین به اتهام «ارتباط با سپاه پاسداران»

دادگاهی در بحرین ۱۲ شهروند این کشور را به جرم «حمایت از فعالیت‌های تروریستی و دریافت آموزش از سپاه پاسداران ایران» به حبس ابد محکوم کرده‌است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت این مطلب را از قول «سید هاشم صالح»، وکیل مدافع این افراد گزارش کرده‌است.

این وکیل مدافع روز دوشنبه خبر داده‌است که این دادگاه به‌جز این افراد، در این رابطه دو فرد دیگر را نیز به ۱۵ سال زندان محکوم کرده‌است.

به نوشته آسوشیتدپرس، حکم شش تن از ۱۲ فردی که به حبس ابد محکوم شده‌اند غیاباً صادر شده‌است.

این گزارش، جزئیات بیشتری در مورد این پرونده‌ها به‌دست نداده‌است اما روزنامه «خلیج تایمز» امارات متحده روز سه‌شنبه نوشت که اتهام ۱۲ فرد یادشده «جاسوسی برای سپاه پاسداران و گروه حزب‌الله عراق» است.

به نوشته این روزنامه، در حکم دادگاه جنایی بحرین آمده‌است که «شواهد ثابت می‌کند» که محکومان این پرونده‌ها «بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ برای سپاه پاسداران و گروه حزب‌الله عراق جاسوسی کرده و گروه‌های ترور تشکیل داده‌بودند تا در بحرین ناآرامی به‌وجود آورند.»

این گزارش می‌افزاید که محکومان این پرونده هم‌چنین متهم‌اند که به اعضای گروه خود در خارج از بحرین آموزش می‌داده‌اند.

به نوشته این روزنامه، شش تن از محکومان به «جرم» خود اعتراف کرده و چهار تن نیز اتهامات علیه خود را رد کرده‌اند.

از حدود سه سال پیش که اکثریت شیعه بحرین اعتراض‌هایی را برای برقراری نظام مشروطه آغاز کرده است٬ منامه بارها ایران را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده است٬ اتهامی که از سوی ایران رد شده است.

در همین ارتباط جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل که ۱۵ اسفندماه گذشته برگزار شد نیز بحرین ایران را متهم کرد که ضمن حمایت از تروریسم به خشونت‌های مرگبار در این کشور دامن می‌زند.

در مقابل نماینده جمهوری اسلامی ایران در این شورا نیز حکومت سنی‌مذهب بحرین را متهم کرد که به منتقدان خود را به زندان انداخته و شکنجه می‌کند.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، چندی پیش خطاب به بحرینی‌های شیعه‌مذهب با ذکر این‌که شیعیان بحرین «با وجود مقابله همگان با آنها، پایداری از خود نشان دادند» گفت: «خداوند به شما و پایداریتان برکت دهد.»

در واکنش به این اظهارات، شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین، اواخر بهمن‌ماه ۹۲ در یک پیام توئیتری نوشته بود: «خامنه‌ای از مردم بحرین می‌خواهد پایداری کند و آنها را نیرومند توصیف می‌کند، متشکرم، ما در مقابل تو پایداری می‌کنیم تا قضای خدا نازل شود.»

وزیر امور خارجه بحرین در توئیت دیگری نیز از مردم ایران خواست که در مقابل «ظلم، مصادره حقوق‌شان، سیاست‌های گرسنه نگاه داشتن و ریخت و پاش اموال‌شان نزد تروریست‌ها در همه جا» پایداری کنند.  

این توئیت‌ها اعتراض جمهوری اسلامی را به دنبال داشت و کاردار بحرین در تهران را به وزارت خارجه جمهوری اسلامی کشاند.

+43
رأی دهید
-10

hamed-irooni - سیستان - ایران
تو ایران هم مخالفین رو جرم ارتباط با اسراییل و آموزش در موصاد میزاند زندان، دیکتاتور ها مثل هم اند.
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 12:24
machan - لس انجلس - آمرکا
هر جا پای سپاه باز شه، در ترور و وحشت و کشتار و زندان هم باز میشه....
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 13:29
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
در مورد دخالت ایران در بحرین تردیدی نیست البته ایران خواهان بر هم زدن امنیت کشورهای حوزه دریای همیشه بارس هست ولی زهی خیال باطل جون در اکثریت این کشورها رفاه امنیت موقعیت اجتماعی در سطحی عالی و با در نظر کرفتن اعتقادات مذهبی مردم از طرف حکومت به مردم عرضه میشود .اما در بحرین جون نسبت روافض از مسلمانان بیشتر است دوست دارند خود صاحب همه جیز بشوند و برای ایجاد فتنه ها در اینده خودشان سکان هدایت کشور را در دست بکیرند .
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 12:58
shahab46 - هانوفر - المان
مرگ بر دیکتاتوری اسلامی ایران
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 15:37
mehrdad58 - لندن - انگلیس
آفرین به بحرین .
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 16:11
مسافر غربت - کالمار - سوئد
سلطنت طلب،ابو ظبى امارات،،،لعنت به کسانى که تو رو اموزش دادند براى ترویج ..... وهابیت
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 21:46
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
مسافر غربت - کالمار - سوئد دوست خوبم به جای لعنت به من اخوندا رو نفرین کن. من خداوند رو شاهد میکیرم مردم عامه تشیع رو خطاب قرار نمیدم بلکه روی سخن من با دولتمردان صفویست. مردم خودشون قربانیان اولیه این مذهب هستن خیلی ساده و روشن میتونید دلایل بنده رو بررسی کنید لطف کنید بکیدجنتا کار مثبت از این اخوندا داشتیم در این ٣٥سال.
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 00:14
TEHRANNN21 - تهران - ایران
مسافر غربت - کالمار - سوئد-آفرین، خوشحالم که این تکفیری را شناختی‌ و گاهی اوقات حالشو‌ میگیری. این machan - لس انجلس - آمرکا هم تکفیری وهابی هست ولی‌ گاهی اوقات اون خوی ضدّ انسانی‌ و وحشی گری خودشون را نشون میده! این تکفیری جزو انسان به حساب نمیان اون‌وقت خودشون را به اهل سنت میچسبونند همیشه!!!
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 00:33
TEHRANNN21 - تهران - ایران
طلب - ابوظبی -هه هه هه این دوست خوبم گفتنت به دیگران خیلی‌ جالبه در حالی‌ که اونا را یا رافضی میدونی‌ یا مشرک صلیبی یا مذاهب دیگه که داشته باشند یا بدون دین و خدا ناباور باشند که دیگه نگو ! بنابراین خونشون هم در عقیده شما تکفیری‌ها حلا‌ل!وقتی‌ کودک را به جرم عقیدش( البته عقیده پدر و مادرش) سلّاخی می‌کنید، اون‌وقت مردم عامه حالیتون هست؟ فکر کردی اینجا با بچّه طرفی‌ که آموزش حملات انتحاری و شستشوی مغزی بدی؟:)) قربانی اصلی‌ مذهب شما تکفیری‌ها هستید که لوله میبندید و خودتون را منفجر می‌کنید. در این ۳۵ سال دولت همه کارش اشتباه باشه اما اینکه مانع جولان شما تکفیری‌ها در ایران شدند واقعا ایول دارند در غیر این صورت فرهنگ سر بریدن و وحشیگریتون داخل ایران هم میرسید. دم سپاه گرم که دوستت ریگی را مثل مگس از آسمون گرفت و به درک فرستاد .
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 05:33
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
TEHRANNN21 - تهران - ایران تو هیج وقت نمیفهمی هیج وقت. در این٣٥سال اخوندان صفوی دارن سر میبرن و میکشن و دار میزنن و در کشور های همسایه انفجار و خشونت ترویج میدن. بزار خداوند در مورد من قضاوت کنه من نیازی به نقد تو ندارم. اما روی سخن من هیج وقت عامه مردم نیست خدا رو کواه میکیرم به خدا قسم عمه و مادر بزرک من شیعه هستند اما یک شیعه علوی نه یک صفوی. مشکل من فقط و فقط اخوند صفویه و نه مردم عزیزم. در جند سال اینده شاهد خواهی بود که ایران جقدر فکر مرا بر فکر تو و اخوندان ترجیح خواهند داد کمی صبر کن. خواهیم امد
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 13:31
faranak-montreal - مونترال - کانادا
machan - لس انجلس - آمرک-کاملا موافقم آفرین به تو . برادران قاچاقچی و وارد کننده مواد , ارتش خوابیده سپاه جوونها را معتاد میکنه تازاه میخوان صدور ان قلاب هم بکنند ههاههاحه به قول این TEHRANNN21 - تهران - ایران بریم پیتزامون نسوزه من هم میگم برو منقل آقا چاق کن نسوزه
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 14:11
faranak-montreal - مونترال - کانادا
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی-یاد بگیر به همه دینها و عقاید احترام بزاری واگر نه فرقی بین تو و رژیم آخوندی و طالبان نیست که مذهب خودشون را برتر میدونند , اگه تو سونی هستی من هم یک ارمنی اصل ایرانی هستم , والی همواطنهام را دوست دارم از هر مذهبی چه بهایی چه سنی چه یهود و shieeh آخوند و نوچه آخوند ها با تحقیر همه ادیان فقط قس تفرقه دارن یاد بگیر با هموطنت حرف از عقایدش نزنی چون اون موقع فرقی بین تو و جیره خورهای علی گدا نیست
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 14:26
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.