اعتبار پاسپورت ایرانی در گذر زمان؛ چه بود و چه شد.

+174
رأی دهید
-10

cantona - شاهین شهر - ایران
هر چی می کشیم از اسلام و احساسات مذهبی و حماقت مردم بود که این بلای هولناک به سرمون اومد .
جمعه 23 اسفند 1392 - 01:06
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
هیچ ملالى نیست!! فرى جون قول داده کلاس پاسپورت اخوندى رو ارتقاع بده و به همون سطح سابق برسونه!! فقط یه مقدار دیگه صبر کنید!!
جمعه 23 اسفند 1392 - 01:34
sarbaz007 - المان - المان
ببین چی‌ شدیم ، اسلام ،دین، انقلاب ، نه شرقی‌ ،نه غربی ببین چی‌ کار کرد با ما حالا بازم برو اون دهان کسیفت باز کن بگو انشیتن شیعه بود
جمعه 23 اسفند 1392 - 01:47
mahdi_n130 - منچستر - بریتانیا
درست که پاسپورت ایرانی خیلی ارزش داشت ولی آیا کسی بجز اطرافیان و نور چشمی ها توان سفر به خارج از ایران رو داشت؟! خیلی ها اون زمان حتی تهران رو هم ندیده بودن.
جمعه 23 اسفند 1392 - 03:59
eddy59 - مونیخ - آلمان
کاری کردند که کسی نتونه از ایران بیرون بره.....من که برای پاسپورتم ی جلد قشنگ وشیک خریدم که بیشتر از این تو فرودگاه خارج باعث افتخار برام نشه..
جمعه 23 اسفند 1392 - 04:25
smart292 - ونکوور - کانادا
این رژیم با دنیا سر جنگ دارد ، و همینطور با غیر خودی دانستن مردم ، و دزدی‌های کللان و قوانین عصر حجر مذهبی ، و به رسمیت نشناختن حقوق بشر در ایران و دنباله روی سیاست‌های روسیه نیز میباشد که ممکن است وضعیتی نظیر سوریه را برای مردم ایران بوجود بیاورد . نابود باد این رژیم آخوندی با رهبر دزد آن
جمعه 23 اسفند 1392 - 04:38
akhoond shepeshoo - ورونا - ایتالیا
پاسپورتهای جمهوری اسلامی را دست کم نگیرید درست است که با اینها ادم را به بورکینافاسو هم راه نمی دهند ولی در سفر اخرت ,کنترل نکیر و منکر, سالن ترانزیت برزخ, ورود وخروج بهشت و جهنم بسیار معتبرو کاربردهای زیادی دارد.
جمعه 23 اسفند 1392 - 04:54
هستیا - شیراز - ایران
چی بودیم چی شدیم
جمعه 23 اسفند 1392 - 06:30
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
آره دیگه وقتی ملتی نمک نشناس جوّ گیر می شن و خوشی میزنه زیر دلشون، نتیجه ش همین میشه که امروز شاهد آن هستیم! آهای ملت بی عقل، بکشید که دارید خوب می کشید!!
جمعه 23 اسفند 1392 - 07:46
kamran irani - اصفهان - ایران
cantona - شاهین شهر - ایران دوست عزیز هنوز هم این احساسات در بین قشر وسیعی متاستفانه وجود داره. این جماعت به حساب خودشون کارشون خیلیم درسته. ولی خب.........روح خمینی دجال و طرفداران ابلهش
جمعه 23 اسفند 1392 - 06:05
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
امیدورم این انقلاب اسلامی سر مشقی بشه برای مردم که بفهمن با انقلاب کردن اوضاع بهتر نمیشه که هیچ ,مملکت هم از دست میره
جمعه 23 اسفند 1392 - 07:31
Azadikhah - تكسل - هلند
مردمی که احساساتی‌ و بدون فکر انقلاب میکنه وضعیتش بهتر از این هم نباید باشه
جمعه 23 اسفند 1392 - 08:50
parjavan - تهران - ایران
به امید یه سونامی ده ریشتری در منطقه خاور میانه به عنوان هدیه ای الهی برای اسلام عزیز
جمعه 23 اسفند 1392 - 09:38
Behdin - آمستردام - هلند
شاید منظور حسن کلید دار از بازگرداندن اعتبار گذرنامه، اعلام پایان حکومت اسلامی در آینده نزدیک است.
جمعه 23 اسفند 1392 - 10:04
Behdin - آمستردام - هلند
mahdi_n130 - منچستر - بریتانیا در محلّه ما که یک محله معمولی‌ در تهران بود تمام جوانان در خارج درس میخواندند و پدر و مادر هاشان هم هر سال می‌رفتند به دیدارشون.
جمعه 23 اسفند 1392 - 09:55
Behdin - آمستردام - هلند
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان درست میگی‌ انقلاب فایده نداره، باید دخیل بست به ضریح امامزاده خاتمی یا روحانی کلید به دست تا شاید این رژیم از درون خود اصلاح شود و به دوران طلایی دجال هندی باز گردیم.
جمعه 23 اسفند 1392 - 10:09
raha1984 - هامبورگ - المان
mahdi حانواده من نه نور چشمی بودنند نه از اطرافیان حداقل ۱۰،۱۵ بار پدر و مادرم امریکا و انگلیس رفته بودنند ۳ نا دایی و خاله ام در امریکا اون موقع تحصیل کرده بودنند و هنوز اونجا زندگی میکنند !! تهران هم مثل حالا نبوده هرکی ساکش رو برداره بره اونجا زندگی کنه !!
جمعه 23 اسفند 1392 - 08:18
Madjid aramesh - پاریس - فرانسه
mahdi_n130 - منچستر - بریتانیا. بله خیلى ها میتونستن برن خداییش الان یک دبیر با یک حقوق دبیرى میتونه یک زندگى راحت داشته باشه؟ چه برسه به مسافرت رفتن به خارج با دلار ٣٠٠٠ تومن ولى قبل از انقلاب ما که دبیرستان بودیم هر سال تابستان حد اقل یکى از دبیر هاى بیرستان تابستان با دلار ٧ تومن یا فرانک ١ تومن خارج میرفتن پسر دائى خودم هم که دبیر بود هر دو سال یکبار یک تور اروپا میگرفت من حالا فقط دبیر مثال زدم در بقیه شغلها هم رفاه خیلى بیشتر از الان بود در ضمن اونهائى تهران رو هم ندیده بودن اکثرشون قم مشهد کربلا و مکه رو دیده بودن
جمعه 23 اسفند 1392 - 10:51
mosafer60 - لندن - انگلیس
اگر به قول شما خارج نمیتونستن برن ولی‌ هیچ کس گشنه نبود و دل مردم شاد بود و لب‌ها خندون.شب نشینی‌های اون موقع و رفاقت و دوستیهای اون زمان کجا دروغ و حقّه و کلک و غمه الان کجا .هر شب مردم در هم بودن می‌گفتن میخندیدن الان از هم فراری هستیم.تو روحت خمینی با این دین کثیف تر از خودت
جمعه 23 اسفند 1392 - 11:29
samad agha75 - ایران - ایران
. اعتبار پاسپورت یک کشور ملاک اعتبار و احترام دنیا به یک ملیت هست . دیگه تا آخرشو بخونید که چقدر ایرانیا به غرور و احترام رسیدند ..... اما یک نکته خیلی غرور آفرین تر بوده در مورد پاسپورت گذشته که روی جلد نوشته شده بوده:. امپراطوری ایران.
جمعه 23 اسفند 1392 - 12:33
kamran631 - لیون - فرانسه
mahdi_n130 - منچستر - بریتانیا, برادر ! بله، خیلی‌ از فامیل ما در سال‌های آخر حکومت شاه به خارج سفر میکردند، و اصلا هم نور چشمی نبودیم !! بلکه یک خانواده متوسط به شمار میامدیم.
جمعه 23 اسفند 1392 - 12:36
pink panther - ابیجان - ساحل عاج
پاس فقط پاس آمریکایی‌ .قابل احترام مثل علامت میتی کومان میمونه همه باید بهش احترام بزارن
جمعه 23 اسفند 1392 - 12:37
constantino - میلان - ایتالیا
نذارید این چیزا رو.......اعصابمون خورد میشه
جمعه 23 اسفند 1392 - 12:41
کبالت3 - کرج - ایران
این اعتبار و عزت و احترام البته بعد از جهش قیمت نفت بیشتر شد تا قبل از اون مامور بررسی پاسپورت اول میگشت تو نقشه یا میپرسید ببینه ایران کجای دنیا هست اما با سرازیر شدن پول نفت و افزایش سفر ایرانی ها برای تحصیل یا بعضی برای تفریح و خرید پیرهن و زیر پیراهن خوب اونا هم فکر کردن هر ایرانی یه چاه نفت تو خونه داره این اعتبار برای پاس عربستان هم بود کی از پول بدش میاد بقول شاعر تا پول داری رفیقتم .والا همون شاه مملکت و اطرافیان رو با همون پاس کشورشاهنشاهی همون کشورهایی که فرش قرمز زیر پای ایرانی پهن میکردن چقدر تحویل گرفتن ؟ این جمهوری هم که دیگه کاری کرد کارستون هر ایرانی چه با پول و چه بی پول یه تروریست یا پناهجو و چتر باز حسابه مگه عکسش ثابت بشه کبلائی.
جمعه 23 اسفند 1392 - 12:57
castlehill - سیدنی - استرالیا
وقتی‌ پاسپورت استرالیم رو میبینم از ته دل میگم عقب کادویی در زندگی‌ به خودم و خانواده‌ام دادم ......... درسته مهاجرت خیلی‌ سخت بود ولی‌ خوشحالم از نتیجه‌اش....
جمعه 23 اسفند 1392 - 13:22
mammal - لندن - انگلیس
mahdi_n130 ... حالا که تو به برکت این آخوند‌ها امدی انگلیس دلت خوش هست نه؟؟ آدم‌هایی‌ مثل تو بودند که این وعظ را درست کردند چون آنجا شون می‌سوخت و عرضه نداشتند
جمعه 23 اسفند 1392 - 13:33
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
Behdin - آمستردام - هلند:::خیر دوست عزیز این راهها که شما گفتی هم افاقه ای نمیکنه . سر نوشت هر مملکتی باید از راه صندوق های رای مشخص بشه . الان نتیجه این بهار عربی و در کنارش انقلاب نازنین !!!اسلامی ما رو که کنار هم بزاری ,,,کاملن همه چیز مشخص میشه .
جمعه 23 اسفند 1392 - 14:02
تیردادسورنا - ایران - ایران
mahdi_n130دوست عزیز اون زمان با حقوق چند ماه یک کارمند میشد. با اجازت منم خدا را شکر بعد از استخدام اولین کاری که کردم با حقوقم با تور 21 روزه جاهای دیدنی اروپا را گشتم و آرزو بدل نماندم.حتی در کشورهای عربی مثل مصر اعتبار گذرنامه ایرانی از گذرنامه اماراتی و کویتی بالاتر بود
جمعه 23 اسفند 1392 - 15:24
تیردادسورنا - ایران - ایران
mahdi_n130 - منچستر - بریتانیا با حقوق یک کارمند میشد مسافرت خارج رفت.پدر م با حقوق چندماهش با تور 21 روزه جاهای دیدنی اروپا را گشت و حتی در مصر به ایرانی بیشتر از اماراتی ،کویتی و عربستانی احترام میگذاشتند.
جمعه 23 اسفند 1392 - 15:33
esfanie - اسن - آلمان
castlehill - سیدنی - استرالیا. خوش به حالت،که پاسه خارجی‌ داری.میتونی پوزش را بدی.نه اینکه هیچ‌کس اینجا پاس خارجی‌ نداره- داداش چند ساله که اومدی اینور آب؟؟؟.
جمعه 23 اسفند 1392 - 16:45
paydar22 - لاهه - هلند
لطفآ خودمونو شرمندتر از نکن در ظمن این مطالب را بفرسید خدمت اقا که فقط از .. غاز سر در میاره
جمعه 23 اسفند 1392 - 17:27
esfanie - اسن - آلمان
castlehill - سیدنی - استرالیا. خوش به حالت،که پاسه خارجی‌ داری.میتنی پوزش را بدی.هیچ‌کس اینا پاس خارجی‌ نداره- داداش چند ساله که اومدی اینور آب؟؟؟.
جمعه 23 اسفند 1392 - 16:43
یار دبستانی - تورنتو - کانادا
یادم میاد کسی برام تعریف کرد که زمان شاه دانشجو بوده تو آلمان ،‌یک شب با چند تا از دوستان ایرانی‌ میروند رستوران و اخر شب با چند جوان آلمانی درگیر میشوند ،خلاصه رستوران را داغون می‌کنند و پا به فرار میذارند. فرداش تصمیم میگیرند که بروند و پول خسارت رستوران را به صاحب آنجا پرداخت کنند که متوجه می‌شوند از طریق سفارت پرداخت شده . بعد میروند سفارت و دلیل پرداخت میپرسند ،کاردار به آنها میگه ،این دستور شاه است که هر جا مشکلی بوجود آمد سریعاً مشکل را حل و شاکی‌ را راضی‌ کنید تا وجه ایرانی‌ در جامعه خارجی‌ خراب نشود. خدا رحمتش کنه ببینید تا کجا به فکر ایران و ایرانی‌ بوده!در ضمن اگر کسی‌ بتواند اعتبار پاسپورت ایرانی‌ را برگرداند فقط و فقط شاهزاده رضا پهلوی است نه ‌یک مشت آخوند در پیتی
جمعه 23 اسفند 1392 - 17:53
marineboy - لس انجلس - امریکا
قبول کنیم خود مردم ایران مقصر این وضع بوده و هستند. اشتباهشان این بود که فکر کردند دین اسلام برایشان خوشبختی‌ و پول و آب و گاز مجانی‌ میآورد. چند تا ملای دروغگو هم از سادگی‌ و نفهمیِ مردم بهره بردند و برشان حاکم شدند. این مردم هنوز درک نکرده اند که منظور دین‌های گوناگون تعلیم‌های اجتماعی و اخلاقی‌ در زمان خودشان بود و بعد‌ها در طول زمان به دست قدرت پرستان گسترش یافته و منحرف شده. بنا بر این هیچ دینی برای آب و برق مجانی‌ نیامده بود که اینجور مردم ایران هول کردند و در چاه افتادند.
جمعه 23 اسفند 1392 - 18:10
طوقی-سوئد - استکهلم - سوئد
هم از اسب افتادیم هم از اصل
جمعه 23 اسفند 1392 - 18:21
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
mahdi_n130 - منچستر - بریتانیا, درست گفتید، کی‌ می‌تونست مسافرت بکند، اگر انقلاب هم نبود الان خیلی‌ از این خارج نشینان داشتن پپسی کولا میفروختند، اما شانس آوردن حالا میتونند پناهنده بشوند
جمعه 23 اسفند 1392 - 20:32
khyar - اوپسالا - سوئد
خنده دار‌ترین بخش اینه که خیلی از کسائی که تو همین کامنت‌ها هم هستن و حتا پاس اورپاییهم دارن ، نه تنها نمی‌تونن یک مسافرت داخلی‌ اینجا برن تازه تا مرکز شهر هم اگه خواستن برن فقط می‌تونن سیاه یا همون بدون بلیت برن.
جمعه 23 اسفند 1392 - 22:11
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
اروپا رفتنِ اون موقع مثلِ ترکیه رفتن الان بود، مگه الان همین ترکیه را که دمِ گوشِ ایران است همه رفته اند که از طریقِ زمینی‌ هم امکان رفتنش هست، همه چیز رو به پیشرفت بود و یقیناً با تمهیداتی که شاهِ فقید به کار می‌برد روز بروز بهتر و بیشتر هم میشد. الان خانه هر ایرانی‌ متوسط به وضعیتِ حلبی آباد رسیده ، قشر فقیر که دیگر خود حدس بزنید، هنوز عده ائی از شهرکِ حلبی آباد تبلیغ منفی‌ کرده و سیاهکاری میکنند، شهرکی که عده ائی روستأیی بی‌ هیچ برنامه ائی به تهران آمده با غصبِ زمین آنجا را با حلب به عنوان دیوار , مسکونی کرده بودند، که مدام رسانه‌ها چه روزنامه‌ها و چه تلویزیون آن را با سرِ مسئولانِ وقت میکوبیدند.تازه ساکنین آنجا طلبکار هم بودند و زمین‌ها را سهمِ خود می‌دانستند.
شنبه 24 اسفند 1392 - 01:07
samad agha75 - ایران - ایران
کبالت3 - کرج - ایران حالا تو ببینم با این پاسپورت کجا راهت میدند.؟لعنت بر خمینی و مصدق قجری که ۸۰ میلینس ایرانی‌ رو به خاک سیه نشدند.
شنبه 24 اسفند 1392 - 02:28
فارسان - مرکزی - ایران
جناب کبالت سابق در همین حکومت اسلامی در آمد کشور چند ده برابر حکومت شاه فقید بود اما داریم می بینیم چه اعتباری برای ایران به وجود آورد!جای هیچ شکی نیست که حکومت خاندان پهلوی حکومتی عزت آفرین و ایران ساز بودند تو شاید دوست نداشته باشی باور کنی و لی تاریخ گواهی خواهد داد هر چند که الان نیز خود گویا ست آنچیز که عیان است چه حاجت به بیان است!!؟
شنبه 24 اسفند 1392 - 06:21
Behdin - آمستردام - هلند
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان تا وقتی‌ این رژیم هست انتخابات واقعی‌ یک خیال بیش نیست.
شنبه 24 اسفند 1392 - 09:29
marineboy - لس انجلس - امریکا
آری اگر انقلاب نمیشد امثال شماها در حال زندگی بادیه نشینی بودید و بهانه ای نداشتید به غرب پناهنده شوید. تمدن ها بشری هر چه میکشند از دست همین بادیه نشینان حجاز و آسیای میانه است که با کشتار و نابود کردن دنیا را به عقب رانده اند.
شنبه 24 اسفند 1392 - 11:38
کبالت3 - کرج - ایران
نه عزیزان شاقل قصه همانست که بود کسی نه در گذشته و نه حال عاشق چشم ابروی ایرانی نبوده هیچ معجزی هم نشد تا قبل از دهه پنجاه ایران از کشورهای بدهکار بوده حالا شما میفرمائین یه دفه آذرخش زد و غربی ها ایران و تمدنش رو کشف کردن و ملت ما رو گذاشتن رو سرشون نه شاقل .پول داشته باش رو سیبیل شاه ناقاره بزن یا رو عمامه ضرب بگیر همیشه همین بوده یعنی اینه رسم روزگار شما خودشو ناراحت نکن الانم سبز رو کن با اوباما پالوده بخور ..اونم یه دوره ای بود پول نفتی آمد و پخش شد یه عده ای حالشو بردن افتخارشم سهم شما حالا آخوند بین غیر خودی پخش نمیکنه و چه کرده که گذشته رو تغییر نمیده شاقل .میده؟نه نمیده .البته هر کسی میتونه و مجازه به داشته و نداشته خودش افتخار کنه و خوش باشه بر بخیل هم نعلت .
شنبه 24 اسفند 1392 - 16:18
samad agha75 - ایران - ایران
فارسان - مرکزی - ایران دوست گرامی‌ باید این مزدور رو درکش کرد زندگی‌ خرج داره از صبح تا شب اینجا باید یاوه بگه تا ساعتی‌ ۷ تومن به جیب بزنه
شنبه 24 اسفند 1392 - 16:54
کبالت3 - کرج - ایران
آره دوست گرامی خرج زندگی هم فقط از مزدوری در میاد و حلاله یاد باد اون دوران که ما هم از مداحان اهل بیت خاندان جلیل نور اعلی نور منورالقبور شادان ارواح بن روانشاد بودیم و نانی به کف میاوردیم و به غفلت میخوردیم یاد باد آن روزگاران یاد باد کبلائی.
شنبه 24 اسفند 1392 - 19:57
samad agha75 - ایران - ایران
فارسان - مرکزی - ایران ا ینجا در مورد اعتبار پاسپورت صحبت میشه البته رعیت قجری که فرق عرض مستطیل و ارز رو نمیدونه حتما نمیدونه پاسپورت چیه فکر میکنه در مورد پالون صحبت می‌شه .....جون تو جونش کنی‌ دوست داره رعیت باقی‌ بمونه کاریش نمیشه کرد.کلّ حسن عرض مستطیل ساعتی ۷ تومن
شنبه 24 اسفند 1392 - 22:38
کبالت3 - کرج - ایران
«لعنت بر خمینی و مصدق قجری که ۸۰ میلینس ایرانی‌ رو به خاک سیه نشدند.»تو اول اینی که نوشتی ترجمه کن پولوفوسول سلطنتی چوخ باصوووات دوست عریض کبلائی.
یکشنبه 25 اسفند 1392 - 03:30
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
لعنت بر این حکومت که عزت و عظمت ایرانی را از بین برد.
یکشنبه 25 اسفند 1392 - 10:56
samad agha75 - ایران - ایران
کلّ حسن آخه کلّ حسن زمان فردوسی‌ که پاسپورت نبوده حتما فردوسی‌ اشتباه کرده یا ۲ تا الف رو پیشوا غشی منحل کرده کلّ حسن عرض مستطیل ساعتی ۷ تومن
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 02:54
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
کبالت3 - کرج - ایران-امثالِ شماها هستن که این افکارِ راکد را به دیگران تزریق میکنند ، یعنی‌ چی‌ که فرقی‌ نداشت، میخواستی با ایرانی که از قاجارِ محبوبِ شما به جا مانده بود ، مملکتِ گٔل و بلبل بوده باشد، قاجار الان با پولِ ملت در دنیا و ایران هنوز مشغولِ خوش گذرانی‌ ست، میدونید وچند شاهزاده یا در اصل بچه‌های حرمسرا ناصرالدین شاه و بقیه شاهان قاجار الان رو میراثِ فرهنگی‌ ایران غلت میزنند اونم تو خونه هاشون و یک روز دردِ مردم را نداشتند حتما مصدقِ قجری اومد پول رو به جیبِ ایران و ایرانی سرازیر کرد، کسی‌ که از ۹ سالگی از جیبِ مردم سهم میگیره و ۱۲ سالگی میشه والی‌ خراسان ، قاجار هم مثلِ آخوند از اوانِ کودکی به جیره خوری از کیسه ملت عادت داشته و آموخته شده بودند , بعد از شاقلی‌ و این جفنگیات دم میزنی‌ ، ...
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 09:49
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
....شاهِ فقید که مانندِ قاجار میراثِ فرهنگی‌ ایران را نبرد که تو خونه خودش باهاش کیف کنه ، کیف اون سربلندی ایران و عزتِ ایرانی بود که قاجار نگذاشت و سلطنتِ خود را دوباره پس گرفت اما این‌بارِ زیرِ نامِ خمینی و خامنه ائی که عاشق قاجار است ، حتی در نبودش هم این حکومت کثیف از دستاوردهاش استفاده میکنه، کم در این ۳۵ ساله از کاخ‌ها و دیگرِ متعلقاتِ خاندان سلطنتی به عنوان موزه به مردم بلیط فروخته و بهره برده ! غیر از آن تمامِ اموالِ حتی به حقِ نزدیکان و دست اندرکارنِ شاهِ فقید را که این حکومتِ دزد موردِ علاقه شما بالا کشید و مصادره کرد ! بماند که جانهایشان را هم گرفت و امثالِ شما جیکتان در نیامد و تهِ دلتان هم قند آب کردند ، هنوز هم مدعی هستید ، ....
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 09:50
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...بعد میخواستید ، به قولِ شاهِ فقید ایران ایران ، ایرانستانِ کنونی نشود ، که ۳۵ سال حکومتی که بابِ دل‌ِ شماست نوکری صرفِ روسیه و لبنان و سوریه و دردِ بی درمون را بکند، مگر بردن سهم خزر ، خشک شدن تمامِ رودها و رودخانه‌های بزرگ ، آلودگی‌ هوا و تاراجِ فرهنگ و تمدن و ملیّتِ این مملکت ، فقر و از دست رفتن کرامت و عزتِ مردم ، تسلطِ حکومتی اجنبی و از مغول بدتر ، ایران را به ایرانستان مبدل نکرده، نه اون موقع متوجه حقیقت شدید و اینکه واقعیت چیست و نه اکنون که اینگونه منفعل رفتار و از کیفِ این حکومت سرِ مزاح تون باز شده ، ، واقعا که !
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 09:50
potatis - مالمو - سوئد
همیشه واسه من سوال بوده که سلطنت طلبان طرفدار حکومت سلطنتی و موروثی هستند یا اینکه فقط حرف شون اینه که پهلوی ها خوب بودند؟ اگه مورد اولی باشه که چرا با حکومت موروثی آخوندی فعلی مخالفند؟ اگه مورد دوم باشه که خوب که چی؟ الان مردم ایران باید چیکار کنند تا شما پهلوی پرستان دست از سر کچلشون بر دارید ؟ این مردم چه گناهی کردند که سالیان و حتی قرن ها باید دنبال حق تعیین سرنوشت خودشون بدوند؟! پهلوی ها به ایران خدمت کردند , خوب وظیفه شون بوده, شاه این مملکت بودند,بهترین قصر ها زندگی کردند بهترین غذا ها رو خوردند, بهترین امکانات رو داشتند , الان هم با پول مردم ایران هنوز بهترین زندگی رو میکنند, دیگه چه طلب وصول نشده ای از مردم ایران دارند یا شما شاه اللهی ها دارید ؟ عزیز من ایران متعلق به ٨٠ میلیون ایرانی هستش نه متعلق به یک نفر, کجای این جمله فهمش واسه سلطنت طلبان اینقدر سخته ؟!! من نمیدونم.
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 14:58
samad agha75 - ایران - ایران
potatis - مالمو - سوئد مشکل اینه که که تو خودتو مردم ایران میدونی.از طرف خودت حرف بزن نه مردم ایران.حیف وقت که صرف این کامنت پوچ و بی‌ معنی‌ شد.واقعا حیف
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 19:21
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
کجای این جمله فهمش سنگین است که ما برای آبادی ایران نیاز به آباد گرانی چون شاهِ فقید و رضا شاهِ کبیر داریم ! وقتی‌ ما بعد ۳۵ سال هنوز این را نفهمیدیم حرف تمام است و ادامه دادنِ آن بیهوده ، کارِ آباد گران ایران دقیقا زمانی‌ نیمه تمام ماند که رو به تکمیل و ثباتِ همیشگی‌ میرفت ، که دوستان داخلی‌ و خارجی‌ زود دست به کار و به یک‌سال نشده طومارِ هویت و فرهنگ و اقتصاد ایران را در هم پیچیدند، اگر حکومتِ سلطنتی بد بود که عمیق‌ترین و بزرگترین دستگاهِ سیاسی دنیا ، سلطنتی نبود! آیا فرانسه و امریکا به خود لقبِ امپراطوری میدهد ؟ یا بریتانیا این را می‌گوید ، آیا وحدتِ حاکم در بریتانیا در فرانسه یا امریکا هم هست ! / آیا در گروهها یِ مخالفِ حکومتِ آخوندی ، کسانی‌ کمتر از سلطنت طلبان بی‌ آزار و بی‌ ادعا بوده اند ! شاهزاده رضا حتی با آنهمه خیانت و جنایت که از سوی حاکمان و مردم به خاندانِ پهلوی , در همان بحبوحه اعلام کرد به عنوان یک ایرانی حاضر به جنگیدن برای ایران بر علیه تجاوز صدام است . ...
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 20:11
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...مجاهدین چه کردند ؟ آیا با صدام قاطی نشدند ، آیا رو به ترور و شروع خشونت نیاوردند تا بهانه دستِ پیرِ جاه طلب و پر از کین دهند که نوجوانان را قتلِ عام کند ! کوموله چه کرد، دیگرِ گروه‌هایِ سیاسی هم که به یکباره سیاستشان ریخت و آرام گرفتند، / چه ادعایی ؟ چه در خواستی ؟ ۳۵ سال کمتان نیست ! اگر ذره ائی برش دارید به حکومت بگویید رفراندوم بگذارد تا همه بدانیم چه نوع حکومتی میخواهیم ، وقتی‌ شما اصلا به عنوانِ یک شهروند هویت نداری چگونه از ۸۰ میلیون مایه میگذاری ! حق خود را بگیر هفتاد و نٔه میلیون و نهصد و نود و نٔه آن پیش کش، / تنها کسی‌ که به دردِ روزگارِ فعلی‌ ایران می‌خورد شاهزاده رضا ست ، این خانواده دو بار آزموده شدند با اینکه مردم پشت آنها را خالی‌ گذاشتند باز هم برایِ ایران تلاش و از خود گذشتگی میکنند، اصلا به عنوانِ رئیسِ جمهور هر چه مردم میخواهند ، ۳۵ سال است که از مسائل دور نبوده ، ایران از این فاضلابِ کنونی گذر کند ، ایرانیانِ فراوانی هستند که بعد سکان دار شوند ، حرف در این است،/ ...
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 20:13
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...از این هم که گذشتیم و گفتیم همین آخوند هأیی که خود را متمدن نشان میدهند باشند ، ما هم خریم و خود را به آن راه می‌زنیم ، ببینید باز چه میکنند و چه بساطی در آورده اند ،اگر روحانی توانِ ایستادگی نداشت بیخود به مردم وعده و وعید داد و منتخب شد ، اینها قصد از بین بردن ایران و ایرانیت را دارند این را درک می‌کنید یا نه ! اگر آنها خوب خوردند و خوب زندگی‌ کردند ، مردم را هم خوب رسیدگی میکردند و ایران را خوب به پیش میبردند، حال خو بتان است که سه هزار میلیارد دلار اختلاس میکنند و شما‌ها اصلا حتی به شنیدنِ آن علاقه ندارید چه رسد به فکر کردن به آن، مگر آخوند بد زندگی‌ می‌کند ! نمی‌دانید چه خبر است واگر نه اینگونه قضاوت نمیکردید ، ...
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 20:14
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...اینها هم شایعات است که الان هم خاندانِ پهلوی خوب زندگی‌ میکنند، شبانو فرح در یک آپارتمان زندگی‌ می‌کند و شاهزاده رضا هم اصلا این خبرها نیست که رویِ پول غلت میزند، از حقایقی با خبرم که برای از دست نرفتنِ وجهه‌ ایشان نزد دوست و دشمن خود داری می‌کنم، شاهزاده فرحناز هم که رنگِ رخساره نشان میدهد از سرِّ درون، شاهزاده علی‌رضا و شاهزاده لیلا هم که از شدت خوشی‌ دست از این زندگی‌ ننگین کشیدند. هنوز همان حرفهای ۳۵ سالِ قبل را بلغور می‌کنیم ، بس است اینهمه بی‌ انصافی و کج فهمی‌ .
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 20:14
potatis - مالمو - سوئد
shirzan e irani - استکهلم - سوئد-گرامی اساعه ادب نباشه اگه ممکنه کامنت کوتاه و خلاصه بزارید تا آدم حوصله کنه بخونه, حکومت انگلستان سلطنت مشروطه هستش , یعنی قدرت دست نمایندگان مردم هست و پادشاه یا ملکه کوچکترین دخالتی در امر تصمیم گیری ندارند و تنها به عنوان نماد حضور دارند, دقیقا مثل سوئد, همین امر هم در ایران داشت شکل میگرفت (سلطنت مشروطه ) که پهلوی های عزیز (مخصوصا محمد رضا ) تاب واگذاری حتی کوچکترین قدرتی به نمایندگان مردم رو نیاوردند و مشروطه رو (حتی با کمک امریکا ) تعطیل کردند, بحث مجاهدین یا غیره هم به کامنت بنده کوچکترین ارتباطی نداره پس نیازی به بحث کردن نیست, شاهزادگان عزیز هم مثل تمام مردم ایران تشریف ببرند کار کنند و واسه ننشون یه ویلا دم ساحل بخرند ما که بخیل نیستیم, صحبت از بلغور کردند کردید که فکر میکنم بنده رو با اعضای خوانواده اشتباه گرفتید و از ادبیات درون خانواده استفاده کردید , بنده هم موافقم که بس است اینهمه کج فهمی!
‌سه شنبه 27 اسفند 1392 - 02:29
کبالت3 - کرج - ایران
shirzan e irani-شیرزن کل اینائی که بافتی و پشت قباله سلطنت انداختی بهش میکن روایت تاریخ به سبک خاله زنکیه و بارها و بارها پاسخ داده شده با اینکه اندازه یه هل پوک ارزش پاسخ نداشته تاریخ اونیه که اتفاق افتاده نه اونی که شاقل و شاباجی دوس دارن اتفاق افتاده باشه آخه مومن هر اکابر نرفته ای هم میدونه جمع شعبون و رمضون یخی و اشرف چهار چش و گروهبان قندعلی و ساواک و کاشانی و فلسفی و حزب رستاخیز (یا بیا تو یا گمشو بیرون)با حاج ممرضا =تمدن بزرگ و دموکراسی نمیشه بلکه حاصلش همین گندابیه که ازش شاهانه فرار فرمودی حال دوست داری عاشق بمونی خوب بمون و تو دموکراسی غرب بشین چماق متر کن و توبره قلدرجماعت رو کیلو کن ببین کدوم برکتش بیشتره اما به رضا دل نبند که حاصل مدیریتش برای خونوواده خودش جز افسردگی و خودکشی چیزی نبوده چه برسه به یه ملت بگرد دنبال یه ارویال اسپرم دیگه این امامزاده کور میکنه که شفا نمیده کبلائی
‌سه شنبه 27 اسفند 1392 - 08:02
samad agha75 - ایران - ایران
shirzan e irani - استکهلم - سوئد دوست گرامی‌ آخه کسی‌ که میگه فردوسی اشتباه کرده که عددی نیست که آدم وقتش رو صرف این بیسواد کنه.میگه عرض مستطیل ۷ تومن.این رعیت قجری فرق ارز و عرض مستطیل رو نمیدونه .وقت گران بها رو خرج این نکن.رعیتی رو دوست داره کاریش هم نمی‌شه کرد
‌سه شنبه 27 اسفند 1392 - 11:40
کبالت3 - کرج - ایران
شاقل همچی که میخوره تو برجکت علاوه بر هذیانات همیشگیت تلو تلو هم میخوری دفه بعد از نن آقا و قوچعلی طلب امداد کن کبلائی.
‌سه شنبه 27 اسفند 1392 - 13:16
کبالت3 - کرج - ایران
potatis - سوئد .هموطن گرامی قبول زحمت بفرمائین به امثال این بانو جائی رو که توش زندگی میکنه توضیح بدید و تشریح کنید تا شاید غایت آرزو و آرمانش برگشت به 90 سال پیش نباشه ثواب نجات یه شاقلی و شاباجی کمتر از زیارت حج یا لوس آنجلس نیست هر چند این یکی خیلی کار داره چون دل در گرو دوجا داره هم عاشق به خاندان جلیل سلطنت و سایه برباد رفته خدا روی زمینه هم مشتعلعشقعلیه و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت و بقیه مخلفات به هر حال برات آرزوی موفقیت و صبر دارم که فرمودن ان الله مع الصابرین کبلائی.
‌سه شنبه 27 اسفند 1392 - 13:35
potatis - مالمو - سوئد
کبالت3 - کرج - ایران-عزیز باور کن بعد از سالیان بحث و گفتگو با این جماعت شاه پرستان هنوز نفهمیدم حرف حساب شون چیه؟ کار به جایی رسیده که یکیشون عملا میگفت زنده باد دیکتاتوری!معلوم نیست سلطنت مشروطه میخوان ,سلطنت مطلقه میخوان , دنبال وصول طلب پهلوی ها هستند, خلاصه آخرش نفهمیدم که حرف حسابشون چیه؟ آش به قدری شور شده که وقتی رضا پهلوی صحبت از رفراندوم و تعیین نوع حکومت تو ایران رو میکنه این بسیجی های خشک مغز شاه اللهی (که واقعا هم شباهت بی نظیری به بسیجی های ساندیس خور سید علی گدا دارند) میگن که رضا بیخود کرده و ما به چیزی کمتر از پادشاهی ایشون رضایت نمیدیم! حالا چیزی که از همه بیشتر من رو عذاب میده اینه که ٩٩% این جماعت توی دموکرات ترین کشور های جهان زندگی میکنند و به به و چه چه شون هم همیشه شنیده میشه تا حرفی میزنی شروع میکنند به برچسب زنی, مجاهد , چپی, کمونیست ,قاجاری ,طرفدار حکومت آخوندی و هزار تا کوفت و زهر مار از کیسه ور ور جادو شون در میارن نسبت میدن بهت (همین کاری که با من و شما تو این صفحه میکنند)
‌سه شنبه 27 اسفند 1392 - 15:54
potatis - مالمو - سوئد
مغلطه بعدیشون هم اینه که سوئد و ژاپن و انگلیس حکومت سلطنتی دارند و پیشرفت کردند, حالا شما بیا بشون بفهمون که این کشور ها ١٠٠٠ ساله که پادشاه دارند اما شروع پیشرفتشون بعد از به قدرت رسیدن مردم و دموکراسی و آزادی های سیاسی و مدنی و غیره بوده و این پادشاهان امروزی تقریبا حکم آدمک های مومی تو موزه رو بازی میکنند نه بیشتر! (یاسین تو گوش بسیجی خوندن ) به قول شیر زن باجی خاتون بس است اینهمه کج فهمی!
‌سه شنبه 27 اسفند 1392 - 15:54
کبالت3 - کرج - ایران
potatis - مالمو - سوئد درود بر تو از غرایب روزگار یکی هم اینکه این خیل خارج نشین شاقل و شاباجی تو تمام زمینه ها از فرهنگی اجتماعی و هنری خیلی هم ابراز پیش رفتگی و منور الفکری میفرمان یعنی انگار پست مدرنیسم هم باید بزنه گاراژ که شاقل اومد اما نوبت به دیکتاتوری و سیاست و دولت که میرسه پشت دروازه تمدن بزرگ گیر میکنن و شعار میدن با تمام قوا پیش بسوی گذشته حالا کدوم خراب شده ای با سیستم تک حزبی و حکومت یه نفره آباد شده و به دولت مدرن رسیده لابد اونم از معجزات و کرامات و الطاف خفیه الهی حاج ممرضا بوده و امت شاقل این رو فهمیدن و بقیه رو متهم به نفهمی و کج فهمی میکنن اما از باب افاضات و ترشحات مغزی و زبانی این قبیله ملالی نیست و محض خنده بد هم نیست چه اینکه بازگشت سلطنت به ایران از پرواز فیل تو آسمون و دمکرات شدن جنتی هم بعیدتره پس بگیم و بخندیم که این طفلک شاقلی هم به یه دردی خورده باشه کبلائی.
‌سه شنبه 27 اسفند 1392 - 17:58
samad agha75 - ایران - ایران
رعیت قجری برا گرونی گریه میکنه و میگه یک کیلو میگو۵۰ تومن گیرش نمیاد تا مغز کپک زده یک تکونی به‌خودش بده.الحق که احمدی‌ نژاد هون مصدق غشی ثانی‌ هم از سرش زیاد.صمد آقا احتیاج به کمک نداره با انگشتش دای جان ناپلئون ۱۰ روز آزاد شده از زندون رو انداخت .......کلّ حسن عرض مستطیل ساعتی‌ ۷ تومن
‌سه شنبه 27 اسفند 1392 - 17:09
samad agha75 - ایران - ایران
دموکراسی از نظر رعیت قجری یعنی‌ اینکه مجلس منحل کنیم بریم تو کوچه پیش بچه توده‌‌ها بگیم مجلس اینجا و دموکراسی برقرار و پیشوا غشی فراری با یک تیر تو توالت زیر زمین همسایه هم سمبل دموکراسی تازه درود هم به بچه توده آواره خیرات کنیم.بچه توده هم از کره مریخ آمده و وسط راه یه مقدار یاوه از کیانوری قرض گرفته بره کره شمالی اما مثل اینکه هواپیما مالزی تغییر جهت داده و بچه توده‌ افتاده تو کشور پادشاهی پول مفت بخوره و یاوه‌های کیانوری رو اینجا حواله رعیت قجری کنه و رعیت قجری خر کیف بشه.
‌سه شنبه 27 اسفند 1392 - 20:24
samad agha75 - ایران - ایران
کسانیکه از علم اقتصاد که زیر بنای جامعه است نمیدانند و از دمکراسی دم می زنند،شعار تو خالی می دهند،دمکراسی حاصل اقتصاد سالم و شکل گرفته در جوامع می باشد،کدام کشوری را میتوانید نام ببرید که به بیماری اقتصادی گرفتار باشد و به دمکراسی رسیده باشد، اشخاصی هند را نام می برند ، اواز دهل از دور خوش است.ایا از جامعه فئودالی ایران در زمان پهلوی انتظار دمکراسی و برابری حقون انسان ها را داشتند بیسوادی سیاسی نیست که گریبانگیر سیاستمداران عوام ( بگفته میر فطروس) می باشد، پهلوی سعی می کرد اقتصاد را سر و سامان دهد و طبقه بورژوا و متوسط را بوجود اورد تا پایه ریزی برای دمکراسی شود که خوش باوری و ساده لوحی ملت،مسائل مربوط به خاورمیانه و نفت، دین و خائنین پول پرست در حکومت ،این فرصت بدست نیامد،. پهلوی خدماتی بزرگ و نمره قبولی در کار نامه دارد،به دوران قاجار و دوران جنایتکاران اسلامی با هزاران میلیارد درامد نفت نظری بیافکنید . در امد پهلوی از نفت در حدود ۱۲۷ میلیارد بود.
‌سه شنبه 27 اسفند 1392 - 20:39
samad agha75 - ایران - ایران
اگر کسی‌ در بلوک شرق مرحوم یک صدم از خدمات شاه را کرده باشد چپ‌های وطنی قربون صدقه اش میروند. اگر مثل استالین بیسواد باشد می‌گویند آفرین خود ساخته بود و هزار برابر شاه هم آدم کشته باشد می‌گویند خوب جبر زمانه بود! حالا شاه چون ایرانی‌ بود نخیر قبول نیست! این عقده حقارتی است که در دوران جنگ سرد به اینها تزریق شده و ظاهراً درمان شدنی هم نیست.
‌سه شنبه 27 اسفند 1392 - 20:48
کبالت3 - کرج - ایران
این اتحاد میهن پرستان شاقل نشان پس به چه دردی میخوره مگه نمیبینید . آی شاقلها که در خارج نشسته شاد و خندانید یکنفر از شما در گنداب دارد می سپارد جان میزند دست و پای دایم بر آب. میکند بیهوده جان را قربان . ّپگیرید دست و پای این شاقل رو برا حفظ آبروی خودتونم شده یه دوا درمونی چیزیش کنین یا حداقل ببرید قایمش کنید . والا شازده هم این قماش طرفداراشو رو ببینه اونم میزنه خودش رو کشی میکنه ها از نا امیدی نگی نگفتی ها کبلائی.
‌سه شنبه 27 اسفند 1392 - 21:00
کبالت3 - کرج - ایران
راستی شاقل 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت توسط مردم قهرمان ایران و با همت کارگران و کارکنان مبارز و شریف صنعت نفت به رهبری مبارز کبیر و پرچمدار نهضت ضد استعماری دکتر محمد مصـــــــــــــــــــــــــــــدق رو بهت تبریک میگم یادش گرامی که چه داغی به دل روباه پیر و نوکراش گذاشت کبلائی.
‌سه شنبه 27 اسفند 1392 - 21:08
کبالت3 - کرج - ایران
حالا گیرم شاقل جون اون مصدق پیرمرد غشی. اما اون شاه جوون و شجاع که گردنش زیر اینهمه مدال و نشان شجاعت از جنگ ممسنی و نبرد کازرون خم شده بود چرا هنوز گلنگدنی زده و تیری در نشده پای هواپیما همیشه دست به یراق برای فرار بود حتی خرداد 42 هم اگه گروهبان ژنرال قندعلی نرسیده بود حالا یه فرار شاهانه دیگه هم به اسمش ثبت و سند شده بود کبلائی.
‌سه شنبه 27 اسفند 1392 - 21:23
potatis - مالمو - سوئد
samad agha75 - ایران - ایران-نمیدونم این مهملات رو تو چه شرایطی نوشتی, یا تب بالای ٤٠ درجه یا پای منقل یا اینکه کلا تکفاز کار میکنه! در هر صورت ارزش پاسخ دادن نداری, روز خوش.
‌چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 01:58
samad agha75 - ایران - ایران
حاصل ۲۸ مرداد برای بریتانیا: سرانجام از ایران غرامت گرفت و با کشف نفت در آبهایش، از نفت ایران بی‌نیاز شد.در گیرودار مذاکره در نیویورک، به جرج مک‌گی، معاون وزیر خارجهٔ‌ آمریکا، حرفی می‌زند که او را مات و مبهوت می‌کند: پالایشگاه آبادان ملی نشده است و گرچه از مالک آن خلع ید شده مشمول قانون ملی‌کردن نفت نیست. مرد آمریکایی بیدرنگ تقاضا می‌کند این را بنویسد. مصدق به فرانسه می‌نویسد و مک‌گی به انگلیسی و هر دو در حضور مترجم وزارت خارجهٔ آمریکا امضا می‌کنند. مقامهای آمریکایی دستنوشتهٔ‌ مصدق، در واقع تعهد به پس‌دادن تأسیسات آبادان‌ بزرگترین پالایشگاه جهان آن روزگار، را به انگلیسیها نشان دادند.اگر پالایشگاه آبادان ملی نشده پس چه چیزی ملی شده و دعوا بر سر چیست؟. باید به اطلاع مشاورانش و هیئت همراه می‌رساند که کتباً و عملاً پشت در بستهٔ اتاقش در هتل نیویورک قانون ملی‌کردن نفت را یکتنه لغو کرده است. معجزه بود که دستخطش به مطبوعات آمریکا درز نکرد وگرنه با اعتبار دولت جبههٔٔ ملی بازی مرگبار و بی‌بازگشتی کرده بود ـــــ ‌و البته با آبروی خودش در پیشگاه ملت و تاریخ.
‌چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 02:41
samad agha75 - ایران - ایران
در اثر ادعای خسارت دولت فخیمه، دولت ایران با خزانه خالی مجبور به پرداخت پنجاه هزار لیره استرلینگ بعنوان جریمه شد و کارگران و متخصصین انگلیسی اینبار با دستمزدهای بالا تر و قرارداد بهتر برای استخراج نفت به ایران برگشتند. با علم به اینکه ملی شدن نفت خوب است، آیا در آن زمان بخصوص، آن ماجرا به نفع چه کسانی تمام شد؟ ملت ایران؟ یا دولت فخیمه و قهرمان جلوه دادن نخست وزیری که از زیر پتو رویای کودتا کردن بر علیه شاه را در سر میپروراند؟. امیدوارم دکتر نصر احمدی و خانم دکتر مهرا ملکی بطور مداوم به یک تلویزیون حقیقتا ایرانی دعوت شوند و با مدارک مستند این غده چرکینی را که برای اختلاف و عداوت بین مردم ایران طراحی شده است را در دست مصدقیون خالی بند بترکانند تا یکبار برای همیشه همگی ایرانیان از این کابوس شازده محمد مصدق السلطنه قاجار بیدار شوند.
‌چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 02:42
samad agha75 - ایران - ایران
هر ایرانی دانا، آگاه و تیزبینی می داند که مصدق یک مرد دغلباز، مردمفریب و دغاکار و کژپیمان(خائن) بود. و تنها کسانی که اورا می ستایند، مُشتی نادان، کم دانش و یا مزدور دغلبازی هستند که این امامزاده مصدقشان را ترادیس(تبدیل) به بتی کرده اند و برایش به سینه زنی! و زنجیر زنی! می پردازند!!. بگذریم.. این بت باید شکسته شود .
‌چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 02:44
samad agha75 - ایران - ایران
فرقه مصدق قجری چرا ساکت نشستید اگه یک رعیت قجری با سواد دارید بفرستید بینم چی‌ میگید شما قجریها.اصلا باسواد دارید؟ امکان نداره.این یکی‌ که میگه عرض مستطیل ۷ تومن!!!! این قجری غشی کجا دکتر!!!! بود بابا .دکتر بودنشم مثل حسن فرغون .تازه این قجری ۲ بار فرار کرده یک بار داخل طویله گاوها در پیش بختیاری‌ها که قاطی‌ کود‌ها شده بود بار دوم هم که تو توالت زیر زمین همسایه.آخه کلّ حسن آخه کلّ حسن عرض مستطیل ساعتی ۷ تومن آخه ؟
‌چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 02:59
کبالت3 - کرج - ایران
شاقل جون جوش نیار اون کپی در آمد سرانه رو برا بار صدم بزار شاغلامان صفا کنن اصلا وقتی کپی نمیزاری و کامنت چارواداری از خودت در میکنی باعث نا امیدی و یأس ابدی برا دوستان و دوستداران فرقه محترمه شعبانیه میشی آخه این جماعت فکر کردن بلاخره یه دونه یه چشمی هم تو شهرشون پیدا شد و لنگه کفش کهنه رو تو بیابون نعمت دونستن اونم زدی خراب کردی ای حکیم حالا از خر سلطنت پیاده شو ببین اگه تهرونی کتاب فروشیهای روبروی دانشگاه تا ده شبم بازه قسمت کودکان و نوسوادان هم داره از همین سال نو شروع کن خجالت نداره یه یاعلی بگو و نون بازو و همت خودت رو بخور والا هر ننه قمری کپی کردن رو بلده برو تو میتونی سال نو آیدی نو شاقل نو مبارکت باشه کبلائی.
‌چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 09:52
کبالت3 - کرج - ایران
شاقل دیگه زمان انگشت میکنم آی انگشت میکنم گذشته اون اصل کاریه هم اشتباهی انگشت زد به سوراخ مار هنوز انگشتش ورمش نخوابیده و تو سوراخ گیره تو که نسخه تقلبی اونم نیستی اما حداقل برو شهر اطلاعات جمع کن که اینجوری وا نمونی آخه اون کله که فقط برا خم کردن و پابوسی و چکمه لیسی خلق نشده کفران نعمت میکنی جات تو جهندمه ها گفته باشم بشت کبلائی.
‌چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 11:00
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
کبالت3 - کرج - ایران - من از ادبیاتِ تو که تلخکِ دربارِ ناصر الدین شاهی‌ هستی‌ ، منزجر میشم اینه که چه چیزی را می‌تونم به کسی‌ که همه چیز را به دلقک بازی می‌گیره حالی‌ کنم، تو همون دنیایِ پوچِ خود باش و باهاش حال کن، مهم نیست که دوباره خاندانِ پهلوی که هر چه عزت داشتیم و اعتبار در زمان همان‌ها بود دوباره به ایران حکومت کنه یا مردم لیاقتِ خدمتِ آنها را نداشته باشند، مهم اینه حقیقت بر ملا شود و نسلهایِ آینده ایران زمین , دوست و دشمنِ خودش را بشناسد ، به خودمون که خیانت شد حدِ اقل از خیانت به تاریخمون جلوگیری کنیم ، برو زیرِ پرچمِ سرخ و سیاهِ آخوند سینه بزن و خیابانها را گز کن ، خلایق هر چه لایق.
‌چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 11:32
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
potatis - مالمو - سوئد - درویی و پشت هم اندازی تو ذاتِ خیلی‌ از ایرانیانِ تربیت شده حکومتِ آخوندی ست و خاله زنک بازی، به کامنتی که به من دادی نگاه کن و به اون کامنت که به تلخکِ دربارِ قاجار دادی هم یه نگاهی‌ کن، تا اوجِ بی‌ ادبی‌ و درویی خود را متوجه شوی، من حتی با بخور تخورِ قجری‌ها مشکل ندارم ، چون خدا از حلقومشون حساب شو در میاره ، چندین دوست قجری هم دارم، مشکل از گنده گویی‌هایِ شماهاست که همه رو عبدل حساب می‌کنید ، خانِ بالا که کلمه بلغور کردن را در شأنِ خود ندانسته ولی‌ پا به پای تلخک به جفنگ گویی مشغولی‌ ، مهم نیست در دنیای متمدن زندگی‌ میکنی‌ مهم اینه که دنیای درونت هنوز تویِ دستگاهِ حرمسرا و غارتگر ایران زیرِ دستِ قاجار سیر می‌کند.
‌چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 11:44
کبالت3 - کرج - ایران
shirzan e irani -ایوالله شیرزن اصلا هرکی پهلویچی نباشه قطعا قجریه عکسش هم طبق اصول انقلاب سپید دندان امکان نداره ثابت بشه این خواهران و برادران مجاهدمون هم همین اصل رو دارن یعنی کل جهان آفرینش دو بخشه یا مبارزن و آویزون به تنبون مسعود و دامن مریم یا ساندیسخورن و اطلاعاتی رژیم . اصلا تو که نفست حقه و مستجاب الدعوه به بالا وصلی و زمین برات خاکدان چرا این مخالفین و منتقدین خاندان مرحوم حاج ممرضا رو به تیغ برهنه ابورفرض واگذار و حواله نمیکنی و وقت عزیزت رو اینجوری هدر میدی کبلائی.
‌چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 14:31
کبالت3 - کرج - ایران
potatisالسلطنه-ممالک محروسه اسقاندیناوی -سویدن -از اخباراتی که خفیه نویسان و جانثاران و شاغلامان دربار سلطان ممرضا تبادل نمودند این فقره حاصل و یقین گردید که شما و آن ملعون قبالت السلطنه مراتب نوکری و آستان بوسی بجای نیاورده و شاکر درگاه نبوده و حتی اسب اعلیحضرت را یابو خطاب نموده اید ایضا موجب خشم شیرزنان و نعره زنان خدوم را فراهم آورده اید لازم است فی الفور عذر تقصیر بجای آورده از این فقره توبه نمائید کبلائی.. گفتم اینا فقط محض خنده خوبن عیـــــــــــــــــــــــدت مبـــــــــــــارک
‌چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 14:54
potatis - مالمو - سوئد
shirzan e irani - استکهلم - سوئد-١- واسه اینکه از شنیدن کلمه ی بلغور کردن ناراحت بشی نیاز نیست که خان یا هر چیز دیگه ای باشی, چنانچه این نوع صحبت کردن در ادبیات درون خوانوادگی شما مرسوم هستش بنده فقط گوشزد کردم در اجتماع نمیشه به دیگران بکار برد ٢- بنده یک قاجاری, یک کمونیست , یک سوسیالیست , یک چپی دگم , یک بسیجی ساندیس خور , یک آدم دورو , یک مجاهد خلق , یک تروریست , اصلا بنده خود شیطان , فقط یه خواهشی دارم لطفا به جای تحلیل شخصیت بنده به سوال بنده جواب بدید (اگه جوابی واسه گفتن دارید ) سوال : سلطنت طلبان /پهلوی پرستان / شاه اللهی ها / ی بزرگوار دنبال چه جور حکومتی برای فردای ایران هستند؟ سلطنت مطلقه ؟ سلطنت مشروطه ؟ یا اینکه کلا ایران رو ارث بابای رضا پهلوی میدونند و دنبال وصول ارثیه واسه اربابشون رضا پهلوی هستند؟!
‌چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 16:30
تیردادسورنا - ایران - ایران
shirzan e irani - استکهلم - سوئد دوست گرامی نمیخواستم چیزی بنویسم بحث با این جماعت آب در هاون کوبیدن است این آقایون هنوز که هنوز است از درک فاجعه 57 و متلاشی شدن بنیاد خانواده و اخلاق و وطن دوستی در ایران عاجزند فاجعه ای از این بالاتر که اعتیاد و دزدی و ناموس فروشی در شهرها که هیچ توی دهات و روستاهای ایران بیداد میکند هرچه هم بهشون میگیم که حکومت شاه احتیاج به اصلاح داشت و با آمدن شادروان بختیار استبداد از ایران برچیده شد توی کت این آقایون نمیره یه مدت گیر داده بودند که چرا شاه مذهبی بود و در مراسمات مذهبی شرکت میکرد! کسی نیست بهشون بگه روسای آمریکا و فرانسه و. که اقلیت ناچیزی مسلمون دارن عیدفطر رو به مسلمانها تبریک میگن میخواین شاه با داشتن ملت متعصب مذهبی بیاد دوپایی روی قرآن بپره ؟
‌چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 17:19
کبالت3 - کرج - ایران
تیردادسورنا - ایران - ایران نمیخواستم جوابت رو بدم اما دیدم هنوز جوونی و جاهل و تو این مدت آب تو دلت تکون نخورده آخه مومن روئسای جمهور آمریکا مگه با کمک فلان کشیش و اسقف اومدن سرکار یا برا مسیح هیئت و دسته راه انداختن یا سرلشگر باتمانقلیچ شون رو کلنگ دادن دستش گنبد بهائی ها رو برا آخوند خراب کنه یا توهمات مذهبی مثل کمک ابوالفضل و دیدار امام زمان رو کردن تو کتاب دادن دست خلق الله یا کدومشون گفتن اول خدا بعدش خودم بعد اگه شد میهن یا کی گفتن پرزیدنت آمریکا سایه خدا روی زمینه اون بختیار رو هم بجای اینکه بخاطر نوشتن نامه هشدار یه سال قبل از انقلاب بده شعبون جات کتکتش بزنن باید حرفش رو گوش میکرد تو 37 روز گند 37سال رو نمیشد تمیز کرد تازه آقا شاهه هم گذاشته رفته ارتش و پلیس هم چمدون بدست پشت سرش آماده فرار آخه یه چیزی بگو که چیز باشه تا چیز نشه کبلائی.
‌چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 21:45
کوروش مهری - یزد - ایران
کبالت3 - کرج - ایران-کم کم داره دم خروس میزنه بیرون!!. shirzan e irani - استکهلم - سوئد-یواش یواش داره ازت خوشم میاد هر چند هنوز گرفتاری!(نمیدانی که میتوانی)
‌چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 20:44
samad agha75 - ایران - ایران
تکلیف پسمانده های مخالفان دودمان پهلوی روشن و با کرام الکاتبین است:. یا توده ای هستند یا تجزیه طلب. یا جیره خوار حکومتتند یا حزب الهی های تیپاخورده از دستگاه امامشان خمینی. رسوائی تاریخی همیشه گریبانگیر خودفروختگان نازل بوده و خواهد بود. تشت رسوائیشان دیری ست از بام جهان افتاده و کور و کرانی هستند که نه می بینند و نه می شنوند. فسیل شده اند. چون ارواحی سرگردان در گورستان تاریخ بی جهت پرسه میزنند و گمان میبرند که هنوز زنده اند.
‌پنجشنبه 29 اسفند 1392 - 00:48
samad agha75 - ایران - ایران
همانگونه که معروف ست- با شناخت دوست وی میتوان یک انسان را شناخت- شناخت دشمنانش نیز ترا به سرچشمه ی شناخت واقعیت وجودی میرساند. ببینید مخالفان و بدگویان این دودمان که هستند!؟. نگاه کنید به عملکردشان!. بیاندیشید به افکار بیمارگونه ای که مخالفت سیاسیش مینامند!. بنگرید به منطق و کاراکتر مذموم این دون کیشوت ها!. تشخیص دهید سرسپردگی هاشان به ارتجاع داخلی و بیگانگان را!. نظری بیاندازید به نظرات و گرایشاتشان...تا حق و باطل را بهتر از پیش تمیز دهید!
‌پنجشنبه 29 اسفند 1392 - 00:49
samad agha75 - ایران - ایران
potatis - مالمو - سوئد اگه سواد داری که می‌دونم نداری و فرار مغزها!!!!!!!!!! نیستی‌ اون بالا نوشتم که حیف وقت حیف نون.
‌پنجشنبه 29 اسفند 1392 - 02:53
تیردادسورنا - ایران - ایران
کربلایی ببین اصلا بحث بر سر شاه و غیر نیست من میگم شاه از سر این ملت زیاد بود لیاقت این ملت ج.اسلمی است و بس که هرچیز را با چماق به این ملت حالی میکنه شما با این انقلاب در اصل دیکتاتوری شدید مذهبی را برای همیشه نهادینه کردید و درهای رسیدن به آزادی را برای نسلهای بستید و یا بهتر بگویم قفل و زنجیر کردید . در انقلاب 57 شما میتوانستید از بختیار حمایت کنید و یا لااقل اجازه ندهید بعد از شاه دیکتاتوری صدبرابر بدتر به حکومت برسه ایراد کار شما اینه که ظرفیت فکری مردم ایران را با مردم سوئیس برابر میدونید محیط کاری را در نظر بگیرید وقتی به یک اپراتور میگیم دو ساعت توی اتاق فرمان بشین و حواست به سیستم باشه و بعد برو تا صبح توی اتاق شیفت بخواب می بینی همین 2 ساعت هم داره چرت میزنه! یا می بینی توی اتاق شیفت با گاز پیک نیکی چنان دود و دمی راه انداخته که تا توی راهرو هم دود و بوی خوش آن به مشام میرسه!
‌پنجشنبه 29 اسفند 1392 - 04:56
تیردادسورنا - ایران - ایران
ادامه..حالا اونطرف قضیه ..وقتی یک کارشناس یا تکنسین آلمانی میاد اینجا کار تعمیراتی انجام بده وقتی کارگر میفرستیم تا بهش کمک بده ..این آلمانی سرساعت 7 صبح با لباس کار و تجهیزاتش آماده منتظر کارگرهای ما در سرکار حاضره ..کارگرها ساعت 7/30 میان تا صبحانه بخورن و لباس کار بپوشن میشه 8 وسط کار هم یا چای میخورن یا با هم شوخی میکنن تا ظهر نشده میدوند میرن غذاخوری تا ناهار بخورند و با نماز و خواب بعدازظهر کار تعطیل میشه تا فردا! و کار10 روزه یک ماه طول میکشه!!یا بهشون میگی موقع کار کفش کار و کلاه ایمنی بپوش می بینی تا از بالای سرشون رفتی کلاه و کفش کار رو در میارن و دمپایی میپوشند و یا مهندس دانشگاه آزادیش هنوز نقشه خوانی بلد نیست! دوست داره بشینه پشت میز علاقه ای به یادگیری هم نداره باید با زور بگیری یادش بدی! وووو حالا میگی با این ملت ما چکار باید بکنیم؟! میخوای این ملت برات دمکراسی بیارند؟
‌پنجشنبه 29 اسفند 1392 - 05:13
کبالت3 - کرج - ایران
این شیرزن ما درسته که از قبیله شاقلیانه اما خیلی خیلی خیلی روشنفکره ها !!چون میگه دوست قجری هم داره .درست عین این مومنین به الله که دیگه ته ته روشنفکری و لیبرالیسم شون اینه که با یه مسیحی هم دوستن یا باهاش دست دادن (البته غسل و هفت آب بعدش رو هیچوقت فراموش نمیکنن)حالا این چه منت بزرگیه که این پهلوی پرست سر اون اولاد آغاممدخان میزاره بماند و مهم نیست مهم این ویروس ستایش و پرستش و تعصب خود برتر بینی و دیگران پست بینی هست که به هر مخی که وارد شد اول یه چماق داد دست صاحابش بعد اون رو از بقیه جدا کرد و بردش به عرش اعلا بعد از اون بالا رهاش کرد و با مخ کوبید زمین ویروس رفت اما دیگه دیر شده بود خدا بیامرزتش و نور به قبرش بباره همین کبلائی.
‌پنجشنبه 29 اسفند 1392 - 05:30
کبالت3 - کرج - ایران
برادر تیرداد -اگه فکر میکنی لیاقت ملت همینه و خلایق هر چه لایق که دیگه بحثت چیه از کی گله میکنی و برای کی کامنت میزاری این اخلاقیات ملت مربوط به سی چهل سال اخیر که نیست که این برا خیلی ملتها بوده منتهی تو یه زمان این روند قطع شده اون ملت از خواب قرون بیدار شدن عقل و خرد جمعی حاکم شده و اونا شدن آلمان یا ژاپن و کره نور هم به هیچ قبری نتابوندن دیوانه و عاشق کسی هم نشدن اگرم شدن مقطعی بوده بعد فراموش کردن برگشتن سر کارشون اون مسائل کاری هم که میگی در گذشته و حال همیشه بوده و بیشتر مال بخش دولتیه که 80 درصد اقتصاد رو عین بختک افتاده روش من خودم کارفرمای بخش خصوصیم اینائی که کارگر و کارمند شما انجام میدن خیلی کمتر از ایناش هم بی تعارف اینجا مساویه با یه تیپا و اردنگی نقشه خون و نقشه کش رو هم کاری به مدرکش نداریم میخواد از آکسفورد باشه یا امیرکبیر یا علمی کاربردی علی آباد کار رو باید بلد باشه و انجام بده البته بیسوادایی هم از دانشگاه آزاد داشتیم اومدن با توقع کم کار کردن کار یاد گرفتن و الان چیزی از بقیه کم ندارن مهم مدیریت درسته بقیه ابزار کاره این یه مشکل کلیه که مربوط به فاصله آموزش عالی با واقعیت و نیاز صنعت ماست عیدتم مبارک.کبلائی
‌پنجشنبه 29 اسفند 1392 - 09:20
کبالت3 - کرج - ایران
samad agha75 - ایران - ایران-برادر شب عیدی خون خودت رو کثیف نکن همه شون رو بسپر به تیغ برهنه حضرت عباس این قوم ظالمین رو. بلاخره اون دنیا حساب کتابی هست و مکافاتی حتی طبق آخرین خبر اون مصدغ السلطنه از پل صراط نتونسته رد بشه و ملق شده تو قعر جهندم اما اون دو بزرگوار نورانی رو آقا ابورفرض یه کله برده بهشت نشونده رو تخت پیش حوری. شعبون و رمضون و ناصر جیگرکی و اسمال گاو کش هم در رکابن و نقش غلمان رو دارن خیالت تخت برو به عیدت برس کبلائی.
‌پنجشنبه 29 اسفند 1392 - 09:39
samad agha75 - ایران - ایران
کبالت3 - کرج - ایران کلّ حسن تیغ برهنه عباس احتیاج نیست.همین که برا یک کیلو میگو ,کیلو ۵۰ تومن که گیرشون نمیاد و گریه میکنند برا ۷ پشتشون بسه
‌پنجشنبه 29 اسفند 1392 - 15:43
کبالت3 - کرج - ایران
samad agha75 - ایران - ایران-آفرین بلاخره مشمول عفو ملوکانه شدن جایزت اینه که تو هم در رکاب باشی کبلائی.
‌پنجشنبه 29 اسفند 1392 - 16:07
کبالت3 - کرج - ایران
کوروش مهری - یزد - ایران-بیشتر از خروسه بگو متوجهات بشیم آخه کبلائی
‌پنجشنبه 29 اسفند 1392 - 17:24
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.