هشدار باستان‌شناس سعودی نسبت به تخریب 'محل تولد' پیامبر اسلام

شماری از باستان‌شناسان می‌گویند محل تولد پیامبر اسلام زیر کتابخانه کوچکی در نزدیکی مسجد الحرام قرار دارد

یک باستان شناس عربستان سعودی هشدار داده که محلی که به گفته بسیاری از محققان اسلامی، محل تولد پیامبر اسلام است، در معرض نابودی قرار دارد.

دکتر عرفان علوی به بی بی سی گفته است که طرح های چندین میلیارد دلاری توسعه شهر مکه احتمالا این مکان را در معرض تخریب قرار خواهد داد.

گفته شده که این محل در زیر کتابخانه کوچکی در نزدیکی مسجد الحرام قرار دارد.

به گفته دکتر علوی، نقشه ها و مدارکی که قدمت آنها به صدها سال قبل برمی گردد، این محل را به عنوان اولین خانه پیامبر اسلام تایید می کند.

این در حالی است که مقامات سعودی وجود چنین مکانی به عنوان محل تولد پیامبر اسلام را تکذیب کرده و از زائران خواسته‌اند که از این محل دیدار نکنند.

دکتر علوی دراین گفتگو گفته است که این کتابخانه به مدت دو سال بسته بوده و احتمالا این اقدام به خاطر آن بوده که قرار است این محل تخریب شود.

به گفته او پیشتر هم مکان های دیگری مرتبط با پیامبر اسلام در زمان توسعه شهر مکه تخریب شده بودند.

+29
رأی دهید
-32

shahab46 - هانوفر - المان
امیدوارم خراب بشه
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 11:54
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
بت خانه را هم خراب کنند که ما کلا از شرشون خلاص بشیم. این همه پول زبون بسته رو برای زیارت بتخانه میریزیم تو جیب عربهای عیاش مفت خور
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 12:56
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
مکان تولد بیغمبر هیج تاثیری در نفوذ و کسترش اسلام ندارد و اکر این تخریب مکان برای کسترش صحن مسجد الحرام باشد بسیار خوب لازم و ضروریست جون با رشد غیر قابل انتظار سفرهای حج و عمره احتمال کمبود جا و مکان خواهد بود و این یکی از افتخارات اسلام هست که روز به روز در جهان و بالاخص در جهان غرب کسترش میابد و با تاکید میتوان کفت این وعده ایست که خداوند در کتاب مقدسش فرمود (و این دین سراسر جهان را خواهد کرفت و فراکیر خواهد شد )بس نیازی به شناسایی محل تولد بیامبر نیست بلکه نتایج رسالت و زحمات ان نبی مرسل و خوش خلق مهمتر و یاد الله از همه جیز والاتر و مهم تر است اللهم لک الحمد
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 12:51
zavareh - رودسر - ایران
ویران کنید این بتکده پلید و این آیین تازی را..
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 15:48
باور عمیق - قم - ایران
الحمدلله متوجه شدیم آن چیزی که در نفوذ و گسترش اسلام تاثیر دارد گسترش صحن مسجد الحرام میباشد . نتایج رسالت و زحمات آن نبی مرسل و خوش خلق هم که به حمد الله در ترویج آیین وهابیت خلاصه شده که گر چه ذکر تعدادی از فتاوا و شرح شمه ای از سیره فکری این منحرفان موجب انبساط خاطر و تاسف اذهان است از ذکر آن فعلا صرف نظر میگردد . مخلص کلام اینکه کسانی که حرمت پاره تن نبی را نداشتند چگونه حرمت مکان تولد او را پاس میدارند؟؟ به خدای محمد قسم دور نیست روزی که در مسجد الحرام بانگ اذان شیعی برخواهد خواست .
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 19:00
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
بیچاره پیامبری که امتش به اندازه یک قبر جا ، حقِ او نمی‌دانند و رونق زوار و گسترش صحن برایشان ارجحیت دارد، حقِ معلم اندازه یک مکانِ یادبود و احترام هست، تا انسان از بنده قدر دانی‌ نکند از خداوند شاکر نیست، نه به شوری آخوند‌ها و نه به بی نمکی شماها، هر چیزی باید سرِ جای خود قرار گیرد، افراط و تفریط هر دو بد است.
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 21:28
کبالت3 - کرج - ایران
خوب خراب کنید و بشکافید ببینید اونجا بوده یا نه اینکه کاری نداره کبلائی.
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 23:36
سرسره - اهواز - ایران
خداییش کدوم بیشتر به بشریت خدمت کرد کسی مثل لویی پاستور؟ یا پیامبر مسلمین چه برکتی وچه پیشرفتی به انسانیت واخلاق انسانی هدیه داد؟ جز مجوز کشتار وجنایت برای توسعه دین خودش؟
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 00:45
perser68 - فلوریدا - امریکا
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی‌ . از افتخارات اسلام در جهان غرب همون مزخرفاتیه که به خورد پناهنده‌های جهان سومی‌ تو غرب میدید و بچه‌های اونا رو برای کشتن و سر بریدن به سوریه و عراق میفرستید؟تو به چه چیز سلطنت دل‌ خوش کردی؟کدوم سلطنت؟سلطنت اسلام ٔبر جهان اول رو به گور خواهی‌ برد!مردم جهان دوّم و سوم هم دست کشتن و سر بریدن شما رو خوندن و حنای شما‌ها دیگه رنگی‌ نداره و دوران مفت خوری و بالای ممبر رفتن هم دیگه به سر اومده!فکر نون باش که خربوزه آبه!
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 01:09
iran-kohan - مسکو - روسیه
shirzan e irani - استکهلم - سوئد دوست عزیز من این رو با کامل احترام عرض می‌کنم خدایی نکرده حمل بر بی‌ احترامی ناشه، ولی‌ کامنت‌های شما دوست عزیز بسیار بسیار طولانی‌ و از نظر دستوری پر از غلط هست. احتمالا خیلی‌ وقت هستش که سوئد تشریف دارید و رو نگارش فارسی شما تاثیر منفی‌ گذشته واقعاً با ۱ بار خوندن نمی‌شه منظور شما رو از کامنتتون برداشت کرد. باز هم می گم خدایی نکرده حمل بر بی‌ احترامی نشه ولی‌ احساس می‌کنم فقط کامنت میذارید و اصلا خبر رو نمیخونید. در بعضی‌ از خبر‌ها اصلا کامنتتون ربطی‌ به محتوای خبر نداره و در حیطهٔ تیتر خبر یک چیزی نوشتید. باز هم عذر می‌خوام اگه بی‌ احترامی شده.
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 01:10
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
باور عمیق قم و shirzan iraniبه یاد داشته باشید که شرک و تحریف در اذان هیج وقت در مسجد الحرام به صدا در نخواهد امد در مورد فتوا هاتون هم به زبان ساده بکم هر وقت توانستید دلیل واضح و حدیث روشنی از امامان و بیامبر مبنی بر تن فروشی و صیغه و همجنین خمس مکاسب و یا اثبات یک ایه از قران در مورد مهدی بیاورید ان وقت در مقابل سواد اعظم مسلمین عرض اندام کنید .شیعیان اقلیتی هفت الی ده در صدی هستند که در میان خود به فرق متعددی تقسیم شده اند و خود را مسلمان میدانند حال انکه قران در وصفشان میفرماید (انان را (منافقان )میبینی که به ظاهر یکی هستند ولیکن دلهایشان از هم براکنده است و اختلاف شدید بین خویش دارند و این بدان سبب است که اندیشه نمیکنند )
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 03:25
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
کسترش صحن مسجد الحرام به ان دلیل ارجحیت دارد که بر روی ان تنها خدا را میخوانند و استمداد میطلبند و جون روز به روز به جمعیت مسلمین افزوده میشود در جریان هستید که هر روز کسترش صحن بیش از بیش میباشد حال اکر خانه بیامبر وجود داشته باشد جه جیزی عاید مسلمین میشود جز انکه برخی صفوی مسلکان رافضی حتی به در و دیوار دستشویی منزل بیامبر هم تبرک خواهند جست و کل و لای خانه را به نشانه تبرک با خود خواهند برد نمونه واضح مسجد حضرت علی درمدینه که بس از هر بار بازسازی و فرش انداختن شیعیان با باره کردن قطعات فرش و تخریب در و دیوار مسجد و برداشتنشان برای تبرک باعث تخریب روزانه مسجد میشدند تا اینکه به ناجار دولت عربستان اقدام به تعطیلی مسجد کردند
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 03:31
alitajrishi - تهران - ایران
کبالت۳ - کرج - ایران - اینابرو خراب کردی همیشه خوب میومدی. اونجا محل تولد محمد بود نه محل دفنش. لول. بگردن تا چیو پیدا کنن کیک تولدشو؟ هههاا
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 11:22
باور عمیق - قم - ایران
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی . (1)سلام دوست عزیز . هنوز شناخت دقیقی از رفتار شما در خلال یک صحبت منطقی ندارم اما اما چون چند تا سوال پرسیدی بنده فقط به عنوان نمونه به یک سوالت پاسخ کامل میدم . باز اگر خواستی به تک تک سوالاتت جواب میدم اما اما لطفا خواهشا قبل از پرسیدن سوال دوم بیا و مرد و مردانه عین یک مسلمان واقعی بگو آیا جواب سوال اولت رو گرفتی یا نه؟ خوب و اما سوال؟
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 12:57
باور عمیق - قم - ایران
(2)(تن فروشی و صیغه) الف - قرآن : خداوند در سوره نسا احکام و اقسام ازدواج را مشخص فرموده است (دائم ، متعه منقطعه، و ملک یمین) در باب نکاح دائم در آیه 3 سوره نساء : وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِی الْیَتَامَى فَانکِحُواْ مَا طَابَ لَکُم مِّنَ النِّسَاء مَثْنَى وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ ذَلِکَ أَدْنَى أَلاَّ تَعُولُواْ (و اگر بیم آن داشتید که نتوانید درباره دختران یتیم (در صورتى که با آنها طبق رسم آن روز ازدواج کنید) عدالت ورزید، پس با آنچه میلتان باشد از زنان (دیگر) دو تایى یا سه‏تایى یا چهارتایى ازدواج نمایید، و اگر بترسید از اینکه مبادا عدالت نورزید پس به یک زن یا کنیزى که خریده‏اید اکتفاء کنید، این کار نزدیکتر است به آنکه منحرف نشوید و ستم نکنید)...
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 12:57
باور عمیق - قم - ایران
(3)درباره ملک یمین و کنیزان در آیه 25 نساء : وَمَن لَّمْ یَسْتَطِعْ مِنکُمْ طَوْلاً أَن یَنکِحَ الْمُحْصَنَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ فَمِن مِّا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُم مِّن فَتَیَاتِکُمُ الْمُؤْمِنَاتِ وَاللّهُ أَعْلَمُ بِإِیمَانِکُمْ بَعْضُکُم مِّن بَعْضٍ فَانکِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَنَاتٍ غَیْرَ مُسَافِحَاتٍ وَلاَ مُتَّخِذَاتِ .....الی آخر (و هر کس از شما توانایی مالی ندارد که با زنان پاکدامن مؤمن ازدواج کند، با زنان برده مؤمن که مالکشان هستید [ازدواج کند] و خدا به ایمان شما داناتر است، بعضی از شما از بعضی دیگرید، پس با آنان به اذن صاحبانشان ازدواج کنید و مهرشان را به طور پسندیده به ایشان بدهید در حالی پاکدامن باشند، نه آن که آشکارا مرتکب زنا شوند و نه آن که محرمانه دوست بگیرند. پس وقتی شوهردار شدند، اگر فحشایی انجام دهند مجازاتشان نصف مجازات زنان آزاد است. این ازدواج برای کسانی از شماست که می ترسند [یا فشار غریزه جنسی] به مشقّت بیفتند، و خودداری شما برایتان بهتر است. و خدا بسیار آمرزنده و رحیم است
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 13:00
باور عمیق - قم - ایران
(4)در باب متعه و عقد انقطاع آیه : فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أجُورَهُنَّ فَرِیضَةً (سوره نساء آیه 24)( پس از اینکه بهره مند شدید از آنان (متعه،استمتعتم) و تمتع از آنها برداشتید مهر معین که مزد آنها است به آنان بپردازید که فریضه و واجب است .. خوب جناب سلطنت طلب . این از قرآن . اما شما برمیگردی و میگی این تفسیر شما از قرآنه . خوب راست میگی . تازه از یک شیعه ساندیس خور وابسته به حکومت از شهر قم که احتمالا آخوند هم هست که انتظار نمیره بفهمه قرآن چیه .. مراجعشون و علماشون هم که همه دزد هستند . خوب آقا جان من نگرانی شما رو مرتفع میکنم قبول؟ میریم سراغ علمای طراز اول خودتون همونایی که اسوه علم و تقوا هستند قبول؟
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 13:00
باور عمیق - قم - ایران
(4)در باب متعه و عقد انقطاع آیه : فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أجُورَهُنَّ فَرِیضَةً (سوره نساء آیه 24)( پس از اینکه بهره مند شدید از آنان (متعه،استمتعتم) و تمتع از آنها برداشتید مهر معین که مزد آنها است به آنان بپردازید که فریضه و واجب است .. خوب جناب سلطنت طلب . این از قرآن . اما شما برمیگردی و میگی این تفسیر شما از قرآنه . خوب راست میگی . تازه از یک شیعه ساندیس خور وابسته به حکومت از شهر قم که احتمالا آخوند هم هست که انتظار نمیره بفهمه قرآن چیه .. مراجعشون و علماشون هم که همه دزد هستند . خوب آقا جان من نگرانی شما رو مرتفع میکنم قبول؟ میریم سراغ علمای طراز اول خودتون همونایی که اسوه علم و تقوا هستند قبول؟
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 13:02
باور عمیق - قم - ایران
(5)در صحیح بخاری و مسند امام احمد بن حنبل از ابورجا از عمران بن حصین نقل است که گفت : (( نزلت آیه المتعه فی کتاب الله فغلناها مع رسول الله و لم ینزل قرآن بحرمته و لم ینه عنها رسول الله حتی اذامات قال رجل برایه ماشاء ، قال محمد (یقال انه عمر) )) (آیه متعه نازل شده در کتاب خدا و ما در زمان رسول خدا به آن عمل میکردیم و آیه ای هم بر حرمت آن نازل نگردید و رسول خدا هم تا دم مرگ ما را از آن منع ننمود ، مردی به رای و میل خود گفت هرچه دلش خواست ، بخاری گوید که گویند این مرد عمر بن الخطاب بوده .. جناب سلطنت طلب دقت میفرمایید که این گفته ها ، گفته های مکارم شیرازی که به گفته بعضی ها و شاید شما سلطان شکره و یا مصباح یزدی نیستا .. التفات دارید؟ با وجودی که تایپ کردن سخته اما بازم مینویسم برات شاید به فکر فرو بری .. شاید شاید شاید انشاءالله :
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 13:02
باور عمیق - قم - ایران
(6)در صفحه 535 جزء اول صحیح مسلم بن حجاج باب نکاح متعه : (( حدثنا الحسن (عربیشو نمینویسم دیگه) الحاوایی قال ... (حدیث کرد مرا حسن حلوایی گفت حدیث کرد مرا عبدالرزاق گفت خبر داد مرا ابن جریح از عطاء که گفت جابر بن عبد الله انصاری برای عمره به مکه آمد به منزل او رفتیم مردمان از او مسائل و حکایات میپرسیدند تا رسید صحبت به متعه گفت : بلی ما در زمان رسول خدا و هم در زمان ابی بکر و عمر متعه میکردیم .. جناب سلطنت طلب اینا از کتب حدیث علامه طباطبایی یا شیعیان صفوی نیستا .. اینا از کتابای خودتونه ها .. التفات دارید؟ اگر بخوام روایات خودتان را که در باب رواج متعه در زمان رسول الله و همچنین اشاره به آیه قرآن در باب حلیت متعه و رواجش در زمان ابوبکر و بخشی از زمان عمر هست رو بنویسم که 10-12 صفحه حداقل اشغال میکنه و نه زیبنده است و نه فرصتش اما بدان تا بخوای هست ...
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 13:03
باور عمیق - قم - ایران
(7)تا اینکه عمر آمد و گفت : متعتان کانتا علی عهد رسول الله و انا احرمها و اعاقب علیهما (دو متعه که در زمان رسول خدا شایع و رایج بوده من (من؟)هر دو را حرام و نهی از آنها نمودم هر کس عمل به آنها نماید عقابش خواهم کرد و(در بعضی اخبار سنگسارش مینمایم چنانچه مسلم در صفحه 467 جز اول صحیح خود آورده است ) جناب سلطنت طلب جان . این مسلم که میگم با امثال آقای وحید خراسانی فرق داره ها . این مسلم سیستانی نیستا .. این مسلم اعلم علمای حدیث شماست .. حالا اگر بری تو اینترنت سرچ کنی و بیای اینجا واسه من بنویسی که مثلا این آیه با فلان آیه نسخ شده که البته حرفیه نادرست و صد تا پاسخ صحیح داره اونوقت من دونه دونه پاسخشو از کتابای خودتون میدم . ضمن اینکه باید اولش قبول کنیم تمام علمای شما که نقل حدیث کردند قرآن رو نمیفهمیدن . تشریف نبری از سایت aqeedeh واسه من جواب بیاریا . من همشو خط به خط حفظم . من قسم خورده بودم اگر یکی از ادعاهای این سایت واسه من اثبات بشه سنی بشم اما نشد که بشه بحمدالله ..
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 13:03
باور عمیق - قم - ایران
(8)حالا این پاسخ یدونه از سوالات فقط و فقط با استفاده از قرآن و علمای خودتون .. نه احادیث ائمه ها .. نه علمای تشیع ها که اگه بخوام بگم یک کتابخونه میشه .. بقیه چیزایی که گفتی فعلا طلبت که اگر نظرت رو در مورد این بفرمایی دونه دونه بقیشو واست توضیح میدم .. برادر حیفم اومد اینو نپرسم اما اون دور و بر کسی نیست (خدای نکرده شما نه ها) از جهاد نکاح اخبار جدیدی داشته باشه؟ .. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 13:04
باور عمیق - قم - ایران
(8)حالا این پاسخ یدونه از سوالات فقط و فقط با استفاده از قرآن و علمای خودتون .. نه احادیث ائمه ها .. نه علمای تشیع ها که اگه بخوام بگم یک کتابخونه میشه .. بقیه چیزایی که گفتی فعلا طلبت که اگر نظرت رو در مورد این بفرمایی دونه دونه بقیشو واست توضیح میدم .. برادر حیفم اومد اینو نپرسم اما اون دور و بر کسی نیست (خدای نکرده شما نه ها) از جهاد نکاح اخبار جدیدی داشته باشه؟ .. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 13:04
سعد حلي - سیدنی - استرالیا
سرسره. اهواز. دوست عزیز میتوانی در کتاب مایکل هارت جستجو کنی و به جواب سوالت برسی. مایکل هارت یک نویسنده بی دین یهودی زاده است. برای محض اطلاع این را نوشتم
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 14:46
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
iran-kohan - مسکو - روسیه- با سپاس از شما برای تذکرتان، من نکاتی‌ را که لازم میدانم عنوان می‌کنم، اتفاقا به دستورِ زبانش توجه دارم، ولی‌ نمیتوانم برای اصلاح کاملش وقت بگذارم، مهم برای من نکاتی‌ است که در کامنت‌هایم به آن اشاره می‌کنم نه فقط رعایتِ دستور زبان ساده، اگر هم طولانی‌ میشه چاره ائی نیست ، حکایتِ ایرانی حکایتِ فیل و چکش شده، برای تفهیم هر موضوع باید پر گویی کرد وگرنه عاقلان را اشارتی کافی خواهد بود، نه اینکه عاقل نیستند بلکه عقلهاشان را باز نشسته کرده اند، وقتی‌ می بینم نکاتِ موجود را نمیگیرند مجبور میشوم آنرا بشکافم که طولانی می شود، علاوه بر اینکه چون تاپیکهای خاص را انتخاب می‌کنم مجبورم نکاتِ قابلِ تامل در تاپیکهایی که فرصتِ پرداختن به آن را ندارم به جاهای دیگر مربوط کنم، تلاش می‌کنم تا مختصرتر و ساده تر بنویسم ولی‌ من هم مشکلاتِ خود را دارم، شاد باشید.
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 14:24
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
سلطنت طلب - ابوظبی - ما ز بالائیم و بالا می‌رویم، ما ز دریاییم و دریا می‌رویم / ما از آنجا و از اینجا نیستیم ، ما ز بیجاییم و بیجا می‌روی/ ، کشتی‌ نوحیم در طوفانِ روح ، لا جرم بی‌ دست و بی‌ پا می‌رویم/ همچو موج از خود بر آوردیم سر ، باز هم در خود تماشا می‌رویم/ راهِ حق تنگ است چون سم الخیاط , ما مثالِ رشته یکتا می‌رویم/ حین ز همراهان و منزل یاد کن ، پس بدانک هر دمی ما می‌رویم/ خوانده ائی انا الیه راجعون ، تا بدانی‌ که کجاها می‌رویم/ اخترِ ما نیست درِ دورِ قمر ، لاجرم فوقِ ثریا می‌‌رویم/ همتِ عالی‌ است در سرهای ما ، از علی‌ تا ربِ اعلی می‌رویم/ رو ز خرمنگاهِ ما‌ ای کور موش ، گر نه کوری بین که بینا می‌رویم / ای که هستی‌ خارِ ره ، ره را مبند ، ما به کوه قاف و عنقا می‌رویم./
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 15:15
راهجو - فریدونکنار - ایران
چرا الله تو قرآن شیاطین جاسوس رو با شهاب سنگ و ستاره های دنباله دار میزنه؟! ویا چرا در جنگ با کفار، زن کافر به اسارت درآمده حلاله اون مسلمونه؟ و یا چرا خطاب به محمد گفته میشه اگر به اسلام و قرآن و سنت تو کسی ایمان نیاورد باید با خفت جزیه بده؟ و یا چرا قضیه ماریه مصری و عایشه در قرآن اونجوری حل شد؟ و یا چرا کسی که بنام کفار مخالف عقیده محمد هست لقب کور و کر و خر مانند میشه؟ و یا چرا باید با شمشیر در راه خدا جهاد بشه تا بقیه مسلمون بشن؟ ویا چرا در سوره نحل آیات غرانیق مطرح میشه و جبرئیل به محمد تذکر میده که نزدیک بود بخطا بری و یا بخطا رفت(وما اونو معصوم میدونیم)؟ چرا ایران با شمشیر در نهاوند و قادسیه و نیشابور وگرگان باید مسلمون بمونه و خلفای راشدین یکی پس از دیگری وارث این سرزمین غصبی بشن؟ بخاطر آیات جهادیست ویا.. یکی جواب مارو بده شاید مسلمون شدیم و چرا های دیگر که فعلن بهمینا جواب بدن دوستان مدعی تا بعد
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 17:12
کبالت3 - کرج - ایران
altajrishi_تهران ..همینم مونده بود یه کافر بیدین ازم ایراد بگیره برادر من خودم چند بار مرقد ایشون رو تو کربلا زیارت کردم و فرق مرده و زنده رو میدونم چیه مشکل ملاعین اینه که به معجز اعتقاد ندارن دقت کن کبلائی.
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 18:20
باور عمیق - قم - ایران
راهجو - فریدونکنار - ایران.. سلام دوست عزیز . اگر تمایل داشته باشید پاسخ سوالات شما رو با کمال میل و در حد وسع خودم بیان میکنم . منتها لطف بفرمایید به جهت اینکه امکان پاسخ گویی به مسایل مطرح شده از طرف جنابعالی فراهم باشد قدری از اشتراکات عقیدتی رو بیان بفرمایید تا روی اختلافات تمرکز کنیم . آیا به وجود خداوند یکتا،حکیم و قادر مطلق اعتقاد دارید یا خیر؟ آیا پیرو عقیده چند خدایی هستید؟ آیا معتقد به فرضیه تکامل آن هم از نوع بدون دخالت خدا هستید؟ آیا اعتقاد دارید روزی خالقی جهان منظم را آفرید و پس از مدتی مرد و اکنون دیگر وجود ندارد؟
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 20:48
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
باور عمیق - قم - ایران اقای محترم این جواب شما اصلاً و ابدا ربطی به ایات قران ندارد و دست از تحریف معنای قران بردارید و جون امکان دارد کفتکوی من و شما در این خصوص به طول انجامد خواهش میکنم برای رفع هر نوع شبه به سایت عقیده دوت کوم یا همان کتابخانه عقیده مراجعه بفرمایید علی الخصوص در مورد تحریم عمل زشت صیغه و ذکر حدیثی مستدل و صحیح از مولای متقیان علی رضی الله عنه مبنی بر تحریم ان و همجنین مشاهده ی کتابهای در تحریم ازدواج موقت توسط برخی علما که از مذهب رفض به اسلام کرویدند اما جند نکته ١:جون دین اسلام فطری و باک است بدون شک تمامی قوانین و واجبات و محرمات ان سبب خیر و همجنین رضایت کامل مسلمین میباشد و همه راضی به احکام ان هستند حال سوالی که مطرح هست کدام انسان با شرف از هر دین و مذهبی حتی غیر اسلامی حاضر است کسی مادرش دختر و یا خواهرش موقتاً با ازدواج مردم در بیایید و برای یک ساعت یا روز و هفته؟؟؟
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:16
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
باور عمیق - قم - ایران ٢:من سعی میکنم برای جواب به این شبه افکنی شما به شما جواب بدهم اما جون میدانید بحث در این مکان عملاً دارای مشکل هست بس شما را به سایت عقیده دعوت میکنم و هر انسان با وجدان را نیز که قصد تحقیق در مورد اسلام دارد دعوت به مشاهده از این سایت میکنم و اما جواب سوال شما تا حد ممکن سعی بر این شده حتی تفاوت ازدواج متعه و مسیار را نیز برایتان نقل کنم و این را به یاد داشته باشید در فقه اسلامی جیزی به نام نکاح جهاد وجود ندارد و این تهمتی بیش بر اهل سنت و الجماعت نیست ولو این که حتی اهل سنتی ان را بکوید و یا انجام دهد نظر شریعت اسلام بر این هست که همجون ازدواجی درست نیست
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:21
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
متعه یعنی ازدواج موقت و ازدواج غیردائمی است بگونه‌ای ‌که ‌کسی با زنی ازدواج ‌کند بمدت یک روز یا یک هفته یا یک ماه و امثال آن‌. آن را بدین جهت متعه نام نهاده‌اند چون مرد به وسیله آن‌، برای لذت و تمتع موقت و مدت محدودی‌، به ازدواج اقدام می‌کند و هدف از آن فقط لذت و تمتع است‌.باتفاق نظر پیشوایان مذاهب فقهی اهل تسنن‌، ازدواج موقت و متعه حرام است‌. و می‌گویند: هرگاه ‌کسی بدینصورت‌، صیغه عقد را جاری ‌کرد، نکاح او باطل است و بدینگونه بر ابطال آن استدلال کرده‌اند:. 1-احکامی که قرآن برای ازدواج ‌گفته است‌، و بدان تعلق می‌گیرد، در ازدواج موقت نیست مانند طلاق‌، و عده‌، وارث‌، پس مانند دیگر نکاحهای باطل اینهم باطل می‌باشد.
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:26
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
2-‌در احادیث نبوی‌، به حرمت آن تصریح شده است‌. سَبُرَۀ جهنی ‌گوید: ما در فتح مکه همراه پیامبر صلی الله علیه و سلم بودیم و پیامبر صلی الله علیه و سلم به ما اجازه داد تا از متعه زنان استفاده کنیم‌. ولی پیامبر صلی الله علیه و سلم از مکه بیرون نرفت تا اینکه آن را مجددا تحریم ‌کرد. و در روایتی ابن ماجه‌ گوید: پیامبر صلی الله علیه و سلم متعه را تحریم فرمود وگفت‌: یا أیها الناس إنی کنت أذنت لکم فی الاستمتاع، ألا وان الله قد حرمها إلی یوم القیامة [ای مردم من ازدواج موقت و متعه را برای شما اجازه داده بودم‌، هان آگاه باشید، بتحقیق خداوند آن را تا روز قیامت و برای همیشه تحریم فرمود]
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:32
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
2-‌در احادیث نبوی‌، به حرمت آن تصریح شده است‌. سَبُرَۀ جهنی ‌گوید: ما در فتح مکه همراه پیامبر صلی الله علیه و سلم بودیم و پیامبر صلی الله علیه و سلم به ما اجازه داد تا از متعه زنان استفاده کنیم‌. ولی پیامبر صلی الله علیه و سلم از مکه بیرون نرفت تا اینکه آن را مجددا تحریم ‌کرد. و در روایتی ابن ماجه‌ گوید: پیامبر صلی الله علیه و سلم متعه را تحریم فرمود وگفت‌: یا أیها الناس إنی کنت أذنت لکم فی الاستمتاع، ألا وان الله قد حرمها إلی یوم القیامة [ای مردم من ازدواج موقت و متعه را برای شما اجازه داده بودم‌، هان آگاه باشید، بتحقیق خداوند آن را تا روز قیامت و برای همیشه تحریم فرمود]
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:34
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
صحیح آنست ‌که متعه درسال فتح مکه برای همیشه حرام‌ گردیده است زیرا در صحیح مسلم آمده است‌،‌که در سال فتح مکه باجازه پیامبر صلی الله علیه و سلم یاران او از متعه بهره گرفته‌اند اگر در خیبر حرام شده باشد، لازم می‌آیدکه دو بارنسخ شده باشد. بدیهی است‌که در شریعت اسلام دو بار نسخ روی نداده است لذا اهل علم دراین حدیث اختلاف‌کرده وگفته‌اند درآن تقدیم و تاخیر، روی داده است‌که باید چنین باشد: پیامبر صلی الله علیه و سلم از خوردن‌ گوشت خران اهلی در روز خیبر نهی فرمود و همچنین ازمتعه النساء نیزنهی فرموده است و برای نهی از متعه النساء وقت معینی را ذکرنکرده است و در حدیث مسلم بیان شده است‌که نهی از متعه النساء در سال فتح مکه بوده است‌
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:37
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
ولی امام شافعی امر در این حدیث را حمل بر ظاهر کرده و گفته است‌: هیچ چیزی را سراغ ندارم ‌که خداوند آن را حلال ‌کرده و بعد آن را حرام‌ کرده باشد سپس دوباره آن را حلال ‌کرده و سپس حرام‌ کرده باشد مگر نکاح متعه‌ که چنین بوده است‌. مترجم‌.”‌-3-‌عمر بن خطاب درایام خلافت خویش‌، برمنبر ازحرمت متعه سخن‌گفت و اصحاب با وی مخالفت نکردند، بدیهی است‌که اگر عمر بر خطا می‌بود، اصحاب از او نمی‌پذیرفتند.
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:37
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
4- خطابی ‌گفت‌: تحریم متعه مورد اجماع علما است‌، مگر بعضی از علمای شیعه ‌که آن را روا می‌دانند. و رای این‌گروه بنا بر قاعده آنان در مسایل خلافی‌،‌ که بآراء حضرت علی مراجعه و استدلال می‌شود، نباید صحیح باشد، چون درروایت صحیح از علی بن ابیطالب آمده است ‌که متعه نسخ شده است{‌شیخ الطایفه شیخ طوسی در “‌استبصار میگوید: “‌عن زید بن علی عن ابائه عن علی علیهم السلام قال‌: حرم رسول الله‌(‌‌صلی الله علیه وسلم‌‌) لحوم الحمر الاهلیه و نکاح المتعه (‌زید بن علی از پدرانش از علی بن ابیطالب روایت‌ کرده است ‌که گفت‌: پیامبر(‌صلی الله علیه وسلم‌) ‌گوشت خران اهلی و نکاح متعه را تحریم فرمودند)‌. سپس‌ گوید بنظر من باید این روایت امام را حمل بر تقیه‌ کرد، چون با مذهب عامه (‌اهل سنت) موافقت دارد. ر.ک‌. استبصار ج 3/142 شماره حدیث 511 - 5 چاپ سوم تهران‌
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:38
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
بیهقی نیز از امام جعفر بن محمد نقل‌ کرده است ‌که او گفت‌: نکاح متعه عیناً زنا می‌باشد.5-‌مقصود از متعه تنها قضای شهوت و تمتع جنسی است‌، در صورتی که بزرگترین هدفهای ازدواج تناسل و کثرت ‌نسل و محافظت بر اولاد و حفظ نسل است‌. بنابر این متعه از این جهت ‌که تنها برای رفع نیاز جنسی و تمتع جنسی است‌، شبیه بزنا می‌باشد. بعلاوه متعه برای زن‌، زیان‌آور است‌، چون او را بصورت‌ کالائی درمی‌آورد که دست بدست می‌گردد و برای فرزندان‌، نیز زیان‌آور است چون آنان خانه‌ای نمی‌یابند که در آن آرامش داشته و از پرورش و تربیت درست بهرمند شوند
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:39
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
تفاوت ازدواج مسیار با ازدواج موقت چیست؟. پیش از هر چیز باید به تعریف نکاح مسیار و ماهیت آن پرداخت«مسیار» کلمه ای معجمی و لغت نامه ای نیست؛ شاید عبارت از سیر و حرکت و عبور گرفته شده، و اصطلاحی عامیانه است که در کشورهای حاشیه خلیج و عربستان بین مردم مروج است.وعموما از این گرفته که فرد در یکی از شهرهای مسیر گردش و ترددش برای تجارت یا کسب علم با خانمی ازدواج می کند که در زمان تحصیل و یا هنگام آمدن برای تجارت و بازرگانی پیش خانم خودش جا خوش کند و از حرام هم نجات پیدا کند او را به طور دایم نکاح می کند.و یا خانمهایی هستند که مشکل مادی و مسکن و نفقه ندارند ولی چون بیوه شده اند کسی آنان را ازدواج نمی کند اینان از حق نفقه و مسکن و قسم شبانه (نوبت شبگذاری) خود صرفنظر می کنند و به اختیار شوهر می گذارند هر وقت برای او میسر شد به او سر بزند و این ازدواج تمام شرایط و ارکان عقد نکاح شرعی را دارد، از قبیل: گواه، تعیین مهریه، و ثبوت نسب برای فرزندان از زن و مرد.البته با هم به توافق می رسند که در خانه والدین خود بماند و تقاضای مسکن و نفقه و قسم را از شوهر ننماید.
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:40
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
غالبا از ناداری است یا از اینکه زندگی شان با همسر اول دچار مشکل و فروپاشی و تنش نشود یا اینکه همسر اول خود را زیاد دوست دارد و نمی خواهد اثرات روانی نکاح دایم دوم او را ناراحت نماید و در کابوس فرو ببرد. این عقد را از چشم او و خانواده همسرش پنهان می کنند، ولی در عین حال این عقد علنا با حضور گواهان با رضایت کامل زوجین و حضور ولی زن و الفاظی که بر دوام نکاح دلالت کند انجام می گیرد.آیا این نکاح همان نکاح متعه و موقت که در اهل تشیع مروج می باشد، نیست؟. خیر! این نکاح هیچ ربطی به نکاح موقت و متعه ندارد: زیرا در نکاح موقت یا متعه، ذکر مدت به پایان رسیدن عقد نکاح در صلب و متن عقد داخل است به این صورت که گفته می شود: «متعینی بنفسک الی مدة کذا بکذا من المهر».لفظ «متعینی» بجای « زوجتک و نکحتک» با ذکر نهایت مدت عقد همراه است که این دو مسئله این عقد را از نکاح دایم ممتاز می کند . و عموما ازدواج متعه، ازدواج موقتی است که اجرت آن بر اساس مدت زمان نکاح کم و زیاد می شود. اجرت متعه یک روز، با یک هفته و یک ماه و یک سال متفاوت است.
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:41
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
ازدواج موقت خود بخود بعد از اتمام مدت تعیین شده به پایان می رسد، و دیگر نیازی به طلاق و یا فسخ و خلع ندارد، و مدت در صلب عقد داخل و غیر قابل انفکاک است.ویژگیهای متعه. خداوند متعال در قرآن مجید اسباب حلّت وطی واستمتاع از زنان را در دوچیز منحصر کرده است:1- نکاح صحیح و دایم. 2- ملک یمین.و آیه این است: «الا علی ازواجهم او ما ملکت ایمانهم» . (سوره مؤمنین:7). در ضمن افرادی راکه از این دو راه تخطی نمایند تهدید کرده و آنان را متجاوز از حدود الله نامیده است: «فمن ابتغی وراء ذلک فاولئک هم العادون».« پس کسی که غیر از این دو راه را تلاش کند پس آنان همان متجاوزانند». زنی که از طریق متعه و موقت به ازدواج در می آید نمی توان شرعا به او عنوان و لقب «زوجه شرعی» داد. زیرا میراث، عدّت، طلاق، نفقه و کسوت هیچکدام را ندارد و بجای مهر برای او اجرت در نظر گرفته می شود از این بابت که مبلغ آن نسبت به کوتاه بودن و طولانی بودن مدت استمتاع متفاوت است و این همان خاصیت اجرت در مقابل زمان است
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:42
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
اما زوجه مسیار شرعاً به لقب زوجه شرعی مفتخر است و مهر، میراث عدّت و طلاق هم دارد. زن متعه ملک یمین هم نیست، وگرنه بیع و هبه و اعتاق او جایز می بود.عقد متعه و موقت جایز نیست، زیرا اگر جایزمی بود خداوند در قرآن کریم برای افرادی که توانایی مالی ازدواج دایم را ندارند متعه را تجویز می فرمود؛ ولی نه اینکه متعه را برای این دسته از افراد تعیین و تجویز نفرمودند، بلکه امر به استعفاف و خویشتنداری تا زمان توانگری و قدرت بر ازدواج داده است.«ولیستعفف الذین لا یجدون نکاحا حتی یغنیهم الله من فضله». « و باید عفت خود را بیابند کسانی نمی یابند که نکاحی شرعی بکنند تا زمانی که الله آنان را از فضل خویش توانگر نماید تا نکاح کنند». این نکته حایز اهمیت است که اگر متعه جایز می بود چرا خداوند امر به استعفاف می نماید.
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:42
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
اما ازدواج میسار، ازدواجی دائم و مطلق، بدون ذکر مدت است و خود به خود پایان نمی یابد جز با طلاق یا خلع یا فسخ قاضی یا تفویض طلاق به همسر بعد از انعقاد عقد نکاح.زنی که از طریق نکاخ متعه و موقت به ازدواج در می آید جز آن چهار خانم که نکاح آن جایز است نیست، بلکه فرد می تواندبیش از 20 زن متعه ای داشته باشد. اما زنان مسیار با زنان نکاح شده ی دائم جمعا نباید بیش از چهار تا باشند. پس این نکاح هیچ تناسبی و ربطی و سنخیتی با نکاح متعه و موقت ندارد آنگونه که در سایت خبری وتحلیلی بازتاب آمده است، نسبت دادن حلت جواز نکاح متعه و موقت به علمای اهل سنت نادرست است. و هیچگاه علمای اهل سنت نکاح متعه و موقترا جایز ندانسته و نخواهند دانست چون نص صریح وجود دارد و محل اجتهاد نیست.
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:43
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
در نکاح موقت و متعه فرزندان از داشتن یک شناسنامه محروم اند، اما اینجا این عقد دائم است البته با صرفنظر کردن همسر از حق نفقه و مسکن و قسم در شب گذاری و اینکه همسر از حقوق خود صرفنظر می کند هیچ عیبی در ان نیست. زیرا حضرت ام المؤمنین سوده رضی الله عنها حق خود را به نفع ام المؤمنین عائشه رضی الله عنها بر رسول الله صلی الله علیه وسلم بخشید و از حق خود صرفنظر کرد. واگر این امر جایز نمی بود هرگز رسول الله صلی الله علیه وسلم با آن موافقت نمی کردند. چنانکه در بعضی از مذاهب اهل سنت این مسئله آمده، که فرد می تواند خانمی ازدواج کند و شرط کند که من فقط روزها نزد شما می آیم و شب ها نه. یا شب ها می آیم و روزها نه.
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:46
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
و انسان در این عصر متغیر و پر از حوادث که زندگی می کند، بعضی از زنان را می یابد که دیگر نیاز به چیزی ندارند فقط به یک همسر نیازمند هستند تا غریزه جنسی آنان را اشباع نماید و از حق خود از قبیل نفقه و مسکن صرف نظر کرده و به همان اندک حق خود بسنده می کنند تا کسی پیدا شود عفت آنان را حفاظت کرده و از سقوط در ورطه ی هرزگی برهاند. این گونه زنان واقعا زنان عاقلی هستند که به خاطر مال و متاع حقیر و پست و بی ارزش دنیوی آرامش زندگی خود را در کنار یک همسر از دست نمی دهند.اثرات و تبعات روانی این ازدواج بر همسر اولاما آنچه مسلم است نه تنها این ازدواج بلکه ازدواج دوم که بصورت علنی و آشکار هم انجام می گیرد بر همسر اول فشار روحی و روانی زیادی وارد می کند. حتی بعضی خانمها معتقدند که جنازه ی ما بیفتد بعد اجازه ی نکاح دوم را می دهیم. و مرد دچار هرج و مرج و آشوب خانوادگی می شود
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:47
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
در نتیجه از بس که همسر اول خود را دوست دارد سعی می کند این ازدواج را دور از چشم خانم اول خود صورت دهد تا ضربه روحی و روانی بر او وارد نکند ولی در جامعه ما چنان تبلیغات سوء علیه تعدد زوجات صورت گرفته است که با تعدد زوجات با شدت وحدت تمام مبارزه کرده و تهاجم فرهنگی غرب و نفوذ آن در جوامع اسلامی چنان رشد کرده که بعضی (لا قدّر الله) نسبت به تعدد معشوقه اصلا واکنشن نشان نمی دهند که کار حرامی است اما نسبت به تعدد زوجات با دیدی نگاه می کنند که گویا یک پدیده ی زشت مخالف با حقوق زنان است. و اسلام را بخاطر تثبیت عفت و طهارت زنان متهم به نابرابری و حق کشی زنان می نمایند.پنهان داشتن عقد نکاح بعد از اینکه با تمام شرایط و ارکان و شهود علنی منعقد شده هیچ تاثیری بر صحت عقد ایجاد نمی کند، چون اول ا تمام شرایط و ارکان شرعی صورت پذیرفته حال بعدها کوشش می شود که کسی از خانواده های نزدیک او با خبر نشود این عمر باعث بطلان عقد نمی شود البته این عقد در دفاتر ثبت ازدواج به ثبت می رسد یا اینکه سند عرفی بر آن نوشته می شود که در بر دارنده عقد و ذکر مهر و شهود نکاح می باشد.
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:47
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
فرق بین جایز شرعی و بین شایسته ی اجتماعی. یک چیز در عین حال که شرعا جایز است لازم نیست که از لحاظ عرفی و اجتماعی هم در آن قدح و عیب و ایرادی نداشته باشد چه بسا مسایل جایز شرعی وجود دارند که عرفا مردم آن را نمی پسندند و خلاف شان می دانند واین ازدواج هم دقیقا این گونه است که از نظر شرعی جایز است و از نظر عرف خلاف شان بوده و کراهت دارد.مثل اینکه یک خانم محترمه و ارجمند با راننده ی ماشین خود یا با خدمتگذار خود یا یک آقای متحرم با خادمه و کلفت خود ازدواج نماید ازدواجش جایز ولی خلاف شان او بوده و در عرف زیبنده نیست. و باعث کسر شأن و ارزش و جایگاه اجتماعی او می شود ولی ما نمی توانیم این ازدواج را حرام و یا باطل قلمداد کنیم
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:50
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
اما اولاد و ثمرات این ازدواج حکم همان اولاد نکاح دائم را دارند و از حیث داشتن شناسنامه و انتساب به پدر و مادر خود هیچ مشکلی ندارند بر عکس در نکاح متعه و موقت که پدر از تهیه شناسنامه برای فرزندان ناشی از متعه و موقت فرار میکند.البته ما هیچگاه افراد را به این ازدواج (ازدواج مسیار) تشویق نمی کنیم ولی اگر کسی انجام داد شرعا با کراهت جایز است.زیرا نکاح باید چنان علنی باشد که برای همگان مشهور باشد تا فردا اگر کسی او را با این خانم ببیند متهم به روابط نا مشروع نشود زیرا در حدیث آمده نکاح را علنی کرده و آنرا در مساجد انجام دهید تا از چشم مردم پنهان نماند و همگان از آن اطلاع داشته باشند. از این بابت هر چند که با حضور گواهان و ولی زن انجام می گیرد ولی مثل سایر عقود نکاح زیاد علنی نمی شود تا دوست و دشمن از آن باخبر شوند. می گوییم کراهت دارد.والله اعلم و صلی الله علی سیدنا محمد و آله و صحبه و سلم
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:50
راهجو - فریدونکنار - ایران
اگه این سلطنت طلب بذاره ما یه نظری بدیم هم جا زنبیل گذاشته نوبت گرفته،عارضم خدمتتون که بگذارید از اول شروع کنیم اینکه خدایی هست یا نه؟
‌سه شنبه 6 اسفند 1392 - 10:06
باور عمیق - قم - ایران
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی .. (1)خوب دوست عزیز زحمت کشیدی و چپ و راست کپی پیست کردی . اشکال نداره قبول . پاراگرافهاتو خوندم . تا قبل از اینکه برگردم خونه و بشینم جوابتو کامل بدم علی الحساب فقط به یک مورد از گفته هات اشاره میکنم . ببین آقا بنده از صحیح مسلم شما حدیثی رو قید کردم که در اکثر کتب شما بهش اشاره شده : متعتان کانتا علی عهد رسول الله و انا احرمها و اعاقب علیهما (دو متعه که در زمان رسول خدا شایع و رایج بوده من (من؟)هر دو را حرام و نهی از آنها نمودم هر کس عمل به آنها نماید عقابش خواهم کرد و(در بعضی اخبار سنگسارش مینمایم چنانچه مسلم در صفحه 467 جز اول صحیح خود آورده است ) . دقت میکنی دوست عزیز؟ شما چند حدیث مخدوش نقل کردی بر اثبات اینکه این حکم در زمان رسول الله نسخ شده .. عمر میگوید (((( انا احرمها)))) یعنی من آن را بر شما حرام نمودم
‌سه شنبه 6 اسفند 1392 - 18:37
باور عمیق - قم - ایران
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی (2) . آقا جان . عزیز جان . دقت میکنی اصلا؟ عقیده دوت کام چیچیه؟ منم باور عمیق از قم . شما سلطنت طلب از امارات . اینجا یک ساندیس خور ادعا میکنه در کتاب صحیح مسلم شما آورده شده عمر گفت :متعتان کانتا علی عهد رسول الله ( دو متعه که در زمان رسول خدا شایع بوده) گفت : انا احرمها ( من من من من من آن دو را حرام مینمایم ) و اعاقب علیهما (و آن دو را عقاب مینمایممممممم) . آقا ولله ما هم عربی حالیمون میشه ها
‌سه شنبه 6 اسفند 1392 - 18:42
باور عمیق - قم - ایران
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی (3) . آقا جان . عزیز جان . من دارم عرض میکنم این توی کتابهای ستون و غیر قابل خدشه حدیث خود شما اومده ها . آقا جان . عزیز جان . دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت را؟ آقا جان . دقت میکنی؟ این رو عمر طبق احادیث شما حرام کرده . نگفته رسول حرام کرده و من دارم این حرام شدن رو پیگیری میکنما . دقت کن . میگه انا احرمها . آقا جان ماها هم عربی میفهمیما . اگر زنده بودم و دوباره نشستم پای کامپیوتر خط به خط موارد نوشته شدتو پاسخ میدم تا به فرض محال متوجه بشی چه ادعاهای سبکی رو اینجا کپی پیست کردی اما من بچه شیعه اهل کپی پیست نیستم . فعلا یا علی مدد
‌سه شنبه 6 اسفند 1392 - 18:49
trust - بوشهر - ایران
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی . ای سنی، یعنی ابوبکر و عمر می دانستند که بعد از خودشان برای اداره جامعه باید کسی انتخاب کنند ولی حضرت محمد نمی دانست که باید بعد از خوش جانشینی انتخاب کنه . (با توجه به انتخاب عمر بعد از ابوبکر و همچنین عثمان بعد از عمر بن خطاب
‌سه شنبه 6 اسفند 1392 - 20:14
باور عمیق - قم - ایران
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی .. (1)خوب و اما در جواب نوشته های قبلیت . اولین پاراگرافت (دوشنبه 5 اسفند 1392 - 22:16 ) . سوال زیبایی پرسیدی : حال سوالی که مطرح هست کدام انسان با شرف از هر دین و مذهبی حتی غیر اسلامی حاضر است کسی مادرش دختر و یا خواهرش موقتاً با ازدواج مردم در بیایید و برای یک ساعت یا روز و هفته؟؟؟ و بنده سوال شما رو با یک سوال دیگر پاسخ میدم : چطور اهل سنت راضی هستند که مرد غریبه ای پستان مادر یا خواهرشان را در دهان گرفته و از آن به مقدار معینی بنوشد تا با مادر و خواهرشان محرم شود ؟ ( این فتوای علمای شما و در صدرش ام المومنین عایشه هستا ، مستحضر هستید که؟) استحضار دارید که؟ توجه میفرمایید؟ این فتوای شنیع از فتاوای شماست ها ، میدونی که؟ چطور اونجا غیرتتون و شرقتون باد نمیکنه رو بیاد اما وقتی حرف از ازدواج موقت میشه که حکم قرآن و سنت رسول الله بوده پای غیرت شما برای خواهر مادر ما میاد وسط؟ نشد که داداش ، شتر سواری که دولا دولا نمیشه که
‌چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 19:51
باور عمیق - قم - ایران
(2)حالا اگر بیای واسه من از aqeedeh دات کوم به قول خودت کپی پیست کنی و بگی ما شیر سینه خواهر مادرمونو میریزیم تو ظرف میدیم مرد بیگانه بنوشد بعدش من بلافاصله میام و بهت یادآوری میکنم که (( آن چیز که موجب محرمیت است رضاع است نه شرب)) یعنی باید بدید مستقیم بنوشند . پس عزیزم بار آخرت باشه لطفا میای این سوالاتو میپرسی ها خوب؟ خواهر و مادر من و تو همه در برابر حکم خدا یکسانند. مگر ازدواج به نیت طلاق از طرف خدا و طبق نظر علمای شما مجاز نیست؟ شما چطور غیرتتون اجازه میده خواهر یا مادر یا دخترتون رو به نیت اینکه یه مدت دیگه طلاق بگیره به ازدواج یکی دیگه در بیارید هاااااااان؟؟؟
‌چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 19:51
باور عمیق - قم - ایران
(3)از این سوالای ضعیف از بچه شیعه ها نپرس . فتیله رو خیلی موقع بحث باید بکشی بالا . گویای بنای پاسخ گویی نداری چون توان پاسخ گویی نداری . فردا شب انشالله در مورد ازدواج من درآوردی مسیارتون مینویسم که معلوم نیست علماتون اینو از کجاشون درآوردن . ما که حرف از متعه میزنیم شما از ما سند قرآنی میخوای.. تو قرآن که آیشو بهتون نشون میدیم میگید رسول الله حرامش کرد . سند از کتاب خودتون میاریم که بابا عمر حرامش کرد میگید شما شیعیان اهانت میکنید . بعدش خوردید به فساد شدید تو جامعه تون اومدید مسیار درست کردید که بالاخره یه فرقی با حکم خدا(ازدواج موقت) داشته باشه و بتونه جواب فساد جوامعتون رو بده . کلی هم نشستید از فوایدش داد سخن میدید .. بابا شما دیگه چه قومی هستید؟ شبای دیگه باز وقت میذارم جواب پاراگرافای دیگتو میدم . هر چند به کسی که منبعش سایت عقیده دات کوم باشه امید چندانی نیست . در پایان کلام را با ذکر حدیثی از مولای متقیان علی(ع) به اتمام میرسانم : گر نبود نهی عمر از متعه، جز انسان شقی کسی مبتلا به زنا نمی‌شد
‌چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 19:51
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.