وزیر کشور ایران: شش میلیون نفر به طور مستقیم با اعتیاد درگیر هستند

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، می گوید که شش میلیون ایرانی به طور مستقیم با مسئله اعتیاد درگیر هستند.
 
آقای رحمانی فضلی روز یکشنبه، ۲۴ آذر، گفته که تعداد معتادان در ایران حدود یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر است و افزوده که «بیشتر معتادان برای تامین نیاز خود به مواد مخدر، توزیع‌کننده می‌شوند.»
 
بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر کشور ایران با بیان اینکه «اگر تعداد معتادان را در بعد خانوار ضرب کنیم، شش میلیون نفر به طور مستقیم درگیر موضوع اعتیاد هستند»، گفته است: «ارزش دارد ما برای شش میلیون نفر که به طور مستقیم درگیر این موضوع هستند مسئله را کاملاً اجتماعی کنیم.»
 
درباره تعداد افراد معتاد به مواد مخدر در ایران معمولا آمارهای متفاوتی منتشر می‌شود.
اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، اول اسفند ماه پارسال، تعداد معتادان به مواد مخدر را «در مجموع دو میلیون» نفر اعلام کرد.
 
به گفته آقای احمدی‌مقدم، حداکثر ۲۰۰ هزار ایرانی نیز به الکل اعتیاد دارند.
 
اما در آخرین روزهای همان سال، روزنامه آرمان به نقل از سعید صفاتیان ﻣﺪﻳﺮکل ﭘﻴﺸﻴﻦ درمان در ﺳﺘﺎﺩ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺑﺎ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﺨﺪﺭ، ﺁﻣﺎﺭ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻣﻌﺘﺎﺩﺍﻥ در ایران را «سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر» اعلام کرد.
 
آقای صفاتیان درباره آمار ارائه داده شده از سوی فرمانده نیروی انتظامی گفت که این آمار متعلق به ابتدای سال ۱۳۸۶ است.
 
اما رسول خضری، عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مهرماه امسال، از افزایش آمار معتادان در ایران به «سه و نیم میلیون» نفر خبر داد.
 
آقای خضری گفت که این افزایش آمار نشان‌دهنده «نبود موفقیت در حوزه بهداشت و روان است».
 
در تیر ماه سال جاری نیز، مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از مرگ «روزانه ۱۱ نفر» در ایران در اثر اعتیاد به مواد مخدر خبر داد.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، در سخنان روز یکشنبه خود همچنین از «دو برابر» شدن تعداد زنان معتاد «در مدت بسیار کوتاهی» خبر داده اما توضیح بیشتری در این باره ارائه نداده است.

+19
رأی دهید
-1

raha1984 - هامبورگ - المان
مبارکتون باشه !! ثمره جمهوری اسلامی
یکشنبه 24 آذر 1392 - 18:16
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
بهتره بگی شصت ملیون تا شش ملیون چون امروز اگر جمعیت سالمی داشتیم یک روز هم مجالی برای ادامه حکومت پوشالیتان نبود شیادان بزرگ . با تزریق اعتیاد به جامعه شور و شعف رو از این ملت زنده دل به یغما بردید و امید هست این ملت بزرگ با تمامی طوایف و قومیتها و قبایل دوباره خرد ورز شود و با کمی تفکر نقابی را که برچهره زده اید از چهره تان بردارند
یکشنبه 24 آذر 1392 - 18:25
m_r - سیدنی - استرالیا
با درود. بر خلاف تیم احمقی نژاد بی‌ سواد و هوو چی‌ که فقط از صفات بهترین و این که کشور گًل بلبل و هیچ مشکل و مسائلی نیست و شبانهٔ لعنتی گفت همه مشکلات اقتصادی حل شد در مقایسه لا عقل این‌ها کمی‌ حقایق و مشکلات اجتماع کنونی‌ ایران را آشکار چون تا زمانی‌ که مسئله به زبان و گفته نشود راه حل آن غیر ممکن است. اوضاع اجتماعی ایران خالی‌ بیشتر از این که فکر کنید بد و مخصوصا در ۴ سال آخر بمراتب بدتر و افتضاح تر شد امید به دادگاه شدنی احمقی نژاد و تیم بی‌ سواد ش.
یکشنبه 24 آذر 1392 - 18:22
کبالت3 - کرج - ایران
یعنی وقتی از 75 میلیون 6 میلیون مستقیم در گیر باشن اون جامعه عملا کلش با اعتیاد درگیره یعنی حتی اون خونواده ای هم که اصلا معتاد توش نیست باید دائم مراقب باشه که بچه هاش بسمت اعتیاد نرن یا با رفیق معتاد نگردن یا اگه مسئله شون اینا هم نباشه باید مراقب باشن مورد جیب بری و زورگیری و سرقت معتاد جماعت قرار نگیرن عجب کشکی سابیدی در این سال سی کبلائی.
یکشنبه 24 آذر 1392 - 19:20
razmandeh - استکهلم - سوئد
بر شیره ناب محمدی صلوات.
یکشنبه 24 آذر 1392 - 19:25
azadeh11 - آمستردام - هلند
جوان‌های که آینده ایران را قراره بسازن همه معتاد شدن. آینده ایران چی‌ می‌شه؟؟؟ شش میلیون ایرانی معتاد
یکشنبه 24 آذر 1392 - 20:30
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.