التماس زن تهرانی و بی توجهی مامور راهنمایی و رانندگی

یکی از ناهنجاری‌های خیابانی و آلودگی صوتی، هنگامی رخ می‌دهد که ترافیک اعصاب و روان تهرانی‌ها را به هم می‌ریزد. با وجود 22 میلیون تردد روزانه خودرو در تهران و از این آمار و ارقام 4 میلیون و 200 هزار خودرو و 3 میلیون و 200 هزار موتورسیکلت، پلاک ثبت شده متعلق به شهر تهران است.

پلیس راهنمایی و رانندگی نیز همچنان اصرار به روش‌های سنتی و قدیمی دارد. بدون آن که اطلاعیه صادر یا اطلاع‌رسانی کند ناگهان یک خیابان اصلی را جرثقیل یا خودروی راهنمایی و رانندگی در مسیر خودروها قرار می‌دهد و این عمل باعث مسدود شدن اجباری خیابان می‌شود.خودروها به صورت فشرده و متراکم در هم می‌پیچند. راننده‌ها ساعت‌ها پشت این ترافیک استقامت می‌کنند اما صبر و حوصله به یکباره لبریز می‌شود.

رانندگان نمی‌دانند در کدام مسیر حرکت کنند، شاهد گره خوردن خودروها به چپ و راست هستیم. برخوردها، تنش‌ها و بوق‌های ممتد، اعصاب و روان یکدیگر را به هم می‌ریزند! در این لحظه کافی است یک بیمار اورژانسی و در حال مرگ به همراه داشته باشید. دیگری فرزند 8 ساله‌اش در آپارتمان به‌دلیل بازیگوشی گرفتار حادثه‌ای تلخ شده است، به شما اطلاع می‌دهند هر چه سریع‌تر خود را به خانه برسانید؛ از این قبیل حوادث که روزانه بی‌شمار است شاید برای شما هم اتفاق بیفتد!

یکشنبه شب گذشته، 17 آذر ماه ساعت 18 و 57 دقیقه بود. جرثقیل پلیس راهنمایی و رانندگی ضلع جنوب به شمال پل نیایش به سمت میدان کاج را مسدود کرده بود. در ابتدا ترافیک بزرگی در این ورودی اصلی به سعادت آباد ایجاد شده بود. صدای بوق ممتد خودروها به نشانه اعتراض بر این رفتار پلیس مشهود بود. پلیس راهنمایی و رانندگی وقتی با این عکس‌العمل روبه رو شد بخشی از راه را باز کرد.

تعداد زیادی خودرو از راه مسدود شده عبور کردند. باز راننده جرثقیل با سرعت راه را مسدود کرد و حتی نزدیک بود یک خودرو خسارت ببیند.دراین هنگام زن راننده به سوی جرثقیل می‌دوید و با استرس از مأموران با تمنا و التماس درخواست بازگشایی راه را داشت اما مأمور بدون توجه به درخواست این زن در کنار راننده جرثقیل آرام و خونسرد نشسته بود.

زن فریاد می‌کشید و التماس می‌کرد فرزندم در حال مرگ است. باید او را به بیمارستان برسانم. باز مأمور راهنمایی و رانندگی با بی‌اعتنایی و بی‌توجهی به فریاد‌ها و استرس این زن، آرام نشسته بود و هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌داد.

مادر فریاد می‌زد و اشک می‌ریخت. چند باری بر شیشه جرثقیل کوبید به علامت این که شاید مأمور متوجه این رفتار بی‌قرارانه مادر نگران شود. شاید متوجه شود فرزندش بیمار است و باید سریع وی را به بیمارستان انتقال دهد. این رفتار در آخر باعث شد مأمور راهنمایی خشمگین از جرثقیل پایین بیاید و با مادر نگران درگیر شود. جای تعجب بود! مادر پریشان با یک دست به علامت اعتراض آرام بر سینه مأمور می‌زد تا شاید او متوجه شود .

مأمور راهنمایی و رانندگی باید سریع به سمت خودرو مادر نگران می‌رفت و در صورت مشاهده واقعیت قضیه، راه را باز می‌کرد تا از فاجعه غم‌انگیزی جلوگیری می‌کرد. متأسفانه این طور نشد.با این حال مجبور شدیم از کنار پل نیایش مسیر را تغییر دهیم و به ناچار مسیر طولانی تری را انتخاب کردیم. وارد اتوبان نیایش شرق شدیم. از ورودی نیایش شرقی به سمت چمران شمالی حرکت کردیم سپس وارد اتوبان نیایش غرب به سمت میدان کاج ادامه مسیر دادیم اما بسیار سؤال برانگیز بود که.....

منبع: شبکه ایران

+106
رأی دهید
-12

siliconvalley - مالمو - سوئد
راننده‌ها گاو، رانندگی‌ گاو ، پلیس گاو، مردم گاو،.. درو تخته با هم جوره.تو همین سوئد گواهینامه دوست من ۱ سال توقیف شد + ۳۰۰۰ کرون جریمه فقط و فقط و فقط و فقط بخاطر ۳ کیلومتر سرعت بیشتر از سرعت مجاز! مجاز ۷۵ بود دوست من ۷۸ میرفت!!!!! نگران نشید درو تخته با هم جوره. ۲۵ سال ایران بودم لیاقت مردم بیشتر از این نیست! در عرضه ۱ سال ملت اندازه کافی‌ حماسه خلق کردن! حماسه دوپینگ! حماسه فیسبوک مسی این هم حماسه راهنمایی‌ و رانندگی‌.
جمعه 22 آذر 1392 - 20:20
azadi-iran - وین - لااتریش
یک کره شمالی دیگر به دنیای قرن 21 اضافه شد
جمعه 22 آذر 1392 - 20:52
yashainiran - ایران - ایران
siliconvalley - مالمو - سوئد. نمیدونم برخی از هموطنان تا به انور آب میرن فکر می کنند که دیگر ایرانی نیستند! شما به 75 میلیون ایرانی توهین کردید یعنی همه ایرانی ها گاو هستند؟ پس با این حساب شما هم نسبتی یا گذشته خود دارید خودتان را تافته جدا بافته نکنید!
جمعه 22 آذر 1392 - 21:32
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
عجب مامور سنگ دل و بی رحمی ....... حداقل راه رو واسه این خانم باز می کرد.......................... دوستم هفته پیش از ایران اومد و قسم خورد دیگه دیر به دیر بره چرا که اونجا همه تو استرس . فشار های عصبی اند و کوچه پس کوچه ها فقط داد و بیداد و درگیری می بینی. خدا این حکومت شیطانی رو نابود کنه
شنبه 23 آذر 1392 - 01:29
mehdi12 - هال سیتی - انگلیس
قصد توهین به همه ایرانیها رو ندارم،ولی‌ واقعیت اینه که ۱۰%-۱۵ % از مردم ایران سرشون به تنشون می‌ارزه و اینها دارن چوب ۸۵%-۹۰% بقیه رو میخورن.واقعیت تلخه...
شنبه 23 آذر 1392 - 01:27
Davidoff - خارکوف - اوکراین
siliconvalley - مالمو - سوئد - به شدت موافقم! وقتی در کامنتی من بیان کردم که غیرت تو مردم ایران از بین رفته کلی جوابیه و دفاعیه شنیدم که من اشتباه می کنم و مردم ایران از باغیرت ترین ها در دنیا هستند! پس کو؟
شنبه 23 آذر 1392 - 01:45
Davidoff - خارکوف - اوکراین
azadi88 - کی یف - اوکراین - حالا فهمیدی بی غیرتی یعنی چه؟
شنبه 23 آذر 1392 - 01:43
parsaus - امریکا - امریکا
yashainiran راست میگه دیگه اگه گاو نبودند ور رو ور زن بد بخت رو با نگاه همراهی نمیکردن یکی از اون گاوها ثابت میکرد و میومد پین به کمک زن بد بخت ..در ضمن ما ایرانی‌‌ها تا زمانی‌ که تو ایران هستیم بله گاو چون اینطوری باید باشی‌ حکومت هم همین رو دوست داره.گاو بند خودتو ببند و سرت تو کار خودت باشه
شنبه 23 آذر 1392 - 02:09
gom gashth - تهران‎ - ایران
مالمو سوئد تو خودت گاو هستی‌ خ همراه گاو میبینی این مسئولین هستند خ گاو تشریف دارن که مردم را به‌‌‌ این روز انداختن
شنبه 23 آذر 1392 - 01:40
paksan - آمریکا - آمریکا
نیروی انتظامی فاسدترین و بی عرضه ترین در دنیاست . فقط برای کار خلاف صف کشیدن بهشون بگن 200هزار تومن برای زدن مردم می دن یا بگن زور بگید همشون صف میکشن ولی برای کمک و گره باز کردن هیچ . اینها همش نشونه اینه که استفاده از نیروهای آموزش ندیده چقدر به کشور و عصاب مردم آسیب زده و با دوسال آموزش قرآن و ریا و دسمال کشی میشی افسر یا یک لیسانس آبکی بی سواد میاد میشه افسر درحالی که هیچی از لباسی که تنشه حالیش نیست و تمام عقده های زندگیش رو میخواد سر مردم خالی کنه و مفصر اصلی کسانی هستند که شدن همه کار مردم و انقدر بی سوادند که کاری بلد نیستند بکنند و هنوز روشهای عهد عتیق رو با لباسهای امروزی انجام می دن
شنبه 23 آذر 1392 - 03:02
*پسر شجاع* - تهران - ایران
siliconvalley - ﻣﺎﻟﻤﻮ - ﺳﻮﺋﺪ. یعنی تو حالا رفتی بیرون از ایران آدم شدی ؟!..دوست دارم بیای ایران در یک موقعیت مثل اینطوری آدمیت خودت رو ثابت کنی..شاطر نانوایی سر کوچه ما بخاطر اینکه بیچاره در حین نان پختن حرفهایی درباره اقتصاد و سیاست میزد آن هم غیر مستقیم 2 سال هست خبری ازش نیست..حالا انتظار داری مردم بخاطر ترافیک برن با پلیس دست به یقه بشن!..کجای سوید رو با ایران مقایسه میکنی؟!..ایران یک حکومت دیکتاتوری آخوند داره که صدها میلیارد پول نفت در اختیارشه،و با اون میتونه برای ادامه دادن حکومتش حتی یه ملت رو نابود کنه،و کشورهای غربی هم بخاطر منافعشون فقط نگاه کنن همین سوریه مثال روشنش هست..چرا بجای مبارزه با حکومت آخوند برای سرنگونی آن به مردم ایران توهین میکنی؟!..مطمن باش اگه همین حکومت آخوند تو سوید بود وضع بدتر از اینجا بود ..و در به قدرت رسیدن این حکومت هم حداقل نسل فعلی مقصر نیستن شاید نفهمی و نا آگاهی مردم 35 سال پیش بوده یا سیاست کشورهای غربی که خواستن خمینی رو با شاه عوض کنن..
شنبه 23 آذر 1392 - 08:13
mohammadarmian - ملبورن - استرالیا
Siliconma.. سوئد و davi.. اکراین، متاسفانه از پیامهای شما اینطور بر میاد که موجودات ماقبل تاریخ هستید که با دیدن چندتا زن هرزه لخت وچندتا بطری مشروب تیپ فرهنگی گرفتیدو با کلاس شدید وشک کردید که نکنه شما هم آدمید ،اما نه، اشتباه خیال کردید زیرا همون گاو نفهم که گفتید خودتون هستید که ناموس ووطنو به پائین ترین قیمت ممکن میفرشید ودم از فرهنگ میزنید
شنبه 23 آذر 1392 - 05:48
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
هرکی‌ دیگران رو مورد اهانت قرار بده قطعاً صفات خودش رو به دیگران نسبت داده،،مردم یک‌روز کار نکنند از گرسنگی تلف میشند،فکر کردین دههٔ ۵۰ هستش که وفور نعمت باشه و مردم جون جنگیدن داشته باشند. بیرون گود ایستادین میگین لنگش کن،،عزیزان ناا گاو تشریف ببرین ببینم شما چه غلطی میتونین بکنین،،اگه میتونستین غلطی کنین که مثل بنده آواره نبودین، پس لطفا ببندین گاله رو. صفات خودتون رو به دیگران نسبت ندین. حق دارین نظر بدین ولی‌ حق ندارین به یه ملت توهین کنین.
شنبه 23 آذر 1392 - 09:53
كارمان ماراس - تهران - ایران
واقعاً بی شخصیت تر و بی هویت تر از بعضی از این ایرانی هایی که به خارج از کشور مهاجرت می کنن وجود نداره. آدمهایی که تو کشور خودشون هیچ ... نبودن و هیچ کار مثبتی برای کشورشون نکردن حالا رفتن توی یک کشور بیگانه و بعنوان یک شهروند درجه چندم تو سری می خورنو با توهین کردن به هموطناشون سعی می کنن عقده های نهفته شونو وا کنن. حیف اسم ایرانی که رو شماها بذارن
شنبه 23 آذر 1392 - 10:31
yashainiran - ایران - ایران
parsaus - امریکا - امریکا. دوست عزیز باشه قبول داریم ما گاو هستیم اما تو که ادعات زیاده چرا در ایران نماندی و اعتراض نکردی تا بدانیم که شماها گاو تشریف ندارید!
شنبه 23 آذر 1392 - 11:47
sheys - توکیو - ژابن
مالمو سوئد. گاو پیش توی لنگی پروفسور
شنبه 23 آذر 1392 - 12:58
بت شکن - مونترال - کانادا
همه آنهایی که در ایران رانندگی میکنند آیین نامه رانندگی‌ را خوانده و امتحان داده اند آن هم چه امتحان سخت و بی‌ یک ذره ملاحظه، ولی‌ اگر چراغ راهنمای یک ۴ راه از کار بیفتد ظرف ۲ دقیقه ۴ راه قفل میشود چون هیچ کس رعایت مقررات را نمیکند. در تهران که همیشه حق تقدّم با آونی است که عجله دارد خودشون را هم با فرهنگ تر از بقیه ایرانیان می‌دانند. یکی‌ از ناکار آمدترین نهاد‌های دولتی در ایران پلیس راهنمایی و رانندگی است که به راحتی‌ از کنار تخلف میگذرند ولی‌ پلیس راهنمایی کیش خوب از خودشان عرضه نشان داده اند آن هم نه به خاطر ایرنیان بلکه به خاطر خارجیان که بدون ویزا وارد میشوند.
شنبه 23 آذر 1392 - 11:43
azadi88 - کی یف - اوکراین
Davidoff - خارکوف - اوکراین...احتمالا مثله من و شما که اینوره آب میشینیم تو خونمون، سیگار میکشیمو و مشروب میخوریم و دیگر هیچ کس و هیچ چیز برامون مهم نیست،اون آقا هم یه همچین وضعیتی داشته!!!گاو،گاوه دیگه عزیزم،شاخ و دم نداره که!همه جا هست...
شنبه 23 آذر 1392 - 13:51
Davidoff - خارکوف - اوکراین
mohammadarmian - ملبورن - استرالیا - دوست گرامی! ما هم به اندازه خود تحصیل کرده و سختی کشیده هستیم! ما (در مورد خودم میگم) نیومدم خارج از ایران برای عشق و حال! بلکه از همین سیستم و جامعه فرار کردم! از تبعیض و توهین فرار کردم! از توبیخ و اجبار به اعمال دینی فرار کردم. وگر تو ایران گل و بلبل می موندم چون زندگی بدی تو ایران نداشتم! ولی دیدم تو این جامعه نمی تونم زندگی کنم. دوست نداشتم که فرزندانم تو چنین جامعه ای تربیت بشن! کسی چیزی رو نفروخته! اینها واقعیات امروز ایران هستند! اینکه افرادی مثل شما بنا بر دلایلی سرتون رو توی برف کردید و واقعیات رو نمی تونید (یا نمی خواهید) ببینید مشکل شماست! روزی نیست که چنین اخبار قرون وسطایی از ایران نبینیم! این یعنی چی؟ تمام کشورهای در پیت تونستن مبارزه کنند و روی پای خود بایستند ولی ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم! موفق باشید
شنبه 23 آذر 1392 - 14:33
siliconvalley - مالمو - سوئد
من خودمو تافته جدا بافته نکردم خودم اولین گاو‌ها هستم ، تا وقتی‌ تو ایران بودم فکر می‌کردم رانندگی‌ همینه! وقتی‌ اومدم یاد گرفتم ! منم گاو بودم الانم چیزی از گاو بودنم کم نشده! کسیم که تو ایران نشست نطق می‌کنه به عرگ قیرتأش بر خورده رگش زده بیرون یادش باشه چه بالایی‌ سرش اومده! من خودم اولین گاو! هنوز‌م گاو هستم ولی‌ برادر که عرگ غیرتت میزانه بیرون سریع میای فحش میدی به من یه کم این انگشت اشارهٔ لامصبو بگیر سمت خودت ببین اگه تو جایی‌ مثل این سوئد خراب شده یا آمریکا یه نفر خلفهیی که تو ایران می‌کنن بکن چه بالایی‌ سرش میارن! من گاو اگه با دوستم مشروب نمیزدیم شمال نمیرفیم کلا فکر میکردیم چقدر شاخیم ولی‌ وقتی‌ اومدیم سوئد فهمیدیم اگه مشروب بخوری بشینی‌ پشت فرمون ۵ سال میندازنت زندان!!!! من اطراف می‌کنم گاو هستم دارم عرض می‌کنم هموطنه عزیز من گاوم تو گاو نباش
شنبه 23 آذر 1392 - 17:06
کبالت3 - کرج - ایران
رانندگی تو ایران خیلی بده اما اینقدر ها هم دیگه سیاه نیست همه هم مربوط به راننده نیست کیفیت جاده و خیابان عدم کشش راهها و تعداد زیاد خودرو شخصی هم از علتهاست من هرروز بیشتر از 150کیلومتر داخل و خارج شهر برای رفت و برگشت از کار رانندگی میکنم برداشتم اینه که اکثریت رعایت میکنن(آمار پلیس هم همین رو میگه) اما اون اقلیت غیر قانونمند باعث حوادث هستن که چوبش به همه میخوره و کل نظم رانندگی از بین میره اگه اکثریت رعایت نمیکردن بجای سالی 30000 کشته باید سالی سیصد هزار کشته میدادیم پس شکرت کبلائی.
شنبه 23 آذر 1392 - 17:58
arash_eindhoven - آیندهوون - هلند
همکارم شب شنبه با ماشین شرکت دیسکو رفت ،برگشتنی به تیر برق زد.گویا فقط ۲ تا آبجو خورده بود که تو تست الکل پلیس بالای حد نصاب نشون داد.نتایج :۱) ماشین شرکت....اخراج شد. ۲) تیر برق ۳۳۰۰ یوررو جریمه شد ۳) مست بود ،در دداه-dadgah- گواهینامه شو گرفتند ۴) چون مرکز شهر و محل زندگی‌ مردم بود بایستی یک سال به کلاس هائا مخصوص بیماران روانی‌ برود تا اصلاح بشه.هر کی‌ زن و بچه شو هم بزنه به همین کلاس‌ها میفرستنش.۵ ) طرف محو شد دود شد .
شنبه 23 آذر 1392 - 20:59
mohammadarmian - ملبورن - استرالیا
اگر به کشورهای پیشرفته دنیا سفر کرده باشید مطمئنا مشاهده کردید که در آنجا هم ناقض قانون به وفور یافت میشود، چه بسا بیشتر از ایران . حال چرا در ایران این مسئله بیشتر به چشم می آید که به نظربنده این چند دلیل نیز میتواند. باشد . ۱؛نبود قوانین خیلی شدید برخورد با خلافکار. ۲؛نبود مجری قانونی که فقط چشم به قانون داشته باشد. ۳؛عادت نداشتن ما از دوران کودکی به اجرای صحیح قوانین و انتقال آن به نسل بعد. ۴؛نبود زمینه اجرای صحیح قوانین. ۵؛احساسی عمل کردن ایرانیها در همه مواقع. ۶؛زیر ذره بین بودن ایرانیها بخاطر شرایط سیاسی واجتماعی که باعث نمود بیشتری در رسانه ها میشود. ۷؛ خلاف خود را ندیدنو خلاف دیگران را صد بار بزرگتر دیدن ما انسانها. ۸؛ . . ما ایرانیها گاو نیستیم ،صاحب نداریم
شنبه 23 آذر 1392 - 22:53
kvsaadat - تهران - ایران
در تمام دنیا رفتارهای بد از پلیس و دیگر افراد ممکنه که دیده بشه. اون خانم به جای درگیری بیشتر با مامور متخلف باید بلافاصله با اورژانس و پلیس 110 تماس میگرفت و به این ترتیب به مامور متخلف اعلام می کرد که با توجه به گزارش شدن وضعیت امکان پیگیری و اعلام جرم علیه او وجود داره. با همه مشکلات موجود تجربه شخصی من ثابت کرده که برخورد استاندارد با تخلف مامورین تا حدود زیادی راهگشا است. افرادی هم که از الفاظ ناشایست بر علیه مردم کشور خودشون استفاده می کنند افراد بی ادبی هستند که همان بهتر که در جوامعی زندگی کنند که به آنها به چشم انسان درجه 2 نگاه میکنند.
شنبه 23 آذر 1392 - 22:15
mohammadarmian - ملبورن - استرالیا
ما ایرانیها ؛ با سوادیم ، با فرهنگیم، با شخصیتیم ،با مرامیم، با پدر مادریم، باهوشیم، خوشتیم ، ورزشکاریم، با احساسیم . اما صاحب نداریم
شنبه 23 آذر 1392 - 23:05
kvsaadat - تهران - ایران
جناب گاو!!! پلیس ایران اگر با مستی برخورد بکنه میشه دشمن حقوق بشر!!! یا همون گاو که خودت گفتی! توی همون سوید میتونی سگت رو هر جا خواستی ببری تا مدفوع بکنه؟ در ایران اگر پلیس با این موضوع برخورد بکنه مساله حقوق بشری و حقوق حیوانی و ناموسی و سیاسی میشه!! اگر مجرمی بازداشت کنند و به جرم قتل و تجاوز اعدام بشه عکس اون گاو محترم در همین فیسبوک هزاران طرفدار و کلیپ حماسی پیدا میکنه انگار این آقا قهرمان مبارزه با حکومت بوده. کلا راست میگی شما گاوی!
شنبه 23 آذر 1392 - 22:25
sudi2007 - واشنگتن - واشنگتن
از حکومت اخوندی بیشتر از این نمی شه انتظار داشت. خلایق هرچه لایق. ملتی که به مفت خوری عادت کنه یه روزی هم به …. خوری میوفته.
شنبه 23 آذر 1392 - 23:48
aram.01 - کردستان - ایران
mohammadarmin. واقعا راست میگی حالا چرا صاحب نداریم؟ چون عقلمون رو کنار گذاشتیم و خرافه و دین رو جایگزین کردیم.
یکشنبه 24 آذر 1392 - 19:00
samsam.aus - سیدنی - استرالیا
ﻛﻼ ﻫﻤﮕﻲ ﺩﺳﺖ ﺟﻤﻌﻲ اﺯ اﻧﺴﺎﻧﻴﺖ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﮔﺮﻓﺘﻪ اﻳﻢ. ﺩﻋﻮا ﻧﻜﻨﻴﺪ..ﺑﺎﺭﻫﺎ اﺯ اﻳﻦ ﺻﺤﻨﻪ ﻫﺎ ﺗﻮ اﻳﺮاﻥ ﺩﻳﺪﻡ ﺩﻩ ﺳﺎﻝ ﭘﻴﺶ و ﺧﺪا ﺭﻭ ﺷﻜﺮ ﻛﻪ ﺩﻳﮕﻪ اﻭﻧﺠﺎ ﻧﻴﺴﺘﻢ ...........
دوشنبه 25 آذر 1392 - 23:59
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.