چندین شهروند ایرانی و افغان در تصادف چهار خودرو در اصفهان کشته و زخمی شدند

حدود سی شهروند ایرانی و افغان در تصادف جاده‌ای در نائین کشته و زخمی شده‌اند.
در ساعات اولیه بامداد روز پنجشنبه، ۲۱ آذر (۱۲ دسامبر)، یک دستگاه مینی بوس و سه دستگاه خودرو سواری در شهر نائین، در استان اصفهان، تصادف کردند که در نتیجه آن، دست کم پانزده نفر جان خود را از دست دادند و تعداد دیگری زخمی شدند.

واحد مرکزی خبر - وبسایت رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی - زمان وقوع حادثه را سه و سی دقیقه بامداد و محل آن را روبردی دانشگاه آزاد اسلامی در ورودی شهرستان نائین گزارش کرده و گفته است که یک دستگاه مینی بوس، و سه سواری از نوع پراید، پژو و زانتیا، به شدت با یکدیگر برخورد کردند.

در این گزارش به نقل از سرهنگ حسین غلامی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان آمده است که در این تصادف، یازده شهروند افغان و یک شهروند ایرانی که سرنشینان خودرو پژو بودند، دو سرنشین مینی بوس و یک سرنشین پراید جان دادند و شش ایرانی و دو افغان نیز زخمی شدند.

وی "سرعت غیرمجاز و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه پژو حامل اتباع افغانی" را عامل این تصادف اعلام کرده است.

در همین زمینه، خبرگزاری تسنیم درگزارشی گفته است که در اثر این تصادف، هر چهار خودرو دچار آتش سوزی شدند.



این خبرگزاری به نقل از سرهنگ غلامی گزارش کرده است که خودرو سواری پژو حامل یازده نفر بود و با سرعت غیر مجاز وارد جاده ورودی شهرستان نائین شد و به دلیل ناتوانی راننده در کنترل خودرو، با یک دستگاه زانتیا برخورد کرد و به لاین مقابل منحرف شد. این خورد سپس با یک دستگاه زانتیا و یک دستگاه مینی بوس تصادف کرد.

براساس این گزارش، رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفته است که یازده سرنشین پژو، یک سرنشین پراید و یک سرنشین مینی بوس در محل حادثه جان خود را از دست دادند.

شانزده تن دیگر نیز در این تصادف زخمی شدند که دو تن از آنان پس از انتقال به بیمارستان، درگذشتند که آمار کشته شدگان را به پانزده نفر افزایش داد.

سرهنگ غلامی راننده پژو را مقصر بروز حادثه دانسته و گفته است که او با سوار کردن تعداد غیرمجاز سرنشین، حرکت با سرعت غیرمجاز و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی باعث بروز این حادثه مرگبار شد.

از گزارش منابع خبری ایران به نظر می رسد که تعداد شرنشینان خودرو پژو بیش از ظرفیت خودرو سواری بود. ظاهرا سرنشینان این اتومبیل، مسافران افغان بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا - سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر هم درگذشت پانزده نفر را تایید کرده است.

وقوع حوادث مرگبار رانندگی در ایران پدیده‌ای بی‌سابفه نیست و این کشور از لحاظ آمار تلفات این نوع حوادث، در رده‌های بالای جدول جهانی قرار می‌گیرد.

نقص فنی خودروها و بی‌توجهی به نکات ایمنی، عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و نامناسب بودن شرایط جاده‌ای از جمله عوامل اصلی وقوع حوادث رانندگی در ایران دانسته شده است.

همچنین، برخی منابع داخلی گفته‌اند که ضعف و عدم کارآیی تشکیلات کمک رسانی به آسیب‌دیدگان باعث افزایش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای در ایران می‌شود.

+8
رأی دهید
-25

Hojati 47 - استکهلم‌-سوئد - استکهلم‌-سوئد
اکه یکی‌ به اون رانند نفهم پژو بگه چطوری ۱۲ نفر افغانی رو تو یه سواری‌ جا دادی ؟؟؟؟؟؟؟
‌پنجشنبه 21 آذر 1392 - 11:49
sasan1309 - رفسنجان - ایران
مهاجرین ایرانی را با مهاجرین افغانی قیاس کنید-تبعیض!!!! فقط ادعا در حد تیم ملی
‌پنجشنبه 21 آذر 1392 - 13:33
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
حجتی/استکهلم - من خودم با ماشین تو ایران بار میبردم. پنج تا صندلی عقب، دو تا هم صندلی جلو. این شد چند تا با راننده؟ بقیه شونم صندوق عقب. یا علی.
‌پنجشنبه 21 آذر 1392 - 16:41
alborzi - کرج - ایران
12 نفر که چیزی نیست هنوز چند ماه از تصادف خودرو تو اتوبان کرج نگذشته آخرش هم نفهمیدیم سرنشینان 14 نفر بودند یا 18 نفر .اونم داشت افغانهای بیچاره رو حمل میکرد.
‌پنجشنبه 21 آذر 1392 - 19:38
بی غم - تهران - ایران
چندین با تو تلویزیون نشون داده که مهاجرین افغانی برای اینکه بتونن قاچاقی وارد کشور بشن بعضا 6 نفرشون توی صندوق عقب خودروهای سواری قایم می شن. اگه متوسط وزن هرکدومشون 70 کیلو هم باشه این یعنی 420 کیلو وزن اضافه که باعث می شه خودرویی که با سرعت حرکت می کنه تعادل نداشته باشه. چند مدت پیش هم یکی از همین خودروهای حاوی مهاجرین افغانی توی شیراز تصادف کرده بود که همگی سرنشینها مردن.
‌پنجشنبه 21 آذر 1392 - 21:12
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
فدای آقا - جون خودت اودنسه - جون خودت دانمارک. پس بار کشی!!! اهومم حالا فهمیدیم، بصیجی از نوع بارکششششششش.
جمعه 22 آذر 1392 - 01:45
alialmas2 - کابل - افغانستان
خدارحمتشوووووووووووووووووون کنه. عجب وضعیتههههههههه. بیشتر مهاجرین کشور مـــــآ؛؛به خاطر کار میرن ایران؛؛چون اینجا واقعن خرج زیادههههههههه. اگه تو یه جمله بگم:اینا همش بخاطر فقره؛؛اگه اون راننده ی پژو؛؛بخاطر یکم پول اضافه؛؛اینقدر مسافر نمیزد؛و اگه اون افغان های بیچاره؛؛بخاطر اینکه پولشونو بتونن یکم بیشتررررررر جمع کنن؛؛خسیس بازی در نمی آوردن؛؛مطمئنن همچین حادثه یی هرگز اتفاق نمی افتادددددددددددددددددددد((از یه جمله زیادتر شد)). تسلیت به همه ی خانواده هاشوووووووووووووووووووووووون
جمعه 22 آذر 1392 - 15:19
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.