چرا فردین نقش «امیر کبیر» را نپذیرفت؟

سعید نیک‌پور کارگردان و بازیگر مجموعه تلویزیونی «امیرکبیر» به تازگی در گفت‌وگویی با برنا با اشاره به این نکته که رضایت تلویزیون را برای حضور محمدعلی فردین برای بازی نقش امیرکبیر جلب کرده بود از چرایی نپذیرفتن این پیشنهاد توسط فردین سخن گفته است.


بازیگر نقش« امیرکبیر» را نداشتیم


چندین انتخاب برای این نقش(امیر کبیر) داشتم که سکانس هایی از آنها گرفتم و برای تلویزیون فرستاده بودم اما تلویزیون قبول نکرد. تا اینکه کار را در سال 63 در کاخ گلستان با بازی ایرج راد، فخری خوروش و محمد مطیع کلید زدم و این در حالی بود که ما هنوز بازیگر نقش« امیرکبیر» را نداشتیم.


از قبل اجازه کار فردین را گرفته بودم


مرحوم فردین را از نزدیک می‌شناختم و می‌دانستم که از نظر روحی در چه وضعیتی قرار دارد. به اتفاق مرحوم هوشنگ بهشتی نزد او رفتم و نقش را برایش توضیح دادم اما او در ابتدا اطمینان نداشت که مدیران تلویزیون اجازه کار را به او بدهند درحالیکه من از قبل اجازه کار را برای او گرفته بودم.

 


بگذارید من برای مردم فردین باقی بمانم


دوباره پیگیرکارازفردین شدم اما او در یک جمله به من گفت«بگذارید من برای مردم فردین باقی بمانم» و خودش این پیشنهاد را نپذیرفت. 2 ماه از کلید خوردن این مجموعه گذشته بود و ما هنوزهیچ کسی را برای این نقش پیدا نکرده بودیم به همین دلیل به ناچار خودم آن‌را پذیرفتم.

+122
رأی دهید
-3

samsam.aus - سیدنی - استرالیا
ﺭﻭﺣﺶ ﺷﺎﺩ.
‌پنجشنبه 21 آذر 1392 - 01:12
truth is bitter - ویکتوریا - کانادا
یادش گرامی
‌پنجشنبه 21 آذر 1392 - 02:44
Shah_Zad - نیویورک - آمریکا
واقعا مرد بود روحش شاد
‌پنجشنبه 21 آذر 1392 - 03:07
dave07 - سیدنی - استرالیا
روحت شاد، آفرین بر تو که اجرای نقش تقی‌ سفاک، مایه ننگ تاریخ ایران که در حمامه فینه کاشان به طرز فجیعی به درک واصل شد رو نپذیرفتی. روحت شاد جوون مرد
‌پنجشنبه 21 آذر 1392 - 04:27
davood63 - تهران - ایران
مضمون فیلم‌های فردین از درستی جوان مردی غیرت و انسان بودن هزاران خوبی‌ دیگه بود بنده خدا میدونست یک روزی این حرف‌ها افسانه میشه تو ایران
‌پنجشنبه 21 آذر 1392 - 09:50
alimirmoj - رشت - ایران
متاسفم برای dave07 - سیدنی - استرالیا. که پاکترین ،شریف ترین، باکفایت ترین ، اندیشمندترین ، دلسوزترین ، مردمی ترین ، مصلح ترین ، غیرتمندترین ، اخلاقی ترین رجل سیاسی که کشور را با چنین عبارت های بی شرمانه ای مورد اهانت قرار می دهد. اگرچه شخصیت والای آن بزرگمرد تاریخ ایران ، همیشه بر تارک این کهن دیار خواهد درخشید ؛ ولی باید به dave07 گفت : ...عرصه سیمرغ نه جولانگه تست / عرض خود می بری و زحمت خود می داری!
‌پنجشنبه 21 آذر 1392 - 19:42
garmsari - یورک - بریتانیا
dave07, شما مثل این که بهایى هستى و از اعدام پیغامبرتان که در زمان امیر کبیر انجام گرفت ناراحت هستى،ولى این اراجیف که شما مى گویید لایق خودتان هست ونه مرد بزرگى مثل امیر کبیر،
‌پنجشنبه 21 آذر 1392 - 22:19
*Fanoos* - ایران - ایران
روحش شاد واقعا نظیر نداشت یادش گرامی
‌پنجشنبه 21 آذر 1392 - 23:21
azadi199 - پاریس - فرانسه
garmsari - یورک - بریتانیا - نه عزیز، اتفاقا بهأئیان معتقدند که امیر کبیر کارهاى بسیار خوبی‌ برای کشور انجام داد، تنها اشتباه بزرگ سیاسی او تیر باران حضرت باب و کشتار بابیان آن زمان بود. عجیب آنکه مردی به هوش و ذکاوت امیر کبیر جنبه مثبت آن جنبش مردمی رو ندید ( نگاه کنید به تعریف و تمجید نسل روشنفکر زمان ما به جنبش بابیه )، و شاید مرگ فجیع او کفاره این اشتباهش باشد.
جمعه 22 آذر 1392 - 00:35
dave07 - سیدنی - استرالیا
ببین اینها چنان سرو دستی‌ برایه تقی‌ سفاک میشوکنن که انگار وسلته خانوادگی باهاش داشتن. اتفاقا خمینی هم همینتوری شریف و پاکدامن بود که جمهوریه اسلامی این بلا هارو سرتون آورد که الان مثله مرغ سر کنده میدوید ولی‌ هنوز هم میرید به امثال روحانی رای میدین و اتفاقا اونها رو هم شریف و پاکدامن میدونید. اگر تاریخ نخوندی برو بخون، دلیله اینکه تقی‌ سفاک به درک واصل شد این بود که اخباره انگلیس رو به روسها منتقل میکرد و انگلیس از این جریان ناراضی بودن. این فرده پاکدامن که انگار با شما نسبته خانوادگی داشته جاسوسه روسیه بود و در ضمن هم دستش با همین آخوندها که عهد نامه ترکمن چای رو برا شما امضا کردن توی یه کاسه بود. دریغ از مردمه ایران که در جهل و نادانی غوطه میخورند.....
جمعه 22 آذر 1392 - 05:48
کبالت3 - کرج - ایران
البته ناصر ملک مطیعی قبلا نقش بزرگ مرد تاریخ ایران امیر کبیر رو بسیار عالی بازی کرده بود و میشه گفت اوج بازیگری ناصر همین نقش بود به هر حال نقش مردان بزرگ رو هم باید بازیگران بزرگ بازی کنن.
جمعه 22 آذر 1392 - 14:40
alimirmoj - رشت - ایران
dave07 . تاریخ کشور عزیز ما ایران مطابق با زبان و ادبیات فارسی نوشته شده است. ابتدا باید بتوانی فارسی بخوانی و سپس تاریخ . به نظر می رسدکه توانایی خواندن فارسی را نداری ! ملاحظه کن: برایه !، میشوکنن ؟! ، وسلته! ، همینتوری! ، نسبته و.. نشان می دهد فارسی نمی دانی!. برو فارسی را یاد بگیر تا تاریخ را درست بخوانی! در ضمن ادب هم ضرورتی تام دارد! بازهم متاسفم برایت جناب ابوجهل که ملت ایران را جاهل و نادان می دانی! عرض خود می بری و زحمت ما می داری!
جمعه 22 آذر 1392 - 15:17
arashkamangir - تورنتو - کانادا
dave07 - سیدنی - استرالیا, می‌شه با دلیل و مدرک بگی‌ چرا چنین نظری در مورد امیر کبیر داری؟
جمعه 22 آذر 1392 - 19:01
dave07 - سیدنی - استرالیا
آرش کمانگیر، دوسته عزیز مگه داریم مسالهٔ فیزیک یا شیمی‌ حل می‌کنیم که من اینجا پشته اینترنت دلیل‌‌و مدرک نشونت بدم؟ شما اگر دنباله دلیل میگردی بیا با خودت فکر بکن، فرده با نفوذی مثله تقی‌ سفاک که پادشهانه قاجار لقبه امیر کبیر رو بهش داده بودن چطور ممکنه که یکهو با اون وضع فجیع به درک واصل بشه و هیچ کاری هم ازش بار نیاد؟ اصلا کله دلیله اینکه در ایران این مرده زالو رو پاک دامن و خوب میشناسن اینه که دستش با همون آخوندهای شیعه که قطع نامهٔ ترکمانچای رو به نفع روسیه امضا کردن توی یه کاسه بوده. دلیله کشته شدنش هم این بود که انگلستان این فرد رو جاسوسه روسیه میدونست، والّا چطور ممکنه که وزیره یک پادشاهی رو در زمانه حکومته همون پادشاه اینطوری بکشن؟
شنبه 23 آذر 1392 - 16:08
alimirmoj - رشت - ایران
arashkamangir . دلایل محکم!!! فوق مسائل فیزیک و شیمی را که خواندی و لابد قانع هم که شدی ! خوب حالا برای dave07 کف بزن دیگه! . آرش کمانگیر عزیز! شما هم بیکاری ها !. این بابا سواد خواندن و نوشتن درست و حسابی نداره شما ازش دلیل می خوای ؟. نگاه کن چی می نویسه: دوست!ه ، پشته! ، پادشهانه!؟ ، کله دلیل ... اگه تونستی این ابوجهل را بفرستی اکابر جایزه داری!. آقای یا خانم dave07 شما هم به افاضاتت! ادامه بده جانم ! ادامه بده عزیز! ادامه بده تصدقت!.
شنبه 23 آذر 1392 - 21:55
dave07 - سیدنی - استرالیا
جنابی موجی از رشت، شما هرچی‌ که گفتی‌ ما اعتنا نکردیم ولی‌ باز پرو تر از قبل بر میگردی اینجا. تو که انقدر سواد داری و در زبانه فارسی (که در حقیقت چیزی به اسمه فارسی‌ وجود نداره و اصله زبانه ما پارسی هست) علامهٔ دهر تشریف داری بگو ببینم عمو جان، به جز کتابها و حرفهایی که آخوندهای شیعه در مورد تقی‌ سفاک زدن مگر اصلا مدرکه دیگه ایی هم وجود داره؟ اگر اینتوریه که چند ساله دیگه امثاله خمینی و احمدی نژاد رو هم باید جزوه پاک دامنها و مردانه تاریخیه ایران به حساب بیارن و امثاله شما هم.... دیگه چیزی نگیم بهتره......
یکشنبه 24 آذر 1392 - 14:37
alimirmoj - رشت - ایران
حضرت dave07 ! حالا شد یه چیزی! روش خودت را تغییر دادی و سوال پرسیدی :((به جز کتابها و حرفهایی که آخوندهای شیعه در مورد تقی‌ سفاک زدن مگر اصلا مدرکه دیگه ایی هم وجود داره؟ )) پاسخ مثبت است . اگرچه در بررسی تاریخ ، ارائه اسناد و شواهد به همراه تجزیه و تحلیل علمی مورخ ملاک است و نه دین و مذهب و اعتقادات او، باوجود این اکثر کسانی که درباره ی بزرگمرد تاریخ ایران نوشته اند سکولار بوده اند. کتاب امیرکبیر و ایر%:.7-D9 فریدون آدمیت بهترین کتاب در این زمینه است که نویسنده ی آن یک سکولار تمام عیار است. می توانید با وبگردی فهرست بلند بالایی از این سکولارها بیابید و به همه را با یک چوب نرانید. در ضمن بررسی علمی با حب و بغض میانه ای ندارد.
دوشنبه 25 آذر 1392 - 02:52
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.