لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۴؛ ایران با غول‌ها هم‌گروه شد

دپارتمان لیگ جهانی والیبال در اجلاس سالانه‌اش در مقر فدراسیون جهانی والیبال در لوزان سوئیس نتیجه قرعه کشی رقابت‌های لیگ جهانی سال ۲۰۱۴ را اعلام کرد.

به گزارش وب‌سایت رسمی فدراسیون والیبال ایران، تیم والیبال ایران در دسته A، گروه ۱ با تیم‌های برزیل، لهستان و ایتالیا هم‌گروه شد.


لیگ جهانی که تا به حال متشکل از ۱۸ تیم بوده در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار با شرکت ۲۸ تیم انجام خواهد شد. تیم‌های شرکت کننده در لیگ با توجه به سطح کیفی بازی و رده بندی سال گذشته‌شان در یکی از این گروه‌ها قرار گرفته‌اند.

تیم ایران لیگ جهانی ۲۰۱۳ در مکان نهم قرار داشت و در حال حاضر در رده‌بندی جهانی رتبه دوازدهم را دارد که با توجه به عملکرد این تیم در مسابقات گذشته، در لیگ ۲۰۱۴ در دسته A گروه یک قرار می‌گیرد.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران به عنوان یکی از اعضای دپارتمان لیگ جهانی در در این جلسه حاضر بود.

اما پیش از انجام قرعه‌کشی امروز، یکشنبه ۱ دسامبر (۱۰ آذر) روزنامه های ایران با توجه به بدهی ۲۵۰ هزار دلاری تلویزیون ایران به فدراسیون جهانی والیبال، نگرانی خود را از حذف تیم ایران از لیگ جهانی ابراز کردند.

عدم پرداخت بدهی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون جهانی والیبال پیش از این، نه تنها باعث شده بود که ایران به دلیل کمی امتیاز نتواند میزبانی مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۴ را به دست بیاورد که پاداش ۱۵۰ دلاری این تیم را هم بلوکه کرد.

والیبال ایران در سال ۲۰۱۳ شگفتی‌ساز دنیای والیبال شد؛ بعد از غلبه بر ژاپن و مصر در بازی‌های انتخابی لیگ جهانی، برای اولین بار مجوز شرکت در این لیگ را به دست آورد.

تیم ایران از مجموع ۱۰ بازی در چارچوب لیگ جهانی ۲۰۱۳ موفق شد به ۵ پیروزی دست پیدا کند؛ به رقم انتظار کارشناسان این ورزش تیم ایران توانست تیم‌های قدرتمندی مثل، صربستان، ایتالیا، کوبا و آلمان را شکست دهد. روسیه که در نهایت قهرمان این دوره از مسابقات شد تنها هم‌گروه ایران بود که از این تیم شکست نخورد.

بنا به آخرین رده بندی فدراسیون جهانی والیبال، تیم ایران با ۶۸ امتیاز در رده ۱۲ جدول این فدراسیون جا دارد؛ تیم برزیل با ۳۴۵ امتیاز صدر نشین این جدول است.

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۴، ۲۳ مه با بازی تیم‌های دسته A کار خود را شروع خواهد کرد.


نتبجه کامل قرعه کشی رقابت‌هی لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۴ به قرار زیر است:

گروه یک
دسته A: ایران، برزیل، لهستان، ایتالیا
دسته B: روسیه، امریکا، بلغارستان، صربستان

گروه دو:
دسته C: بلژیک، کاناداا، استرالیا، فنلاند
دسته D: آرژانتین، آلمان، فرانسه، ژاپن
دسته E: هلند، کره جنوبی، پرتغال، جمهوری چک

گروه سه:
دسته F: تونس، ترکیه، کوبا ، اسپانیا
دسته G: پوتوریکو، چین، اسلواکی و مکزیک

+35
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.