رهگیری هواپیماهای آمریکایی و ژاپنی از سوی جنگنده‌های چینی

چین می‌گوید هواپیماهای جنگی این کشور هواپیماهای آمریکایی و ژاپنی را که وارد حریم دفاعی تازه اعلام شده این کشور شده بودند را رهگیری کرده است.

این حریم دفاعی مناطقی را شامل می شود که چین، ژاپن، تایوان و کره جنوبی ادعای مالکیت آن را دارند.

چین هفته گذشته اعلام کرد که تمامی هواپیماهایی که از این منطقه عبور می‌کنند باید برنامه پرواز و مشخصات خود را ارائه دهند، در غیر این صورت با " اقدامات دفاعی اضطراری" روبرو خواهند شد.

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی گفته‌اند که آنها این اقدام پکن را نادیده گرفته و هواپیماهای آنها دست به پروازهایی اعلام نشده در این حریم دفاعی تازه زده‌اند.

چین این حریم شناسایی دفاع هوایی (ADIZ) را شنبه (دوم آذر) مشخص و اعلام کرد از آن حفاظت خواهد کرد.

چین از تعیین این حریم هوایی دفاع کرده و آن را "اقدامی عادی" و "مطابق قوانین و عرف بین‌المللی" توصیف کرده است.

ایجاد حریم دفاعی تازه باعث بروز خشم گسترده ای شده و آمریکا ضمن محکوم کردن این اقدام چین آن را "تلاشی برای بی ثباتی" در منطقه دانسته است.


تحلیل

چارلز اسکنلون- بی بی سی

ظاهرا آمریکا و متحدانش در تلاشند تا با بلوف های چین در مورد حریم دفاعی تازه اعلام شده این کشور مقابله کنند.ژاپن، کره جنوبی و آمریکا علیرغم خواسته چین که گفته بود باید هر گونه هواپیمایی که وارد این منطقه می شود برنامه پرواز و مشخصات خود را ارائه دهد "گشت زنی هایی" در این حریم دفاعی تازه اعلام شده، داشته اند. حال چین می گوید که برای اولین بارجنگنده های این کشور اقدام به شناسایی و کنترل هواپیماهای نفوذی به این منطقه کرده اند. اقدامی که احتمالا خطر رویارویی هوایی در دریای چین شرقی را افزایش دهد. احتمالا قصد پکن از رهگیری جنگنده ها افزایش فشار بر ژاپن در مورد جزایر مورد مناقشه دو کشور است، اما این موضوع می تواند به خطر رویارویی با واشنگتن که از قدرت دریایی زیادی در غرب اقیانوس آرام برخوردار است، منجر شود.

+43
رأی دهید
-27

Boogie Nights - لندن - انگلیس
چین کمونیست بنجل میخواد برای ژاپن و کره جنوبی بی دفاع شاخ و شونه بکشه و کم کم جزایر ژاپن رو صاحب شه.دریغ از اینکه آمریکا هم پیمان و مسئول دفاع از ژاپن و کره جنوبیه و مثل شیر بالای سرشون وایساده.در ضمن چین براش بازار آمریکا حیاتیه و هرگز نمیاد رابطه اقتصادیش با آمریکا رو خراب کنه.تقریبا تمام کمپانیهای آمریکایی هم محصولاتشون رو تو چین تولید میکنن تا هزینه مارگر و تولید پایین باشه البته با نظارت و کنترل کیفیت آمریکایی و کلی شغل برای چینی ها ایجاد شده.
شنبه 9 آذر 1392 - 01:08
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.