ظریف: در اتاقی که نماینده رژیم صهیونیستی در آن حضور داشته باشد وارد نمی‌شویم

انتخاب :وزیر امور خارجه با اشاره به شایعه حضور اسرائیل در دور بعدی مذاکرات گفت: مذاکره‌کنندگان ایرانی در اتاقی که نماینده رژیم صهیونیستی در آن حضور داشته باشد وارد نمی‌شوند.

محمدجواد ظریف امروز در حاشیه دیدارهای خود با علما و مراجع تقلید در جمع خبرنگاران با اشاره به شایعه حضور نماینده رژیم صهیونیستی در دور بعدی مذاکرات اظهار داشت: این رژیم به اعتقاد جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین خطر منطقه‌ای و بین‌المللی است و به یقین در مذاکرات حضور نخواهد داشت.

وی افزود: مذاکره‌کنندگان ایرانی در اتاقی که نماینده رژیم صهیونیستی در آن حضور داشته باشد وارد نمی‌شوند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه قدرت‌های جهانی به جای فشار بر ایران باید به دنبال خلع سلاح رژیم صهیونیستی باشند عنوان داشت: در این صورت شاهد منطقه‌ای عاری از سلاح‌های کشتار جمعی خواهیم بود.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی سلاح‌های شیمیایی و هسته‌ای در اختیار دارد در حالیکه این نوع سلاح‌ها هیچ امنیتی ایجاد نمی‌کنند و در عین حال به خطر در منطقه دامن می‌زنند.

ظریف در ادامه به دیدارهای خود با علما و مراجع تقلید اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قرار بود دو ماه قبل به قم سفر کنم ولی کمردرد مانع از این امر شد؛ حوزه‌ علمیه و مراجع تقلید نظریه‌پردازان اصلی علوم انسانی و اسلامی ما هستند به همین دلیل باید از رهنمودهای آنها استفاده شود.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در مذاکرات بین‌المللی نمی‌توان همواره لبخند زد گفت: در مورد اختلاف میان آنچه کشورهای طرف توافق با ایران از این مسئله عنوان کرده‌اند باید گفت گروه‌های فشاری در میان آنها وجود دارند که ناچار به جلب رضایت آنها هم هستند.

وی با اشاره به فرصتی که برای جلب اعتماد مردم ایران نسبت به کشورهای غربی فراهم شده تصریح کرد: حقیقت این است که ملت ما به غرب بی اعتماد هستند.

ظریف همچنین در پاسخ به سوالی در مورد نقش ایران در سطح بین‌المللی برای حمایت از مسلمانان و شیعیانی که زیر ستم دیگران هستند گفت: دشمنان دو پروژه اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی را به صورت تنیده در هم پیاده می‌کنند تا به اهداف استکباری خود دست یابند به همین دلیل جمهوری اسلامی تلاش می‌کند این توطئه‌ها را خنثی و در حد توان از حقوق مسلمانان دفاع کند.

وزیر امور خارجه برنامه‌های دولت یازدهم در زمینه هم‌افزایی میان مسلمانان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به حضور در مجامع بین‌المللی، خنثی کردن تبلیغات خارجی، استفاده از تمام ابزارها در روابط دو و چندجانبه اشاره کرد ضمن اینکه نباید در این حوزه‌ها از دیپلماسی عمومی و تنویر افکار عمومی غافل باشیم.

وی تاکید کرد: نباید اجازه داد دشمنان چهره‌ای غلط از مسلمانان و شیعیان را در سطح جهان ترویج کنند زیرا هر جا به مسلمانان ظلم می‌شود در کنار آن با دروغ پیروان آیین اسلام را خشونت‌طلب معرفی می‌کنند که البته این مسئله با روح دین مبین اسلام(ص) سازگار نیست.

+136
رأی دهید
-93

agha-javad - تهران - ایران
باز شروع شد، شاخ کشی‌ احمق ها...
جمعه 8 آذر 1392 - 14:02
hamed-irooni - سیستان - ایران
اسراییل که به اندازه کافی اونجا نماینده داره
جمعه 8 آذر 1392 - 15:03
آزاد10 - آلمان - المان
پس توی سازمان ملل چکار می کنید؟ البته با این حرف راههای مذاکره دیگه رو باز گذاشته.
جمعه 8 آذر 1392 - 15:14
problem - تهران - ایران
جناب وزیر کاره اشتباهی میکنی.
جمعه 8 آذر 1392 - 16:23
iSam - لندن - انگلستان
ایشون شکر اضافی میل کرد. داره دست و پا میزنه تا دنیا و اسرائیل قبول کنن صورت متعفنشون رو ببینند. اگر قبول ندارین پس چطور آقازاده هاتون یواشکی میرن .. اسرائیلی ها رو نوازش میکنن!؟
جمعه 8 آذر 1392 - 14:33
تن‌ تن‌ و میلو - دویسبورگ - آلمان
مگه اینکه این مهملات رو برای مردم زجر کشیده ایران تعریف کنید و اونها هم باور کنند(این را هم بعید میدونم). در خارج از ایران، دیگه همه می‌دونن که شما فرصت طلبهای خائن، در خفا و به طور پنهانی‌ تو سوئیس تو یه هتل ۵ ستاره با نمایندگان اسرائیل ملاقات و گفتگو کردین. وقیح باش و حکومت کن!!! این پایه اولیه حکومت فاشیستی آخوندا در ایران است.
جمعه 8 آذر 1392 - 17:41
be_pa.khaste - هارلم - هلند
آها شروع شد حالا باز میخوان یه سیاست کثیف دیگه این اخیند‌ها با اون اسرائیل کثیف پیش بگیرن
جمعه 8 آذر 1392 - 17:49
arian1 - ابادان - ايران
زمانی که جمهوری اسلامی حق انتخاب داشت بسر امده است چه بخواهند یا نخواهند با اسراییل هم مذاکره خواهند کرد چون اخوندها برای ماندن بر قدرت حاضرند پای اسراییل ها را بلیسندو گذشته ازان وضع اقتصادی به درجه انفجار نزدیک است وانها از انتقام مردم بشدت در هراس هستند.
جمعه 8 آذر 1392 - 17:15
کبالت3 - کرج - ایران
والا یادمه اوائل که موضوع مذاکره در مورد پذیرش آتش بس با صدام بود زعما همین حرف رو زدن که مگه امکان داره ما با صدامی ها دور یه میز بشینیم .بعدش دیدی که شد صدام هم یه شبه برادر صدام شد .بعدش دقیقا همین حرفا در مورد شیطان بزرگ تکرار شد و عاقبتش هم که خودت تشریف داشتی و دیدی حالا باز تاریخ تکرار میشه اینبار هم لازم باشه شیطون بزرگ و کوچک و متوسط که سهله با خود شیطان رجیم هم میشینی و پالوده میخوری از قدیم گفتن سرت رو خم کن تا در ها وا بشن ...کبلائی.
جمعه 8 آذر 1392 - 17:47
perser68 - فلوریدا - امریکا
آره شما‌ها هم اگه یه روز جدّ و آبادتون رو تو کوره میسوزوندن،معلوم نبود چه میکردید!!!سر بچه‌های مردم رو به خاطر گفتن واقعیت‌ها و ۲خط نوشته زیر آب کردین!!!به ایرانی‌ تو این۳۴ سال به پست‌ترین شکل توهین کردید،به هر کس یه وصله‌ای چسبوندین تا بتونید رای آری از مردم برای جنایت و کشتن بگیرید،حالا اگه اسرائیل بمب داشته باشه یا نداشته باشه،برای شما مهم شده!!!شش ماه دیگه رو ببینیم!!!
جمعه 8 آذر 1392 - 17:57
iranPowerful - ایران - ایران قدرتمند
ای ول آقای ظریف...دمت گرم...........
جمعه 8 آذر 1392 - 19:36
goosfand - نیویورک - آمریکا
ای بابا! ظریف؟! دکتر؟! ظظظظریف؟! ظریییف؟! باز تو هم کلفت شدی؟! یعنی همینقدر جنبه داشتی؟! مثل اینکه شما رو باید از هم بیخ فحشتون داد! آخه مرتیکه احمق تا کی باید با اسرائیل بخاطر چهار تا عرعر (عرب) درگیر باشیم و هزینه بدیم؟! نادون یه دعوایی بین یهودیها و عرعرها هست به تو چه؟! به ما چه؟! آخه مردک، تا کی این مردم نادون رو باید آزار بدید تا عرعرها رو نگهبانی کنید؟! اصلا میدونی چیه؟! این مردم حقشونه؛ به عربها فحش میدند اما اندازه عربها نمیفهند که وقتی خوشند، خوشی نزنه زیر دلشون؛ وگرنه هیچ وقت نمی-ریختند توی خیابون علیه شاه عرعر کنند؛ ای کاش یکی مثل پیامبر اسلام در تاریخ شاهنشاهی ایران پیدا میشد؛ واسه ما مانی میاد؛ واسه عربها محمد؛ واسه ما زرتشت بی-خاصیت میاد؛ واسه عربها محمد که کلی براشون سود و سرنوشت آورد
شنبه 9 آذر 1392 - 00:14
سرسره - اهواز - ایران
iranpowerful-قربونم بری الهی خوبه خودشونم میدونن بوگند تعفنشون ازار دهندس نبایدم تشریف نجسشونو ببرن امریکا وفرانسه تحمل کردن دیگه بسه بهتره منتظربمونید تا با یه حمله جانانه نسل کثیفتونو با همه طرفداراتون از ایران پاک بشه ان شاالله
شنبه 9 آذر 1392 - 04:59
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
بخش مهمی از مشکل ایران همین باصطلاح علماء هستند!چون سیاست با مذهب قاطی شده لذا سیاسیون تا علماء بی اطلاع از سیاست را می بینند خیس می کنند و دری وری می گویند ! ظریف هم از این امر مستثنی نیست !
شنبه 9 آذر 1392 - 09:58
yashainiran - ایران - ایران
برعکس باید شرکت بکنید چون اسرائیل با این کار می خواهد مانع از برقراری صلح در منطقه شود
شنبه 9 آذر 1392 - 10:14
ذوالفقار علی - اسلام - ایران
آقای ظریف کارت درسته به امید پیروزی حق بر باطل پیروزی نزدیکه
شنبه 9 آذر 1392 - 10:59
*پسر شجاع* - تهران - ایران
من کاری به سیاست بازی و کارهای پشت پرده ندارم ولی آینده نشان خواهد داد مطمن ترین و صادق ترین متحد ایران در منطقه خاورمیانه همین اسراییل خواهد بود هم بخاطر اختلافات زیاد دو ملت با عربها و هم بخاطر اشتراکات فرهنگی چند هزار ساله ایرانیها و یهودیها..
شنبه 9 آذر 1392 - 11:49
biparva-jan - تهران - ایران
اسرائیل خود متهم است بعد میخواد بیاد در جایگاه قاضی بنشینه؟
شنبه 9 آذر 1392 - 12:19
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
iSam - لندن - انگلستان....وطن فروش هم وطن فروشهای قدیم..لا اقل یک جو ادب و تربیت داشتند...
شنبه 9 آذر 1392 - 16:06
iSam - لندن - انگلستان
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی. وطن فروش تویی که از رژیم تغذیه میکنی و در جای دگر از هراس اینکه به زیر آب بروی برایشان مداحی. از تمام پست هایت نمایان است و همگان اینجا از آن آگاه.
شنبه 9 آذر 1392 - 21:36
iSam - لندن - انگلستان
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی. معلومه که کی وطن فروشه. من یا تو که با پول ازبابانت در مالزی داری صفا میکنی و سینه برای اربابانت پاره میکنی و از ترس غرق شدن به کشور هم نمیری
یکشنبه 10 آذر 1392 - 00:46
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
سیاست تخصصی است. آخوند که سیاست نمی فهمه. لذا آقای ظریف ظرافتی بخرج بده و کار خودتو بکن و به این جهودها حالی کن که ایران واقعا باهاتون کاری نداره و احمدی نژاد هم که اون حرفها را زد فقط زر بود! احمدی نژاد تو این هشت سال چه غلطی علیه اسرائیل کرد ؟! تنها با علم کردن هلوکاست و محو اسرائیل و انرژی اتمی .. پدر مملکت را درآورد! بطوری که مردم الآن حتی دارو هم ندارند! اتفاقا با اسرائیل هم باید مذاکره کرد و اصلا لابی اسرائیل اگه اوکی نهائی را نده دولت آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه ! گلوگاه های اقتصادی و پولی و رسانه ای نه تنها آمریکا بلکه دنیا دست جهوداست . فراموش نکنید که بدون موافقت جامع آنها اوباما که سهله باباش حسین آقا و دوستش حسن آقا هم نمی تونند کاری بکنند چون احمدی نژاد اینقدر کار را خراب کرده و بقولی به صهیونیستها خدمت کرده که اوباما که اوباماست هیچکس دیگه هم نمی تونه کاری بکنه ، مگر جنگ بشه یا ایران هی ضعیف و ضعیف تر بشه تا عربها شکمشان گنده تر بشه! جنگ هم یعنی بدبختی بیشتر برای ایران ! و حداقل 100 سال برگشت به عقب !! اگه اینها را می خواهید همین فرمونو برید تا خیرشو ببینید!
یکشنبه 10 آذر 1392 - 14:06
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.